مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

سوالات بارداري مربوط قبل و بعد از آن و در مورد ماه‌هاي مختلف براي هر خانمي ممكن است پيش بيايد. پاسخ به اين سوالات خيلي اوقات باعث رفع ابهامات و در مواردي منجر به پيشگيري و اقدامي به موقع مي‌شود. بنابراين كسب اطلاعات لازم و پرسش براي فرزند آوري ضروري است. از آنجا كه بسياري از اين سوالات يكسان است، در ادامه به رايج‌ ترين و مهم ترين سوالات مربوط به بارداري پرداخته‌ ايم.

براي دريافت پاسخ سوالات بارداري مي‌توانيد در هر ساعت از روز از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترين متخصصان كلينيك تخصصي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

منبع: سوالات بارداري رايجي كه حتما بايد جوابش را بدانيد

رايج ترين سوالات بارداري

با توجه به سوالاتي كه زنان باردار و زوجين پيرامون بارداري از مشاوران كلينيك ذهن نو مي‌پرسند، در ادامه با توجه به نظر متخصصان پاسخ تعدادي از رايج‌ ترين و پر تكرار ترين سوالات بارداري را برايتان آورده‌ ايم.

1. اقدامات لازم قبل از بارداري شامل چه مواردي است؟

يكي از سوالات بارداري اين است كه چه اقداماتي قبل از بارداري بايد انجام دهيم؟ توصيه متخصصان اين است كه تمامي زنان قبل از اقدام به بارداري، ابتدا از جسمي و ذهني خود اطمينان حاصل كنند تا بتوانند پس از بارداري فرزند سالمي به دنيا آورند. در ادامه به مهم‌ ترين اقدامات قبل از بارداري اشاره كرده‌ ايم.

🔻 مراجعه به پزشك و انجام چكاپ‌هاي عمومي

🔻 دريافت مشاوره ژنتيك

🔻انجام آزمون‌هاي غربالگري و دريافت واكسن‌هاي مورد نياز

🔻 محدود كردن و يا ترك كامل مصرف سيگار و الكل

🔻 مراقبت‌ هاي رواني براي جلوگيري از اختلالات روحي همچون افسردگي با مراجعه به روانشناس

🔻مصرف ويتامين‌ هاي پيش از بارداري

🔻 عدم استفاده از دارو هاي ضد بارداري

2. آيا بارداري بدون داشتن دخول نيز انجام مي‌شود؟ | سوالات بارداري

يكي از نگراني‌ هايي كه براي زوجين وجود دارد، بارداري ناخواسته مي‌باشد كه به همين دليل روي به روش‌ هايي به جز دخول مي‌آورند تا به ارضاي جنسي برسند. پاسخ به اين دسته از سوالات بارداري وابسته به اين است كه انزال مرد در كجا صورت مي‌گيرد. اگر انزال در نزديكي ورودي واژن انجام شود به طوري كه مايع مني وارد واژن شود، بارداري رخ مي‌دهد. اما در حالت كلي بايد بگوييم كه احتمال بارداري بدون دخول كم است.

3.چرا زنان باردار در طول مدت حاملي ويار دارند؟

يكي از سوالات بارداري رايج اين است كه خانم هاي باردار چرا ويار دارند. ويار داشتن و يا تمايل به خوردن خوراكي‌ هاي مختلف در طول دوران حاملگي تا حد زيادي وابسته به كمبودهاي موجود در بدن مادر است. برخي از مادران باردار طي اين دوران تمايل دارند، خاك و يا گچ بخورند كه مي‌تواند نشان دهنده كمبود برخي ويتامين‌ ها در بدن آن‌ها باشد. بهتر است به پزشك مراجعه كنيد تا از سطح ويتامين‌ ها و مواد معدني موجود در بدن‌تان مطلع گرديد.

4. سوالات بارداري درباره ديابت

سوالات بارداري در زمينه ديابت نيز وجود دارد. برخي از زنان طي دوران بارداري دچار ديابت مي‌شوند كه در صورت كنترل شدن، مادر مي‌تواند نوزاد خود را به سلامت به دنيا بياورد. اگر مادران باردار ديابت دوران بارداري را جدي نگيرند و درمان‌هاي لازم را دريافت نكنند، ممكن است دچار عوارض جبران ناپذير آن شوند. از جمله عوارض ديابت بارداري براي جنين مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

🔺 سقــط جنين

🔺زايمــان زودرس

🔺 دچار شدن جنين به عفونت

5. عوامل موثر در افسردگي دوران بارداري و پس از آن چه مي‌باشد؟

از ديگر سوالات بارداري، افسردگي در طول بارداري است. از مهم‌ ترين عواملي كه در ايجاد افسردگي دوران بارداري و پس از زايمان تاثيرگذار است، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

🔹 سن كم مادر

🔹 افسردگي قبل از زايمان

🔹استعمال دخانيات

🔹 مصرف مواد مخدر

🔹 زايمان قبل از موعد

🔹مشكلات خانوادگي

6.حركات جنين طي دوران بارداري از چه زماني آغاز مي‌گردد؟

زمان آغاز حركات جنين نيز از ديگر سوالات بارداري است. جنين پس از هفته هشتم بارداري در رحم مادر حركت مي‌كند اما مادر نمي‌تواند آن را احساس كند. با ورود به هفته شانزدهم بارداري، حركات جنين براي مادر قابل لمس مي‌شود. دليل اين موضوع اين است كه با گذشت زمان و ورود به هفته شانزدهم استخوان‌ هاي جنين محكم مي‌شوند و مي‌تواند ضربات محكم‌ تري را به شكم مادر وارد كند.

7. سوالات بارداري | پاره شدن كيسه آب به چه دليلي رخ مي‌دهد؟

معمولا سوالات بارداري در دسته پارگي كيسه آب نيز وجود دارد. پاره شدن كيسه آب در اواخر دوران بارداري طبيعي است و نشان دهنده نزديك بودن زمان زايمان مي‌باشد. در صورتي كه اين اتفاق زود تر از موعد تعيين شده اتفاق بي‌افتد، براي مادر و كودك خيلي خطرناك است و مي‌تواند زمينه ساز بروز عفونت شود.

8.دليل بروز مشكلاتي همچون سوزش معده و تنگي نفس در اواخر دوران بارداري چه مي باشد؟

معمولا سوالات بارداري در زمينه سوزش معده و تنگي نفس نيز وجود دارد. از تغييرات بدن مادر طي دوران بارداري، سوزش معده و تنگي نفس مي‌باشد. دليل اين موضوع اين است كه با گذشت زمان جنين بزرگ‌ تر مي‌شود و وزن مي‌گيرد و در نتيجه به معده و قفسه سينه مادر فشار بيشتري را وارد مي‌كند. همين موضوع سبب مي‌شود كه مادران باردار از اواخر دوره بارداري احساس سوزش معده و يا تنگي نفس داشته باشند.

9. سوالات در مورد موانع ورزش كردن در دوران بارداري

سوالات بارداري براي ورزش امروزه بسيار زياد شده است. ورزش كردن در دوران بارداري نه تنها مانعي ندارد، بلكه داراي فوايد بسياري نيز مي‌باشد. انجام ورزش‌ هاي مناسب دوران بارداري مادر را از خطر ابتلا به زايمان زودرس و ديگر بيماري‌ هاي دوران بارداري دور نگه مي‌دارد و همين‌ طور از بروز مشكلات دوران بارداري همچون ديابت و فشار خون جلوگيري مي‌كند. لازم است اشاره كنيم كه زنان باردار بايد ورزش‌ هاي متناسب با بارداري را انجام دهند و از انجام ورزش‌ هايي همچون كاراته، جودو، اسب سواري، كوهنوردي و … اجتناب نمايند.

10. سوالات بارداري درباره مضرات سيگار

مضرات سيگار از ديگر سوالات بارداري است. يكي از مراقبت‌ هاي دوران بارداري اجتناب از استعمال سيگار و ساير دخانيات است؛ به همين دليل بانوان باردار و سيگاري بايد سعي كنند مصرف سيگار را ترك كنند. سيگار كشيدن طي دوران بارداري داراي عوارض زيادي براي مادر و جنين است و مي‌تواند منجر به زايمان زودرس، سقط جنين، مرده زايي، كم وزني نوزاد و … شود.

11.آيا در طول دوران بارداري، مادر بايد اسيد فوليك مصرف كند؟

اسيد فوليك و يا ويتامين B9  از جمله ويتامين‌ هاي لازم و ضروري براي بدن مادر باردار مي‌باشد. چرا كه جنين براي رشد و نمو به آن نياز دارد. مادران باردار مي‌توانند علاوه بر مصرف مكمل‌هاي اسيد فوليك از منابع حاوي اين ويتامين نيز استفاده كنند. به خاطر داشته باشيد كه سوالات بارداري در زمينه اسيد فوليك بايد بر اساس تجويز و دستور پزشك باشد.

12.آيا استفاده از موبايل در دوران بارداري، خطراتي را به دنبال دارد؟

از سوالات بارداري رايج، استفاده از موبايل است. موبايل و يا هر كدام از وسيله‌ هاي الكترونيكي تشعشاتي را از خود ساطع مي‌كنند كه مي‌تواند در طول دوران بارداري، تاثيرات منفي بر روي جنين داشته باشد. براساس تحقيقاتي كه در اين زمينه انجام شده است، استفاده مداوم از تلفن همراه در طول دوران حاملگي ميزان ابتلا به بيش فعالي و يا اختلال نقص توجه در كودكان را افزايش مي‌دهد.

13. آيا سقط جنين در بارداري بعدي مشكل ايجاد مي‌كند؟

يكي از سوالات بارداري رايج اين است كه آيا سقط جنين مانع بارداري دوباره مي‌شود؟ معمولا سقط جنين باعث بروز مشكلات در بارداري دوباره نمي‌شود. با اين حال برخي از تحقيقات پيوند احتمالي ميان سقط، افزايش خطر زايمان زودرس و پايين بودن وزن نوزاد در بدو تولد خبر داده است.

14. سوالات بارداري | آيا روشي براي تاثير گذاري روي جنسيت نوزاد وجود دارد؟

از ديگر سوالات بارداري رايج، اين است كه آيا روشي براي تاثير گذاري بر جنسيت جنين وجود دارد؟ در پاسخ بايد گفت نه! زوجين نمي‌توانند كار زيادي براي تعيين جنسيت نوزاد انجام دهند.

15. اگر قصد بچه دار شدن داشته باشيم، چقدر زمان مي‌برد تا پس از قطع مصرف دوباره حامله شويم؟

يكي از سوالات بارداري در رابطه با اين موضوع است. اكثر خانم ها تقريبا دو هفته بعد از قطع مصرف قرص دوباره شروه به تحمك گذاري مي‌كنند. پس از تخمك گذاري مجدد، مي‌توانيد باردار شويد. اگر اين اتفاق پس از قطع قرص باشد، شايد اصلا عادت ماهانه نشويد. اگر هم رابطه جنسي محافظت نشده داشته باشيد و پريود نشويد؛ تست بارداري بدهيد.

16. اگر هنگام بارداري از قرص ضد بارداري استفاده كنيم؛ چه اتفاقي رخ مي‌دهد؟

يكي از سوالات بارداري در زمينه مصرف قرص ضد بارداري هنگام حاملگي است. در اين شرايط اگر از بارداري خود بي خبر بوده باشيد؛ به مصرف قرص ادامه دهيد. و هرگز نگران نشويد. به محض اطلاع از حاملگي بايد مصرف قرص را قطع كنيد.

17. اگر فاصله بين دو زايمان كوتاه باشد، حاملگي چه خطري دارد؟ | سوالات بارداري

معمولا اين سوال از سوالات بارداري براي خانم ها پيش مي‌آيد كه فاصله كم بين بارداري ها چه خطراتي به دنبال دارد؟ بر اساس تحقيقات، حاملگي مجدد ظرف شش ماه خطرات زير را به دنبال دارد.

🔸 كم خوني مادر

🔸 اسكيزوفرني

🔸اختلالات مادرزادي

🔸 وزن پايين نوزاد

🔸 زايمان زودرس

🔸تمام جفت يا بخشي از آن قبل از زايمان از ديواره ي داخلي رحم جدا مي‌شود.

18. اگر فاصله بين دو بارداري زياد باشد چه خطراتي پديد مي‌آيد؟

در پاسخ به سوالات بارداري فاصله زياد بين دو بارداري، بايد بگوييم كه فاصله زياد مادر و جنين را در معرض خطر ابتلا به خطر پره اكلامپسي در زناني قرار مي‌دهد كه حتي سابقه اين بيماري را ندارند.

19. آيا پرواز در دوران بارداري بي خطر است؟

سوالات بارداري در زمينه سفر نيز وجود دارد. اگر حاملگي سالمي داريد، قبل از 36 هفتگي مي‌توانيد پرواز داشته باشيد. اما هميشه قبل از پرواز با متخصص مشورت كنيد.

20. درمان افسردگي در دوران بارداري مهم است؟

از سوالات بارداري رايج در رابطه با افسردگي است. اگر دچار افسردگي باشيد، احتمال اينكه به سراغ مراقبت هاي بارداري نرويد و غذاهاي سالم مصرف نكنيد؛ بسيار زياد است. خانم هاي باردار نيز نيازمند مراقبت هاي سالم هستند. به همين دليل لازم است كه حتما تحت درمان افسردگي باشيد.

21. سوالات بارداري | آيا استرس زياد موجب سقط جنين مي‌شود؟

يكي از سوالات بارداري رايج بين خانم ها اين است كه استرس زياد باعث سقط جنين مي‌شود؟ اينكه استرس براي سلامتي مضر است مدارك تحقيقاتي دارد. اما هيچ مدركي براي سقط جنين به دليل استرس وجود ندارد.

22. بارداري چه تاثيري روي قلب مي‌گذارد؟

به طور كلي حاملگي روي سيستم گردش خون و قلب فشار وارد مي‌كند. در اين دوران حجم خون ۳۰ تا ۵۰ درصد افزايش مي‌يابد تا جنين به خوبي رشد كند.

23. چطور از سلامت جنين مطمئن شويم؟

براي پاسخ به سوالات بارداري در رابطه با سلامت جنين؛ مادران درگير هستند. در پاسخ به اينكه چه كارهايي براي سلامت جنين مهم است و چگونه از اين سلامت مطمئن شويم، روش هايي مانند سونوگرافي پيشرفته وجود دارد.

24. چگونه از بروز مشكل در بارداري جلوگيري كنيم؟ | سوالات بارداري

🔺 در جلسات ويزيت حاضر شويدو

🔺 طبق تجويز پزشك دارو مصرف كنيد.

🔺استراحت كافي داشته باشيد.

🔺 حواستان به افزايش وزن باشد.

🔺 اضطراب را كنترل كنيد.

🔺عوامل غير مجاز را بشناسيد.

25. چه علائمي را بايد به متخصص اطلاع دهيم؟

◼ خون بالا آوردن يا سرفه هنگام شب

◼ درد در قفسه سينه

◼تپش قلب، ضربان قلب سريع و نامنظم

◼ مشكل در تنفس

◼ تنگي نفس هنگام فعاليت و يا استراحت

26. براي درمان بواسير در دوران بارداري بايد چيكار كنيم؟

در پاسخ به سوالات بارداري در اين زمينه به روش ها و راهكارهاي مناسب در ادامه اشاره كرده ايم.

✅ نشستن در آب گرم

✅به مدت طولاني يك جا ننشينيد

✅ از دارو استفاده كنيد

27. سوالات بارداري | زايمان به چه صورت خواهد بود؟

براي پاسخ به سوالات بارداري در رابطه با زايمان، بايد متخصص پاسخ دهد. زمان القاي درد زايمان به ميزان تحت كنترل بودن فشار خون، بروز آسيب جدي به اندام و  بروز مشكل در نوزاد مانند محدوديت رشد جنين داخل رحم به دليل فشار خون بستگي دارد.

28. كم خوني ناشي از كمبود آهن در دوران بارداري چه تاثيري روي جنين مي‌گذارد؟

كم خوني شديد در دوران بارداري خطر زايمان زودرس را افزايش مي‌دهد. در پاسخ به سوالات بارداري در اين زمينه بايد گفت كه وزن نوزاد و افسردگي پس از زايمان نيز بالا مي‌رود. حتي بر اساس برخي از تحقيقات، خطر مرگ نوزاد قبل يا بعد زايمان افزايش مي‌يابد.

29. چاقي مفرط چه تاثيري روي جنين دارد؟

در پاسخ به سوالات بارداري در زمينه چاقي، بايد گفت كه مشكلات زيادي در اين زمينه پديد مي‌آيد كه در ادامه توضيح داده ايم.

🔻 چاقي كودكان

🔻 آسم كودكان

🔻اختلال در رشد

🔻 وزن بيش از اندازه نوزاد

🔻 نارسايي مادرزادي

30. از چه زماني مادر باردار بايد ويتامين مصرف كند؟ | سوالات بارداري

در پاسخ به سوالات بارداري در زمينه زمان مصرف ويتامين، بايد بگوييم كه سه ماه قبل از بارداري آغاز كنيد. زيرا روند رشد كودك را تحت تاثير قرار مي‌دهد. و كودك براي تشكيل لوله عصبي و تبديل به مغز و نخاع، نيازمند ويتامين است.

31. در دوران بارداري بايد چه انتظاراتي داشته باشم؟

يكي از سوالات بارداري رايج اين است كه هنگام بارداري بايد چه انتظاراتي داشته باشم؟ خانم هاي باردار بايد انتظار تغيير رنگدانه، واريس، آكنه و رد كشيدگي در پوست داشته باشند. اگر نگران تغييرات پوستي خود هستيد، با متخصص پوست صحبت كنيد.

سخن پاياني

قبل از بارداري بايد پاسخ تمامي سوالات بارداري رايج را بدانيد. زوجيني كه تصميم به بارداري و بچه‌دار شدن دارند، بايد در نظر داشته باشند كه از شرايط اصلي باردار شدن و به دنيا آوردن يك فرزند سالم برخورداري از سلامت جسمي و رواني مي‌باشد.

با اين حال بسياري از زنان سلامت جسماني را در الويت قرار مي‌دهند و از رسيدگي به سلامت رواني خود غافل هستند. زندگي‌هاي امروزي سبب شده كه افراد استرس و اضطراب بيشتري را متحمل شوند كه اين موضوع مي‌تواند در باروري تاثير بگذارد و كيفيت دوران بارداري و رشد جنين را كاهش دهد. پيشنهاد مي‌شود مقاله نقش و ارتباط پدر با جنين را نيز بخوانيد.

توصيه ما به شما اين است كه اگر در دوران بارداري متحمل استرس و اضطراب‌هاي بسياري هستيد، از برخي تكنيك‌هاي آرام سازي استفاده كنيد و از ميزان استرس خود كم كنيد تا بتوانيد به آرامش برسيد. در اين مسير مي‌توانيد از مشاوران مجرب كلينيك تخصصي ني ني مايند نيز استفاده كنيد.

براي دريافت پاسخ سوالات بارداري مي‌توانيد در هر ساعت از روز از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 جهت ارتباط با بر ترين متخصصان كلينيك تخصصي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

منبع: سوالات بارداري رايجي كه حتما بايد جوابش را بدانيد

امتیاز:
بازدید:
[ ۹ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۹:۲۳:۱۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی