مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

تاثير گوشي بر جنين به دليل امواجي كه دارد بسيار واضح و مشهود است. آيا از ضررها ، عوارض و تاثير گوشي بر جنين اطلاع داريد؟ دوران بارداري يكي از حساس‌ترين و مهم‌ترين دوره‌ها براي مادر و فرزند و مخصوصا جنين در حال رشد است. و به يك سري مراقبت‌هاي ويژه در اين دوران نياز دارد. همان طور كه مي‌دانيد دستگاه‌هاي تلفن همراه اشعه‌هايي كه حاوي انرژي و طول موج معيني هستند را از خود ساطع مي‌كنند. كه اين امواج مي‌توانند افرادي را كه در اطراف آن هستند تحت تاثير قرار دهند.

اختلال در رشد، مشكلات رفتاري، روحي و مغزي تنها بخشي از عوارض احتمالي استفاده از موبايل بر روي جنين هستند. به همين دليل توصيه مي‌شود كه مادران باردار به طور موقت استفاده خود از موبايل را در اين دوره كاهش دهند. با آگاهي از تاثير گوشي موبايل بر جنين و راه‌هاي كاهش آسيب‌هاي آن مي‌توانيد از سلامت فرزند خود اطمينان حاصل نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير گوشي بر جنين مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره با بر ترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره  02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: تاثير گوشي بر جنين 

تاثير گوشي بر جنين

 

تاثير گوشي بر جنين پيامدهايي را به دنبال دارد. دوران بارداري بسيار حساس است و هميشه خانم هاي باردار در معرض آسيب ها و خطرات بسيار زيادي هستند. اما 15 هفته اول بارداري هميشه حساس ترين دوران است. كه جنين نيز در اين دوران تحت تاثير پيامدهاي گوشي قرار مي‌گيرد. پس از 15 هفته اول بارداري، ميزان آسيبي كه جنين مي‌بيند؛ كمتر از گذشته است. به طور كلي تاثير گوشي بر جنين آسيب مغزي، اختلالات رفتاري و … را پديد مي‌آورد كه در اين مقاله به آنها اشاره كرده ايم. براي كسب اطلاعات بيشتر تا انتهاي مقاله همراه ما باشيد.

تاثير گوشي بر جنين در نيمه نخست بارداري

طبق مطالعات و تحقيقاتي كه در زمينه تاثيرات اشعه تلفن همراه و تاثير گوشي بر جنين بر سلامت نوزاد صورت گرفته است، مشاهده شده كه امكان بروز اختلالات اخلاقي، مشكلات رفتاري، بروز اشكالات مادرزادي بعد از تولد، بيش فعالي، دشواري در برقراري ارتباط با ديگران، عقب ماندگي ذهني، كند شدن رشد نوزاد، آسيب به بافت‌هاي مغزي و عدم تكامل بخش‌هاي مختلف آن در مادراني كه هنگام بارداري به ميزان زيادي (روزانه بيش از 3 بار و به مدت بيش از 15 دقيقه به طور مداوم) از تلفن همراه استفاده مي‌كنند وجود دارد.

شدت و احتمال بروز اين نقايص از ابتداي بارداري تا اواسط آن كه جز مهم‌ ترين دوره‌ها در رشد و نمو نوزاد بوده. و طي اين هفته‌ ها جنين نسبت به خطرات آسيب پذيرتر است؛ بالاتر مي‌باشد. بعد از اين كه سن بارداري از 26 هفته گذشت، احتمال آسيب شديد و بروز عوارض خطرناك تاثير گوشي بر جنين كمتر از نيمه اول بارداري است. اما با اين حال هنوز هم جنين در حال رشد و تكامل بوده و نبايد از او غافل شد.

تاثير امواج حاصل از تلفن همراه و اينترنت گوشي بر روي جنين

بررسي‌هاي انجام گرفته در زمينه آثار سو اشعه‌ هاي حاصل از موبايل بر جنين در حال رشد در بدن مادر، يك سري از اختلالات و آسيب‌ها را مشخص نموده‌اند. كه در ادامه به بررسي تاثير گوشي بر جنين مي‌پردازيم. 

📌 اختلالات رفتاري

يكي از پيامدهاي تاثير گوشي بر جنين، اختلالات رفتاري است. مطالعات و گزارش‌هاي محققان بر روي مادران باردار نشان داده‌اند در خانم‌هاي بارداري كه مدت استفاده از تلفن همراه در آن‌ها بالاتر از ميزان متوسط و توصيه شده مي‌باشد. و اين استفاده از موبايل به شكل مداوم و بدون وقفه انجام مي‌گيرد، احتمال اين كه نوزاد آن‌ها بعد از تولد و در سال‌هاي آينده دچار مشكلات رفتاري و خلق و خوي نامتعادل شود، بالاست.

ميزان تاثير امواج حاصل از تلفن‌هاي همراه به اندازه‌اي است كه مي‌تواند تا 80 درصد شانس بروز اين اختلالات را در كودكاني كه مادرانشان به استفاده افراطي از موبايل در دوران بارداري پرداخته‌اند، افزايش دهد.

📌 تغيير در تعداد و ريتم ضربان قلب در نوزاد

تغيير در تعداد و ريتم ضربان قلب از ديگر پيامدها و تاثير گوشي بر جنين است. محققان با انتخاب گروهي از مادران و تحت نظر گرفتن آن‌ها و نوزادانشان در سنين پيش و پس از تولد متوجه شده‌اند كه در مقايسه مادران بارداري كه از تلفن همراه استفاده مي كرده‌اند و مادراني كه از آن دوري كرده و حداقل استفاده از موبايل را داشته‌اند، تغييراتي در تعداد ضربان قلبي جنين و شكل اين ضربان‌ها ايجاد شده است. كه اين تغييرات بازه متغيري از تعداد ضربان‌ها، ريتم آن‌ها، نظم، ترتيب، شدت، هماهنگي و فاصله ضربان‌ها از هم را شامل مي‌شود.

📌 تاثير گوشي بر جنين | اختلالات روحي رواني

يكي ديگر از پيامدهاي تاثير گوشي بر جنين، اختلالات روحي رواني است. استفاده از تلفن همراه در مادران باردار باعث مي‌شود كه نوزادان آن‌ ها پس از تولد و در دوران كودكي و گاهي تا نوجواني و بزرگسالي هم به انواع مختلفي از اختلالات رفتاري و مشكلات رواني ناشي از عدم شكل گيري و تكامل شخصيت دچار شوند.

در صورتي كه فرزندان در سنين كودكي و پيش از ورود به مدرسه هم از تلفن همراه استفاده كرده؛ و اين كار را تا دوران پس از ورود به سن مدرسه هم ادامه دهند، احتمال بروز اين مشكلات بيشتر خواهد شد. همچنين اين كودكان در آينده بيشتر از سايرين دچار مشكلات عاطفي شده و نمي‌توانند احساسات و هيجانات خود را به خوبي ساير كودكان كنترل كنند. از اين رو ممكن است پرخاشگري، بيش فعالي، عدم توجه، حواس پرتي، عدم توانايي در كنترل عواطف و احساسات و بي قراري در آن‌ها به دليل تاثير گوشي بر جنين بروز پيدا كند.

📌 آسيب مغزي

استفاده مكرر از تلفن همراه، خطر آسيب رسيدن به مغز جنين را افزايش مي‌دهد. شكل گيري سلول‌ هاي عصبي در جنين در حال رشد از اهميت بالايي برخوردار است. شكل گيري ناقص سلول‌هاي مغزي احتمال بروز اختلالات عصبي را در سال‌ هاي آينده زندگي كودك افزايش مي‌دهد. محققان اسكانديناوي دريافته‌ اند كه استفاده از تلفن همراه، ميزان يافته‌هاي عصبي موجود در مغز جنين را از بين مي‌برد. بنابراين زن باردار بايد استفاده از تلفن همراه را تا حد امكان كاهش دهد. بنابراين تاثير گوشي بر جنين به آسيب مغزي نيز مرتبط مي‌شود.

📌 تاثير منفي در چرخه خواب و بيداري جنين

با توجه به اينكه جنين شما نياز به خواب و استراحت دارد، زنگ خوردن مداوم و گاه و بيگاه موبايل باعث مي‌شود چرخه خواب و بيداري جنين به هم بخورد. و استرس كودك شما افزايش يابد. تاثير گوشي بر جنين در ريتم خواب و بيداري جنين نيز نقش دارد.

📌 تاثير گوشي بر جنين | كاهش وزن نوزاد

يكي ديگر از پيامدهاي تاثير گوشي بر جنين، اين است كه مادراني كه به طور مكرر از موبايل استفاده مي‌كنند، به احتمال بيشتري نوزادي با وزن كم به دنيا خواهند آورد. اين كم وزني در دوره كودكي نيز باعث بروز اختلالاتي در راه رفتن، نشستن و ديگر حركات فرزندتان مي‌شود.

📌 سقط جنين

سقط جنين مي‌تواند وابسته به عوامل متعددي باشد. كه طبق تحقيقات به عمل آمده قرار گرفتن مادر در معرض امواج راديويي نيز در اين مورد تاثير گذار است. در واقع استفاده بيش از حد از ابزارهاي الكترونيكي مانند موبايل مي‌تواند خطر سقط جنين را تا حد زيادي افزايش دهد. به همين دليل يكي از دلايل سقط جنين را مي‌توان تاثير گوشي بر جنين دانست.

📌 مشكلات مرتبط با برقراري ارتباط با ديگران

يكي از پيامدها، عوارض و تاثير گوشي بر جنين؛ مشكلات مرتبط با برقراري ارتباط با ديگران است. كودكاني كه در دوران جنيني در معرض چنين اشعه هايي بوده اند؛ در بزرگسالي با ساير كودكان بيشتر دچار مشكلات ارتباطي مي‌شوند.

📌 آسيب هاي عاطفي

از ديگر تاثير گوشي بر جنين، آسيب هاي عاطفي است. اين كودكان بيش از ديگران در معرض مشكلات عاطفي هستند و همين دليل بر پديدايي استرس و تنش هاي زياد است.

راه هاي كاهش عوارض و تاثير گوشي موبايل بر جنين

براي كاهش عوارض و تاثير گوشي بر جنين راهكارهايي وجود دارد كه به شرح زير هستند.

🔻 فراموش نكنيد كه اينترنت، كامپيوتر، موبايل، تلفن بي‌سيم و مايكرو‌ويو همگي روي جنين و سلامت آن اثر مي‌گذارند و شما در جايگاه والد مسئوليت حفظ سلامت او را بر عهده داريد. اگر چه اين روزها حذف تلفن همراه و بي‌سيم از زندگي كار سخت و پيچيده‌اي شده. اما براي سلامت جنين در دوران بارداري بايد استفاده از موبايل به حداقل برسد. پس توصيه مي‌شود كه از انجام كارهاي غير ضروري با موبايل بپرهيزيد.

🔻 تماس‌ هاي خود را محدود كرده و واي‌فاي خود را اغلب خاموش كنيد. از اسپيكر (بلندگوي تلفن) بيشتر استفاده كنيد و موبايل را به گوش‌تان نچسبانيد. استفاده از هنذفري نيز در اين زمينه بسيار كمك كننده است.

🔻 به جاي مكالمه، پيامك را انتخاب كنيد و هنگام ارسال متن قبل از فشار دادن دكمه ارسال تلفن را تا حد ممكن دور نگه داريد.

🔻 تا حد امكان از تلفن با سيم استفاده كنيد.

🔻در مناطقي كه داراي پوشش شبكه هستند تماس برقرار كنيد زيرا تلفن اشعه بيشتري را هنگامي كه اتصال سخت‌تر است منتشر مي‌كند.

🔻 زمان روشن بودن صفحه نمايش تلفن همراه را كاهش دهيد.

🔻 تلفن همراه خود را در جيب‌تان حمل نكنيد زيرا ممكن است نزديك شكم شما قرار گيرد.

🔻هنگام خواب تلفن همراهتان را زير بالشت خود قرار ندهيد و حتي در صورت امكان موبايل را خاموش كرده و در اتاق ديگري بگذاريد. 

چرا امواج موبايل بر روي جنين اثرات سوء بر جاي مي‌گذارد؟

سوال اصلي اينجاست كه تاثير گوشي بر جنين چيست؟ وقتي جنين در بدن مادر در حال رشد و تكامل است، اعضا و ارگان‌ هاي او هنوز به طور كامل شكل نگرفته‌ اند و به همين دليل به راحتي تحت تاثير عوامل آسيب رسان و مضر در داخل و خارج از بدن مادر قرار مي‌گيرند. امواج الكترومغناطيسي حاصل از تلفن‌ هاي همراه نيز يكي از اين موارد آسيب‌زا براي نوزادان است كه مي‌تواند فرايند رشد و تقسيم سلولي و نمو اندام‌ هاي مختلف نوزاد را تحت تاثير قرار داده و رشد طبيعي بدن جنين را مختل كند.

به اين ترتيب نقايصي در تكامل سيستم‌ هاي مختلف جنين مانند اعصاب، عضلاني-اسكلتي، حركتي، استخواني، دفعي و بافت مغزي به وجود مي‌آيد و عملكرد طبيعي كودك را مختل خواهد كرد. ممكن است اين اختلالات بلافاصله پس از تولد و در سال‌ هاي اوليه زندگي نوزاد در او مشاهده نشوند اما بعد از گذشت چند سال و ورود كودك به مدرسه يا اجتماع، اين نقايص خود را نشان مي‌دهند كه تمامي آن‌ها را مي‌توان با يك پرهيز ساده و كنترل استفاده از تلفن‌هاي همراه در مادران به ميزان قابل توجهي كاهش داد. 

سخن پاياني

اگر باردار هستيد و  تا به امروز بيش از حد از موبايل خود استفاده كرده‌ايد، توصيه مي‌شود كه از اين به بعد كمتر در معرض امواج اين وسيله قرار بگيريد. زيرا تاثير گوشي بر جنين كم نيست! البته جاي نگراني نيست و شما مي‌توانيد با يك مشاوره متخصص در زمينه بارداري ارتباط برقرار كنيد تا شرايط خود و جنينتان تحت نظر قرار بگيرد و از تمامي مضرات و مشكلاتي كه استفاده از موبايل مي‌تواند براي شما و كودكتان داشته باشد مطلع شويد. در صورتي كه در طول روز نياز به استفاده از موبايل داريد، مي‌توانيد روش استفاده و راهكارهاي مفيد را از طريق مشاوره دريافت نماييد.

پژوهشي در رابطه با تاثير امواج راديويي بر سلامت جنين

در بررسي كه توسط مريم نظري، وحيد حمايت خواه جهرمي و همكاران (1389) در رابطه با اثر امواج ساطع شده از تلفن‌هاي همراه بر باروري انجام شد، نشان داد كه گسترش و كاربرد زياد تلفن‌هاي همراه كـه مولـد امواج الكترومغناطيس هستند، اثرات ناهنجاري‌زايي و اختلال در فرآينـدهاي مختلف رشد و نمو جنين را به همراه دارد.

اين مسئله نگراني‌هاي بسياري در ارتباط با اثرات زيان بار امواج انتشار يافته از تلفـن همـراه بر سلامت انسان را ايجاد كرده است. مطالعات اپيدميولوژي اين احتمال را مطرح مي‌كند كـه بين استفاده از اين امواج بـا بيماري‌هاي خاصي چون لوسمي، سرطان مغز و بيماري‌هاي قلبي عروقي ارتباط وجود دارد. به همين دليل مراقب تاثير گوشي بر جنين باشيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه تاثير گوشي بر جنين مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني كودك از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

منبع: تاثير گوشي بر جنين

امتیاز:
بازدید:
برچسب: تاثير گوشي بر جنين،
موضوع:
[ ۳ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۰۳:۴۰ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی