مشاوره روانشانسي ذهن نو مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.
|
تقويت روخواني كلاس اول يكي از فعاليت هاي دشوار براي معلمين و حتي والدين محسوب ميشود. بچه ها در اين سنين خواندن و نوشتن كلماتي ساده را ميآموزند؛ اما هنوز روخواني از روي متن براي آنها دشوار است. اين موضوعي كاملا طبيعي است و همه بچه ها در اين سن، اين شرايط را پشت سر ميگذارند. والدين و معلمين نقش مهمي در اين زمان دارند. بچه ها احتمالا بدون هيچ گونه تجربه قبلي وارد مدرسه شده اند و نميتوان از آنها انتظار داشت كه در همه مهارت ها به خوبي عمل كنند. از طرفي عوامل زيادي در اين زمينه موثر هستند. فراموش نكنيد كه روانخواني با روخواني متفاوت هستند. در ابتدا كودك بايد قادر به خواندن باشد؛ تا در قدم بعدي بتواند متنها را به صورت صحيح و واضح بخواند.
براي دريافت مشاوره در زمينه تقويت روخواني كلاس اول ميتوانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد. منبع: تقويت روخواني كلاس اول | مشكل روان خواني كلاس اول تقويت روخواني كلاس اولمعمولا از آنجايي كه بچه ها در كلاس اول، معني بسياري از كلمات را نميدانند يا حتي با خود كلمه آشنا نيستند؛ از خواندن متن ها فرار ميكنند. اما اين سنين، در آموزش و تقويت اين مهارت بسيار مهم است. تقويت روخواني كلاس اول نياز به تشويق و انگيزه از سوي والدين دارد تا بچه ها براي اينكار تلاش كنند. بروز مشكلاتي در ابتداي مسير كاملا طبيعي است و جاي نگراني ندارد. گاهي والدين و معلمان از روش هايي استفاده ميكنند؛ كه اوضاع براي بچه ها پيچيده تر ميكند. امروزه علاوه بر مدرسه، محتواهاي آموزشي زيادي مثل كتاب يا فيلم ها وجود دارند كه براي همين موضوع طراحي شده اند و ميتوان از آنها كمك گرفت. عوامل موثر بر تقويت روخواني كلاس اولهمانطور كه قبلا هم گفته شد؛ عوامل زيادي بر تقويت روخواني كلاس اول موثر هستند. بچه ها در سن رشد بوده و از موضوعات زيادي تاثير ميپذيرند. از طرفي ديگر ميتوان با شناسايي اين عوامل و همچنين كاركردن روي آنها روخواني بچه ها را تا حد زيادي بهبود بخشيد. برخي از اين موارد، شامل موضوعات زير ميشوند. 📌همراهي والدين اينكه والدين تا چه ميزان با بچه ها همكاري كنند؛ بسيار مهم است. از طرفي گاهي اين خود والدين هستند كه با ترساندن بچه ها از مسائل مختلف، انرژي آنها را گرفته و سبب بروز مشكلاتي در تقويت روخواني كلاس اول ميشوند. برخي ديگر از والدين تمام موارد مورد نياز بچه ها را فراهم كرده و حتي بيشتر از معلمين بر اين مهارت تمركز ميكنند. آنها بايد بچه ها را تشويق كرده و حمايت كنند. به طوركلي اولين بازخورد بچه ها معمولا با والدين شان است. به همين دليل والدين بايد تا حد امكان به احساسات و مهارت هاي بچه ها توجه داشته باشند. 📌سلامت رواني و جسماني كودكگاهي كودكان در اين سنين مبتلا به بيماري هاي مختلفي از جمله آفازي، آپراكسي، لكنت زبان و… هستند كه بر مهارت هاي آنان تاثير دارد. از طرفي شايد جسم آنان كاملا سالم بوده؛ اما به اختلال بيش فعالي-كمبود توجه مبتلا شوند. در چنين شرايطي تقويت روخواني كلاس اول كار بسيار دشواري ميشود و بايد يك درمانگر نيز در اين فرايند مداخله كند. بهتر است قبل از هرچيز والدين از سلامت رواني و جسماني بچه ها اطمينان حاصل كنند. 📌شرايط كلاس درس و مدرسهشرايط محيطي نيز در تقويت روخواني كلاس اول بسيار موثر هستند. اگر كلاس درس يا به طور كلي مدرسه براي دانش آموز سبب بروز ترس و اضطراب شود؛ قطعا نميتواند عملكرد خوبي داشته باشد. گاهي اين اضطراب فراگير است و آنها به طور كلي با حضور در مدرسه دچار استرس ميشوند؛ اما در موارد ديگر تنها به دليل اين مورد است كه كلاس درس يا مدرسه را دوست ندارند. شناسايي و تفكيك اين دو توسط والدين يا معلمين ميتواند كمك بزرگي به بچه ها بكند. روش هاي تقويت روخواني كلاس اولبعد از شناسايي و پيدا كردن عوامل موثر و همچنين از بين بردن متغيرهاي مزاحم، والدين و همچنين مربيان ميتوانند با روش هايي تقويت روخواني كلاس اول را حاصل كنند. اين موارد گاهي نيازمند دانش اصول آموزشي و تجربه دارد. حتي افراد ميتوانند در اين زمينه از يك درمانگر نيز كمك بگيرند. 🔴ترغيب كردن كودك براي روخوانيدر قدم اول، اطرافيان كودك بايد به روش هاي مختلفي براي تقويت روخواني كلاس اول، براي او ايجاد انگيزه كنند. براي مثال از فوايد اينكار و تاثير آن در آينده بچه ها صحبت كنند. و يا براي آنان پاداشي در نظر بگيرند. يكي ديگر از كارهايي كه بسيار براي بچه ها حذاب و هيجان اتگيز است؛ خواندن كتاب هاي غيردرسي و داستاني است. به همين دليل والدين ميتوانند به خريداري كتاب هايي متناسب با سن آنها، بچه ها را به اينكار تشويق كنند. 🟠كمك والدين به اويكي از مهم ترين اقدامات در زمينه تقويت روخواني كلاس اول، كمك و همراهي والدين است. گاهي والدين اين مورد را تنها مرتبط به مدرسه دانسته و در آن هيچ دخالتي نميكند. اما اينكار ميتواند به ضرر كودك تمام شده و از رشد او در اين زمينه جلوگيري ميكند. والدين ميتوانند همراه با كودكان خود روخواني كرده و به آنها كمك كنند. حتي تشويق بچه ها و پيگيري پيشرفت آنان از طرف والدين، براي بچه ها دلگرم كننده است و باعث تلاش بيشتر آنها ميگردد. 🟡واج شناسيبرخي از بچه ها در سنين در روخواني مشكلي ندارند؛ اما نميتوانند به شكل درست و واضح صحبت كنند. چنين افرادي در واج شناسي و استفاده از كلمات جديد مشكل دارند. به همين دليل تقويت اين مهارت به تقويت روخواني كلاس اول منجر ميشود و حتي در صحبت كردن آنها نيز موثر است. فراموش نكنيد كه صحبت كردن با روخواني متفاوت است و بچه ها بايد اين دو را از يكديگر تفكيك كنند. 🟢تصحيح نكردن كودكطبيعي است كه بچه ها در ابتداي فرايند تقويت روخواني كلاس اول دچار اشتباهات زيادي شوند. والدين يا حتي معلمين نبايد به صورت مكرر آنها را تصحيح كنند. چراكه با اينكار آنها اعتماد به نفس خود را از دست داده و از روخواني ميترسند. همچنين تسلط و تمركز كودك نيز از بين ميرود. او خود به مرور متوجه اشتباهاتش ميشود. اگر يك غلط را چندين بار تكرار كرد؛ بهتر است شكل درست آن را به او بياموزيد. 🔵پيگيري پيشرفتبهتر است هم والدين و هم معلمين براي تقويت روخواني كلاس اول، به صورت مداوم، پيشرفت بچه ها را پيگيري كنند. حتي اينكار بايد با حساسيت بالايي انجام شود. چرا كه گاهي والدين اينكار را به عهده معلمين گذاشته و برعكس. هيچ يك در اين مورد پيگير نميشوند و كودك به حال خود رها ميشود. 🟣فراهم كردن شرايط تمريناز طرفي هر دو طرف بايد براي تقويت روخواني كلاس اول به كودك فرصت داده و شرايطي را فراهم كنند تا او بتواند به درستي تمرين كند. براي مثال در خانه، والدين موظف هستند كه شرايطي آرام و ساكت را براي درس خواندن بچه ها محيا كنند. و يا در مدرسه نيز معلم زمان كوتاهي را در اختيار بچه ها بگذارد كه با متن آشنا شده و آن را بررسي كنند. سخن پايانيتقويت روخواني كلاس اول گاهي براي والدين و معلمين تبديل به يك چالش شده و مشكلات زيادي را به وجود ميآورد. در اين شرايط دانش آموز بيشترين ضربه را ميخورد و حتي شايد در موارد ديگر درسي نيز دچار مشكل شود. در چنين شرايطي، بهتر است در ابتدا عوامل زمينه ساز شناسايي شده و در قدم بعدي با راه حل هايي كه گفته شد؛ اقداماتي در اين زمينه صورت گيرد. كمك گرفتن از يك روانشناس كودك اين ميتواند بسيار موثر واقع شود. چرا كه او به صورت تخصصي به كودك كمك كرده و با برطرف كردن عوامل رواني، اين فرايند را سريع تر و راحت تر ميكند. براي دريافت مشاوره در زمينه تقويت روخواني كلاس اول ميتوانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد. منبع: تقويت روخواني كلاس اول | مشكل روان خواني كلاس اول
امتیاز:
بازدید:
|
|
[قالب وبلاگ : سایت آریا] [Weblog Themes By : sitearia.ir] |