مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مصرف همزمان الكل و ماريجوانا را مي‌توان رايج‌ترين حالت استفاده از چند مخدر در كنار يكديگر دانست كه معمولاً براي كسب لذت بيشتر اتفاق مي‌افتد. الكل و ماريجوانا تقريباً بر گيرنده‌هاي مغزي يكساني تأثير مي‌گذارند و احساس آرامش و سرخوشي را براي فرد به همراه مي‌آورند. از طرفي استفاده از الكل باعث مي‌شود تا ماريجوانا براي مدت بيشتري در بدن باقي مانده و اثرگذاري طولاني تري داشته باشد. اين شيوه از مصرف در كنار احساسات خوشايندي كه براي فرد ايجاد خواهد كرد عوارض منفي استفاده از اين مواد را نيز افزايش مي‌دهد. با توجه به اينكه استفاده همزمان مخدرها با يكديگر باعث بروز دشواري‌هايي در فرايند ترك شده و اين موضوع مي‌تواند انگيزه فرد براي ترك اعتياد را كاهش دهد بهتر است در اين زمينه از يك مشاور كمك بگيريد.

 

مصرف همزمان الكل و ماريجوانا | اعتياد به چند ماده

اعتياد به چند ماده يا چند مصرفي مواد مخدر به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن فرد در يك بازه زماني بيش از يك مخدر را مورد استفاده قرار مي‌دهد. استفاده از الكل در كنار ساير مخدرها يكي از رايج‌ترين حالت‌هاي استفاده همزمان از چند ماده مخدر است و در اين ميان مصرف همزمان الكل و ماريجوانا را مي‌توان رايج‌ترين حالت چندمصرفي دانست.

با توجه به تصوراتي كه در ارتباط با عدم اعتيادآوري ماريجوانا و حتي الكل وجود دارد شايد بتوان گفت افراد بسياري از اين دو ماده به‌صورت تفنني استفاده مي‌كنند و اين خود باعث افزايش دسترسي‌پذيري و تمايل به مصرف هم‌زمان آن‌ها مي‌شود. بااين‌حال متخصصين معتقدند استفاده از الكل و ماريجوانا در كنار هم عوارض جبران‌ناپذيري را به همراه خواهد داشت كه در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهيم كرد.

دلايل مصرف همزمان الكل و ماريجوانا

افزايش قدرت اثرگذاري

الكل و ماريجوانا دو مخدري هستند كه استفاده از آن‌ها باعث ايجاد احساس آرامش و سرخوشي در فرد مي‌شود و به همين ترتيب مصرف هم‌زمان آن‌ها باعث افزايش اين احساس در فرد خواهد شد. همچنين درصورتي‌كه الكل با هر ماده مخدر ديگري وارد بدن شود ميزان اثرگذاري آن را افزايش مي‌دهد زيرا كبد ابتدا به تجزيه الكل مي‌پردازد و اين موضوع باعث خواهد شد تا ماده ديگر براي مدت طولاني‌تري در بدن باقي بماند. اين موضوع به اين معناست كه مصرف همزمان الكل و ماريجوانا با طولاني كردن فرايند تجزيه و دفع ماريجوانا زمان اثرگذاري آن را افزايش مي‌دهد.

كاهش قدرت بازداري

استفاده از تمامي مخدرها و به‌ويژه الكل باعث كاهش خودكنترلي و مهار رفتاري در فرد مي‌شود. به همين خاطر مصرف الكل مي‌تواند با كاهش توانايي مهار خويشتن در فرد او را به سمت استفاده از ماريجوانا يا ساير مخدرها سوق دهد.

تمايل به تجربه مصرف همزمان الكل و ماريجوانا

احساس كنجكاوي نسبت به مصرف همزمان الكل و ماريجوانا و تجربه حالات جسمي و رواني كه به دنبال آن تجربه خواهد شد ازجمله مسائلي است كه فرد را به سمت اين شيوه از مصرف سوق مي‌دهد. در اين ميان شنيدن صحبت‌هاي افرادي كه علي‌رغم تجربه مصرف همزمان درگير پيامدهاي منفي آن نشده‌اند مي‌تواند كنجكاوي فرد را بيش از قبل افزايش دهد.

پيامدهاي مصرف همزمان الكل و ماريجوانا

به‌طوركلي استفاده از چند ماده مخدر باعث افزايش پيامدهاي منفي جسمي و رواني براي فرد خواهد شد. در ارتباط با مصرف همزمان الكل و ماريجوانا نيز با توجه به ميزان مصرف و همين‌طور سابقه فرد در استفاده از اين مخدرها، اين نتايج متفاوت خواهد بود.

افزايش قدرت اثرگذاري ماريجوانا

استفاده از الكل پيش از مصرف ماريجوانا باعث افزايش قدرت جذب THC در بدن مي‌شود. با توجه به اينكه تي‌اچ‌سي ماده مؤثر داخل ماريجواناست كه باعث احساس نشئگي پس از مصرف خواهد شد بالا رفتن جذب اين ماده به معناي كسب لذت بيشتر و البته بروز نشانه‌هاي منفي شديدتر در برخي افراد است. مشكلات گوارشي، حالت تهوع و استفراغ ازجمله اين نشانه‌ها هستند كه در صورت مصرف همزمان الكل و ماريجوانا با احتمال بيشتري بروز پيدا خواهند كرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تست ماريجوانا كليك كنيد.

افزايش احتمال مسموميت

به‌طوركلي استفاده همزمان از الكل با هر ماده مخدر ديگر خطر مسموميت يا اوردوز آن را افزايش مي‌دهد. بااين‌حال متخصصين معتقدند مسموميت با الكل در هنگام مصرف همزمان الكل و ماريجوانا بيش از مسموميت با ماريجوانا اتفاق خواهد افتاد. اين مسئله مي‌تواند به اين خاطر باشد كه استفاده از ماريجوانا باعث كاهش سرعت جذب و اثرگذاري الكل در بدن مي‌شود و اين به آن معناست كه فرد به دنبال مصرف الكل احساس لذت هميشگي را تجربه نخواهد كرد و به همين خاطر مقدار مصرف را افزايش مي‌دهد. اين افزايش ميزان مصرف براي دستيابي به احساس لذت مي‌تواند باعث بروز مسموميت با الكل شده و حتي خطر مرگ را به دنبال داشته باشد.

كاهش قدرت قضاوت

الكل و ماريجوانا هردو مي‌توانند حالت هوشياري و توانايي قضاوت فرد را تحت تأثير قرار دهند. استفاده همزمان از اين دو ماده باعث خواهد شد تا توانايي فرد براي كنترل رفتار خود و تصميم‌گيري‌هاي منطقي كاهش‌يافته و به همين ميزان احتمال بروز رفتارهاي تكانه‌اي و پرخطر افزايش خواهد يافت.

مشكلات جسمي

با تحميل عوارض منفي ناشي از مصرف هر دو ماده به بدن، احتمال بروز بيماري‌هاي جسمي و رواني نيز افزايش پيدا خواهد كرد. براي مثال كاهش سطح ايمني بدن، بروز مشكلات گوارشي و بيماري‌هاي كبدي و همين‌طور افزايش احتمال ابتلا به سرطان ازجمله عوارض جسمي مصرف همزمان الكل و ماريجوانا هستند.

روانشناسان معتقدند احتمال بروز اسكيزوفرني يا ساير بيماري‌هاي سايكوتيك در مصرف‌كنندگان حشيش و ماريجوانا بيش از سايرين است. با توجه به اينكه الكل نيز مي‌تواند توانايي‌هاي ذهني را تحت تأثير قرار داده و حتي باعث ايجاد توهم در فرد شود مصرف همزمان اين دو ماده مي‌تواند خطر ابتلا به اسكيزوفرني را در افراد داراي زمينه اين بيماري افزايش دهد.

مصرف همزمان الكل و ماريجوانا | اقدامات روان‌شناختي لازم

درصورتي‌كه شما يا هريك از اطرافيانتان تصميم به ترك مصرف همزمان الكل و ماريجوانا گرفته‌ايد بهتر است دراين‌باره از يك روانشناس نيز كمك بگيريد. بي‌توجهي به درمان‌هاي رواني در فرايند ترك اعتياد باعث خواهد شد تا فرد مشكلات بسياري را تجربه كند. براي مثال وسوسه مصرف مجدد يا باقي ماندن دلايل ريشه‌اي كه باعث اعتياد فرد شده‌اند مي‌تواند پس از ترك نيز او را به سمت مصرف مجدد سوق داده و يا باعث رها كردن نيمه‌كاره فرايند ترك شوند.

با توجه به اينكه اين تجربيات مي‌تواند عزت‌نفس فرد را تحت تأثير قرار داده و اين باور را در وي ايجاد كند كه توانايي ترك اعتياد را ندارد بهتر است براي جلوگيري از بروز اين آسيب‌ها جلسات بازپروري رواني براي ترك اعتياد را جدي بگيريد. در طي اين جلسات درمانگران به موارد زير توجه خواهند داشت.

افزايش انگيزه براي ترك اعتياد به مصرف همزمان الكل و ماريجوانا

ترك اعتياد همواره با نشانه‌هاي ناخوشايند جسمي و رواني همراه است و به همين ميزان ترك اعتياد همزمان به چند ماده مي‌تواند مشكلات بيشتري را براي فرد ايجاد نمايد. اين موضوع باعث خواهد شد تا بسياري از مصرف‌كنندگان انواع مخدر از تلاش براي ترك اجتناب كنند و يا آن را امري غيرممكن بدانند. يكي از نخستين اقدامات روانشناسان اين است كه با ايجاد جلسات انگيزشي سعي مي‌كنند تا هدف و انگيزه لازم براي ترك اعتياد را در فرد ايجاد نمايند. براي دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

مبارزه با وسوسه مصرف مجدد

وسوسه مصرف مجدد يكي از رايج‌ترين مشكلات در ميان معتادان است كه از آن به‌عنوان وابستگي رواني به ماده مخدر نام برده مي‌شود. اين وسوسه به‌ويژه در ارتباط با مخدرهايي نظير ماريجوانا شديدتر خواهد بود زيرا اين مواد برخلاف بسياري از مخدرهاي ديگر وابستگي جسمي براي فرد ايجاد نخواهند كرد و تنها يك ميل رواني براي مصرف مجدد وجود خواهد داشت. در اين شرايط روانشناسان به فرد آموزش خواهند داد تا با بررسي شرايط زندگي خود موقعيت‌هايي كه باعث افزايش ميل به مصرف مي‌شوند را شناسايي كرده و براي جلوگيري از آن‌ها نيز راهكارهايي را به وي آموزش خواهند داد. آموزش مهارت‌هاي خودكنترلي نيز براي جلوگيري از تن دادن به وسوسه رواني مفيد خواهد بود.

حذف دلايل ريشه‌اي

درصورتي‌كه دلايل اصلي گرايش فرد به استفاده از مخدرها مشخص و درمان نشوند احتمال شروع مجدد مصرف همواره باقي خواهد ماند. به همين خاطر يكي از اقدامات اصلي روانشناسان اين است كه اين دلايل را شناسايي و رفع كنند. براي مثال ضعف در اعتمادبه‌نفس يا احساس اضطراب مي‌تواند دليلي براي مصرف همزمان الكل و ماريجوانا باشد. در طي جلسات روان‌درماني درمانگران به اين مسائل توجه داشته و براي رفع آن برنامه‌ريزي مي‌كنند.

ايجاد رفتارهاي جايگزين

ناآشنايي با رفتارهاي مناسب يكي از دلايلي است كه مي‌تواند باعث بازگشت اعتياد فرد شود. براي برطرف كردن اين مشكل در طي جلسات بازپروري رواني به فرد كمك خواهد شد تا برنامه‌ريزي مشخصي براي آينده خود پس از ترك اعتياد داشته باشد و به عبارتي مصرف مواد مخدر با رفتارهاي سالم‌تري مانند تحصيل، ورزش يا يادگيري يك مهارت جايگزين خواهد شد. 

خانواده‌درماني

خانواده بستر حمايتي بسيار تأثيرگذاري در ترك موفق يا ناموفق اعتياد است. به همين خاطر درمانگران تلاش خواهند كرد تا جلساتي را با اعضاي خانواده فرد برگزار كنند و نكاتي را در ارتباط با شيوه تعامل با فرد به آن‌ها آموزش دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 سؤالات متداول

1. مصرف همزمان الكل و ماريجوانا چه خطراتي دارد؟

مصرف هم‌زمان اين دو ماده احتمال مسموميت با الكل را افزايش مي‌دهد و همچنين با كاهش قدرت تصميم‌گيري و خودكنترلي احتمال بروز رفتارهاي پرخطر افزايش پيدا مي‌كند. پايين آمدن سطح ايمني بدن و افزايش احتمال ابتلا به انواع بيماري‌هاي جسمي و رواني از ساير نشانه‌هاي مصرف همزمان الكل و ماريجوانا است.

2. چرا مصرف ماريجوانا با الكل ميزان اثرگذاري آن را افزايش مي‌دهد؟

تجزيه هر ماده‌اي كه همراه با الكل وارد بدن شود پس از تجزيه الكل توسط كبد صورت مي‌گيرد و اين به معناي آن است كه ماريجوانا براي مدت طولاني‌تري در بدن فرد باقي خواهد ماند.

3. چطور مي‌توان مصرف همزمان الكل و ماريجوانا را ترك كرد؟

با توجه به اينكه وابستگي به ماريجوانا بيشتر حالت رواني دارد و همين‌طور به اين خاطر كه مصرف همزمان مخدرها فرايند ترك را دشوار مي‌كند بهتر است دراين‌باره از يك روانشناس متخصص درزمينهٔ اعتياد كمك بگيريد. مراحل ترك براي اين افراد مي‌بايست در مراكز معتبر و زير نظر متخصصين صورت بگيرد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۲:۵۴:۰۵ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی