مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

دخالت مادر شوهر در زندگي دو جوان مي‌تواند حتي باعث برهم خوردن ازدواج و رفتن تا مرز جدايي تاثيرگذار باشد. رابطه بين عروس و مادر شوهر از گذشته تاكنون با حساسيت‌هاي بسياري روبه رو بوده است و دليل آن نيز اين موضوع است كه دو نفر بر روي يك مرد دو ديدگاه متفاوت دارند.

مادر شوهر خود را مالك فرزندش مي‌داند و عروس او را اولين مرد زندگي خود خطاب مي‌كند. شما بايد به عنوان عروس، مادرشوهر خود را درك كنيد و سعي كنيد متناسب با احوال، شرايط و سن او رفتار مناسب و توام با احترام داشته باشيد. در ادامه اطلاعاتي پيرامون دخالت مادر شوهر ارائه كرده‌ايم. 

منبع: دخالت مادر شوهر | براي جلوگيري از دخالت مادر شوهر

دخالت مادر شوهر

از روابط حساس و پيچيده مي‌توان به رابطه عروس و مادر شوهر اشاره كرد. مادر شوهر به دليل توجه بسياري كه به پسر خود دارد، مي‌تواند براي پسر و عروس خود يك حمايت كننده بزرگ باشد، اما گاهي اين حمايت‌ها با حسادت و دلسوزي تركيب شده و به اشتباه باعث بروز مشكلات در زندگي زوج‌هاي جوان مي‌شود.

بايستي يك نكته را در نظر داشته باشيد كه وقتي با همسرتان ازدواج مي‌كنيد، بايد با خانواده او نيز تعامل داشته باشيد و نمي‌توانيد همسرتان را مجبور كنيد كه از خانواده‌اش دور باشد، حتي اگر با مادر شوهر خود نيز مشكل داشته باشيد.

اما رابطه شما با خانواده همسر و به خصوص مادر شوهرتان نبايد به گونه‌اي باشد كه او از سر دلسوزي در زندگي شما دخالت كند.

به طور كلي وقتي دو نفر تصميم به ازدواج با يكديگر مي‌گيرند، هيچ كس حتي پدر و مادر آن‌ها نيز نبايد در زندگي آن ها دخالت كنند و فقط بايستي در برخي امور راهنمايي‌هاي لازم را داشته باشند و صرفا نظر خود را پيرامون برخي امور زندگي فرزندشان بدون تحميل كردن، بيان كنند. اما اين حالت بسيار ايده‌ال گرايي است. دخالت مادر شوهر و يا هر كس ديگري ممكن است در زندگي زوجين پيش بيايد.

وظيفه متقابل فرزندان نيز اين است كه حتي اگر اختلاف نظري وجود دارد، با احترام با خانواده و پدر و مادر خود برخورد داشته باشند و سعي كنند در صورت منطقي بودن از نظرات آن‌ها استفاده كنند و اگر با مشكلي نيز مواجه بودند با صبر و حوصله از مسائل زودگذر عبور كنند.

زمينه هاي دخالت مادر شوهر

بسياري از افراد از دخالت مادر شوهرشان در زندگي زناشويي خود گله دارند. در ادامه به چند مورد از دخالت هاي مادر شوهر و راهكارهاي لازم اشاره كرده‌ايم.

✔️ دخالت مادر شوهر در تصميم گيري و امورات زندگي

دخالت مادر شوهر در برخي موارد حتي در زمينه شغل عروس، زمان بچه‌دار شدن و تصميمات مهم زندگي رخ مي‌دهد. بهتر است در اين مواقع به صراحت نظر خود را بگوييد و بر روي حد و مرز خود پافشاري نماييد و مشخص كنيد كه خودتان قصد داريد براي خود و آينده‌تان تصميم بگيريد. البته لحن و گفتار شما نبايد با كنايه يا بي احترامي باشد. بلكه با ذكر مثال و يا تجربيات تان بدون آن كه او را برنجانيد، منظور تان را انتقال دهيد.

✔️ دخالت مادر شوهر در برگزاري مراسم هاي مختلف

ممكن است شما بخواهيد براي فرزند و يا همسرتان جشن تولدي بگيريد و مادر همسرتان در تعداد مهمانان دعوتي و يا حتي غذاهاي مهماني و … دخالت كند. مي‌توانيد در كمال احترام به او بگوييد خانه شما براي اين كار مناسب نيست و يا دلايل مشابه براي او بياوريد. بهتر است براي جلوگيري از دخالت مادر شوهر از كلمات مثبت استفاده كنيد. براي مثال نگوييد “جاي كافي براي فلاني نداريم” بلكه بگوييد “ما هم دلمان مي خواهد كه فلاني در مهماني مان باشد، اما جاي كافي براي دعوت همه عزيزانمان نداريم”.

✔️ دخالت مادر شوهر در امور خانه داري

ممكن است مادر شوهرتان حتي اگر شما در خانه داري نيز نهايت تلاش خود را داشته باشيد، باز هم در امور خانه داري از شما انتقاد كند. مي‌توانيد حتي به شوخي به او بگوييد كه همه كه نبايد مثل شما كد بانو و خانه دار باشند و به همين راحتي از اين مسئله عبور كنيد.

✔️ دخالت مادر شوهر در تربيت بچه

دخالت مادر شوهر در تربيت بچه از رايج‌ترين رفتارها با عروس است. با كوچك‌ترين اشتباه كودك، مادر شوهر عروس را به باد انتفاد مي‌گيرد. در اين مواقع سعي كنيد به او بفهمانيد كه دوست داريد فرزندتان مطابق قوانيني كه شما تعيين كرده‌ايد، رفتار كند و تمايلي نداريد در اين زمنيه فرزندتان دچار دوگانگي تربيتي شود

از دخالت مادر شوهر ام خسته شده ام

اگر مادر همسرتان در امور مختلف در زندگي زناشويي شما دخالت مي‌كند، شما بايد با در نظر داشتن سياست‌هاي لازم، نگذاريد كه اين مسئله زندگي شما و همسرتان را با مشكل مواجه كند. اگر مادر شوهر شما در زندگي‌تان دخالت مي‌كند، پس به موارد زير توجه داشته باشيد.

🔻همسر خود را مقصر ندانيد

بهتر است بدانيد كه هر انساني مسئول رفتار خودش است و نمي‌تواند توضيحي در برابر رفتار ديگران حتي اگر آن فرد مادرشان باشد، داشته باشند.

بنابراين اگر مادر شوهر شما در زندگي‌تان دخالت مي‌كند، همسرتان مقصر نيست و حتي ممكن است همسرتان نيز از رفتارهاي مادرش ناراحت باشد. بنابراين در قبال دخالت‌هاي مادر شوهر ، همسر خود را مقصر ندانيد، چراكه باعث دامن زدن به مشكلات مي‌شود و رابطه بين شما و همسرتان را سرد مي‌كند.

🔻مادر همسرتان را همان گونه كه هست بپذيريد

مادرشوهر شما با اخلاقي كه دارد سال‌ها زندگي كرده است، بنابراين توقع نداشته باشيد كه پس از ورود به زندگي همسرتان، بتوانيد او را تحت تاثير قرار داده و اخلاق و رفتارش را تغيير دهيد. پس تا حدودي دخالت مادر شوهر در زندگي تان هميشه خواهد بود.

توصيه مي كنيم مادر شوهر خود را حتي با دخالت‌هايي كه دارد، بپذيرد اما سعي كنيد با رفتار خود به او نشان دهيد، در كمال احترامي كه براي او قائل هستيد اجازه دخالت كردن به او را نمي‌دهيد. با احترام گذاشتن به خانواده همسرتان محبت خود را به شوهر خود نشان مي‌دهيد و چشم پوشي از خطاي مادر شوهر در قبال عشقي كه به همسرتان داريد، بسيار ناچيز است. دخالت مادر شوهر مي تواند از روي نگراني و محبتش نيز باشد.

🔻ارتباطات خود را كاهش دهيد

اگر مادر شوهر شما هر بار كه شما را مي‌بيند، دخالت هاي او در زندگي‌تان بيشتر مي‌شود، مي توانيد ارتباط خود را كمتر كنيد، اما نه به اندازه‌اي كه باعث دوري شده و مشكلات جديدتري را ايجاد كند. براي مثال اگر منزل تان نزديك خانه آن هاست، لزومي ندارد براي صبحانه ويا وعده هاي ديگر به آن جا برويد. استقلال خود را حفظ كنيد. اين گونه مرزها نيز از بين نمي رود. به مرور دخالت مادر شوهر با در بازديد هاي بعدي كمتر مي شود.

براي جلوگيري از دخات مادر شوهر ام چكار كنم؟

اگر دخالت مادر شوهر به حدي شده كه قادر به كنترل آن نيستيد و اين مسئله باعث شده تا در زندگي با مشكل مواجه شويد، مي‌توانيد از راهكارهايي كه در ادامه به آن ها اشاره كرده ايم، استفاده كنيد.

🟢 با همسر خود همراه و همدل باشيد

هميشه اين موضوع را بياد داشته باشيد كه شما و همسرتان كنار يكديگر هستيد و نه در مقابل هم. وقتي مادر شوهر شما در زندگي‌تان دخالت مي‌كند شما بايستي كه با همسرتان همدل و همراه باشيد تا بتوانيد به كمك هم مشكل را حل كنيد تا زمينه ايجاد مشكلات بزرگ‌تر فراهم نشود. اينكار باعث مي‌شود كه شما و همسرتان توانايي روحي بالايي در حل مشكلات داشته باشيد.

🟢 براي جلوگيري از دخالت مادر شوهر حريم ها را حفظ كنيد

سعي كنيد از زماني كه به تازگي با خانواده همسر خود آشنا شده‌ايد و پس از عقد به تازگي در حال رفت و آمد به خانه همسرتان هستيد، حريم‌ها را حفظ كنيد تا آن رابطه متعادلي كه بايد بين شما و مادرشوهرتان ايجاد شود، فراتر از حد خود نرود.

براي اينكار مي‌توانيد در فاصله‌هاي زماني نه بسيار نزديك و نه بسيار دور به ديدن خانواده همسر خود برويد و بر روي رفت و آمد خود كنترل داشته باشيد.

سعي كنيد همواره در ارتباطات و صحبت‌هايي كه با خانواده همسرتان داريد، احترام آن‌ها را نگه داريد تا احترام متقابل دريافت كنيد.

🟢 در كمال احترام و ادب رفتار كنيد

اگر مادر همسر‌تان در زندگي شما دخالت مي‌كند، نبايد مقابله به مثل كنيد، فقط كافي است با احترام پاسخ او را بدهيد و نظر خود را پيرامون دخالت‌هايش به او بگوييد. ديدگاه خود را نسبت به دخالت مادر شوهر تعديل كنيد.

مادر شوهر به دليل حسي كه به پسر خود دارد به خود اين اجازه را مي‌دهد كه در زندگي او دخالت كند، اگر شما رفتار و لحن درستي را در حرف زدن با او بكار ببريد، مطمئن باشيد مشكلي به وجود نخواهد آمد. سعي كنيد هميشه بياد داشته باشيد كه مادر شوهرتان همسرتان را بزرگ كرده و همسر شما چه احساسي نسبت به او دارد.

🟢 برتي جلوگيري از دخالت مادر شوهر با او بيشتر صحبت كنيد

وقتي ازدواج مي‌كنيد، بايد در كنار زندگي با همسرتان، رابطه مسالمت آميز و عاطفي با خانواده او و به خصوص مادر شوهرتان را نيز بياموزيد. حتي اگر اختلافي ميان شما هست، آن را با گفتگو حل كنيد. دخالت مادر شوهر شما هميشه از روي كينه و حسد نيست.

پس سعي كنيد از طريق صحبت كردن با مادر شوهر خود و برطرف كردن سوء تفاهم‌ها يك رابطه دوستانه برقرار كنيد تا دخالت‌هاي او را به نفع خود تمام كنيد.

بهترين راه‌ها براي جلوگيري از دخالت مادر شوهر

اگر مي‌خواهيد قبل از اينكه مادرشوهرتان در زندگي شما دخالت كند، جلوي اين كار او را بگيريد، مي‌توانيد از راهكارهاي ارائه شده در ادامه اين مطلب استفاده كنيد.

1️⃣ گاهي همسرتان را با مادرش تنها بگذاريد

در واقع دليل دخالت بسياري از مادرشوهرها اين است كه فكر مي‌كنند پسرشان را پس از ازدواج از دست داده‌اند و ديگر نمي توانند كنترلي بر روي او داشته و همانند قبل نظر خود را به او بگويند.

شما بايد اجازه دهيد كه همسرتان گاهي با مادر خود به تنهايي و بدون حضور شما وقت بگذراند. اينگونه او احساس خواهد كرد براي فرزندش مهم است و هنوز هم او را از دست نداده است. خود را در مقام قياس با مادر همسرتان قرار ندهيد. بپذيريد كه او نيز به عنوان مادر به خود اين حق را مي دهد در برخي امور نظر دهد. دخالت مادر شوهر شما به معناي از دست دادن كنترل تان روي زندگي تان نيست.

2️⃣ عدم انتقال حرف هاي مادر شوهر به همسر

وقتي صحبت‌هايي ميان شما و مادر شوهرتان رد و بدل مي‌شود، سعي كنيد خودتان موضوع را حل كنيد. اگر شما نيز از آن دسته از زن‌ها هستيد كه حرف‌هاي مادر شوهر را به همسرتان انتقال مي‌دهيد تا او با مادرش مقابله كند، سخت در اشتباهيد. چراكه اينكار باعث مي‌شود مادر شوهرتان احساس كند شما پسرش را بر عليه او ترغيب مي‌كنيد و اوضاع بدتر از قبل خواهد شد.

براي جلوگيري از دخالت مادر شوهر بدون اينكه پاي همسرتان را به موضوع باز كنيد، با مادر شوهر خود صحبت كنيد و مودبانه پاسخ او را بدهيد، اين گونه همسرتان را نيز بين دوراهي قرار نخواهيد داد. همواره بياد داشته باشيد همان اندازه كه شما براي همسرتان مهم هستيد، او مادرش را نيز دوست دارد.

سخن آخر

شما وقتي ازدواج مي‌كنيد و وارد يك زندگي زناشويي مي‌شويد، نمي‌توانيد فقط يك زندگي با همسر خود داشته باشيد و به عبارتي خانواده او را از تعاملات خود حذف كنيد. خواه ناخواه تا حدودي دخالت مادر شوهر پيش خواهد آمد. پس لزومي ندارد كه ذهن خود را از اين بابت آشفته كنيد.

اگر رابطه خوبي با مادر شوهر خود نداريد و او در زندگي شما دخالت مي‌كند، فقط كافي است صبر داشته باشيد و به گونه‌اي رفتار كنيد كه اين دخالت‌ها باعث بروز مشكل در زندگي‌تان نشود. همواره به ياد داشته باشيد كه رعايت احترام ضمن كم كردن مشكلات، نشان دهنده تربيت خانوادگي شما نيز مي‌باشد و وقتي مادرشوهرتان متوجه شود كه دخالت‌هايش تاثيري در زندگي شما ندارد و شما فرد مورد احترامي هستيد، مطمئن باشيد اين گونه دخالت‌ها و مشكلات به مرور كم رنگ خواهد شد.

براي دريافت مشاوره در زمينه دخالت مادر شوهر مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن هاي ثابت منزل با شماره 9099070354 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۶ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۴:۵۲:۳۸ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی