مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

دلايل ازدواج بستگي به خود فرد دارد. اما پي بردن به هدف اصلي و دلايل ازدواج يكي از اقداماتي است كه هر مرد و زني بايد قبل از ازدواج به آن فكر كنند و براي تصميم‌شان به طور دقيق بدانند كه چرا مي‌خواهند ازدواج كنند. ازدواج يك نياز فطري و طبيعي در درون همه انسان‌هاست و هركسي دير يا زود اين نياز را در خود احساس خواهد كرد. اما درعين‌حال نبايد دلايل اشتباه براي ازدواج را ناديده بگيريم.

 

علاقه به ظاهر، احساس ترحم يا خارج شدن از محيط خانه (به دست آوردن آزادي) دلايل مناسبي براي ازدواج نيستند. مشاورين با بررسي ويژگي‌هاي شخصيتي هر دو نفر و بررسي دلايل آن‌‌ها درستي ازدواج را مي‌سنجند. در ادامه دلايل و هدف اصلي از ازدواج را بيان كرده‌ايم.

براي دريافت مشاوره در زمينه دلايل ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

منبع: دلايل ازدواج چه بايد باشد؟

دلايل ازدواج

 

زماني كه به فكر ازدواج مي‌افتيد؛ به اين موضوع فكر كنيد كه دليلتان براي ازدواج چيست؟ در واقع بايد به اين سوال پاسخ دهيد كه چرا ازدواج مي‌كنيد؟ گاهي اوقات زماني كه با دقت و بررسي هاي بيشتري به اين سوال فكر مي‌كنيد، متوجه خواهيد شد كه ميل به ازدواج نوعي هيجان است. و يا فقط به معناي علاقه به همسر مي‌باشد. اما زماني كه دقيق تر مي‌نگريد؛ به اين نتيجه خواهيد رسيد كه دليل ناقصي داريد و تنها براي ازدواج اين دليل كافي نيست. بنابراين هميشه هنگام تصميم گيري؛ دلايل ازدواج خود را بررسي كنيد و سپس اقدام كنيد. در اين مقاله دلايل ازدواج را توضيح داده ايم.

دلايل و هدف اصلي ازدواج | چرا بايد ازدواج كرد؟

هر كس دلايل ازدواج كردن يا نكردن خودش را بيان مي‌كند. اين كه چرا با كسي قصد ازدواج داريم، مي‌تواند كيفيت رابطه را در آينده مشخص كند. خيلي اوقات از همان ابتدا ديدگاه نادرست به ازدواج موجب مشكلات و انتظارات متعارض خواهد شد. در ادامه به عمده‌ترين دلايل و هدف هاي اصلي مطرح شده براي ازدواج اشاره كرده‌ايم.

📌 نياز به شريك عاطفي

يكي از دلايل ازدواج، نياز به شريك احساسي است. اريك اريكسون روانشناس معروف امريكايي معتقد است كه ازدواج نياز ذاتي هر انسان است. بر اساس اين ديدگاه هريك از ما از جايي به بعد احساس مي‌كنيم توانايي تحمل تنهايي را نداريم. در اين زمان است كه به دنبال شريك عاطفي براي خود مي‌گرديم. هر جواني نياز دارد تا يك رابطه امن و پايدار با فردي از جنس مخالف برقرار كند.

از گذشته تاكنون بهترين روش براي رسيدن به اين نياز ازدواج بوده است. اگر شما هم تجربه رابطه‌هاي دوستانه با جنس مخالف را داشته‌ايد احتمالاً متوجه اين نكته شده‌ايد كه اين رابطه‌ها نمي‌توانند جاي ازدواج را بگيرند. به همين خاطر يكي از اصلي‌ترين دلايل ازدواج پيدا كردن يك شريك عاطفي مناسب است.

📌 دلايل ازدواج داشتن خانواده

تشكيل خانواده از ديگر دلايل ازدواج است. همه ما زندگي را در محيط خانواده اوليه خود شروع مي‌كنيم. در اين محيط تربيت مي‌شويم و خانواده فضايي است كه براي به دست آوردن آرامش به سراغ آن مي‌رويم. بااين‌حال از جايي به بعد احساس مي‌كنيد كه ديگر حضور در اين خانواده برايتان سخت است و مي‌خواهيد مستقل از آن‌ها زندگي كنيد.

يكي از نيازهاي ذاتي بشر تمايل به بقا است. به همين خاطر در طول تاريخ هميشه جوانان به سراغ ازدواج مي‌روند و دلايل ازدواج را تمايل به بقا مي‌دانند. ازدواج به اين معناست كه شما همسر و فرزندان خود را خواهيد داشت. داشتن خانواده و فرزند به‌نوعي ازنظر رواني به اين معناست كه شما چيزي را از خود در دنيا باقي گذاشته‌ايد. درنتيجه داشتن يك خانواده مستقل كه شما آن را ايجاد كرده‌ايد يكي ديگر از نيازهاي طبيعي انسان و دليلي براي ازدواج است.

📌 نيازهاي جنسي

نياز جنسي واقعيتي غيرقابل‌انكار است كه از قضا دلايل ازدواج نيز مي‌باشد. همه ما نياز داريم با كسي كه به او علاقه داشته باشيم رابطه برقرار كنيم. درعين‌حال ثابت بودن شريك جنسي يكي ديگر از مسائل مهمي است كه بايد به آن توجه داشت.

تعدد شركاي جنسي علاوه بر اينكه سلامت جنسي شما را تهديد مي‌كند مي‌تواند بر سلامت روان نيز تأثيرگذار باشد. از گذشته تا كنون راه‌حلي كه جامعه براي اين نياز مطرح كرده ازدواج بوده است. درواقع ازدواج به شما كمك مي‌كند تا در كنار كسي كه به او علاقه داريد آرامش پيدا كنيد.

📌 آرامش و سلامت روان

كسب آرامش و سلامت روان از ديگر دلايل ازدواج است. تحقيقات نشان مي‌دهد كه سلامت روان در كساني كه ازدواج موفقي داشته‌اند به‌ مراتب بيشتر از كساني است كه ازدواج نكرده‌اند. شايد تا حد زيادي اين موضوع به دليل همان نيازهايي باشد كه تاكنون مطرح كرده‌ايم.

هنگامي‌كه شما شريك عاطفي داريد كه مي‌دانيد بينتان علاقه‌اي متقابل وجود دارد و هر دو براي پيشرفت تلاش مي‌كنيد به‌طورقطع آرامش رواني بيشتري را تجربه خواهيد كرد. اما هنگامي‌كه احساس كنيد در مسير زندگي تنها هستيد اين موضوع فشار رواني بيشتري را برايتان به همراه خواهد داشت.

📌 احساس امنيت

يكي از دلايل ازدواج، احساس امنيت است. همه انسان ها علاقه دارند تا در كنار عشق خود به آرامش و امنيت برسند. بعد از ازدواج هر دو نفر بايد تلاش كنيد تا زندگي مناسبي تشكيل دهيد و بر اساس تلاش هاي خود به زندگي ايده آل برسيد.

📌 عشق به يكديگر

يكي از دلايل ازدواج، عشق به يكديگر است. زماني كه زوجين عاشق يكديگر باشند؛ اقدام به ازدواج مي‌كنند تا ساليان سال در كنار يكديگر زندگي خوبي را سپري كنند. اين احساس كه شما تنها عشق يكديگر هستيد، بسيار خشنود كننده است.

دلايل نادرست ازدواج | با اين دلايل ازدواج نكنيد

 

ازدواج به همان اندازه كه مي‌تواند خوب باشد و سلامت روان شما را تضمين كند، دشواري‌هايي هم به همراه خواهد داشت. هر زوجي بايد بتواند با اين دشواري‌ها كنار بيايند تا زندگي مشترك خود را بهتر كنند. اما گاهي اوقات توانايي كنار آمدن با اين مشكلات براي آن‌ها وجود ندارد؛ يا دلشان نمي‌خواهد كه با سختي‌هاي زندگي كنار بيايند. دلايل اشتباه براي ازدواج يكي از مهم‌ترين موضوعاتي است كه باعث اين شرايط مي‌شود. بعضي از اين دلايل ازدواج اما اشتباه را در ادامه با هم بررسي مي‌كنيم.

❌ فرار از تنهايي

يكي از دلايل ازدواج كه بسيار اشتباه است، فرار از تنهاي مي‌باشد. گاهي اوقات تنهايي آن‌قدر آدم را اذيت مي‌كند كه تصميم مي‌گيرد با اولين نفري كه در مقابلش قرار گرفت ازدواج كند. در حقيقت تنهايي آن‌قدر براي وي اضطراب‌آور است كه باعث مي‌شود به ساير مسائل توجهي نداشته باشد. بااين‌حال به خاطر داشته باشيد كه ازدواج اشتباه، شما را تنهاتر ازآنچه بوديد خواهد كرد.

❌ دلايل نادرست ازدواج | فرار از خانواده

فرار از خانواده دلايل ازدواج اما بسيار اشتباه است. گاهي اوقات شرايط زندگي خانوادگي آن‌قدر سخت مي‌شود كه جوانان به دنبال راهي براي فرار از محيط خانه هستند. در اين شرايط ازدواج به‌خصوص براي دختران اولين راهي است كه به ذهن آن‌ها مي‌رسد. فرار از خانواده در ذهن آن‌ها آن‌قدر پررنگ مي‌شود كه ديگر توجهي به شرايطي كه قرار است وارد آن شوند ندارند. اين موضوع مي‌تواند مشكلات بسياري را در زندگي آن‌ها به همراه داشته باشد.

❌ احساس ترحم

احساس ترحم يكي از دلايل ازدواج به شدت اشتباه است. گاهي اوقات ما از اينكه مخالفت خود را با ازدواجي بيان كنيم احساس گناه خواهيم كرد. به عبارتي احساس مي‌كنيم تقصير ماست كه طرف مقابل به ما علاقه پيدا كرده است؛ گاهي اوقات هم شرايط سخت وي باعث مي‌شود از اينكه بخواهيم او را ناراحت كنيم احساس شرم داشته باشيم. اما يادتان باشد ترحم براي هميشه باقي نخواهد ماند و دير يا زود شما از بودن در كنار او خسته خواهيد شد. 

❌ دلايل نادرست ازدواج | علاقه به ظاهر

توجه و علاقه به ظاهر هرگز دلايل ازدواج مناسبي نيست. ظاهر و ماديات يكي از ملاك‌هاي مهمي هستند كه براي ازدواج بايد به آن‌ها توجه داشته باشيد، اما همه‌چيز نيستند. در حقيقت همسري كه انتخاب مي‌كنيد بايد در كنار ظاهر ويژگي‌هاي بسيار ديگري هم داشته باشد. اگر تنها بر اساس ظاهر گزينه موردنظرتان را انتخاب كنيد دير يا زود از اين شرايط خسته خواهيد شد.

❌ داشتن عروسي رويايي

يكي از دلايل ازدواج كه بسيار اشتباه است؛ داشتن عروسي رويايي است. هرگز داشتن عروسي رويايي نمي‌توانيد زندگي شما را تضمين كند. اينكه به دليل جشن رويايي اقدام به ازدواج كنيد؛ در آينده با مشكلات زيادي روبرو خواهيد شد.

❌ همه دوستانتان ازدواج كرده اند

ازدواج دوستان يكي از دلايل ازدواج است كه بسيار نيز با شكست روبرو است. برخي از افراد تنها به دليل اينكه دوستان و همسالانشان ازدواج كرده اند؛ تصميم به شروع زندگي مشترك مي‌گيرند. كه اين امري اشتباه است.

❌ ازدواج به اجبار والدين

احساس گناه و دلسوزي نسبت به خواسته والدين يكي از دلايل ازدواج به اشتباه است. اين موضوع را به ياد داشته باشيد كه ازدواج بايد براي شما باشد؛ نه والدين.

نقش مشاوره در ازدواج

براي داشتن يك ازدواج موفق بهتر است قبل از هر تصميم جدي از يك مشاوره پيش از ازدواج كمك بگيريد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند تا معيارها و دلايلي كه براي ازدواج داريد به‌درستي مشخص كنيد و از دلايل اشتباه براي ازدواج فاصله بگيريد. به‌علاوه كمك مي‌كنند اين نكات را راجع به طرف مقابل هم متوجه شويد.

گاهي اوقات اين همسر شما است كه آمادگي رواني و شخصيتي لازم براي ازدواج را ندارد. به همين خاطر براي جلوگيري از شكست در ازدواج حتماً اين مشاوره‌ها را جدي بگيريد. با روانشناس راجع به دلايل ازدواج خود سخن بگوييد؛ شايد اين نياز شما مناسب و دليل قانع كننده اي نباشد.

كلام آخر

قبل از اقدام جدي راجع به ازدواج، حتما بايد دلايل ازدواج را با روانشناس و مشاور ازدواج در ميان بگذاريد. در اين شرايط مشاورين دلايل شما را بررسي مي‌كنند تا فرد مناسب با ازدواج را با راهنمايي به شما توضيح دهند. اگر قبل از تصميمات جدي از مشاوره پيش از ازدواج راهنمايي بگيريد؛ در زندگي به موفقيت هاي بيشتري دست خواهيد يافت. مركز مشاوره ذهن نو به صورت تلفني و حضوري به شما مراجعين گرامي خدمات ارائه مي‌دهد. جهت كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دلايل ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

 

 

 

سوالات متداول

مهم‌ترين دلايل ازدواج براي جوانان چيست؟

ازدواج يك نياز فطري براي هر جواني است. همه ما از جايي به بعد احساس مي‌كنيم كه نياز داريم شريك عاطفي و خانواده مستقل خود را داشته باشيم.

منبع: دلايل ازدواج چه بايد باشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۲۱:۱۲ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 5
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی