مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

ترس دختر از ازدواج موضوعي است كه مي‌تواند ازدواج خانم‌ها را به خطر بياندازد، چرا كه با بالا رفتن سن خانم توانايي بارداري او نيز ممكن است دچار مشكل شود. بنابراين شانس براي ازدواج‌شان كمتر مي‌گردد. به طوري كه علاوه بر ترس خانم از ازدواج استرس ديگري مبني بر دير شدن زمان ازدواج نيز مضاعف شده وشرايط را دشوارتر خواهد كرد. پس دختر خانم‌هايي كه از ازدواج امتناع مي‌كنند و يا به نوعي ترس دارند كه زندگي مشتركي را شروع كنند، بهتر است هر چه زودتر اقدامي موثر در اين باره نمايند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس دختر از ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 منبع: ترس دختر از ازدواج

ترس دختر از ازدواج چيست؟

يكي از ترس هايي كه اغلب دختران امروزي تجربه مي‌كنند؛ ترس از ازدواج است. ترس دختر از ازدواج سبب مي‌شود كه سن تقويمي آنها افزايش يابد و شرايط ازدواج ديگر فراهم نشود. حتي آرزوي مادر شدن را هميشه همراه خود نگه خواهند داشت. اما دلايل مختلفي براي ترس از ازدواج وجود دارد كه شامل: مشكلات روحي، عدم مسئوليت پذيري، تاثير پذيري از ديگران، ترس از رابطه جنسي، تجربيات گذشته و … مي‌شود. اما روش هايي براي اصلاح اين نوع تفكر وجود دارد كه در اين مقاله توضيح داده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشد.

دلايل ترس دختر از ازدواج چيست؟

ريشه ترس دختر از ازدواج و گاه حتي مردان مي‌تواند ناشي از تجارب آن‌ها در كودكي و نوجواني باشد. اما گاه الگوبرداري‌هاي غلط و باورهاي معيوب موجب چنين ترسي مي‌شود. در ادامه عمده‌ترين دلايل ترس از ازدواج در دختران را شرح داده‌ايم.

📌 پيدا كردن گزينه مناسب

يكي از دلايل ترس دختر از ازدواج، پيدا كردن گزينه مناسب است. ازدواج تصميمي است كه مي‌تواند باعث آرامش و خوشحالي شما باشد. درعين‌حال يك انتخاب اشتباه مي‌تواند مشكلات بسياري را در زندگي ايجاد كند. اين منطق براي بسياري از دختران باعث شده تا آن‌ها از انتخاب كردن يك نفر براي ازدواج ترس داشته باشند. بسياري از خانم‌ها فكر مي‌كنند شايد اگر كمي بيشتر صبر كنند بتوانند گزينه بهتري انتخاب كنند. به همين خاطر به‌درستي راجع به گزينه‌هايي كه دارند فكر نمي‌كنند. بهتر است به خاطر داشته باشيد شما با هركسي كه ازدواج كنيد اگر به اصول زندگي مشترك توجه نداشته باشيد دچار مشكل خواهيد شد.

📌 ترس دختر از ازدواج به خاطر برنامه‌هاي شخصي

برنامه هاي شخصي از ديگر دلايل ترس دختر از ازدواج مي‌باشد. گاهي اوقات خانم‌ها آن‌قدر درگير برنامه‌هاي شخصي مثل درس خواندن مي‌شوند كه اصلاً به ازدواج فكر نمي‌كنند. اما گاهي اوقات هم دختران از اينكه ازدواج آزادي‌هاي فردي آن‌ها را از بين ببرد مي‌ترسند. بسياري از خانم‌ها تصورشان اين است كه پس از ازدواج ديگر به دليل مخالفت همسر و يا مشغله‌هاي زندگي مشترك نمي‌توانند برنامه‌هاي فردي خود را داشته باشند و به همين خاطر از ازدواج دوري مي‌كنند.

📌 صحبت‌هاي اطرافيان

صحبت‌ها و تجربيات اطرافيان هم مي‌تواند دليلي براي ترس دختر از ازدواج باشد. گاهي اوقات ديدن تجربيات تلخ ديگران باعث مي‌شود دختران مجرد نيز از اينكه بخواهند ازدواج كنند بترسند. درواقع آن‌ها فكر مي‌كنند كه اين اتفاقات بد قرار است در زندگي آن‌ها هم تكرار شود. اما به خاطر داشته باشيد كه هيچ‌كس تمامي يك ماجرا را با انصاف كامل براي شما تعريف نخواهد كرد.

📌 ترس دختر از ازدواج براي فرار از مسئوليت‌پذيري

مسئوليت سنگين بعد از ازدواج از بزرگ ترين و عمده ترين دلايل ترس دختر از ازدواج است. ازدواج مسئوليت سنگيني در زندگي هر يك از ما است. شما در تمام زندگي تنها مسئوليت خود را بر عهده داشته‌ايد اما پس از ازدواج بايد مسئوليت خود و يك نفر ديگر را بر عهده بگيريد. اين موضوع با تولد فرزندان سخت‌ تر مي‌شود و خانم‌ ها در كنار وظايف همسرداري مي‌بايست از فرزندان نيز مراقبت كنند. انجام همه اين كارها در كنار هم تا حد زيادي به توانايي‌هاي شما بستگي دارد. احساس ناتوان بودن براي حل همه اين مشكلات باعث مي‌شود بسياري از خانم‌ها به ازدواج و بر عهده گرفتن مسئوليت يك زندگي فكر نكنند.

📌 آسيب‌هاي دوره كودكي

آسيب هاي كودكي در بيشتر مواقع دليل بر ترس دختر از ازدواج است. كودكاني كه در خانواده‌هاي سخت بزرگ مي‌شوند معمولاً بيش از ديگران از ازدواج مي‌ترسند. اگر كودك در رابطه ميان والدينش خيانت، طلاق يا بدرفتاري ديده باشد اين تصور در ذهنش شكل مي‌گيرد كه مردها بد هستند. به همين خاطر در آينده هم دائماً از اين موضوع ترس دارد كه همسرش درست مانند پدرش با او رفتار كند.

📌بيماري‌هاي روحي و ترس دختر از ازدواج

بعضي از مشكلات روحي مثل اختلال شخصيت اسكيزوئيد يا حتي افسردگي باعث مي‌شوند بيمار تمايلي به ازدواج نداشته باشد. در واقع ترس دختر از ازدواج مي‌تواند چنان دليلي داشته باشد. اين بيماري‌ها باعث به وجود آمدن افكار اشتباهي مثل دوست‌داشتني نبودن يا ترس از مسخره شدن در بيمار مي‌شود. و اين افكار مانع ازدواج خانم‌ها مي‌شود.

📌 ترس از برقراري رابطه جنسي

يكي از دلايل ترس دختر از ازدواج، ترس از برقراري رابطه جنسي است. در حالي كه رابطه جنسي يكي از مهم ترين ستون هاي زندگي مشترك است كه به استحكام رابطه كمك مي‌كند.

📌 وابستگي به خانواده

گاهي اوقات ترس دختر از ازدواج به دليل وابستگي شديد به خانواده است. برخي از خانواده ها فرزندان وابسته تربيت كرده اند كه همين امر در آينده آنها اثرات مخرب خود را نشان مي‌دهد. و به همين جهت از ازدواج اجتناب مي‌كنند.

📌 ترس از جدايي

ترس از جدايي و طلاق از علل ترس دختر از ازدواج است. برخي از دختران تصور مي‌كنند كه ممكن است بعد از ازدواج با همسر خود به اختلاف بخورند و اين اختلاف نتيجه اي جز جدايي نداشته باشد. در حاليكه ازدواج روزهاي خوب و بد زيادي به همراه دارد و روزهاي بد هم سپري خواهند شد.

📌 دلايل ديگر

🔸 عدم اعتماد به نفس

🔸 ترس از شكست در رابطه

🔸 وابستگي

🔸 ترس از تكرار خاطرات گذشته

🔸 ترس از فرزند آوري

🔸 ترس از متوقف شدن

🔸 ترس از مسخره شدن

🔸 ترس از تعهد

🔸 ترس از دست دادن

🔸 كاهش كيفيت رابطه

🔸 افزايش اختلافات

🔸ترس از فريب خوردن

درمان ترس دختر از ازدواج

ازدواج مساله ساده و راحتي نيست؛ و هميشه نگراني هاي مخصوص به خود را به همراه دارد.اما زماني كه ترس دختر از ازدواج افزايش پيدا كند؛ مانع پيشرفت او در زندگي مي‌شود. به همين جهت بهتر است كه اگر با چنين مشكلي روبرو هستيد؛ به سراغ درمان برويد. در اين بخش مقاله راجع به روش هاي درماني و كاهش ترس دختر از ازدواج توضيح داده ايم.

✨ شناسايي دليل ترس

در اولين قدم براي كاهش ترس دختر از ازدواج، كمي با خودتان به اين سؤال فكر كنيد كه چرا از ازدواج كردن مي‌ترسيد؟ سعي كنيد همه آنچه را در ذهن‌تان مي‌گذرد مورد به مورد روي كاغذ يادداشت كنيد. توجه داشته باشيد كه اساسي‌ترين بخش اين كار نوشتن روي كاغذ است. همه ما تصور مي‌كنيم همه‌چيز را در ذهن‌مان داريم و مي‌توانيم از همين راه، ‌كارهاي‌مان را انجام دهيم. اما استفاده از كاغذ چندين مزيت دارد: براي مثال گاهي متوجه مي‌شويد نكات ديگري هم در ذهنتان بوده كه به آن‌ها توجه نداشته‌ايد. يا حتي برعكس ممكن است متوجه شويد بيش‌ازحد به بعضي چيزها اهميت داده‌ايد.

✨پيدا كردن دليل و راهكار

وقتي دلايل ترس دختر از ازدواج را مشخص كرديد، براي آن‌ها راهكار پيدا كنيد. براي مثال اگر نگران برنامه‌هاي فردي‌تان هستيد سعي كنيد روش‌هاي برنامه‌ريزي و مديريت زمان را ياد بگيريد.

✨ معيارهاي انتخاب همسر

يكي از مهم‌ترين راهكارها براي مبارزه با ترس‌ دختر از ازدواج اين است كه براي انتخاب همسر معيارهاي مناسبي در نظر بگيريد. براي مثال به‌جاي اينكه به‌طوركلي موضوع ازدواج را كنار بگذاريد سعي كنيد همسري انتخاب كنيد كه معتقد باشد شما نياز داريد زمان‌هايي را به خودتان اختصاص بدهيد. 

✨كمك گرفتن از اطرافيان موفق

كمك از اطرافيان موفق راهي براي كاهش ترس دختر از ازدواج است. به همان اندازه كه تجربيات تلخ ديگران مي‌تواند شما را از ازدواج بترساند تجربه‌هاي موفق نيز مي‌توانند به شما روحيه بدهند. در اطراف خود كساني كه در كنار ازدواج به موفقيت‌هاي فردي رسيده‌اند، هرگز درگير مشكلاتي مثل خيانت نشده‌اند يا به نظر شما ويژگي‌هاي مطلوب ديگري دارند پيدا كنيد و از تجربيات آن‌ها كمك بگيريد.

✨ نگرش خود را تغيير دهيد

يكي از كارهايي كه به كاهش ترس دختر از ازدواج كمك مي‌كند؛ تغيير نگرش است. مجردي خوب و لذت بخش است؛ اما اگر متاهل شويد موفقيت هاي بيشتري پيش رو خواهيد داشت. و اين را به خاطر داشته باشيد كه تمامي ازدواج ها با شكست روبرو نمي‌شود.

چه زماني براي رفع ترس دختر از ازدواج بايد كمك تخصصي گرفت؟

مهم‌ترين دليلي كه باعث ترس دختر از ازدواج مي‌شود باورهاي اشتباه آن‌ها است. اين باورها مي‌تواند راجع به هر موضوعي از ترس آسيب ديدن تا انتظار پيدا كردن گزينه بهتر متفاوت باشد. به همين خاطر بهترين راه مبارزه با اين افكار اين است كه از يك مشاور كمك بگيريد. مشاورين با استفاده از روش‌هاي مختلفي به شما آموزش مي‌دهند كه چطور افكار غيرمنطقي‌تان را شناسايي و براي برطرف كردن آن‌ها اقدام كنيد.

كمك از مشاوره پيش از ازدواج نيز مي‌تواند يك راهكار بسيار مفيد باشد. مشاوره پيش از ازدواج ديد واقع‌ بينانه‌اي نسبت به زندگي مشترك و همين‌طور طرف مقابلتان به شما مي‌دهد. به همين خاطر كمك گرفتن از اين روش مي‌تواند تا حد زيادي باعث آرامش شما بشود. 

كلام آخر

ترس دختر از ازدواج دلايل مختلفي دارد و به مرور زمان زندگي را مختل مي‌كند. اگر شما نيز از ازدواج مي‌ترسيد بهتر است از روانشناس و مشاور كمك بگيريد. تا با مشاوره قبل از ازدواج؛ زندگي موفقي داشته باشيد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترس دختر از ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

چرا بعضي دختران از ازدواج مي‌ترسند؟

براي ترس دختران از ازدواج دلايل بسياري وجود دارد. براي مثال آسيب‌ها يا خاطرات تلخ كودكي، ترس از مسئوليت يا از دست دادن آزادي‌هاي فردي مي‌توانند دليلي براي اين موضوع باشند.

چطور دختران بايد با ترس از ازدواج مبارزه كنند؟

سعي كنيد دلايل ترس خود را مشخص كنيد و براي آن‌ها راهكار ارائه دهيد؛ معيارهاي ازدواج مشخص داشته باشيد و همين‌طور از مشاورين كمك بگيريد.

منبع: ترس دختر از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترس دختر از ازدواج،
موضوع:
[ ۲۴ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۴۲:۵۷ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی