مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

دخالت مادر زن در زندگي دختر و داماد معمولا كمتر از دخالت مادر شوهران در زندگي فرزندان است، اما به همان اندازه براي زندگي مشترك زوج جوان مخرب خواهد بود. در بيشتر موارد مادر زن‌ها معمولا داماد خود را دوست دارند، چرا كه داماد خود را عامل خوشبختي دخترشان مي‌بينند. و از طرفي مادر زن و داماد دو جنس مخالف هستند كه كمتر نسبت به حرف‌ها و رفتارهاي يكديگر واكنش نشان مي‌دهند.

اما با اين حال نيز گاهي برخي مادران با ديدن روابط دختر و داماد خود دخالت‌هايي در زندگي آن‌ها مي‌كنند كه با چند راهكار ساده مي‌تواند از پيشروي دخالت مادر زن جلوگيري كرد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه دخالت مادر زن مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: دخالت مادر زن در زندگي را از بين ببريد

دخالت مادر زن در زندگي

همه ما در رابطه با دخالت مادر زن در زندگي دختر داستان هايي را شنيده ايم. اينكه خانواده‌ها بخواهند در برخي امور فرزندان خود را نصيحت و راهنمايي كنند، مشكلي ندارد اما حتما بايد براي ارائه نظرشان حريم و خط قرمزها را رعايت كنند. مثلا وقتي دختر و داماد شما بر روي مسئله‌اي با يكديگر مشكل دارند، بهتر است تا زماني كه از شما به عنوان مادر زن نظر خواسته نشده، در اين مورد دخالتي نداشته باشيد تا خودشان نسبت به حل اختلاف‌شان اقدام كنند.

پس دخالت مادر زن شما در بيشتر مواقع به خاطر نگراني او در مورد دخترش و آينده شما هست، شايد اگر با اين ديد به دخالت‌هاي او نگاه كنيد بهتر بتوانيد با مساله كنار بياييد. در ادامه ابتدا آسيب‌هاي اين دخالت ها را بيان كرده‌ايم، چرا كه خيلي اوقات دختر خانم و داماد در ابتدا توجهي به اين دخالت‌ها نكرده و فضاي بيشتري به مادر زن براي اظهار نظر مي‌دهند.

آسيب هاي ناشي از دخالت مادر زن

همان طور كه گفته شد برخي از مادر زن‌ها گمان مي‌كنند با دخالت در زندگي دخترشان در حال دلسوزي و كمك به او مي‌باشد، در حالي كه دخالت مادر زن باعث ايجاد مشكل در زندگي دوطرف شده و به اختلافات دامن مي‌زند تا حدي كه دو نفر را تا مرز طلاق مي‌كشاند.

مسلما اين زن و شوهر هستند كه بايد اختلافات‌شان را حل كنند و دخالت‌هاي اطرافيان كار را سخت‌تر خواهد كرد. خيلي اوقات مادر زن شما با پي بردن به اختلافات فكر مي‌كند دخترش در مقابل همسرش ضعيف واقع شده و براي دفاع از او به اختلافات دامن مي‌زند. علاوه بر اين دخالت مادر زن مي‌تواند باعث بروز برخي مشكلات ديگري به شرح زير شود:

🔹 باعث مي‌شود عشق و محبت ميان زن و شوهر كم شده و آن‌ها نسبت به يكديگر سرد شوند.

🔹 به دليل دخالت ‌مادر زن حتما اختلافاتي ميان خانواده‌ها ايجاد خواهد شد كه همين عاملي براي دوري خانواده از يكديگر مي‌گردد.

🔹 در صورتي كه دخالت‌ها بيشتر شود باعث به هم ريختن جو خانه شده و احتمال دارد زوجين به طلاق فكر كنند. بد نيست بدانيد كه بسياري از زوج‌هايي كه تصميم به طلاق مي گيرند، دليل تصميم خود را دخالت‌هاي خانواده‌ها عنوان مي‌كنند.

🔹صميميت بين زن و شوهر از بين مي‌رود.

چه زمان هايي دخالت مادر زن بيشتر مي‌شود؟

در نظر داشته باشيد اگر مادر ‌زن تان در برخي از امور نظر خود را بيان مي‌كند، صرفا به معني دخالت مادر زن نيست و شايد اين شما هستيد كه دچار سوءتفاهم شده‌ايد. معمولا دخالت هايي كه باعث ايجاد اختلاف شود زمينه ايجاد جدايي را فراهم كند. از رايج‌ترين دخالت هاي مادر زن در زندگي دختر و داماد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

🔻 زمان بچه دار شدن دختر و دامادش

🔻 امور اقتصادي و شغل زوجين

🔻 رفت و آمدهاي خانوادگي

🔻 دخالت در مسائل كاري همسر دخترش

🔻 نحوه خانه داري و امور مربوط به تربيت بچه

🔻 دخالت در حل اختلافات و درگيري‌هاي زوجين

🔻 دخالت در امور جنسي، اينكه دخترش چه زماني رابطه جنسي داشته باشند و چه زماني نداشته باشند.

مقابله و برخورد با دخالت مادر زن

براي جلوگيري از دخالت مادر زن در زندگي، مي‌توانيد به جاي لجبازي، بحث و از بين بردن احترام‌ها، از راهكارهاي ارائه شده ذيل استفاده نماييد. 

1️⃣ پاكسازي ذهن

يكي از روش هاي مقابله با دخالت مادر زن، پاكسازي ذهن است. اگر در اطراف خود و يا ديدگاه‌هاي غالب جامعه از روابط مادر زن و داماد تعابير منفي شنيده‌ايد، سعي كنيد آن‌ها را دور بريزيد. مادر همسر شما معمولا با ارائه نظر، قصد فروپاشي زندگي دخترش را ندارد و قصد او فقط كمك به شما است.

همين تغيير نگرش به شما مي‌گويد كه او قصد بدي از حرفايش ندارد و نياز نيست در مقابل او جبهه بگيريد، فقط كافي است كمي صبور باشيد تا حتي اگر اختلاف نظري نيز وجود دارد، به مرور و با آشنايي بيشتر با يكديگر برطرف شود. به طور كلي مثبت انديشي را در خود تقويت كنيد تا برداشت‌هاي مثبتي از حرف‌هاي اطرافيان خود داشته باشيد. پيروي از اين روش موجب كاهش دخالت مادر زن تان خواهد شد.

2️⃣ از مسائل كوچك عبور كنيد

براي جلوگيري از دخالت مادر زن، از مسائل كوچك عبور كنيد. لازم است برخي از مواقع از صحبت‌هاي مادر زن خود عبور كنيد و بدون توجه به آن‌ها به راحتي از دامن زدن براي ايجاد مشكلات بزرگ‌تر خودداري نماييد. سعي كنيد در برخي از مسائل اگر حتي مادر زن‌ تان حرفي زد كه مطابق ميل شما نبود، فقط از آن را ناديده بگيريد، چرا كه او اغلب موارد قصد بدي در مورد شما و دخترش ندارد.

3️⃣ در باطن كار خودت را انجام بده

گاهي والدين ضمن اينكه در برخي امور دخالت مي‌كنند، بر انجام آن اصرار نيز دارند. اگر مادر زن‌تان بر انجام كاري كه مخالف نظر شما است، اصرار دارد مي‌توانيد در ظاهر قبول كنيد اما به نحوي كه او متوجه نشود كاري را كه تمايل به انجام آن داريد را بكنيد. به احتمال زياد در نهايت او متوجه مي‌شود كه شما طبق نظر او رفتار نكرده‌ايد، پس بدون اينكه بحث يا مخالفتي كرده باشيد، به او نشان داديد كه نبايد در امور كه به او ارتباطي ندارد دخالت كند. با اين روش دخالت مادر زن شما به مرور زمان به حداقل خواهد رسيد.

4️⃣ در دخالت مادر زن تان همسر خود را مقصر ندانيد

راجع به دخالت مادر زن در زندگي، حتما همسر شما مقصر نيست، چراكه او مسئوليتي در قبال حرف‌هاي مادرش ندارد و ممكن است حتي او هم از حرف‌ها و دخالت‌هاي مادرش ناراحت شود. بنابراين زماني كه با مادر زن خود به مشكل خورده‌ايد، نبايد آن‌ها را از چشم همسر خود ببينيد و بايستي سعي كنيد به كمك او مشكل ايجاد شده را حل كنيد.

5️⃣ متوجه جايگاه مادر زن تان باشيد

زماني كه با دخالت مادر زن روبرو شديد، بايد جايگاه او را نيز در نظر بگيريد. مادر زن شما نزديك‌ ترين شخص به همسر شما است و رابطه عاطفي عميقي با او دارد. بنابراين هميشه متوجه جايگاه مادر زنتان براي همسر خود باشيد و بدانيد او چقدر براي همسر شما با ارزش و مهم است و نبايد بر سر هر مسئله‌اي او را ناراحت كنيد.

6️⃣ درباره دخالت مادر زن با همسرتان در زمان مناسب صحبت كنيد

اگر دخالت مادر زن تان خيلي آزار دهنده شده، در يك وقت مناسب با همسر خود صحبت كنيد. سعي كنيد خود را در جبهه مخالف قرار ندهيد و با حرف‌هايتان باعث ناراحتي همسرتان نشويد و فقط سعي كنيد خيلي آرام او را متوجه شرايطي كه مادرش ايجاد كرده، بكنيد.

7️⃣ به مادر زن خود بيشتر رسيدگي كنيد

يكي از كارهايي كه براي جلوگيري از دخالت مادر زن در زندگي مي‌توانيد انجام دهيد، رسيدگي به مادر زن است. زماني كه توجه شما به مادر زن باشد به مرور زمان نسبت به شما با ديد بهتري نگاه مي‌كند و اجازه دخالت به خود نمي‌دهد. در واقع با خود تصور مي‌كند كه بهترين داماد دنيا با كمترين خطا را دارد.

8️⃣ از زحمات مادر زن قدرداني كنيد

براي برخورد با دخالت مادر زن بايد از زحمات او قدرداني كنيد. قدرداني از زحمات مادر زن به او اين تصور را مي‌دهد كه حق دخالت‌ ندارد و با هر كاري كه براي خانواده شما انجام مي‌دهد، قدرداني را دريافت مي‌كند. در واقع تعيين مي‌كنيد كه در چه چيزي حق دارند و در چه چيزي اجازه اظهار نظر ندارند.

9️⃣ جواب بدي را با خوبي بدهيد و حرف هاي مادر زن را با شوخي رد كنيد

براي جلوگيري از دخالت مادر زن بايد جواب بدي را با خوبي بدهيد. به مادر زن خود نشان دهيد كه دخالت هاي او آسيبي به زندگي شما وارد نمي‌كند و شوخ طبعانه او را متوجه دخالت هاي بيجا بكنيد.

توصيه به خانم ها درباره دخالت هاي مادرشان

گاهي براي مقالبه با دخالت مادر زن ، خانم‌ها مي‌توانند موثر واقع شده و از ايجاد مشكلات بزرگ‌تر جلوگيري كنند. در ادامه چندين توصيه براي خانم‌ها داريم تا با عمل به آن‌ها از آسيب‌هاي ناشي از دخالت مادر زن در زندگي متشرك‌شان كم كنند.

✅ وابستگي خود را كم كنيد

يكي از كارهايي كه دختر ها بايد براي جلوگيري از دخالت مادر زن انجام دهند، كاهش وابستگي به مادر است. معمولا دختران مخصوصا در اوايل ازدواج، بسيار به مادر خود وابسته هستند. ميزان وابستگي به مادر پس از ازدواج بايد نسبت به دوران مجردي كاهش پيدا كند، به طوري كه ضمن كم شدن وابستگي تدريجي نه مادر ناراحت شود و نه اينكه او با دخالت هاي بي مورد زمينه مشكلات بزرگ‌تر را فراهم كند.

✅ والدين در حاشيه زندگي هستند

وقتي ازدواج مي‌كنيد، بايد به اين باور برسيد كه زندگي مشترك‌ تان با همسرتان در الويت است و حالا ديگر خانواده (پدري) شما و همسرتان در حاشيه زندگي قرار دارند. وقتي خانمي احساس كند كه مادرش واقعا در زندگي او دخالت مي‌كند، بايد خيلي مودبانه و در كمال احترام از او بخواهد كه از اين كار دست بردارد. دخالت مادر زن را جدي نگيريد و بدانيد كه والدين در حاشيه قرار دارند.

✅ كمتر با مادر خود درد و دل كنيد

بسياري از خانم‌ها تا هر چه مي‌شود، سريع جزئيات آن اتفاق را كف دست مادر خود مي‌گذارند و در هر زماني با مادر خود درد و دل مي‌كنند. سعي كنيد هر چقدر هم كه با مادر خود صميمي هستيد، جزئيات زندگي خود را به مادرتان نگوييد، چراكه ممكن است پس از مدت زمان كوتاهي آن موضوع حل شود، اما براي مادرتان حل نشده باشد و حرفي بزند كه همسرتان خيلي مايل به شنيدنش نباشد و به منزله دخالت مادر زن در زندگي تصور كند.

نكات مهم به آقايان در رابطه با دخالت مادر زن

در رابطه با دخالت مادر زن آقايان نيز بايد به برخي از نكات توجه كنند و آن ها را رعايت كنند. در اين بخش مقاله راجع به اين نكات توضيح داده ايم.

🔸 زندگي خود را مديريت كنيد. و عرضه و برنامه ريزي زندگي را به خانواده همسر نشان دهيد.

🔸 استقلال مالي داشته باشيد.

🔸 شوخي هاي بي مورد با خانواده همسر نداشته باشيد.

🔸 حل مشكلات را بايد به بيرون از خانه نبرديد.

🔸 هرگز در حضور مادر زن، همسر خود را خراب و تهديد نكنيد.

🔸 روابط با خانواده همسر را در حد تعادل نگه داريد.

🔸 در مقابل دخالت مادر زن تمركز كنيد و با آرامش برخورد كنيد.

🔸 برخي موارد را جدي نگيريد و بيخيال حرف ها شويد.

كلام آخر

دخالت مادر زن در زندگي هميشه آسيب هاي زيادي را به همراه دارد. جدا از مادر زن، زماني كه يكي از اعضاي خانواده و يا اطرافيان در زندگي ما سرك مي‌كشند؛ باعث آزار و اذيت مي‌شوند. در اين شرايط زندگي به كل مختل مي‌شود و رابطه صميمانه اي با همسر باقي نمي‌ماند. به همين دليل بهتر است كه از اين دخالت ها جلوگيري كنيد و براي حل مساله خودتان تلاش كنيد. اگر با روش هاي جلوگيري از دخالت ديگران آشنا نيستيد؛ حتما از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دخالت مادر زن مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

سوالات متداول

آيا راهي براي جلوگيري از دخالت مادر زن وجود دارد؟

بله شما با ناديده گرفتن، تغيير ديدگاه، بي محلي، حفظ احترام، صحبت با همسرتان، توجه به جايگاه مادر زن، مقصر نداستن همسرتان و…. مي توانيد به مرور زمان اين دخالت ها را كاهش داده و از بين ببريد. حتي براي اين كار يم توانيد از خدمات مشاوره روانشناسي نيز استفاده نماييد.

منبع: دخالت مادر زن در زندگي را از بين ببريد

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ دى ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۵۳:۱۷ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 6
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی