مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

تحقير همسر يا مسخره كردن همسر از آن دسته رفتارهايي است كه مي‌تواند هر نوع ازدواجي را به خطر بياندازد. در صورتي‌كه اين تحقيرها ادامه داشته باشد حتي ممكن است ازدواج به جدايي ختم شود. اما چرا اين مشكل ايجاد مي‌شود و چطور مي‌توانيم آن را برطرف كنيم؟ واقعيت اين است كه در بسياري از مواقع همسري كه دست به تحقير و مسخره كردن مي‌زند، نمي‌داند كه تا چه حد در حال ضربه زدن به ريشه زندگي و رابطه عاطفي خود است. به همين خاطر معمولاً روانشناسان توصيه مي‌كنند، راجع به احساسات خود با همسرتان صحبت كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه تحقير همسر مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: تحقير همسر

تحقير همسر

همه زندگي ها با پستي و بلندي هاي زيادي همراه است. اما زندگي مشترك به منظور همراهي و هم قدم بودن است. زماني زندگي مشترك معنا پيدا مي‌كند كه با يكديگر هم مسير باشيد. اما اينكه هر زمان و در هر موقعيتي از همسر خود انتقاد منفي داشته باشيد و او را تحقير كنيد، درست نيست. تحقير همسر به مرور زمان باعث دوري از شما مي‌شود و ديگر نمي‌توانيد با او هم عقيده و هم مسير باشيد. از ميزان صميميت شما كاسته مي‌شود و به طور كل زندگي با آسيب هاي جبران ناپذيري روبرو مي‌شود. در اين مقاله دلايل و تمامي جوانب تحقير همسر را توضيح داده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

دلايل تحقير همسر

تحقير همسر به دلايل مختلفي پديد مي‌آيد. معمولا اين انتقادهاي منفي و رفتارهاي نامناسب ريشه محكمي دارد. در اين بخش مقاله شما را با دلايل تحقير همسر آشنا كرده‌ايم.

📌 گذشته تلخ

از دلايل تحقير همسر مي‌توان به گذشته تلخ اشاره كرد. بسياري از كساني كه دست به تحقير ديگران مي‌زنند خود، قرباني تحقير هستند. اين افراد به دليل خشم فروخورده‌اي كه دارند ناخواسته با ديگران همان‌طور برخورد مي‌كنند كه با آن‌ها رفتار شده است. در اين شرايط فرد ياد مي‌گيرد كه وقتي از ديگران ناراحت است اجازه دارد بر سرشان داد بزند يا آن‌ها را كوچك كند.

📌 تحقير همسر به دليل بلد نبودن ارتباط صحيح

گاهي اوقات تحقير همسر به اين خاطر اتفاق مي‌افتد كه طرف مقابل شما رفتار صحيح با ديگران را بلد نيست. كساني كه ديگران را تحقير مي‌كنند معمولاً بلد نيستند احساسات خود را به شكلي مناسب بيان كنند يا هيجانات خود را كنترل كنند. به همين خاطر معمولاً خواسته خود را با عصبانيت و فرياد يا با تمسخر ديگران بيان مي‌كنند.

📌 شخصيت خودشيفته

شخصيت‌هاي خودشيفته هميشه خود را بهتر از ديگران مي‌دانند؛ به همين خاطر مسخره كردن ديگران و تحقير همسر برايشان موضوع خاصي نيست. آن‌ها به دليل احساس كاذب بي‌نقص بودن فرض مي‌كنند اجازه دارند هر طور دل‌شان مي‌خواهد با ديگري رفتار كنند. به‌علاوه احساس مي‌كنند هميشه آنچه مي‌گويند و انجام مي‌دهند از ديگران بهتر است و به همين خاطر هر جا كه رفتار ديگران مطابق ميل‌شان نبود اجازه دارند آن را بيان كنند.

📌 تحقير همسر به دليل كمال‌گرايي

كمالگرايي از ديگر دلايل تحقير همسر است. افراد كمال‌گرا دوست دارند همه‌چيز را تمام و كمال و بدون عيب و نقص داشته باشند. به همين خاطر معمولاً تلاش‌هاي ديگران به چشم آن‌ها نمي‌آيد؛ مهم نيست كه شما براي يك موضوع چقدر زحمت كشيده باشيد اگر آن را به‌طور صد در صد تحويل شخصيت كمال‌گرا ندهيد، بايد انتظار تحقير شدن از جانب او را داشته باشيد. كساني كه دچار كمال‌گرايي هستند فكر مي‌كنند ديگران هم بايد مثل آن‌ها هميشه به دنبال موفقيت‌هاي صددرصدي باشند.

📌 تحريك‌ پذيري و بيماري‌ هاي روحي

يكي از دلايل تحقير همسر يا پرخاش، تحريك‌پذيري بالا است. بيماري‌هاي روحي يا شرايط سخت زندگي گاهي باعث مي‌شوند كه طرف مقابل شما ازنظر روحي خسته باشد. در اين شرايط اكثر ما بهانه‌گير مي‌شويم و ممكن است بي‌دليل دست به تحقير طرف مقابل بزنيم. در چنين شرايطي معمولاً توصيه مي‌شود به‌جاي درمان تحقير كردن، راهكاري براي درمان تحريك‌پذيري پيدا كنيد.

📌 اثبات قدرت

اثبات قدرت از ديگر دلايل تحقير همسر است. بسياري از كساني كه همسر خود را تحقير مي‌كنند از درون احساس كمبود مي‌كنند. اين افراد معمولاً مي‌خواهند با ايراد گرفتن يا مسخره كردن همسرشان به او و ديگران بگويند كه از همسرشان بالاتر هستند. اين درحاليست كه آن‌ها از درون عميقاً احساس ضعف مي‌كنند و اين رفتار هرگز نمي‌تواند آرامش را به آن‌ها برگرداند.

پيامدهاي تحقير همسر

همانطور كه گفته شد، تحقير همسر به مرور زمان آينده را تحت تاثير قرار مي‌دهد. و زندگي را مختل مي‌كند. به همين دليل در اين بخش مقاله شما را با پيامدهاي تحقير همسر آشنا كرده ايم تا از اين رفتار جلوگيري كنيد.

✨ سرد شدن رابطه عاطفي

تحقير همسر يكي از پيامدهاي تحقير همسر است. وقتي يك نفر دائماً ما را تحقير مي‌كند احساس خشم و ناراحتي بسياري را تجربه مي‌كنيم. در اين شرايط اگر نتوانيم راه چاره‌اي پيدا كنيم چيزي كه كم‌كم از بين مي‌رود علاقه‌اي است كه به او داريم. درواقع به‌تدريج از علاقه ما به همسرمان كم مي‌شود و جاي آن را خشم و حرف‌هاي نزده مي‌گيرد. اين شرايط باعث مي‌شود تا رابطه عاطفي به‌تدريج به سمت سرد شدن حركت كند.

✨ خيانت و جدايي

يكي از پيامدهاي تحقير همسر، خيانت  جدايي است. وقتي رابطه عاطفي ميان شما و همسرتان به سمت خشم و ناراحتي پيش مي‌رود درواقع هرروز در حال دورتر شدن از يكديگر هستيد. اگر براي تغيير اين شرايط فكري نكنيد يك روز متوجه مي‌شويد كه ديگر هيچ علاقه‌اي به همسرتان نداريد. در اين شرايط بسياري از زوجين تصميم مي‌گيرند از يكديگر جدا بشوند. اما درعين‌حال اين رفتار زمينه را براي خيانت هم باز مي‌كند. وقتي همسر شما عشق و آرامشي كه بايد را به شما هديه نمي‌دهد ممكن است سعي كنيد آن را در وجود شخص ديگري پيدا كنيد.

✨ رفتار متقابل

تحقير همسر پيامدي به نام رفتار متقابل نيز دارد. گاهي اوقات هم تحقير كردن‌هاي همسر باعث مي‌شود تا همسرتان تصميم بگيرد درست مثل خود شما رفتار كند. شايد بخواهيد با اين كارتان به طرف مقابل بفهمانيد كه از رفتارش چقدر ناراحت شده‌ايد. اما اين كارتان تنها باعث مي‌شود رابطه شما دچار مشكلات بيشتري شود.

✨ آسيب ديدن فرزندان

يكي از اصلي‌ترين پيامدهاي تحقير همسر كه در آن والدين به هم احترام نمي‌گذارند يا رابطه‌شان پر از محبت نيست، آسيب ديدن فرزندان است. در اين شرايط علاوه بر اينكه فرزند شما درخطر بسياري از بيماري‌هاي روحي قرار مي‌گيرد؛ او از شما و همسرتان ياد مي‌گيرد كه در مقابل اشتباهات ديگران گذشت نداشته باشد و با آن‌ها به‌صورت تحقير و تمسخر رفتار كند.

در مقابل تحقير همسر چطور برخورد كنيم؟

تحقير همسر به روش هاي مختلفي صورت مي‌گيرد كه بهتر است براي واكنش دادن در مقابل آن، با توجه به شدت و همچنين نوع آن عمل كنيم. براي مثال برخي از روش هاي فيزيكي استفاده كرده و يا با رفتارهاي خود، همسر را تخريب مي‌كنند. اما در موارد ديگر زوجين تنها از روش كلامي استفاده كرده و از لحاظ رواني طرف مقابل را تحقير مي‌كنند. به طور كلي براي متوقف شاختن اين موضوع، افراد مي‌توانند از روش هاي زير استفاده كنند. براي اطلاع از روش هاي موثر رفتار با همسر كليك كنيد.

🟡 با همسرتان صحبت كنيد

در اقدام اول براي مقابله با تحقير همسر، با همسر خود صحبت كنيد. وقتي از رفتاري در همسرتان ناراحت هستيد هرگز سكوت نكنيد. سكوت در چنين شرايطي باعث مي‌شود كه او احساس كند شما مشكلي با رفتارهايش نداريد. سعي كنيد در يك فضاي آرام و دوستانه با همسرتان صحبت كنيد و به او بگوييد كه رفتارش باعث مي‌شود چه احساسي داشته باشيد. سپس سعي كنيد باهم براي شرايط پيش‌آمده راه‌حل پيدا كنيد.

🟠 به تحقير همسر به ديد انتقاد بنگريد

در مقابل تحقير همسر، به ديد انتقاد نگاه كنيد. فارغ از اينكه رفتار همسر شما چقدر ناراحت‌كننده است يك‌ بار با خودتان به صحبت‌هاي او ار فكر كنيد. چرا همسرتان شما را تحقير مي‌كند؟ آيا چيزي در درون شما نياز به تغيير كردن دارد؟ اگر احساس مي‌كنيد در رفتار همسرتان شما هم بي‌تقصير نيستيد بهتر است سعي كنيد براي تغيير برنامه‌ريزي كنيد.

🟣 علت اين رفتار را كشف كنيد

براي رفتار با تحقير همسر، به دنبال ريشه يابي رفتار باشيد. رفتارهاي او را بدون قضاوت بررسي كنيد. و يادداشت كنيد كه در چه مواقعي اين تحقيرها افزايش مي‌يابد. زماني كه ريشه يابي اين رفتار كشف شود، بروز واكنش بهتر خواهد شد.

🟤  رفتارهاي خود را زير نظر بگيريد

براي برخورد با تحقير همسر بايد رفتارهاي خود را زير نظر بگيريد. شايد شما به شيوه اي رفتار مي‌كنيد كه مناسب نيست و تمامي رفتار هاي همسرتان به دليل رفتار اشتباه شماست. روي نقطه ضعف هاي همسر خود دست نگذاريد كه اين رفتارها شديد تر مي‌شود.

⚪ دفاع از خود را فراموش نكنيد

زماني كه با تحقير همسر روبرو هستيد، بايد از خود دفاع كنيد. سكوت شما نشان از ضعف خواهد بود و زماني كه رفتار مناسبي از خود نشان ندهيد، ميزان اين بي احترامي ها نيز بيشتر خواهد شد.

🔴 او را همراهي نكنيد

اگر تحقير همسر در موقعيت هاي خاص مانند جمع خانواده خود و جمع هاي دوستانه بود؛ به او بگوييد تا زماني كه رفتار خود را اصلاح نكني؛ خانه پدر و دوستان تو نخواهم آمد. و نشان دهيد كه اين رفتار تاوان رفتارهايي است كه او بر جا گذاشته است.

🟢 از يك مشاور كمك بگيريد

همان‌طور كه گفتيم تحقير همسر يكي از موضوعاتي است كه مي‌تواند مشكلات بسياري را در زندگي شما به وجود بياورد. اين مشكلات به‌غيراز اينكه به رابطه عاطفي شما و همسرتان آسيب مي‌زند گاهي اوقات هم باعث مي‌شود فرزندانتان در اين شرايط آسيب ببينند. اما بعضي وقت‌ها هر كاري مي‌كنيم نمي‌توانيم شرايط را تغيير بدهيم يا تنها روزبه‌روز بيشتر از همسرمان فاصله مي‌گيريم.

در اين شرايط بهتر است از يك مشاور خانواده براي تغيير شرايط كمك بگيريد. مشاورين با توجه به تخصص و تجربه‌اي كه در اين شرايط دارند به‌خوبي مي‌توانند راهي براي بهبود رابطه ميان شما و همسرتان پيدا كنند. براي دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

كلام آخر

همانطور كه گفته شد، تحقير همسر پيامدهاي بسياري دارد كه به دلايل مختلفي بروز مي‌كند. زماني كه با چنين مشكلي روبرو شديد؛ با همسر خود صحبت كنيد و ابراز احساسات خود را بيان كنيد. و از او بخواهيد كه براي افزايش رضايت زناشويي، از روانشناس براي بهبود زندگي كمك بگيريد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تحقير همسر مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

چرا بعضي‌ها همسر خود را تحقير مي‌كنند؟

تلاش براي اثبات قدرت، بلد نبودن روش‌هاي صحيح ارتباط و همين‌طور قرباني تحقير بودن ازجمله دلايل تحقير همسر هستند.

در مقابل تحقيرهاي همسرم چطور رفتار كنم؟

با همسرتان راجع به رفتاري كه دارد و همين‌طور احساسي كه از اين رفتار داريد صحبت كنيد. اگر احساس مي‌كنيد به‌تنهايي نمي‌توانيد اين مشكل را حل كنيد بهتر است از يك مشاور كمك بگيريد.

منبع: تحقير همسر

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تحقير همسر،
موضوع:
[ ۵ آذر ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۰۱:۰۰ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی