مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

آيا درمان خيانت امكان‌پذير است؟ اين سؤال براي بسياري از افرادي كه قرباني خيانت شده‌اند و يا با يك اشتباه به همسرشان خيانت كرده و زندگيشان را تا مرز نابودي پيش برده‌اند مطرح مي‌شود. فهميدن اينكه همسرتان به شما خيانت كرده موضوع دردناكي است كه بسياري از افراد هرگز نمي‌توانند با آن كنار بيايند. بااين‌حال مواردي نيز وجود دارد كه زوجين توانسته‌اند به‌خوبي اين آسيب را مديريت كرده و زندگي مشتركشان را ادامه بدهند.

 

درمان خيانت صرفاً به معناي بازگشت به زندگي مشترك نيست، بسياري از افرادي كه قرباني خيانت شده‌اند علي‌رغم جدايي از همسر نياز دارند تا براي درمان پيامدهاي منفي اين تجربه در شرايط روحي خود اقدام كنند. كمك گرفتن از روانشناسان مي‌تواند در مديريت اين بحران و تصميم‌گيري صحيح براي ادامه مسير پيش رويتان مفيد باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان خيانت مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: درمان خيانت

خيانت چيست و چرا اتفاق مي‌افتد؟

پيش از آنكه راجع به درمان آسيب‌هاي ناشي از خيانت صحبت كنيم بهتر است به اين سؤال پاسخ دهيم كه خيانت چيست و چرا اتفاق مي‌افتد. به‌طوركلي مي‌توان گفت خيانت به اين معناست كه يكي از زوجين مسائلي را كه مي‌بايست صرفاً در انحصار شريك عاطفيش باشد با ديگران تقسيم كند.

اين مسائل طيف وسيعي دارد كه در يك سر آن نگاه كردن به ديگران و يا استفاده از جملات محبت‌آميز است و در سر ديگر آن ارتباط جنسي قرار دارد. توجه داشته باشيد كه تمامي اين موارد از مصاديق خيانت هستند و اين موضوع تنها به برقراري رابطه جنسي محدود نمي‌شود.

از مهم‌ترين دلايلي كه باعث بروز خيانت مي‌شود اين است كه فضاي عاطفي مناسبي ميان زوجين وجود نداشته باشد و آن‌ها به دنبال پيدا كردن شريكي به‌غيراز همسرشان باشند. علاوه بر اين، نارضايتي از روابط جنسي يا وجود بيماري‌هاي رواني نيز از مهم‌ترين دلايل بروز خيانت هستند. اگر احساس مي‌كنيد اين نارضايتي‌ها در زندگي شما نيز وجود دارد بهتر است پيش از بروز آسيب‌هايي همچون خيانت با كمك گرفتن از مشاورين خانواده براي حل آن‌ها اقدام نماييد.

چه زماني درمان خيانت ضروري است؟

هنگامي‌كه خيانت در يك رابطه عاطفي اتفاق مي‌افتد طيف وسيعي از پيامدها را به دنبال خواهد داشت و اين پيامدها مي‌تواند علاوه بر رابطه عاطفي، زندگي تمام افراد درگير در اين رابطه و حتي فرزندان شما را نيز تحت تأثير قرار دهد در نتيجه درمان خيانت ضرورت پيدا مي‌كند. به همين خاطر آشنايي با پيامدهاي خيانت مي‌تواند به شما در مديريت بهتر اين وضعيت كمك كند. مهم‌ترين پيامدهاي خيانت را مي‌توان در موارد زير خلاصه كرد. 

⬅️ خطر از بين رفتن زندگي مشترك

شايد بتوان گفت يكي از نخستين و درعين‌حال رايج‌ترين آسيب‌هاي خيانت تصميم براي طلاق و از بين رفتن زندگي مشترك است. اگرچه برخي از زوجين تصميم مي‌گيرند كه علي‌رغم بروز چنين اتفاق تلخي زندگي خود را ادامه دهند اما بخشيدن خيانت موضوع بسيار سختي است كه عده بسياري از عهده آن برنمي‌آيند. علاوه بر اينكه ممكن است خيانت به طلاق و از بين رفتن زندگي مشترك ختم شود.

در برخي موارد نيز ديده شده كه زوجين علي‌رغم ادامه زندگي مشترك دچار طلاق عاطفي مي‌شوند و ارتباط آن‌ها آسيب‌هاي جدي مي‌بيند كه شايد به سختي بتوان نام زندگي مشترك را بر آن گذاشت. اگر شما نيز درگير چنين مشكلاتي هستيد بهتر است با يك مشاور دراين‌باره صحبت كنيد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند تا براي بهبود وضعيت زندگي يا جدايي تصميم‌گيري كنيد.

⬅️ درمان خيانت هنگام بروز آسيب‌هاي روحي

ايجاد بيماري‌ها و آسيب‌هاي روحي در تمامي افراد درگير خيانت يكي ديگر از پيامدهاي قطعي آن است. اين مسئله علاوه بر افراد درگير در خيانت فرزندان شما را نيز درگير خواهد كرد. از مهم‌ترين آسيب‌هاي روحي كه به دليل خيانت ايجاد مي‌شوند مي‌توان به موارد زير اشاره كرد. بهتر است براي درمان و رهايي از هريك از اين موارد اقدام كنيد در غير اين صورت و با مزمن شدن مشكلات در شرايط روحي، شما احتمالاً در آينده دچار مشكلات بسياري خواهيد شد. 

  • فردي كه قرباني خيانت شده معمولاً دچار مشكلاتي مانند از دست دادن اعتمادبه‌نفس و افسردگي مي‌شود. اين افراد ممكن است نشانه‌هاي اختلال استرس پس از سانحه را نيز نشان دهند.
  • نفر سوم يك رابطه بودن همواره با اين باور منفي همراه است كه شما مي‌بايست يك رابطه پنهاني و مصنوعي را ادامه دهيد. اين موضوع مي‌تواند باعث بروز هيجانات منفي و احساس نارضايتي در فرد باشد.
  • فردي كه به همسر خود خيانت كرده معمولاً دچار احساسات منفي مانند عذاب وجدان و احساس گناه مي‌شود اين افراد معمولاً اضطراب بسياري را براي پنهان نگه‌داشتن رابطه ثانويه خود تحمل مي‌كنند و به همين خاطر احتمال بروز بيماري‌هاي اضطرابي در آن‌ها بالاتر مي‌رود به همين دليل درمان خيانت ضرورت پيدا مي‌كند.
  • بروز مشكلات مربوط به خيانت در خانواده باعث ناراحتي و افسردگي فرزندان و يا ابتلاي آن‌ها به بيماري‌هاي اضطرابي شده و مي‌تواند باعث افت عملكرد تحصيلي آن‌ها شود. درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد فرزندان شما دچار آسيب‌هاي روحي شده‌اند بهتر است براي بهبود شرايط روحي آن‌ها اقدامي انجام دهيد.

⬅️ بي‌اعتمادي

بي‌اعتمادي يكي از آسيب‌هاي خيانت است كه مي‌تواند براي درازمدت زندگي شما را تحت تأثير قرار دهد. معمولاً درميان زوجيني كه بدون تلاش براي درمان آسيب‌هاي ناشي از خيانت و جبران اشتباهات، زندگي مشترك خود را ادامه مي‌دهند اين موضوع ديده مي‌شود كه فرد قرباني خيانت معمولاً نمي‌تواند نگراني خود را از بابت تكرار مجدد آن مديريت كند و به عبارتي همواره نسبت به همسر خود بي‌اعتماد است. بي‌اعتمادي به همسر يكي از مشكلاتي است كه آسيب‌هاي بسياري را در زندگي شما ايجاد خواهد كرد. 

⬅️ درمان خيانت براي جلوگيري از تلافي كردن

تلافي خيانت همسر مي‌تواند يكي از پيامدهاي منفي اين مسئله باشد. گاهي اوقات ممكن است زن يا مردي به اين دليل كه از خيانت همسرش نسبت به خود آگاه شده تصميم بگيرد تا خيانت همسر را تلافي كند و او نيز با فرد ديگري ارتباط برقرار كند. اين مسئله مي‌تواند به معناي ايجاد مشكلات بيشتر در زندگي و از بين بردن حتمي زندگي مشترك باشد. علاوه بر اين فرزنداني كه در چنين شرايطي زندگي مي‌كنند دچار مشكلات روحي و اختلالات رفتاري بسياري خواهند شد. 

⬅️ اعمال خشونت

گاهي اوقات خيانت باعث بروز خشم و رفتارهاي پرخاشگرانه در فردي مي‌شود كه قرباني خيانت همسر شده. ايجاد جرائمي همچون مزاحمت، ضرب و شتم و يا حتي قتل ازجمله مشكلاتي هستند كه احتمال دارد به دنبال خيانت يكي از زوجين ايجاد شود.

درمان آسيب‌هاي خيانت

همان‌طور كه گفته شد چگونگي درمان آسيب‌هاي خيانت سوالي است كه براي قربانيان خيانت و افرادي كه مي‌خواهند رفتار خود را جبران كنند و به زندگي مشترك خود فرصت مجدد بدهند مطرح مي‌شود. پيش از آنكه با راه‌هاي درمان آسيب‌هاي خيانت آشنا شويد بهتر است به اين موضوع اشاره كنيم كه درمان اين مشكل و آسيب‌هايي كه به همراه داشته موضوع چندان آساني نيست.

شما علاوه بر اينكه مي‌بايست بر احساسات خود كنترل داشته باشيد و سعي كنيد تا مشكلاتتان را برطرف كنيد بايد با قضاوت‌ها و طعنه‌هايي كه احتمالاً از جانب ديگران مي‌شنويد نيز كنار بياييد و تحت تأثير آن‌ها قرار نگيريد. به همين خاطر اگر براي ادامه زندگي مشتركتان تصميم گرفته‌ايد بهتر است مرتب كردن اوضاع را زير نظر يك مشاور و با كمك گرفتن از او انجام دهيد. روانشناسان خانواده شيوه‌هاي مديريت اين شرايط را به‌خوبي به شما آموزش مي‌دهند و همچنين نكاتي را براي جلوگيري از بروز مشكلات هيجاني براي فرزندانتان در اختيار شما مي‌گذارند.

بخشش درماني و تخليه هيجاني براي درمان خيانت

يكي از نخستين مراحل درمان خيانت براي فردي كه قرباني اين مسئله شده جلسات بخشش درماني و كمك براي تخليه هيجاني است. قربانيان خيانت معمولاً احساسات منفي بسياري را تجربه مي‌كنند و فراموش كردن اين احساسات براي آن‌ها بسيار مشكل خواهد بود. آن‌ها زمان‌هاي زيادي از روز را با فكر اين مسئله درگير مي‌شوند و دائماً آن را در ذهنشان مرور مي‌كنند و يا ممكن است به دليل شدت ناراحتي به‌طوركلي اين موضوع را سركوب كنند و هيچ واكنشي به آن نشان ندهند. روانشناسان به شما كمك مي‌كنند كه با استفاده از تكنيك‌هاي تخليه هيجاني از اين احساسات منفي رها شويد و براي بخشيدن و فراموش كردن اين مسئله قدم برداريد.

تخليه هيجاني ازجمله ضرورت هاي لازم براي درمان خيانت است كه حتي اگر تصميم گرفته‌ايد به زندگي مشتركتان خاتمه بدهيد؛ بهتر است براي رها شدن از احساسات منفي براي انجام آن اقدام نماييد.

جلسات زوج‌درماني براي درمان خيانت

انجام جلسات زوج‌درماني براي آن دسته از زوجيني كه مي‌خواهند زندگي خود را ادامه بدهند مهم خواهد بود. روانشناسان به اين افراد كمك مي‌كنند تا با پيدا كردن دلايل اصلي و زيربنايي خيانت براي رفع آن‌ها اقدام نمايند. علاوه بر اين، اين جلسات براي بهبود ارتباط بين زوجين و آموزش مهارت‌هاي لازم به آن‌ها براي جلوگيري از بروز مجدد خيانت مفيد خواهد بود.

گروه‌درماني براي درمان خيانت

اصلي‌ترين فايده‌اي كه در جلسات گروه‌درماني براي درمان خيانت به دست مي‌آيد اين است كه فرد متوجه خواهد شد تنها او دچار اين مشكل نشده و بسياري از افراد ديگر نيز با اين مسئله مواجه هستند. آشنايي با ساير افرادي كه دچار بحران خيانت شده‌اند باعث كاهش بار هيجاني منفي در فرد شده و همچنين به زوجين كمك مي‌كند تا با راه‌حل‌ها و تجربيات ديگران نيز آشنا شوند. اين روند آگاهي به درمان خيانت و آسيب هاي آن كمك مي‌كند.

تمرينات خانگي براي درمان خيانت

اگر در نهايت تصميم به درمان خيانت رخ داده در رابطه تان شده‌ايد، شما علاوه بر كمك هاي تخصصي بايد همواره تمريناتي را براي حفظ سلامت رابطه و فرزندان تان انجام دهيد. در ادامه به تمرينات ذكر شده توجه كرده و اگر باز هم احساس پريشاني و نگراني داشتيد، حتما مشاوره خيانت دريافت نماييد.

1- احساسات خود را ناديده نگيريد

شما براي درمان خيانت و آسيب‌هايي كه ديده ايد، بايد در قدم اول احساسات تان را بپذيريد. بسيار طبيعي است كه احساس خشم، غم، تعجب، ترس، شرم و گيجي كنيد. شايد همه اين احساسات را به يكباره تجربه نكنيد. اما براي درمان خيانت شناخت اين احساسات و مديريت آن ها اهميت دارد.

2- انتقام را از سر بيرون كنيد

شما از خيانت آسيب ديده ايد و براي تسكين اين درد به دنبال راهي هستيد. شايد مقابله به مثل يا انتقام را چاره كار بدانيد. طي تحقيقاتي، با كساني كه از اين روش استفاده كردند صحبت شد. نتيجه آن كه روح زخمي اين افراد نتوانسته بود با انتقام آرام گيرد. آن ها با گذر زمان متوجه شدند كه احساسات شان مانع از تفكر منطقي مي‌شد. فكر انتقام باعث درجا زدن آن ها شده بود. به طوري كه مدت ها درد ناشي از خيانت جسم و روان شان را فرسوده بود.

3- براي درمان خيانت مدتي از هم دور بمانيد

براي گذر و درمان خيانت بهتر آن كه دو طرف براي مدتي هم كه شده از يكديگر فاصله بگيرند. هيجانات و احساسات منفي وضعيت را بدتر مي‌كند. با دوري از يكديگر كمي اين احساسات فروكش كرده و سپس قادر به تفكر و رفتاري عقلاني تر خواهيد شد.

4- مساله را با فردي مطمئن در ميان بگذاريد

شما با صحبت درباره وضعيت تان مي‌توانيد به افكار خود نظم داده و در جهت بهبود اوضاع قدم برداريد. يك فرد مطمئن و بي طرف كه بتواند به شما در اين وضعيت راهكارهايي مفيد دهد، بسيار ارزشمند است. اين دست افراد در اطراف ما كم پيدا مي‌شوند. پس با مراجعه به مشاوران خانواده مي‌توانيد با خيال راحت مسائل تان را در ميان بگذاريد.

5- اين خيانت را از همه جوانب بررسي كنيد

اگر به دنبال درمان خيانت هستيد، بايد علت و عوامل به وجود آورنده آن را هم به خوبي درك كنيد. اين گونه با چشمان باز اين مساله را پذيرفته و براي حل و رفع آن قدم بر مي‌داريد. اين كه چرا همسرتان در اين مسير قرار گرفته؟ چه عواملي باعث شدند او مرزهاي تعهد را بشكند؟ شما چه نقشي در اين رخداد داشتيد؟ آيا همسرتان با خيانت قصد آزار شما را داشته؟

6- به عمق رابطه تان بيانديشيد

خيلي از زوج ها بعد خيانت به دنبال راهي براي درمان خيانت و آسيب هاي آن هستند. چرا كه ازدواج و رابطه اي كه در آن هستند، برايشان بسيار اهميت دارد و به راحتي نمي‌توانند از آن خارج شوند. وجود فرزندان نيز طرفين را براي درمان خيانت بيشتر ترغيب مي‌كند. در هر صورت وقتي عمق رابطه شما زياد باشد، خواه ناخواه قدرت كمتري براي پايان دادن به آن را خواهيد داشت.

7- به خود زمان دهيد

عجولانه تصميم نگيريد. شما بعد از مواجهه با خيانت بايد مدتي به خود زمان بدهيد. آن وقت است كه آمادگي لازم براي درمان خيانت را خواهيد داشت. گاه ما آدم ها بايد براي عبور از اتفاقات ناگوار سوگواري كنيم. اين كار باعث مي‌شود كه با گذر زمان بدن مان آمادگي لازم براي تجربيات جديد را داشته باشد.

8-  با همسرتان صحبت كنيد

هر چقدر هم كه از خيانت آسيب ديده باشيد، باز هم بايد در اين باره با همسرتان صحبت كنيد. صحبت هاي او به شما نشان مي‌دهد كه آيا از اين اتفاق پشيمان است يا نه؟ چه كسي را در اين باره مقصر مي‌داند؟ آيا خواهان ادامه ازدواج است؟ چه كارهايي براي جبران رفتارش انجام مي دهد؟

9- اگر آماده ايد يك فرصت ديگر دهيد

درمان خيانت بدون آمادگي و پذيرش شما فايده‌اي ندارد. شما بايد در اين باره با خود و همسرتان صادق باشيد. اگر فرصتي ديگر مي‌خواهيد بدهيد، شما هم بايد در اين باره قدم برداريد. همسرتان اشتباهي كرده اما نبايد در اين مسير او را تنها بگذاريد. پس زندگي را به كام خود و خانواده تان تلخ نكنيد. با سرزنش، تحقير و كنايه به همسرتان اين درد درمان نمي‌شود. در صورتي كه اين دست رفتارها را در خود ديديد، يعني آمادگي براي دادن فرصت دوباره را نداشته ايد.

سخن آخر

خيانت در هر رابطه اي ممكن است پيش بيايد. پس با اين رخداد دنيا به پايان نرسيده و اين تنها شما نيستيد كه مورد خيانت قرار گرفته ايد. به جاي آن به دنبال راهي براي گذر از اين واقعه باشيد. ببينيد كه آيا راهي براي بخشش و درمان خيانت وجود دارد؟ آيا مي توان همچنان اين ازدواج را ادامه داد؟ براي درمان خيانت بايد چه اقداماتي انجام داد؟ با بررسي همه جانبه خيانت قطعا اقدامات مناسب تري خواهيد كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه درمان خيانت مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

چطور مي‌توانم فرزندانم را از پيامدهاي منفي خيانت همسرم دور نگه دارم؟

اولين موضوعي كه بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه فرزندانتان را وارد دعواي خود نكرده و هرگز از همسرتان نزد آن‌ها بدگويي نكنيد. درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد فرزندتان احساسات منفي مثل اضطراب يا افسردگي را تجربه مي‌كند از يك مشاور كودك كمك بگيريد.

چه روش هايي براي درمان خيانت وجود دارد؟

درمان خيانت با دريافت كمك هاي تخصصي مشاوران خانواده و ازدواج امكان پذير است. متخصصان براي درمان خيانت از روش هاي مختلفي مثل گروه درماني، زوج درماني، بخشش درماني و… استفاده مي‌كنند.

منبع: درمان خيانت

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان خيانت،
موضوع:
[ ۲۰ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۱:۱۷:۵۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی