مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي از مشكلاتي است كه اين روزها خانم‌هاي زيادي را درگير خودش كرده است. وقتي شما درگير يك رابطه بلاتكليف باشيد مشكلات بسياري مثل ازدست‌دادن عزت‌نفس را تجربه خواهيد كرد. به همين خاطر بسيار مهم است كه نشانه‌هاي يك رابطه بي‌هدف و راه‌هاي بيرون آمدن از آن را بشناسيم. اگر شريك عاطفي شما هيچ حرفي راجع به آينده نمي‌زند و يا برخلاف حرف‌هايش، كاري براي ازدواج با شما انجام نمي‌دهد بايد بگوييم كه شما درگير يك رابطه بلاتكليف شده‌ايد.

اين رابطه در كنار تمامي آسيب‌هاي روحي كه برايتان دارد شانس يك ازدواج موفق را نيز از شما خواهد گرفت. به همين خاطر اگر درگير اين رابطه‌ها شده‌ايد بايد هر چه زودتر راهي براي خروج از آن پيدا كنيد. ما در اين مطلب راجع به اين مسئله صحبت خواهيم كرد. پس اگر شما هم درگير چنين مشكلي هستيد در ادامه همراه ما باشيد.

منبع: بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي | چطور تكليف رابطه ام را مشخص كنم؟

بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي

اين روزها بسياري از دختران و پسران ترجيح مي‌دهند كه زماني را براي آشنايي و دوستي با هم بگذرانند. اگر اين دوستي واقعاً با هدف شناخت و آشنايي قبل از ازدواج اتفاق مي‌افتد بسيار هم خوب است. اما مشكل زماني پيش مي‌آيد كه آقايان ديريازود در يك رابطه قصدشان براي ازدواج را از دست مي‌دهند. تمايل به وقت‌گذراني و پر كردن اوقات تنهايي، ترس از ازدواج و مسئوليت زندگي مشترك، بي‌اعتمادي نسبت به طرف مقابل و گذشته او از جمله دلايلي هستند كه مي‌توانند باعث دلسرد شدن آقايان راجع به ازدواج باشند.

اين شرايط مي‌تواند آسيب‌هاي روحي و اجتماعي بسياري را براي خانم به دنبال داشته باشد. به همين خاطر بسياري از خانم‌ها به دنبال پيداكردن جوابي براي اين سؤال هستند كه در يك رابطه بي‌هدف بايد چطور برخورد كرد؟

نشانه هاي بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي

قبل از اينكه بگوييم براي بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي چه راهكارهايي وجود دارد، بايد نشانه‌هاي رابطه بي‌هدف را بشناسيم. خيلي وقت‌ها و براي بسياري از دختران پيش مي‌آيد كه زمان زيادي را صرف يك رابطه بي‌هدف مي‌كنند. اين اتفاق معمولاً به اين خاطر مي‌افتد كه متوجه بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي نيستند. در حقيقت فرد تصور مي‌كند مي‌تواند با زمان دادن يا هر راه ديگري مشكلات درون رابطه را برطرف كند. به همين خاطر بسيار مهم است در اولين قدم اين را بدانيد كه به چه روابطي بلاتكليف گفته مي‌شود.

  • اگر طرف مقابل شما صراحتاً اين موضوع را بيان كرده كه قصدي براي ازدواج ندارد، هرگز فكر نكنيد كه با زمان دادن يا هر روش ديگري مي‌توانيد اعتقاد او را تغيير بدهيد. اين رابطه‌ها معمولاً ديريازود محكوم به شكست هستند.
  • اگر مردي در يك رابطه هيچ صحبتي از آينده نمي‌كند بهتر است كمي جدي‌تر به اين مسئله فكر كنيد. اگر طرف مقابل شما تصميم جدي براي رابطه داشته باشد حتماً شما متوجه نشانه‌هاي آن خواهيد شد.
  • يكي ديگر از نشانه‌هاي رابطه بي‌هدف رفتار متناقض است. اگر طرف مقابل شما در ظاهر از اين صحبت مي‌كند كه قصدش از اين رابطه جدي است اما در عمل هيچ قدمي برنمي‌دارد يا دائماً بهانه مي‌آورد بايد به اين رابطه با شك بيشتري نگاه كنيد.
  • گاهي اوقات آقايان براي فرار از تعهد به شما مي‌گويند كه فعلاً براي صحبت‌كردن از آينده زود است؛ اگرچه اين حرف در شروع يك رابطه منطقي به نظر مي‌رسد اما اگر از رابطه شما زمان مشخصي گذشته و به اعتقاد طرف مقابل هنوز زمان مناسب فرانرسيده شايد بهتر باشد به اين فكر كنيد كه او برايتان بهانه مي‌آورد.

خطرات بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي

در اين بخش مي‌خواهيم كمي بيشتر راجع به پيامدهاي ماندن در يك رابطه بي‌هدف صحبت كنيم. طبيعتاً بودن در كنار كسي كه دوستش داريم و صحبت‌كردن با او، حال همه ما را خوب مي‌كند. گاهي اوقات رسيدن به همين شادي‌هاي گذرا باعث مي‌شود حواس‌مان به آسيب‌هاي جدي‌تري كه به زندگي‌مان مي‌زنيم نباشد. به همين خاطر در اين قسمت مي‌خواهيم كمي بيشتر راجع به آسيب‌هاي بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي صحبت كنيم. مهم‌ترين اين آسيب‌ها به شرح زير هستند.

🔻ازدست‌دادن سلامت روحي

قرارگرفتن در يك رابطه خوب و سالم نياز همه ما است. هيچ‌كس دوست ندارد در رابطه‌اي باشد كه به او احساس ناكافي بودن مي‌دهد. وقتي طرف مقابل شما هيچ تصميمي براي جدي كردن رابطه نداشته باشد ديريازود افكار منفي شما شروع مي‌شوند. ممكن است خودتان را به خاطر بي‌توجهي او به آينده مقصر بدانيد؛ يا به اين فكر كنيد كه حتماً اشكالي در شما وجود دارد.

بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي باعث مي شود به مرور او خود را با ديگران مقايسه كند و بيشتر دچار ياس و ناراحتي بشود. به‌علاوه طبق نتايج بررسي‌ها بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي و فقدان اميد به دائمي بودن آن، باعث مشكلات روحي مثل اضطراب و افسردگي نيز خواهد شد. به خاطر مجموع اين دلايل مي‌توانيم بگوييم اولين آسيب رابطه بي‌هدف ضربه‌اي است كه شما به سلامت روحي و عزت‌نفس خودتان مي‌زنيد.

🔻ازبين‌رفتن شانس يك ازدواج موفق

اگر در يك رابطه هستيد و به طرف مقابل خود تعهد داريد به معناي آن است كه ساير پيشنهادهايتان را ناديده مي‌گيريد. در حقيقت بسياري از خانم‌ها به اميد اينكه روزي با شخص دلخواهشان ازدواج خواهند كرد بقيه گزينه‌هايشان را رد مي‌كنند. اگر شما نيز دچار بلاكليفي دختر در رابطه دوست شده‌ايد بايد اين هشدار را به شما بدهيم كه اين كارتان به معناي ازبين‌بردن فرصت‌هاي مناسبي است كه براي يك ازدواج سالم در اختيار داريد.

🔻نمي‌توانيد براي بخش‌هاي ديگر زندگي‌تان هم برنامه بريزيد

شايد شما هم به اين نتيجه رسيده باشيد كه بسياري از بخش‌هاي زندگي ما به هم وصل هستند. به همين خاطر وقتي شما در يك بخش درگير شده باشيد احتمالاً براي ساير قسمت‌هاي زندگي‌تان نيز نمي‌توانيد به‌راحتي تصميم بگيريد. براي مثال خانمي را در نظر بگيريد كه تصميم دارد در آينده از كشور مهاجرت كند. وقتي او درگير يك رابطه عاطفي بي‌هدف باشد طبيعتاً هميشه منتظر پيشنهادي از جانب طرف مقابل است؛ و به همين خاطر دائماً برنامه مهاجرت خود را به تعويق مي‌اندازد. اين شرايط مي‌تواند در بسياري از جنبه‌هاي ديگر زندگي ما نيز پيش بيايد.

🔻هرچه ادامه بدهيد، شرايط سخت‌تر مي‌شود

يك آسيب جدي در بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي ، ادامه‌دادن آن است. هرچه زمان بيشتري درگير اين رابطه‌ها باشيد وابستگي شما بيشتر خواهد شد. و به همين نسبت بيرون آمدن از رابطه نيز سخت‌تر خواهد بود. در اين شرايط شما به خودتان مي‌آييد و مي‌بينيد زمان زيادي از عمرتان را درگير چيزي شده‌ايد كه هيچ فايده‌اي برايتان نداشته است. همين شرايط مي‌تواند سلامت روحي و قدرت برنامه‌ريزي ما براي زندگي‌مان را تا حد زيادي تحت‌تأثير قرار بدهد.

🔻درگيري با خانواده و اطرافيان

اگرچه جامعه ما اين روزها تغييرات بسياري داشته است اما اين واقعيت وجود دارد كه بسياري از خانواده‌ها هنوز هم به آداب‌ورسوم و مسائل سنتي اهميت بسياري مي‌دهند. به همين خاطر به احتمال زياد به خاطر عدم تغيير بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي درگيري‌هاي بسياري خواهيد داشت.

خانواده از شما مي‌خواهند كه دست از رابطه‌اي كه سرانجامي ندارد بكشيد و بر اساس عرف زندگي كنيد. اما قطعاً دلبستگي‌هاي شما مانع اين مي‌شود كه دلسوزي والدين و اطرافيان را ببينيد. در نتيجه شما ديريازود براي دفاع از احساس و شخص احساسي‌تان در مقابل خانواده خود قرار خواهيد گرفت.

راهكارهايي براي بيرون آمدن از بلاتكليفي

اصلي‌ترين سؤال براي بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي اين است كه بدانند چطور بايد با اين رفتار برخورد كنند. به همين خاطر در اين بخش مهم‌ترين اصولي كه در اين شرايط بايد به آنها توجه داشته باشيد را با هم مرور مي‌كنيم.

✅به ارزش‌هاي خودتان شك نكنيد

وقتي در رابطه‌اي قرار مي‌گيريم كه طرف مقابل با ارزش‌هاي ما مخالف است معمولاً ما هم به ارزش‌هاي خودمان شك مي‌كنيم. فرض كنيد شما در رابطه‌اي هستيد كه طرف مقابل دائماً نكات منفي را راجع به ازدواج بيان مي‌كند. اين رفتار اگر سريعاً روي شما تأثير نگذارد در بلندمدت اين كار را خواهد كرد. شما پس از مدتي به ارزش‌هايتان شك مي‌كنيد و از خودتان مي‌پرسيد كه مبادا طرف مقابل واقعاً درست مي‌گويد؟

به همين خاطر اولين توصيه ما اين است كه هرگز هنگام بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي به ارزش‌هاي خودتان شك نكنيد. يادتان باشد اصول شما اصلاً اشتباه نيستند؛ و اين ديگران هستند كه به هر دليلي مي‌خواهند از نيازهاي طبيعي و واقعي يك انسان دوري كنند. به‌علاوه تا زماني كه شما خودتان از باورهايتان دفاع نكنيد نمي‌توانيد اين انتظار را از هيچ‌كس ديگر داشته باشيد. پس مهم‌ترين نكته اين است كه در هر شرايطي از اعتقاد و باور خود به اينكه رابطه مي‌بايست هدفي داشته باشد دفاع كنيد.

✅ بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي | با طرف مقابل صحبت كنيد

هميشه هم راه‌حل بي‌توجهي طرف مقابلتان به آينده، جداشدن از او نيست. شايد بهتر باشد قبل از تصميم‌گرفتن راجع به ادامه رابطه‌تان ابتدا با او صحبت كنيد. براي اين كار همان‌طور كه گفتيم قاطعانه خواسته‌هايتان را بيان كنيد؛ و پاي آنها بايستيد. احساسات و آنچه راجع به رابطه‌تان فكر مي‌كنيد را با طرف مقابل در ميان گذاشته و صحبت‌هاي او را نيز بشنويد. اين صحبت‌ها تا حد زيادي به شما كمك خواهد كرد كه تصميم روشني براي ادامه رابطه‌تان بگيريد.

✅زمان مشخصي براي هر چيز تعيين كنيد

يك راهكار مناسب براي خارج شدن از بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي اين است كه در صحبت‌هايتان با طرف مقابل، راجع به آينده رابطه، زمان هر چيز را مشخص كنيد. براي مثال معلوم كنيد چه مدت مي‌خواهيد براي آشنايي بيشتر و شناخت يكديگر زمان اختصاص بدهيد؟ در چه تاريخي از طرف مقابل انتظار داريد كه شما را به خانواده‌اش معرفي كند؟ اين روش به شما كمك خواهد كرد بدانيد كه هدفتان از رابطه چيست. به‌علاوه با اين كار شما قدرت ارزيابي شرايط را در آينده خواهيد داشت. اگر مي‌بينيد كه شريك احساسي‌تان براي رسيدن به اين نقاط تلاش نمي‌كند شايد بهتر باشد تصميم جدي‌تري براي رابطه‌تان بگيريد.

حتما درباره رابطه سمي بخوانيد.

✅ بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي | به رفتارها دقت كنيد

يك اصل مهم در روان‌شناسي اين است كه رفتار آدم‌ها بيشتر از گفتارشان اهميت دارد. در حقيقت آنچه واقعيات دروني يك نفر را نشان مي‌دهد همان چيزي است كه به آن عمل مي‌كنيم. پس اگر مي‌خواهيد براي رابطه‌تان تصميم بگيريد به عملكرد شريك احساسي‌تان دقت داشته باشيد. آيا او واقعاً و در عمل تلاشي براي جدي كردن رابطه‌تان انجام مي‌دهد؟

✅در اين رابطه باقي نمانيد

اگر فكر مي‌كنيد طرف مقابل شما تصميمي براي جدي كردن رابطه‌تان ندارد بهتر است هرچه سريع‌تر از اين رابطه بيرون بياييد. همان‌طور كه گفتيم اختصاص‌دادن زمان بيشتر به چنين رابطه‌هايي باعث پشيماني و حسرت بيشتر شما در آينده خواهد شد. پس بهتر است تصميم جدي براي رابطه بگيريد. اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه جدايي از كسي كه زماني را با او گذرانده‌ايد قطعاً سخت خواهد بود. اما هميشه اين مسئله را به خودتان يادآوري كنيد كه سختي اين شرايط نبايد باعث شود كه از انجام‌دادن آن صرف‌نظر كنيد.

✅ بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي | از يك مشاور كمك بگيريد

براي بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي بهترين راه اين است كه قبل از هر تصميمي از يك مشاور كمك بگيريد. مشاور به‌خوبي شرايط رابطه شما را بررسي خواهد كرد و به شما كمك مي‌كند نگاه واقع‌بينانه‌تري نسبت به آن داشته باشيد. خيلي وقت‌ها ممكن است شما به يك رابطه زيادي خوش‌بين يا برعكس، زيادي بدبين باشيد. در هر دو موقعيت نياز داريد كه كسي شما را راهنمايي كند. يكي ديگر از كارهاي مشاور براي شما اين است كه كمكتان مي‌كند باورهاي اشتباهي مثل وابستگي و ترس از تنهايي را دور ريخته و با يك تفكر سالم‌تر براي ادامه رابطه‌تان تصميم بگيريد.

سخن آخر

بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي داراي تفاوت هايي است. خواه ناخواه دختران براي ازدواج و باروري فرصت محدودي دارند. بنابراين اضطراب آن‌ها براي ازدواج به موقع تا حد زيادي قابل درك است. معمولا مرداني كه به رابطه فقط به دنبال منافع خود هستند، شرايط خانم را در نظر نگرفته و از احساسات او به هر نحوي سوء استفاده مي‌كنند. بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي خيلي اوقات براي خود او نيز مشهود است؛ اما به دلايل مختلفي مثل ترس از بي آبرويي، تنها ماندن، وابستگي و… قادر به خارج شدن از آن رابطه نيستند.

در اين زمان زوج درمانگران نقش به سزايي دارند. آن ها با ايجاد آگاهي در خانم و آقا شرايط را به نحوي تغيير مي دهند كه بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي پايان يافته و مساله به بهترين نحو ممكن حل شود. از اين رو توصيه داريم كه قبل از آن كه مساله پيچيده تر شود، با شماره هاي درج شده جهت دريافت خدمات مشاوره روانشناسي تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سؤالات متداول

وقتي متوجه بلاتكليفي دختر در رابطه دوستي شده ايم چه بايد بكنيم؟

در اولين قدم قاطعانه روي اهدافتان بمانيد و راجع به آنها با طرف مقابل صحبت كنيد. اگر در صحبت‌هايتان نيز به اين نتيجه رسيديد كه او هيچ تصميم جدي براي اين ارتباط ندارد بايد از رابطه خارج شويد. يادتان باشد صبوري و تحمل اين شرايط هرگز نمي‌تواند چيزي را بر اساس ميل شما تغيير بدهد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۳:۵۲:۴۸ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 10
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی