مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

ترك در خانه با چه روش هايي امكان پذير است؟ به طور كلي يكي از مشكلات عمده در عصر حاضر روي‌آوردن به اعتياد است. بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه مصرف اعتياد خطر مرگ زودرس را به همراه خواهد داشت بنابراين اعتياد عامل اصلي در ايجاد بسياري از بيماري‌هاي كشنده است و هرساله موجب مرگ ميليون‌ها نفر در جهان مي‌شود.

 

برخي از افراد به دلايل مختلفي همچون هزينه بر بودن كلينيك‌هاي ترك ، ترس از آبرو و… حاضر نيستند كه در مراكز درماني اقدام به ترك خود كنند. لذا تصميم مي‌گيرند كه در خانه به ترك بپردازند. اما ترك در خانه و بدون نظارت پزشك ممكن است عواقب جبران ناپذيري به وجود آورد. در ادامه مقاله به بررسي كامل ترك درخانه مي‌پردازيم. براي دريافت مشاوره در زمينه ترك در خانه مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360  و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

آيا مي‌توان اعتياد را در خانه ترك كرد؟

به طور كلي اعتياد يك مسئله بسيار جدي است كه بسته به مدت زمان، نوع و ميزان مصرف مي‌تواند آسيب‌هاي جسماني و رواني شديدي به فرد وارد كند و هرگونه تصميم خودسرانه براي ترك مصرف مواد در خانه مي‌تواند آثار جبران ناپذيري به وجود آورد و شرايط را بسيار بدتر كند به طوري كه حتي ممكن است منجر به مرگ فرد مصرف كنند شود.

در مجموع توصيه مي‌شود براي ترك حتما تحت نظارت يك پزشك و يا روانشناس متخصص در زمينه اعتياد عمل كنيد. برخي افراد به دليل تجربه‌هاي ناموفق ترك درخانه دچار مشكلات رواني بيشتري از جمله افسردگي و نااميدي مي‌شوند.

مهم‌ترين نكته‌ اي كه براي عدم ترك در خانه وجود دارد اين است كه ترك مواد مخدر علاوه بر وابستگي جسماني، وابستگي رواني هم به وجود مي‌آورد كه به مراتب مي‌تواند اثرات جدي و زيان بارتري براي فرد به وجود بياورد. براي ترك هر يك از انواع مواد مخدر روش‌ها و راهكارهاي متفاوتي وجود دارد كه بايد توسط متخصص مورد نظر ارائه شود. به طور كلي ترك درخانه و خصوصاً بدون نظارت متخصص تحت هيچ شرايطي توصيه نمي‌شود.

ترك در خانه تحت نظارت متخصص

همانطور كه گفته شد ترك در خانه بدون نظارت متخصص، كار صحيحي نيست. با اين حال برخي افراد به دليل شرايط خاص تصميم مي‌گيرند تحت نظارت پزشك و روانشناس ترك را در خانه انجام دهند. توصيه‌هايي در ارتباط با اين موضوع وجود دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره مي‌شود:

⭕نوشيدني‌هاي مفيد براي ترك در خانه

يكي از مهم‌ترين نوشيدني‌هاي مفيد براي ترك در خانه آب فراوان است. در طول روز فرد بايد به مقدار كافي از آب استفاده كند. نوشيدني‌هاي سالم مثل آب ميوه‌هاي طبيعي كه داراي ويتامين سي هستند نقش بسزايي در ترك دارند.

غذاهاي مفيد براي ترك در خانه

برنامه غذايي درست و مقوي در ترك در خانه نقش بسيار مهمي دارد. به جاي استفاده از قند‌هاي مصنوعي بايد از رژيم غذايي فيبردار كه شامل غلات سبوس‌دار، ميوه‌هاي تازه و سبزيجات مي‌شود استفاده نمود. پروتئين‌ها نيز نقش كليدي در بهبود ترك دارند.

⭕بالا بردن انگيزه فرد براي ترك در خانه

هرگاه موفق به غلبه بر يكي از هوس‌هاي مصرف خود شديد، به طريقي به خودتان هديه دهيد. هميشه انگيزه و علت اصلي ترك در خانه خود را پيش رو داشته باشيد و به آن فكر كنيد. چيز‌هايي را كه مي‌توان در دهان گذاشت و دهان را مشغول كرد، دم دست بگذاريد مثلا آدامس و خلال دندان مي‌تواند به شما كمك كند.

اگر قبلا در ترك مشكل داشته‌ايد درباره جويدن آدامس نيكوتين دار، استفاده از برچسب‌هاي نيكوتين دار، اسپري‌هاي بيني، مواد استنشاقي يا قرص براي ترك درخانه با پزشك مشورت كنيد. زمان بيشتري را در اماكن عمومي مثل كتابخانه‌ها و سينما‌ها صرف كنيد. يك ورزش جديد، برنامه تمريني، سرگرمي يا تعهد سازماني انتخاب كنيد. اين كارها به برهم خوردن روال زندگي شما و جدا شدن از مواد كمك مي‌كند. مواد را در مكاني قرار دهيد كه دسترسي به آن سخت باشد و مصرف آن را نامطلوب‌تر و سخت تر كند.

تأخير درمصرف مواد در تجديد نظر براي مصرف آن به شما كمك مي‌كند. با افكار منفي مبارزه كنيد و مثبت‌انديش و قوي باشيد. در صورتي كه دچار لغزش شديد و يك بار مصرف كرديد از خود نااميد نشويد. به خودتان بگوييد كه من مصمم به ترك هستم و با تفكر مثبت و بررسي مجدد دلايل ترك، بار ديگر برنامه ترك را شروع كنيد.

⭕راه هاي كسب آرامش در فرايند ترك

  • در يك مكان راحت دراز بكشيد و خود را رها كنيد.
  • چشم‌هاي خود را به آرامي ببنديد و چند نفس عميق بكشيد.
  • كشيدن دست‌ها و پا ها براي چند ثانيه؛ عضلات خود را رها كنيد.
  • به تجربه‌هاي خوشايند و مناظر دل پذير فكر كنيد.
  • ورزش كردن‌ و قدم زدن در طبيعت سرسبز بسيار مفيد است.
  • حمايت اجتماعي كسب كنيد مثل تماس با دوستان‌، صحبت با افراد فاميل در مورد ترك و….
  • اجتناب از موقعيت‌هاي خطر آفرين مثل حضور در ميهماني افراد سيگاري و يا هر ماده مخدر ديگر كه مصرف مي‌شود به ويژه در اوايل دوره ترك ضروري است.

در نهايت به ياد داشته باشيد كه ترك درخانه براي همه افراد توصيه نمي‌شود، اگر در شرايطي خاصي قرار داريد و تنها گزينه انتخابي شما ترك در خانه است، حتما تحت نظارت پزشك و روانشناس متخصص در زمينه اعتياد عمل كنيد.

ترك خودسرانه در خانه

با اينكه شروع مصرف و خيلي اوقات تغيير مواد بدون دريافت راهنمايي از يك متخصص اتفاق افتاده است، اما نكته اي كه در ترك مواد اهميت دارد، تعادل بدن است. شما به مرور زمان با بالا بردن دوز و يا برنامه مصرف‌تان به هر نحوي تعادل شيميايي بدن‌تان را تحت تاثير قرار داده‌ايد. خيلي اوقات حتي ماده مصرفي با آنچه كه تصور مي كنيد متفاوت است، پس نمي توانيد بدون در نظر گرفتن عوارض و آثار هر دارويي آن را خودسرانه ترك كنيد.

از اين رو توصيه مي كنيم اگر قصد ترك داريد، به هيچ عنوان بدون مشورت با متخصص دست به انجام اين كار نزنيد. با كليك بر هر كدام از آيتم هاي زير مي توانيد با جوانب مختلف ترك در خانه آشنا شويد.

نكات مهم ترك در خانه

اگر به هر دليلي به مصرف مواد مخدر اعتياد دارد اكنون وقت آن است كه گامي به سمت ترك اين عادت برداريد. شما مي‌توانيد برنامه‌اي را براي كنار گذاشتن اعتياد خود تهيه كنيد. اولين گام ترك‌ در خانه، مشخص كردن اين موضوع است كه چرا مي‌خواهيد ترك كنيد.

دلايل خود را روي يك برگه كاغذ بنويسيد. بعد از آماده كردن اين ليست، يك كپي از آن را همراه خود داشته باشيد. آن را به خاطر بسپاريد و هر زمان كه وسوسه شديد به دلايل ترك آن فكر كنيد. يك روز را براي ترك خود انتخاب كرده و قرارداد تغيير رفتار را امضا كنيد و از يك دوست و عضو خانواده بخواهيد تا آن را امضا كند.

فهرستي از موارد خوبي كه با مصرف نكردن مواد به دست آورده‌ايد تهيه كنيد و همراه خود داشته باشيد و هر وقت كه احساس اضطرار به مصرف داشتيد به آن نگاهي بيندازيد. ترك‌اعتياد در خانه ساده نيست. مي‌توانيد از منابع، كتاب، جزوات و راهنماي ترك كه در سايت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي وجود دارد استفاده كنيد. كمك گرفتن از مشاوره ترك مي‌تواند در اين زمينه به شما كمك كند. 

گام هاي ترك در خانه

ترك در خانه نيز مراحلي دارد كه با كمك آنها مي‌توانيد دوران ترك اعتياد راحت تري را سپري كنيد. به طور كلي ترك كردن مواد مخدر در خانه براي كساني كه نمي‌توانند مدت زمان زيادي را بيرون از خانه باشند و يا دچار اضطراب مي‌شوند؛ بسيار مناسب است. در صورتي كه بتوانند شرايط لازم را مهيا كنند. براي ترك اعتياد در خانه مي‌توانيد از روش هاي زير استفاده كنيد.

📌تاريخ خاصي را مشخص كنيد

براي شروع ترك در خانه براي خود تاريخ مشخصي را تعيين كنيد. اگر اين مناسبت براي شما داراي اهميت ويژه اي باشد؛ احتمالا پايبندي شما نيز بيشتر مي‌شود. براي مثال تاريخ تولد و يا سالگرد ازدواج، تاريخ هاي به يادماندني هستند كه مي‌توانند بهانه خوبي براي ترك اعتياد نيز باشند.

📌محيط را تغيير دهيد

بااينكه در دوران ترك اعتياد در خانه به سر مي‌بريد؛ اما بازهم احتمال وسوسه شدن و مصرف مجدد وجود دارد. به همين دليل بهتر است محيط خود را از تمام وسايلي كه شما را به ياد دوران مصرف و يا مواد مخدر مي‌اندازد؛ پاك كنيد. براي مثال اگر در حال ترك قمار هستيد بهتر است تمام كارت هاي بازي، ميز، و ديگر وسايل را از بين ببريد. حتي دسترسي خود را به اينترنت را هم محدود نماييد. در اين شرايط مي‌توانيد از خانواده هم كمك بگيريد.

📌حواس خود را پرت كنيد

طبيعي است كه گاهي به گذشته فكر كرده و براي مصرف دوباره و يا انجام آن عمل وسوسه شويد؛ اما بهتر است به سرعت حواس خود را پرت چيز ديگري كنيد. حتي مي‌توانيد محيط را ترك كرده و خود را مشغول كنيد. مي‌توانيد به پياده روي رفته و يا با دوستان و خانواده خود در مورد مسائل متفرقه صحبت كنيد.

📌گذشته را مورد بررسي قرار دهيد

معمولا افرادي كه به اعتياد مبتلا هستند؛ بارها براي ترك در خانه تلاش كرده اند. اما هر بار به دليلي با شكست مواجه شده اند. به همين دليل بايد براي شروع اين دوران، در ابتدا به خوبي گذشته را بررسي كرده و نقاط قوت و ضعف خود را بررسي كنيد. براي مثال چه عواملي در گذشته سبب مصرف دوباره شده اند؟ بايد ماشه چكان ها را پيدا كرده و از بروز مجدد آنها پيشگيري كنيد.

📌از شبكه حمايتي كمك بگيريد

در ترك خانه، كمك گرفتن از شبكه حمايتي، يكي از اقدامات مهم و موثر است. در اينجا منظور از شبكه حمايتي دوستان و خانواده هستند كه مي‌توانند فرد را در زمينه هاي مختلفي حمايت كنند. كمك آنها نه تنها باعث آسان تر شدن فرايند ترك مي‌شود؛ بلكه از بازگشت مجدد به آن نيز جلوگيري مي‌كند. بهتر است در اين زمينه با آنها صحبت كرده و درخواست كمك كنيم.

سخن پاياني

اعتياد يكي از مسائلي است كه تاثيراتش نه تنها بر فرد بلكه بر اطرافيان نيز مشهود است. مخصوصا وقتي فرد معتاد تصميم به ترك در خانه بگيرد؛ احتمالا بيشتر اطرافيان را تحت تاثير قرار خواهد داد. از طرفي بايد به چنين فردي كمك كرد و از طرف ديگر بايد مراقب ديگر اعضا بود تا گرفتار اين مشكل نشوند. همچنين حتي در صورت ترك در خانه، افراد بايد به صورت مداوم تحت نظر يك پزشك و يك روانشناس به صورت همزمان باشند. علائم آنها بايد مورد بررسي قرار گيرد تا در صورت لزوم به پايگاه هاي درماني منتقل گردند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك در خانه مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360  و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

 

سوالات متداول

آيا ترك در خانه ممكن است؟

ترك يك كار تخصصي است كه بايد تحت نظارت پزشك و روانشناس انجام گيرد. در غير اين صورت ترك بسيار خطرناك خواهد شد و عواقب جبران ناپذيري را به بار مي‌آورد.

منبع: ترك در خانه

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك در خانه،
موضوع:
[ ۲ آبان ۱۴۰۲ ] [ ۰۸:۴۱:۴۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 10
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی