مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

قرار اول هميشه مهم ترين زمان براي معرفي خود است. رفتار و برخورد شما در قرار اول چگونگي پيشروي رابطه را رقم مي‌زند. هيچ‌كس نمي‌تواند اهميت اولين قرار در شكل‌گيري يك رابطه را ناديده بگيرد. يك قانون معروف در روان‌شناسي معتقد است كه هميشه اولين‌ها با قدرت بيشتري در ذهن هركدام از ما ثبت مي‌شود. به همين خاطر همگي تلاش مي‌كنيم تا در قرار اول از هر جهت خوب به نظر برسيم.

اما گاهي اوقات اين كار دشوار مي‌شود. وقتي شناختي از طرف مقابل نداريم يا هنگامي كه براي اولين‌بار است كه بر سر يك قرار دوستانه مي‌رويم احتمالاً بيشتر دستپاچه مي‌شويم. به همين خاطر در اين مطلب سعي مي‌كنيم تا مهم‌ترين نكاتي كه براي قرار اول بايد به آن‌ها توجه كنيد را بررسي كنيم. با همه اين‌ها اگر احساس مي‌كنيد كه در زمينه صحبت‌كردن با جنس مخالف ضعيف هستيد بهتر است راجع به اين موضوع مشاوره رابطه دختر و پسر بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرار اول مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت شهري با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 منبع: در قرار اول چه كنيم ؟

قرار اول

در قرار اول احتمال خيلي زياد راحت نباشيد. در اين قرار دو طرف هميشه دست پاچه مي‌شوند و ملاقات پر استرسي را سپري خواهند كرد. اما به مرور زمان از فرد جديد لذت خواهيد برد و در دراز مدت علاقه بين شما شكل خواهد گرفت.

هميشه قرار اول سخت و دشوار است اما لحظه اي به ياد ماندني خواهد بود. زماني كه تمام نكات را رعايت كنيم، قرار اول براي ما لذت بخش و البته مفيد خواهد بود. زيرا در اين ملاقات دو طرف به شناخت يكديگر مي‌رسند. در اين مقاله نكات مهمي را ذكر كرده ايم. در صورت علاقه تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

براي قرار اول چه بپوشيم ؟

اولين سؤالي كه بايد به آن جواب بدهيم اين است كه ظاهر ما براي قرار اول چطور بايد باشد. يادتان باشد ظاهر شما اولين چيزي است كه ديگران مي‌بينند. در واقع بخش مهمي از قضاوت‌هاي ما راجع به يكديگر بر اساس ظاهر و نوع پوشش خواهد بود. پس لباس پوشيدن براي قرار اول را مي‌توانيم يكي از مهم‌ترين موضوعات در جذب طرف مقابل بدانيم. تا جاي ممكن سعي كنيد كه در قرار اول از لباس‌هاي رايج استفاده كنيد.

يادتان باشد كه شما هنوز چيزي از سليقه طرف مقابل نمي‌دانيد. به همين خاطر سعي كنيد لباس‌هايي را انتخاب كنيد كه در عرف جامعه و توسط اكثريت پذيرفته شده است. استفاده از لباس‌هاي بيش از حد اسپرت يا بيش از حد رسمي را براي قرار اول كنار بگذاريد. اين كار ممكن است باعث پيش‌داوري‌هايي در ذهن طرف مقابل‌تان بشود كه بعدها به سختي بتوانيد آن را تغيير بدهيد.

علاوه بر شكل لباس پوشيدن به آراسته بودن ظاهرتان نيز توجه داشته باشيد. مرتب بودن موها و آراستگي صورت يكي ديگر از مسائلي است كه بايد رعايت كنيد. در اين رابطه نيز همان‌طور كه گفتيم بهتر است جانب اعتدال را نگه داريد. آرايش‌هاي بيش از حد، مدل‌هاي موي كاملاً فانتزي و يا استفاده بيش از حد از زيورآلات از آن دسته مسائلي هستند كه بهتر است حداقل در قرار اول آن‌ها را فراموش كنيد.

در قرار اول چه بگوييم ؟

ظاهر اولين مرحله در آشنايي با طرف مقابل است. پس از اينكه لباس‌هايتان را براي قرار اول آماده كرديد بايد به اين فكر كنيد كه در ديدار اول چه بگوييد ؟ اولين قانوني كه براي صحبت‌كردن در قرار اول بايد به آن توجه كنيد اين است كه بحث را از حرف‌هاي كلي آغاز كنيد. به‌مرورزمان و با جلو رفتن صحبت‌هايتان مي‌توانيد وارد مسائل ريزتر شويد. براي مثال صحبت‌كردن از اينكه چرا اين مكان را براي اولين قرار ملاقات انتخاب كرده‌ايد؛ يا پرسيدن اين سؤال كه آيا طرف مقابل تاكنون به اينجا آمده يا خير مي‌تواند موضوعات خوبي براي شروع صحبت باشند. از جمله مسائل ديگري كه مي‌توانيد در اولين ديدار از آن‌ها صحبت كنيد عبارتند از.

🔻 راجع به اتفاقاتي كه در طول روز براي‌تان افتاده صحبت كنيد.

🔻در ارتباط با شغل طرف مقابل، علاقه‌اي كه به كارش دارد و همين‌طور محيط كاري او يا خودتان صحبت كنيد.

🔻 راجع به رشته تحصيلي خود يا طرف مقابل صحبت كنيد.

🔻در ارتباط با زادگاه و همين‌طور محل زندگي‌تان صحبت كنيد.

🔻 از خانواده، تعداد اعضاي خانواده و خواهر و برادرها و مسائلي از اين دست صحبت كنيد.

دومين قانون صحبت‌كردن در قرار اول اين است كه به هيچ عنوان وارد موضوعات ارزشي يا هرچيزي كه ممكن است حرف‌زدن از آن طرف مقابل را ناراحت كند نشويد. براي مثال صحبت‌كردن راجع به مسائل جنسي، گذشته خود يا طرف مقابل و همين‌طور اعتقادات را تا حد ممكن به زماني موكول كنيد كه شناخت شما از يكديگر بيشتر شده باشد.

براي قراراول كجا برويم؟

يكي ديگر از سؤالات مهم راجع به اولين قرار محل ديدار است. بهترين حالت اين است كه از طرف مقابل بپرسيد دوست دارد اين قرار كجا باشد. اين كار علاوه بر اينكه انتخاب را براي شما راحت مي‌كند تأثير مثبتي نيز در ذهن طرف مقابل به جا مي‌گذارد. اما به‌طوركلي بهترين فضا براي قرار اول جايي است كه شما بتوانيد به‌راحتي با هم صحبت كنيد. به همين خاطر كافي‌شاپ‌ها و رستوران‌ها تبديل به يكي از معروف‌ترين مكان‌ها براي قرارهاي اشنايي شده‌اند. علاوه بر اين فضا، مكان‌هايي مثل پارك‌ها يا جاده‌هاي سلامت كه امكان قدم زدن را براي شما فراهم مي‌كنند نيز مي‌توانند گزينه‌هاي خوبي باشند.

دست دادن در قرار اول

در قرار اول به طرف مقابل دست بدهيم يا خير؟ اين يكي از پرتكرارترين سؤالاتي است كه ذهن جوانان و به‌خصوص دخترخانم‌ها را درگير خودش كرده است. در پاسخ به اين سؤال بايد گفت كه هيچ قانون خاصي براي اين كار وجود ندارد. اما نكته‌اي كه بايد در نظر داشته باشيد اين است كه به شرايط فرهنگي خود و طرف مقابل دقت كنيد. بعضي از فرهنگ‌ها دست دادن را موضوعي عادي مي‌دانند. اما در بعضي از فرهنگ‌هاي ديگر اين كار به‌خصوص در قرار اول خيلي هم پسنديده نيست. پس اصلي‌ترين موضوعي كه بايد به آن نگاه كنيد عرف جامعه و همين‌طور راحتي خودتان است.

اما به‌ طور كلي اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه شما هميشه براي صميمي‌ تر كردن رابطه خود وقت داريد. اما اشتباهات شما به‌ خصوص در اولين ملاقات براي آشنايي احتمالا تا هميشه در ذهن طرف مقابل باقي مي‌ماند. پس سعي كنيد رابطه خود را تا جاي ممكن رسمي‌ تر شروع كنيد و به‌ تدريج آزادي بيشتري را در آن وارد كنيد. 

نكات مهمي كه در قرار اول همه بايد رعايت كنند!

در قرار اول همه افراد بايد برخي از نكات را رعايت كنند كه در اين بخش مقاله به آن اشاره كرده ايم.

🔹 دليل قرار را بدانيد.

🔹 خونسرد و خوش گذران باشيد.

🔹 مكان خنثي انتخاب كنيد.

🔹 ملاقات كوتاه داشته باشيد.

🔹 6 دانگ حواس خود را به رفتارها جمع كنيد.

🔹 بيش از حد در رابطه با زندگي خصوصي خود صحبت نكنيد.

🔹 به زبان بدن خود دقت كنيد.

🔹 خودتان باشيد.

🔹 سوالات خود را از قبل آماده كنيد.

🔹 تصميم قاطعانه بگيريد.

🔹 كنجكاو باشيد.

🔹 خودنمايي نكنيد.

🔹 لباس مناسب بپوشيد.

🔹 ارتباط درست برقرار كنيد.

🔹 به اعصاب خود مسلط باشيد.

🔹 مراقب علائم هشدار دهنده باشيد.

🔹 علاقه خود را پنهان نكنيد.

در قرار اول بايد در رابطه با موضوعات زير صحبت كنيد

براي همه ما پيش مي‌آيد كه در قرار اول بايد راجع به چه مسائلي صحبت كنيم؟ رفتار درست در اين شرايط چيست؟ در اين بخش مقاله راجع به موضوعاتي كه بايد در قرار اول صحبت كنيد، توضيح داده ايم.

📌 در روزهاي خالي خود چه كاري انجام مي‌دهيد؟

يكي از سوالاتي كه در قرار اول بايد بپرسيد، انجام كار در روزهاي خالي است. اگر فرد مقابل شما كسي است كه تمام روز هفته مشغول كار است، بايد در روزهاي خالي براي كارهاي مهم اقدام كند. با پرسيدن اين سوال از كارهاي مهم شريك احساسي خود مطلع خواهيد شد.

📌 براي اينكه خوشحال شويد چه كاري انجام مي‌دهيد؟

اين سوال را حتما در قرار اول بپرسيد، براي خوشحالي خود چه كاري انجام مي‌دهيد؟ اين سوال ديد شما را به علايق و ارزش هاي شخص مقابل باز مي‌كند. و گفتگوي جالبي را با پرسش اين سوال پيش خواهيد گرفت.

📌 خارج از شغل خود چه تخصصي داريد؟

از سوال هايي كه در قرار اول بايد بپرسيد اين است كه خارج از شغل خود چه تخصصي داريد؟ با اين سوال متوجه علايق و تخصص فرد مقابل در حوزه هاي فعاليتي متفاوت خواهيد شد.

📌 در مورد خود واقعي تان صحبت كنيد

هميشه در قرار اول از شخص مقابل بخواهيد كه درباره خود واقعي اش با شما صحبت كند. اينكه كجا بوده، كجا است و براي آينده تصميم دارد كه چه كاري انجام دهد. در رابطه با اهداف آينده و حقايق زندگي از او سوال بپرسيد.

📌 براي سرگرمي چه كاري انجام مي‌دهيد؟

براي اينكه متوجه علايق شخص مقابل شويد از او سوال كنيد كه در قرار اول براي سرگرمي چه كاري را دوست دارد انجام دهد؟ كتاب مي‌خواند، ورزش مي‌كند، فيلم مي‌بيند يا … . با اين سوال به ليست علايق فرد دست پيدا خواهيد كرد.

قرار اول آشنايي و اهميت مشاوره

قرار اول آشنايي با كمك روانشناس بهتر پيش مي‌رود. پيدا كردن فرد مناسب براي شروع يك رابطه، درخواست كردن از او براي يك ديدار و همين‌ طور جلو بردن يك رابطه براي بسياري از ما كار خيلي راحتي نيست. دشواري اعتماد كردن به ديگران يا ناتواني در صحبت‌ كردن با جنس مخالف از جمله مسائلي هستند كه خيلي از جوانان با آن مشكل دارند. اما اگر فكري به حال اين مسائل نكنيد احتمالاً تنهايي شما هم پايان پيدا نمي‌كند. خيلي از جوانان نيز دقيقاً به‌خاطر همين مشكلات فرصت آشنايي با كسي كه دوستش دارند را از دست مي‌دهند.

كمك‌ گرفتن از مشاورين متخصص يكي از بهترين راهكارهايي است كه براي برطرف‌كردن اين مشكل مي‌توانيد استفاده كنيد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند تا مشكلات زمينه‌اي مثل نداشتن اعتمادبه‌نفس يا ضعف در صحبت‌كردن را برطرف كنيد. و بتوانيد يك رابطه مناسب را شروع كنيد. به‌علاوه شما در طول رابطه‌تان و هر زماني كه با مشكلي مواجه مي‌شويد مي‌توانيد با كمك از مشاور مشكلات را برطرف كرده و رابطه خود را به سمت بهتر شدن حركت بدهيد.

كلام آخر

همانطور كه گفته شد؛ قرار اول بسيار مهم است. در اين قرار حتما با دقت به رفتار هاي شخص مقابل دقت كنيد و خودتان باشيد. اگر در اين قرار با استرس روبرو شديد، طبيعي است. اما اگر شدت استرس شما بيش از اندازه بود حتما از روانشناس راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه قرار اول مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

پس از قرار اول چه زماني بايد دوباره با طرف مقابل صحبت كنيم؟

اين كه ارتباط بعدي شما چه زماني باشد تا حد زيادي به اين بستگي دارد كه قرار اول چطور پيش رفته است. شما مي‌توانيد پس از جدا شدن از طرف مقابل به او پيام بدهيد و از او بابت زماني كه در كنار هم بوده‌ايد تشكر كنيد؛ به‌علاوه براي برنامه‌ريزي ديدار مجدد مي‌توانيد چند روز بعد مجدداً اقدام كنيد.

چطور از يك نفر درخواست كنم كه يكديگر را ببينيم؟

بهترين راه اين است كه خواسته خود را به‌سادگي و با صداقت بيان كنيد. اما اگر احساس مي‌كنيد از اين كار خجالت مي‌كشيد يا هر مشكل ديگري با مطرح‌كردن درخواستتان داريد بهتر است از يك مشاور در اين زمينه كمك بگيريد.

منبع: در قرار اول چه كنيم ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: در قرار اول چه كنيم ؟،
موضوع:
[ ۱۹ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۹:۱۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 7
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی