مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

رابطه با مرد متاهل يكي از روابط آسيب‌زايي است كه متاسفانه در جوامع امروزي رو به افزايش است. زنان در اين گونه روابط ممكن است تجربيات خوشايندي داشته باشند اما معمولا با آسيب‌هاي متعدد روحي و رواني مواجه مي‌شوند. بسياري از زنان به دليل مشكلات مالي، شانس پايين ازدواج و يا به قصد تلافي كردن به سمت رابطه با مرد متاهل سوق پيدا مي‌كنند و نفر سوم رابطه‌اي ديگر مي‌شوند.

با اين حال بايد توجه داشته باشيد كه فريب حرف‌هاي مرد متاهل را نخوريد و بدانيد كه نمي‌توانيد او را براي خود داشته باشيد. ممكن است ابتدا همه چيز خوب پيش برود اما به مرور مشكلات زيادي گريبان گير شما خواهد شد. در صورتي كه هنوز رابطه شما به عقد رسمي منجر نشده است هرچه سريعتر بايد به آن پايان دهيد. در اين راه حتما بايد از كمك يك مشاور و روانشناس نيز بهره ببريد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه با مرد متاهل مي توانيد از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

nبيشتر بخوانيد : خيانت به همسر  
"}" data-sheets-userformat="{"2":513,"3":{"1":0},"12":1}"> منبع: رابطه با مرد متاهل

رابطه با مرد متاهل يعني چه؟

روانشناسان در تعريف خيانت به تجربه هرگونه لذت با فردي به‌غيراز همسر اشاره مي‌كنند. به عبارتي مصاديق تجربه لذت، در يك پيوستار قرار مي‌گيرند. يك سر اين پيوستار ارتباط‌هاي از راه دور و گفت‌وگوهاي عاشقانه‌اي را دربرمي‌گيرد كه ممكن است هرگز حتي به يك ديدار از نزديك نيز تبديل نشود و در انتهاي ديگر اين پيوستار نيز برقراري رابطه جنسي با فردي به‌غيراز همسر قراردارد.

به‌طوركلي هر رابطه‌اي كه شما براساس عرف و فرهنگ محل زندگيتان مي‌بايست صرفاً با همسرتان برقرار كنيد درصورتي‌كه با فرد ديگري برقرار شود، از مصاديق خيانت هست. با توجه به اين تعريف برخلاف باور عموم خيانت صرفاً محدود به برقراري رابطه جنسي با فردي به‌غيراز همسر نمي‌شود.

دلايل رابطه با مرد متاهل

هر خانمي دلش مي‌خواهد كه نفر اول براي همسرش باشد. اما وقتي چرا برخي خانم ها حتي آگاهانه وارد رابطه با مرد متاهل مي‌شوند؟

1. شانس پايين ازدواج براي بعضي از خانم‌ها

ازدواج براي هر فرد يكي از حقوق طبيعي و مسلم وي در نظر گرفته مي‌شود. بااين‌حال با توجه به فرهنگ و باورهاي موجود در يك جامعه ممكن است شانس ازدواج براي يك خانم با دلايلي نظير طلاق، فوت‌همسر، مشكلات جسمي، فقر و يا هر دليل ديگري كمتر باشد. به همين خاطر اين خانم‌ها به سمت ازدواج با مردان متاهل و به عبارتي قرار گرفتن در جايگاه همسر دوم يا معشوقه سوق پيدا مي‌كنند.

2. احتياج به داشتن سرپرست از دلايل رابطه با مرد متاهل

دلايلي نظير فقر، داشتن فرزنداني كه احتياج به سرپرستي دارند يا هر دليل ديگري، باعث مي‌شود كه بعضي از خانم‌ها به داشتن يك مرد به‌عنوان سرپرست يا شوهر احتياج داشته باشند. از آن جايي كه شانس ازدواج با يك مرد مجرد براي اين افراد كمتر از حد معمول است، به همين خاطر آن‌ها از روي ناچاري و به دليل احتياجي كه به داشتن سرپرست دارند وارد رابطه با يك مرد متاهل مي‌شوند.

3. فريب خوردن خانم‌ها

در برخي از موارد، مردان متاهل براي به دست آوردن يك خانم، او را فريب مي‌دهند. اين فريب مي‌تواند شامل مواردي نظير پنهان كردن تاهل، بيان اينكه فرد در شرف طلاق است و يا بيان شرايط نامناسب خانه براي تحت تأثير قرار دادن او باشد. به‌طوركلي در اين شرايط هدف آقايان تحت تأثير قرار دادن احساسات خانم‌ها هست. هنگامي‌كه احساسات يك زن تحت تأثير قرار بگيرند او ممكن است به رابطه با يك مرد متاهل تن دهد. 

4. ارضا نشدن نياز خانم‌ها در خانه از علل رابطه با مرد متاهل

يكي از اصلي‌ترين دلايل خيانت زوجين اين است كه آن‌ها احساس مي‌كنند نيازهايشان چه به لحاظ عاطفي و چه به لحاظ جنسي چندان كه بايد در خانه و از جانب همسرشان مورد توجه قرار نمي‌گيرد. تصور اين بي‌توجهي، باعث مي‌شود تا آن‌ها محبت و ارتباط جنسي را درجايي خارج از خانه جستجو كنند.

5. ارتباط با فردي ديگر به ‌قصد تلافي كردن

يكي از دلايلي كه باعث ورود خانم‌ها يا آقايان به روابط فرا زناشويي مي‌شود، اين است كه همسرشان به آن‌ها خيانت كرده و آن‌ها درصدد تلافي اين موضوع هستند.

 

رابطه با مرد متاهل چه پيامدهايي به دنبال خواهد داشت؟

1️⃣ از بين رفتن كانون خانواده

برقراري ارتباط با يك مرد متاهل، باعث از بين رفتن و يا سست شدن بيشتر كانون خانواده او خواهد شد. در اين شرايط شما شانس بهبود روابط را از اين زوج مي‌گيريد. از طرفي اگر همسر، متوجه ارتباط شوهرش با شما بشود، احتمال فروپاشي خانواده وجود دارد. فروپاشي يك خانواده زماني تبعات سنگين‌تري به دنبال دارد كه فرزنداني نيز، از اين ازدواج به وجود آمده باشند.

2️⃣ عذاب وجدان بابت رفتار غيراخلاقي

از بين بردن يك خانواده و يا بي‌توجهي به حقوق همسر فردي كه با او در ارتباط هستيد، باعث به وجود آمدن عذاب وجدان در شما خواهد شد. مردان متاهلي كه وارد اين قبيل روابط مي‌شوند نيز، در صورتي كه به سمت زندگي خود بازگردند هميشه از خيانتي كه نسبت به همسر خود روا داشته‌اند، شرمگين خواهند بود.

3️⃣ يك پايان تلخ

بر اساس تجربه مي‌توان گفت كه روابط خارج از چهارچوب ازدواج، هرگز روابط ماندگاري نخواهند بود. در پايان اين رابطه، شما به‌عنوان فردي كه با يك مرد متاهل در ارتباط بوده است، احتمالاً فشار رواني و ناراحتي بسياري را تجربه خواهيد كرد. شما زمان و احساس خود را در رابطه‌اي صرف كرده‌ايد كه نتايج دلخواهي به دنبال نداشته است.

4️⃣ ايجاد مشكلات و بيماري‌هاي روحي

در رابطه با يك مرد متاهل شما مشكلات بسياري را تجربه خواهيد كرد. فشار ناشي از سرزنش‌ها و قضاوت‌هاي اطرافيان و يا تعارضي كه از حضور طرف مقابلتان در كنار زني ديگر به شما دست مي‌دهد، باعث مي‌شود مشكلات روحي بسياري نظير افسردگي يا اضطراب را تجربه كنيد.

5️⃣ يك زندگي در سايه

هنگامي‌كه به‌عنوان نفر سوم وارد يك رابطه مي‌شويد، بايد بپذيريد كه زندگيتان در سايه زندگي اول قرار دارد. شما نمي‌توانيد مانند يك زوج عادي، هميشه در كنار هم باشيد. نمي‌توانيد آزادانه براي گردش بيرون رفته و يا بسياري از تجربيات ساده ديگر، از شما دريغ خواهد شد.

نكاتي كه بايد در صورت‌ رابطه با مرد متاهل توجه داشته باشيد

حال كه خطر و پيامدهاي رابطه با مرد متاهل را به جان خريده‌ايد، بايد بدانيد كه ادامه اين رابطه دير يا زود براي شما پيامدهايي در پي دارد. اما بيشترين كسي كه در اين ميان آسيب مي‌بيند خودتان هستيد. رابطه با مرد متاهل هميشه شما را در پله دوم قرار مي‌دهد. هيچ خانمي دلش نمي‌خواهد مقايسه شود. اما شما در رابطه با مرد متاهل خواه ناخواه در حال قياس شدن هستيد. در ادامه به برخي ديگر از نكاتي كه در رابطه با مرد متاهل بايد بدانيد را شرح داده‌ايم.

1. خانه و خانواده اصلي جاي ديگري است

ممكن است شما در رابطه با مرد متاهل جملات و رفتارهاي زيادي از او ببينيد كه نشان مي‌دهند عاشق شماست. بااين‌حال به خاطر داشته باشيد كه به‌احتمال‌زياد اين جملات صرفاً براي راضي نگه‌داشتن شما بيان مي‌شوند. اگر طرف مقابل صرفاً به شما علاقه‌مند بود، براي اينكه با شما تشكيل خانواده بدهد اقدام مي‌كرد. متأسفانه در اين رابطه شما صرفاً فردي هستيد كه هنگام ناراحتي‌هاي موجود در فضاي خانه يا خستگي به سمتتان خواهد آمد.

2. ممكن است پيامدهاي ناگواري در انتظارتان باشد

همواره اين احتمال وجود دارد كه همسر اول مردي كه با او در ارتباط هستيد، از رابطه شما آگاه شده و مشكلاتي را برايتان ايجاد كند. حتي اگر شما به لحاظ قانون و يا شرع مرتكب اشتباهي نشده باشيد، رابطه با مرد متاهل به لحاظ عرف جامعه ناپسند بوده و برملا شدن آن، مي‌تواند ضربه سنگيني به حيثيت و وجهه اجتماعي شما وارد كند.

3. هرگز قرار نيست او همسرش را طلاق دهد

برقراري رابطه‌ خارج از چهارچوب، براي اكثر مردان به دليل تنوع‌طلبي و يا از سر هوس هست‌. به خاطر داشته باشيد كه كمتر از 5درصد از مردان، همسر اول خود را در چنين شرايطي طلاق مي‌دهند. درنتيجه اگر تصميم گرفته‌ايد كه وارد رابطه با مرد متاهل بشويد به اين نكته توجه كنيد كه شما در سايه زندگي ديگري، زندگي خواهيد كرد.

چگونه رابطه با يك مرد متاهل را پايان دهيم؟

قطعا رابطه با مرد متاهل براي شما وابستگي هايي را هم ايجاد كرده است. و اين مساله سختي پايان دادن اين رابطه را بيشتر مي‌كند. اما بايد بدانيد كه اين وابستگي تنها به خاطر عشق و عاشقي نيست. 

1. با خودتان صادقانه صحبت كنيد

سعي كنيد به اين سؤالات پاسخ دهيد كه هدف و انگيزتان از چنين رابطه‌اي چيست؟ چه آينده‌اي براي آن تصور كرده‌ايد؟ آيا طرف مقابل حاضر است خانواده‌اش را براي شما كنار بگذارد؟ سعي كنيد به‌خوبي براي خودتان روشن كنيد كه در چه شرايطي قرار داريد.

2. از خودتان بپرسيد كه آيا ارزشش را دارد؟

براي خودتان چه ميزان ارزش و اعتبار قائل هستيد؟ آيا واقع قصد داريد همواره به‌عنوان فردي مزاحم كه زندگي‌اي را ويران كرده است با شما برخورد شود؟ آيا واقعا احتمال نمي‌دهيد كه بتوانيد با يك مرد مجرد ارتباط برقرار كرده و رابطه سالمي داشته باشيد؟

3. درگير احساسات نباشيد

هنگامي‌كه براي قطع يك ارتباط تصميم مي‌گيريد، احساسات و خاطراتي كه داشته‌ايد، در ذهنتان روشن‌شده و مانع تصميم‌گيري‌تان مي‌شود. از طرفي هنگامي‌كه طرف مقابلتان متوجه تصميم شما بشود، سعي مي‌كند تا با جملات عاطفي و جلب ترحم شما، از اين تصميم منصرفتان كند. اگرچه بسيار سخت، اما تلاش كنيد تا بدون دخالت احساسات تصميم بگيريد.

4. جلسه خداحافظي ترتيب دهيد

به اعتقاد روانشناسان پايان دادن ناگهاني يك رابطه، تأثير نامطلوبي در روحيه و احساس هردو طرف خواهد گذاشت. درصورتي‌كه براي پايان رابطه تصميم گرفته‌ايد، با طرف مقابلتان دراين‌باره صحبت كنيد، با او خداحافظي كرده و به رابطه پايان دهيد.

چرا نمي توانم رابطه با مرد متاهل را پايان دهم؟

اگر مي‌دانيد كه ادامه رابطه با مرد متاهل اشتباه است، اما باز هم خود را به طرق مختلف قانع مي‌كنيد كه حالا براي مدتي هم كه شده به اين رابطه ادامه دهيد. بايد بدانيد كه شما تنها كسي نيستيد كه در اين مساله گرفتار شده ايد. خيلي از خانم ها به دليل وابستگي ها، ترس ها، ناراحتي ها، و مسائل ديگري كه در زندگي دارند نياز به فردي قوي تر از خود پيدا مي كنند. و يا گاهي با تكيه بر چنين مرداني به دنبال آرامش روح آزار ديده خود هستند. (معمولا اين دست مردان خيانتكار از اين نيازهاي وجودي شما مطلع شده و از همين رو شما را مورد سواستفاده قرار مي‌دهند).

اما در پاسخ به اينكه چرا نمي توانيد تصميمي قطعي براي پايان دادن به رابطه با مرد متاهل بگيريد؛ بايد اين موضوع را در خود جستجو كنيد. شما احتمالا در ناخودآگاه تان مسائلي وجود دارد كه نياز به كشف و بررسي بيشتري دارند. بهتر است در اين باره حتما خدمات مشاوره روانشناسي دريافت كنيد.

سخن آخر

طبق آمارهاي به دست آمده از زناني كه وارد رابطه با مرد متاهل شده‌اند؛ خيلي از آن‌ها شروع رابطه را خارج از كنترل خود دانسته و پيشروي آن را بي اختيار توصيف كرده اند. در نگاه اول تجربياتشان را به عشق واقعي نسبت مي دادند، اما با گذر زمان از به وجود آمدن اين مساله پشيمان شده و به دنبال راهي براي خروج بوده اند.

تمامي اين ها نشان ميدهد كه رابطه با مرد متاهل ، دو سر دارد. و براي جلوگيري از بروز چنين مساله اي هر دو طرف بايد نسبت به پيامدهاي آن آگاه باشند. اما هم خانم و هم آقا به عنوان فردي بالغ موظف است كه قبل از ورود به چنين روابطي بررسي هاي لازم را به عمل آورد تا اشتباهاتي ازين دست پيش نيايد. و در صورت ايجاد رابطه با مرد متاهل نسبت به پيامدهاي آن آگاه شده و براي جلوگيري از آن اقدامات لازم صورت بگيرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه با مرد متاهل مي توانيد از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

 

سؤالات متداول

چرا رابطه با يك مرد متاهل اشتباه است؟

در چنين روابطي شما به‌عنوان نفر سوم، وارد يك زندگي شده و باعث از بين رفتن خانواده مي‌شويد. حتي در شرايطي كه چنين مسائلي برايتان اهميت ندارد، آسيب‌هايي كه به خودتان وارد مي‌شود، بسيار زياد است. شما در اين قبيل روابط تعارض و فشار روحي بسياري را تحمل خواهيد كرد و بايد بپذيريد كه خانواده اصلي مرد، كسي به‌غيراز شماست. براي آگاهي بيشتر در اين زمينه و دريافت راهكارهايي براي پايان دادن به رابطه خود با مرد متاهل بهتر است جهت مشاوره خيانت اقدام كنيد.

منبع: رابطه با مرد متاهل

امتیاز:
بازدید:
برچسب: رابطه با مرد متاهل،
موضوع:
[ ۱۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۳۰:۰۲ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی