مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مقايسه همسر با زنان ديگر مي‌تواند شروعي براي خراب كردن يك رابطه خوب باشد. صحبت كردن از محسنات زنان ‌ديگر و يا مقايسه ‌شما با ديگر خانم‌ها آن هم توسط همسرتان مسلما آزاردهنده است. اگر به دنبال اين هستيد كه زندگي خوبي با همسرتان داشته باشيد و او از اين رفتار دست بكشد، در قدم اول علت اين رفتار او را بفهميد و سپس با راهكاري مناسب و بدون بحث و دعوا كاري بايد كاري كنيد كه از اين عادت دست بكشد. براي رسيدن به اين دو هدف با ما در ادامه مطلب همراه باشيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مقايسه همسر با ديگر زنان مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: مقايسه همسر با زنان ديگر و راه مقابله با آن

مقايسه همسر با زنان ديگر

برخي از مردان، متاسفانه به دلايل مختلفي به مقايسه همسر با زنان ديگر مي‌پردازند و توجيهي كه دارند اين است كه شايد اين مقايسه و صحبت‌ها باعث تحريك شريك احساسي شده و در جهت اصلاح خودشان اقدام كنند.

اما اين عادت مقايسه همسر با زنان ديگر نه تنها آن‌ها را تغيير نمي‌دهد، بلكه باعث آسيب به خانم و رابطه عاطفي خواهد شد. پس در صورتي كه همسرتان شما را ديگر خانم‌ها مقايسه كرد، قبل از هر اقدامي هر دو بايد متوجه تاثيرات منفي اين رفتار باشيد، پايين آمدن اعتماد به نفس شايع‌ترين پيامد اين رفتار هست كه به مرور باعث بي‌علاقگي خواهد شد.

دلايل مقايسه همسر با زنان ديگر

همانطور كه اشاره كرديم، مقايسه همسر با زنان ديگر از رفتارهاي ناپسندي است كه برخي از مردان انجام مي‌دهند و با اينكار همسر خود را تحت فشار قرار مي‌دهند. در واقع كليد موفقيت زندگي مشترك يك زوج، درك و پذيرفتن يكديگر همان گونه كه هستند، مي‌باشد و اگر كاستي‌هايي هم وجود دارد، بايستي به كمك هم آن‌ها را برطرف كنند. در ادامه به دلايل اصلي مقايسه همسر با زنان ديگر اشاره كرده‌ايم.

📌 عادت رفتار

يكي از دلايل مقايسه ‌همسر با زنان ديگر، عادت رفتاري است. مقايسه كردن در برخي از افراد يك عادت رفتاري است و نه تنها همسر خود را با ديگر زنان بلكه خود و تمامي شرايط زندگي‌شان را با ديگران مقايسه مي‌كنند. دليل اينكه برخي از افراد مدام در حال مقايسه داشته‌هاي خود با ديگران هستند، اين است كه خودشان را كمتر از ديگران مي‌بينند و احساس مي‌كنند كه كافي نيستند و ديگران از آن‌ها برترند.

📌 بد بيني | مقايسه همسر با زنان ديگر

يكي از دلايل اصلي مقايسه همسر با زنان ديگر، بدبيني است. بدين معني كه كلا مرد از آن دسته از افراد است كه نيمه خالي ليوان را مي‌بيند و هر چقدر هم كه همسرش داراي ويژگي‌هاي مثبت ظاهري و باطني باشد، او همچنان نكات و كاستي‌هاي منفي را در نظر دارد. پررنگ بودن كاستي‌ها باعث مي‌شود، مرد همسرش را با ديگر زنان مقايسه كند.

📌 عدم انعطاف‌ پذيري ذهني

عدم انعطاف پذيري از ديگر دلايل مقايسه همسر با زنان ديگر است. هر كسي در اين دنيا با برخي ويژگي‌هاي ظاهري و اخلاقي به دنيا آمده است و در واقع شخصيت منحصر به فرد خودش را دارد. برخي از مردان وقتي به فرد ديگري به جز همسرشان نگاه مي‌كنند، فكر مي‌كنند كه زيبايي، موفقيت و خوشبختي كه آن‌ها دارند فقط از طريق يك راه مشخص بدست مي آيد و براي رسيدن به آن بايد اين راه مشخص را طي كرد.

مثلا با ديدن يك خانم زيبا، گمان مي‌كنند كه زيبايي مطلق يعني ويژگي‌هاي اين فرد و اگر همسرشان داراي اين ويژگي‌ها نيست، يعني زيبا نيست و مدام او را مقايسه مي‌كنند، در حالي كه هر كس زيبايي‌هاي خودش را دارد.

📌 كمال گرايي افراطي

برخي از مردان داراي كمال‌گرايي افراطي هستند كه اين دليل براي مقايسه همسر با زنان ديگر است. كمال گرايي افراطي بدين معني است كه فرد در هر چيزي به دنبال ايده آل‌ترين و كامل‌ترين آن است. وقتي مردي كمال گرا باشد، در واقع بدين معني است كه دائما در حال مقايسه همسر خود با فرد بهتري است. ويژگي‌هاي مثبت را در ديگري و كاستي‌هاي همسرش را پررنگ مي‌كند.

يعني اگر كسي را ببينند كه از همسرشان زيباتر است، سريعا او را با همسر خود مقايسه مي‌كنند و طوري رفتار مي‌كنند كه همسرشان داراي كاستي‌هاي بسياري است.

عواقب مقايسه كردن همسر با ديگر زنان

وقتي به عنوان يك مرد و همسر، دائما در حال مقايسه همسر با زنان ديگر هستيد، در واقع در حال ذره ذره سرد كردن رابطه‌تان مي باشيد. همان طور كه گفتيم مقايسه كردن توجيهي براي كم شدن كاستي‌ها نيست، بلكه به شدت براي طرف مقابل آسيب زننده است. در ادامه به عواقب مقايسه ‌همسر با ديگر زنان اشاره كرده‌ايم.

🎀 ايجاد توقعات غير منطقي

يكي از رايج‌ترين و بدترين مقايسه‌هايي كه مردان در جهت مقايسه همسر با زنان ديگر انجام مي‌دهند، مقايسه ظاهري است. اين كار بسيار زشت است، چراكه هر زني با ويژگي‌هاي جداگانه‌اي آفريده شده و زيبايي منحصر به فرد خودش را دارد. اگر شما بخواهيد دائما از نظر ظاهري او را مقايسه كنيد، ممكن است او براي جلب رضايت شما تن به جراحي‌هاي سنگين بدهد، اما در وجودش احساس بدي نسبت به خود و كاري كه كرده است، داشته باشد. ايجاد احساس بد و توقعات غير منطقي در نهايت داراي تاثيرات منفي بر روي زندگي مشترك شما خواهد بود.

🎀 دلخوري طرف مقابل | مقايسه‌ همسر با زنان ديگر

وجود زنان بسيار ظريف و شكننده است و شنيدن حرف‌هايي كه به راحتي مي‌تواند آن‌ها را رنجور و نااميد كند، آسيب زيادي به او مي‌رساند. شنيدن اين حرف‌ها از زبان همسرشان، به آن‌ها احساس بدي نسبت به خود و زندگي مي‌دهد. بنابراين اگر مي‌خواهيد به مقايسه همسر با زنان ديگر بپردازيد، خودتان را جاي او بگذاريد و به تاثير حرف‌هايتان فكر كنيد. اگر همسر خود را دوست داشته باشيد، مطمئنا حرفي نخواهيد زد كه او را دلخور و غمگين كند.

🎀 همسرتان فكر مي‌كند برايتان كافي نيست

هر زني پس از ازدواج، دوست دارد كه از همه نظر براي همسر خود كافي باشد. همسرش بيش از هر چيزي او را دوست بدارد و به او عشق بورزد. وقتي شما دائما به مقايسه همسر با زنان ديگر مي‌پردازيد، در واقع به او القا مي‌كنيد كه به اندزه كافي براي‌تان كافي نيست و آنقدر كه بايد دوستش نداريد، مسلما اين احساس عواقب خوبي را به دنبال نخواهد داشت.

🎀 سردي عاطفي و جنسي

اگر مقايسه همسر با زنان ديگر را آنقدر ادامه دهيد كه همسرتان را خسته كنيد و او را با كلي از افكار منفي تنها بگذاريد، او حالا ديگر احساس مي‌كند شما او را دوست نداريد و از بودن كنار او لذت نمي‌بريد و به جاي اينكه در كنار او زندگي خوبي داشته باشيد، دائما در حال ايراد و بهانه گرفتن هستيد. همين افكار باعث مي‌شود كه علاقه او كم‌كم به شما كمتر شود و در نهايت منجر به طلاق عاطفي يا سردي جنسي شود.

🎀 سوءظن و بد بيني | مقايسه ‌همسر با زنان ديگر

زماني كه مقايسه همسر با زنان ديگر دائم صورت بگيرد، بدبيني رخ مي‌دهد. در واقع خانم احساس مي‌كند كه همسرش به سمت فرد ديگري گرايش پيدا كرده و قصد دارد كه همسر خود را با او مقايسه كند. كه همين فكر باعث بروز آسيب هاي شديد مي‌شود.

🎀 طلاق و جدايي

از بزرگ ترين و بد ترين عواقب مقايسه همسر با زنان ديگر؛ طلاق و جدايي است. زماني كه اين مقايسه هاي به شيوه دائمي باشد؛ طرف مقابل را خسته و فرسوده مي‌كند. كه همين امر به مرور زمان باعث جدايي مي‌شود.

ترك عادت مقايسه كردن همسر با ديگر زنان

اگر متوجه رفتار بد خود در طي زمان مقايسه همسر با زنان ديگر شده‌ايد. مي توانيد براي بدست آوردن دل او مجدد دست به كار شويد و به جاي عيب جويي و مقايسه به او كمك كنيد تا كاستي‌هاي خود را جبران كند.

🔻 نقاط قوت همسرتان را بشناسيد و بدانيد كه او در وجودش ويژگي‌هاي مثبت از عادات خوب رفتاري و ظاهري بسياري دارد كه ديگران ندارند.

🔻همسر خود را همانطور كه هست دوست بداريد و قبول كنيد. شما بايد ياد بگيريد كه بدون عيب‌جويي كردن و با نوازش كردن، بوسيدن، در آغوش گرفتن و با صحبت كردن و … به او محبت كنيد.

🔻 انتظاراتي كه از همسرتان داريد را به او بگوييد شايد بدون مقايسه كردن قابل رفع باشد. براي اين كار نبايد او را مقايسه كنيد و بگوييد مثل فلاني باشد. بلكه بايد به دور از خشونت و زورگويي، با محبت نظر خود را به او بگوييد. مثلا اگر دوست داريد همسرتان موي بلندي داشته باشد، مي‌توانيد بگوييد عزيزم موي بلند زيباييت را دوچندان مي كند، دوست دارم موهايت را بلند كني، من هم مي‌توانم در مراقبت از موهايت به تو كمك كنم. بنابراين لحن بيان خواسته بسيار مهم است.

زناني كه دائما مقايسه مي شوند چه بايد بكنند؟

برخي از زنان كه داراي شوهران عيب جو و يا كمال گرا هستند، سوالي كه دارند اين است با تمامي كارهايي كه مي‌كنيم، او دست از مقايسه همسر با زنان ديگر بر نمي‌دارد. براي اينكه او بدون مقايسه ما را دوست داشته باشد، چكار بايد بكنيم.

🔺 شما بايد به عنوان كسي كه دائما مقايسه مي‌شود، به همسرتان بگوييد كه چقدر احساس منفي در وجود شما ايجاد مي‌شود. سعي كنيد خيلي منطقي و به دور از جدل و بحث اين حرف‌ها را به او بگوييد. شايد واقعا همسرتان متوجه رفتارهايش نيست.

🔺يكبار رو راست با هم صحبت كنيد و به او بگوييد كه چه خواسته‌هايي از شما دارد، به حرف‌هاي او مثبت نگاه كنيد، شايد حرف‌هاي او باعث ايجاد تغييرات مثبتي در شما بشود.

🔺 براي اينكه تحت تاثير حرف‌هاي همسرتان كه مي‌تواند از سر بدبيني و يا كمال گرايي باشد، قرار نگيريد بايستي كه اعتماد به نفس خود را تقويت كنيد و بالا ببريد.

🔺اگر با تمامي اين راهكارها نمي‌توانيد با همسرتان به نقطه مشتركي برسيد، مي‌توانيد براي درمان مشكل خود به يك روانشناس مراجعه كنيد و راهنمايي هاي لازم را مطابق شرايط خود دريافت كنيد.

روش هاي مقابله با مقايسه همسر با زنان ديگر

اگر خود شما نيز از مقايسه همسر با زنان ديگر خسته شده ايد؛ لازم است كه برخي از نكات را رعايت كنيد. در اين بخش مقاله راجع به اين نكات توضيح داده ايم.

➰ به جنبه هاي مثبت همسر توجه كنيد

به صورت ناخودآگاه دهن به جنبه هاي مثبت بيشتر توجه مي‌كند. و در نهايت اين جنبه هاي مثبت را در كنار جنبه هاي منفي قرار مي‌دهد. اين كار به مرور زمان به زندگي آسيب وارد مي‌كند و تحت الشعاع قرار مي‌دهد. بنابراين قبل از مقايسه همسر با زنان ديگر، به جنبه هاي مثبت او فكر كنيد و رفتارهاي بي نظير او را در نظر بگيريد.

➰ همدلي داشته باشيد

يكي از كارهايي كه بايد براي مقابله با مقايسه همسر با زنان ديگر انجام دهيد؛ همدلي است. تا زماني كه زن و شوهر نتوانند با يكديگر همدلي داشته باشند؛ رابطه صميمي نخواهند داشت. بنابراين تا زماني كه از يكديگر دلسرد نشده ايد؛ براي همدلي اقدام كنيد.

➰ از او قدرداني كنيد

قدرداني از ديگر كارهاي مقابله با مقايسه همسر با زنان ديگر است. براي اينكه زماني جهت مقايسه نداشته باشيد؛ بهتر است كه از همسر قدرداني كنيد. سپاسگذاري به مرور زمان نتايج روشني به همراه خواهد داشت. زيرا اين روش برخورد احساس مثبتي در فرد ايجاد مي‌كند.

➰ خودتان را جاي همسر قرار دهيد

يك بار زماني كه در حال مقايسه همسر با زنان ديگر هستيد؛ خود را جاي او قرار دهيد. چه احساسي را تجربه مي‌كنيد؟ مقايسه به قدري تخريب كننده است كه زندگي مشترك را با آسيب روبرو مي‌كند. بنابراين جهت مقابله با اين رفتار خود را جاي همسر بگذاريد.

كلام آخر

مقايسه همسر با زنان ديگر پيامدها و آسيب هاي جدي به همراه دارد. و اگر از اين رفتار جلوگيري نشود؛ مشكلات زيادي را در زندگي پديد مي‌آورد كه در نهايت موجب جدايي مي‌شود. به همين دليل توصيه مي‌كنيم كه براي جلوگيري از اين اتفاقات حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مقايسه همسر با ديگر زنان مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: مقايسه همسر با زنان ديگر و راه مقابله با آن

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۱۲:۵۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی