مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

فرار از خانه كار سختي است؟ چطور از خانه فرار كنم و به كجا برم؟ وقتي احساس مي‌كنيم راهي به‌غيراز فرار از خانه باقي نمانده، طبيعي است كه اين سؤال در ذهن‌مان شكل مي‌گيرد. خانه و خانواده با همه خوبي‌هايي كه دارد گاهي اوقات و براي بعضي از ما تبديل به محيطي غير قابل تحمل مي‌شود. در اين شرايط فرار اولين راهكاري است كه به ذهن مي‌رسد. اما فرار از خانه هم مشكلات خودش را دارد. براي مثال پس از فرار به كجا مي‌خواهيد برويد؟ مخارج زندگي خود را چطور تأمين خواهيد كرد؟ و بسياري سؤالات ديگر در اولين قدم ذهن ما را درگير خود خواهند كرد.

اگر نتوانيم براي اين سؤالات جواب درستي پيدا كنيم فرار كردن سخت و خطرناك خواهد بود. در اين شرايط يك دوراهي بزرگ جلوي پاي تان قرار دارد. ازيك‌طرف تحمل شرايط خانه سخت شده است؛ و از طرف ديگر فرار ترسناك به نظر مي‌رسد. به همين خاطر در اين مطلب مي‌خواهيم راجع به فرار از خانه صحبت كنيم. يك راهكار مفيد ديگر هم اين است كه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد. مشاورين با علم و تجربه‌اي كه دارند در اين شرايط مي‌توانند به شما كمك كنند تا بهترين تصميم را بگيريد.

منبع: چطور از خانه فرار كنم و به كجا برم؟

فرار از خانه

همه ما دلمان مي خواهد خانواده اي خوب و شاد داشته باشيم. در كنار آن ها زندگي كنيم و روزگار بگذرانيم. اما همه شانس داشتن چنين خانواده اي را نداريم. متاسفانه براي خيلي از نوجوانان و جوانان خانه محلي نااميد كننده و زجرآور است. اعتياد، خشونت خانگي، طلاق والدين، تعصب، فقر و بيماري هاي رواني از جمله دلايل فرار از خانه هستند. مسلما ماندن در خانواده اي كه دچار حتي يكي از اين مشكلات باشد براي فرزندان دشوار است. اما فرار دردي را دوا نمي‌كند. اگر با اين حرف مخالف هستيد حتما ادامه اين مقاله را بخوانيد.

راه هاي زندگي پس از فرار از خانه

سؤال اصلي اين است “پس از فرار به كجا برم؟” پس خودتان هم قبول داريد كه قبل از هر كاري اول بايد راجع به زندگي پس از فرار صحبت كنيم. فرار در اولين قدم خوبي‌هاي خودش را دارد. ديگر از دست بايدونبايدهاي والدين راحت مي‌شويد. يا شايد مشكلات زندگي در يك محيط ناامن تمام بشود. اما تازه بسياري از مشكلات شروع خواهند شد. ازجمله مشكلاتي كه شما پس از فرار درگير آن‌ها مي‌شويد.

📌فرار از خانه و بي‌پناهي

واقعيت اين است كه پس از فرار جايي براي زندگي وجود ندارد. پس اولين مشكل جدي كه با آن روبه‌رو مي‌شويم بي‌پناهي است. فكر مي‌كنيد تا چند روز بتوانيد روي خانه دوستان و اطرافيان حساب كنيد؟ آيا مطمئن هستيد كه آن‌ها از شما پذيرايي مي‌كنند؟ يا حداقل شما را به خانواده برنمي‌گردانند؟

به‌علاوه شما زير سن قانوني نمي‌توانيد به‌تنهايي معامله‌اي انجام دهيد و براي خود خانه اجاره كنيد. كارتن‌خوابي يا پناه بردن به باندهاي خلاف يكي از بزرگ‌ترين و اولين خطراتي است كه در جلوي رويتان قرار مي‌گيرد. درواقع آمارها نشان مي‌دهد بسياري از دختران و پسران فراري براي اينكه مشكل بي‌پناهي خود را حل كنند مجبورند وارد گروه‌هاي خلاف شوند. اين گروه‌ها در كنار اينكه به شما جايي براي استراحت و غذايي براي خوردن مي‌دهند خواسته‌هاي بسياري هم از شما خواهند داشت.

📌مشكلات قانوني فرار از خانه

همكاري با گروه‌هاي خلاف پيش از هر چيز شما را درگير مشكلات قانوني مي‌كند. به‌علاوه ممكن است خانواده به دنبال شما بگردند و بسياري از جاها پليس به دنبال پيدا كردنتان باشد. ايجاد سوءپيشينه، سابقه بازداشت يا حتي زنداني شدن ازجمله مشكلاتي هستند كه بسياري از نوجوانان به دليل همكاري با گروه‌هاي خلاف درگير آن مي‌شوند.

📌درآمد مورد نياز براي زندگي

يك چالش جدي پس از فرار كه بايد به‌دقت به آن فكر كنيد اين است كه چطور مي‌خواهيد زندگي خود را بگردانيد؟ آيا آن‌قدر پول داريد كه بتوانيد بدون دغدغه هزينه مسكن، خوردوخوراك، درمان و بسياري ديگر از هزينه‌هايتان را بدهيد؟ آيا حرفه‌اي بلد هستيد كه با استفاده از آن بتوانيد درآمدي براي خودتان كسب كنيد؟

📌طرد شدن و تنهايي بعد فرار از خانه

يك واقعيت بسيار تلخ اين است كه جامعه نگاه منفي نسبت به دختران و پسران فراري دارد. هنگامي‌كه شما تصميم مي‌گيريد از خانه فرار كنيد بايد بپذيريد كه خودتان را براي يك‌عمر درگير قضاوت‌هاي ديگران مي‌كنيد. بسياري از اعضاي جامعه ما از هر برخوردي با اين افراد اجتناب مي‌كنند. دوستي، خريدوفروش و به‌خصوص ازدواج معمولاً مشكلات بسياري را براي‌تان به همراه خواهد داشت. پس به‌غيراز اينكه به كجا برويد و چطور هزينه زندگي را تأمين كنيد به اين هم فكر كنيد كه آيا مي‌توانيد با طرد شدن از سوي اطرافيان كنار بياييد؟

خوبي‌ها و بدي‌هاي فرار از خانه

هر وقت قرار است تصميم مهمي بگيريم بايد خوبي‌ها و بدي‌هاي هر گزينه را در كنار هم نگاه كنيم و بعد براي آن‌ها تصميم بگيريم. راجع به فرار از خانه هم همين‌طور است. تا اينجا مشكلاتي كه با فرار برايتان پيش مي‌آيد را با هم بررسي كرديم. براي آن‌ها آماده هستيد؟ آيا براي همه آن‌ها راهكاري داريد؟

حالا سعي كنيد خوبي‌هاي فرار از خانه را هم فهرست كنيد. مثلاً ممكن است از اينكه ديگر درگير بايدونبايدهاي خانواده نيستيد خوشحال باشيد. يا فكر كنيد بالاخره استقلال و زندگي شخصي خودتان را به دست مي‌آوريد. همه خوبي‌هايي كه براي فرار از خانه به ذهن‌تان مي‌رسد را در كنار همه مشكلاتي كه وجود دارد يادداشت كنيد و حالا با خودتان به اين موضوع فكر كنيد: (آيا واقعاً فرار و خوبي‌هاي آن به مشكلاتي كه درگيرش مي‌شويد مي‌ارزد؟)

راهكارهاي ديگر به‌غيراز فرار از خانه

فرار از خانه سختي‌ها و مشكلات خودش را دارد. بااين‌حال گاهي اوقات ماندن در كنار خانواده هم كار بسيار سختي است. زندگي كردن در كنار بايدونبايدهاي آن‌ها گاهي غيرقابل‌تحمل است. يا شايد مشكلاتي برايمان پيش آمده باشد كه ديگر راهي به‌غيراز فرار نداشته باشيم. در اين شرايط چه بايد كرد؟ باز هم اين سؤال پيش مي‌آيد كه چطور از خانه فرار كنم و به كجا برم؟ در اين شرايط بهتر است بعضي از راه‌حل‌هاي جايگزين را هم امتحان كنيد.

✅ صحبت كنيد

اولين قدم براي اينكه بتوانيد مشكلاتتان را با خانواده حل كنيد اين است كه با آن‌ها صحبت كنيد. البته صحبت كردن آداب و اصول خاصي دارد كه بايد آن را رعايت كنيد. وگرنه از صحبت‌هايتان نتيجه نمي‌گيريد. بهتر است ابتداي حرف‌هايتان را با همدلي شروع كنيد و به آن‌ها بگوييد كه مي‌دانيد چقدر دوستتان دارند و چه نگراني‌هايي براي شما دارند. سپس از احساسات خود صحبت كنيد:

(من مي‌دانم كه شما نگران آسيب ديدن من هستيد ولي من هم…..)؛ (بابت همه زحمت‌هايي كه براي من مي‌كشيد ممنونم؛ اما من مي‌خواهم….). سعي كنيد تمام گفت‌وگو را با همين فرمول مديريت كنيد. يادتان باشد كه اگر مي‌خواهيد آن‌ها با شما كنار بيايند پس بايد احساس كنند شما متوجه نگراني‌هايشان هستيد.

✅ خواسته‌هايتان را خرد كنيد

گاهي اوقات بين آنچه فرزندان مي‌خواهند و افكار والدين فاصله بسياري وجود دارد. براي مثال اگر شما مي‌خواهيد اجازه داشته باشيد كه به‌تنهايي بيرون برويد اما خانواده اين اجازه را نمي‌دهد بهتر است خواسته خود را خورد كنيد. يادتان باشد در اين شرايط والدين هرگز و يك‌دفعه با خواسته شما موافقت نمي‌كنند.

براي مثال بخواهيد اجازه بدهند كه يك فرد امين مثل خواهرتان همراه شما بيايد يا بخواهيد كه با شما بيايند اما كمي با فاصله از هم حركت كنيد. تا جايي كه با مخالفت خانواده مواجه مي‌شويد يعني هنوز بايد تكليف را خردتر كنيد. وقتي آن‌ها با قسمت اول موافقت كردند، اجازه بدهيد زمان بگذرد. پس از مدتي قسمت بعدي درخواست خود را مطرح كنيد.

 روي اهداف تان تمركز كنيد

با وجود تمام مشكلات و مصائبي كه داريد، حتما يك نقطه مثبت نيز در خانه وجود دارد كه بتوانيد از آن طريق شرايط را عوض كنيد. به خودتان باور داشته باشيد و بدانيد كه يك نيروي بسيار قوي در درون شما وجود دارد كه مي تواند به هر خواسته اي برسد. انسان هاي بزرگ زيادي بوده اند كه از شرايط نامناسب توانسته اند به موفقيت هاي بزرگي برسند. هدفي براي خود مشخص كنيد و روي آن تمركز كنيد.

✅ كمك بگيريد

اگر شما و اعضاي خانواده اصلاً نمي‌توانيد با هم به توافق برسيد بهترين راه اين است كه از يك نفر سوم كمك بگيريد. چه كسي در بستگان شما هست كه مي‌توانيد روي كمك او حساب كنيد؟ با همان اصولي كه گفتيم با او صحبت كنيد و از وي بخواهيد راجع به احساسات شما با خانواده‌تان صحبت كند.

✅ با مشاور صحبت كنيد

وقتي براي فرار از خانه تصميم مي‌گيريد يكي از مهم‌ترين راهكارها اين است كه از مشاور كمك بگيريد. مشاورين به‌خوبي و بدون قضاوت حرف‌هاي شما را مي‌شنوند و براي حل كردن مشكلات به شما كمك مي‌كنند. آن‌ها تا جاي ممكن راهكارهايي را براي حل كردن مشكلات به شما آموزش مي‌دهند و بعد اگر لازم باشد خودشان با استفاده از جلسات خانواده‌درماني سعي مي‌كنند تا با خانواده شما هم صحبت كنند. 

✅ كمك گرفتن از مراكز اجتماعي

مجبور كردن دختران به ازدواج با كسي كه نمي‌خواهند؛ ضرب و شتم؛ اعتياد و بسياري از مشكلات جدي ديگر هم ممكن است دليلي باشد كه شما را به سمت فرار از خانه بكشاند. گاهي واقعيت اين است كه ديگر نمي‌توان شرايط خانه را تحمل كرد و بودن در آن شرايط آسيب بيشتري نسبت به فرار كردن دارد. اگر در اين وضعيت قرار گرفته‌ايد بهتر است راهي مناسب‌تر از فرار براي خود انتخاب كنيد. كمك گرفتن از مراكز اجتماعي مانند اورژانس‌هاي اجتماعي يا خانه‌هاي امن در اين شرايط به مراتب بهتر از اين است كه بي‌گدار به آب بزنيد و به‌صورت ناگهاني فرار كنيد.

آيا كسي هست تا با هم از خانه فرار كنيم؟

با گسترش ارتباطات و صفحات مجازي اين امكان فراهم شده تا خيلي راحت افرادي را با مشكلات و دغدغه هاي مشابه پيدا كنيم. اما تشخيص حقيقي يا جعلي بودن اين كاربران مجازي به همين راحتي نيست. بسياري از باندهاي آدم ربايي و افراد سودجو مي دانند كه با دادن وعده و ايجاد همدردي مي توانند افراد نااميد را به دام بياندازند. بسياري از اين افراد با ايفاي نقش يك قرباني به شما نزديك مي شوند و سر بزنگاه به مقصود خود مي‌رسند. سالانه دختران و پسران زيادي بنا به مقاصد مختلف به دست اين افراد ربوده مي‌شوند. پس هرگز نمي توانيد به افرادي كه با چنين مضاميني در صفحات مجازي پيام و يا درخواست فرار مي دهند اعتماد كنيد.

سخن آخر

هر كسي براي فرار از خانه دلايل خودش را دارد. شما نيز براي گرفتن چنين تصميمي سختي هاي زيادي كشيده ايد و خارج شدن از شرايط فعلي را بهترين انتخاب ممكن مي دانيد. خواندن اين مقاله اگر تغييري در نگاه شما به اين مساله ايجاد نكرد، بايد بدانيد كه تجربيات و آگاهي بسيار كمي نسبت به جهان پيرامون تان داريد. توصيه مي كنيم بيشتر مطالعه كنيد و با افراد داراي فضل و دانش مشورت كنيد. اگر امكان ارتباط با مشاور را داريد چه بهتر، اين افراد كمك شاياني براي بهبود اوضاع تان خواهند كرد.

براي دريافت مشاوره در زمينه فرار از خانه مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سؤالات متداول

فرار از خانه چه مشكلاتي دارد؟

بي‌پناهي و نداشتن جايي براي زندگي، طرد شدن از جانب ديگران و همين‌طور درگيري‌هاي قانوني از مهم‌ترين عواقب فرار از خانه هستند.

پس از فرار به كجا بروم؟

درواقع اولين و اصلي‌ترين مشكل فرار از خانه همين است كه شما جايي براي رفتن نداريد. به همين خاطر بهتر است به‌جاي فرار از راه‌هاي ديگر استفاده كنيد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۴۵:۱۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی