مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

كاهش استرس كودكان در مدرسه به آن ها كمك مي‌كند تا بتوانند علاوه بر عملكرد بهتر از حضور در مدرسه نيز لذت ببرند. كودكان همانند بزرگسالان ممكن است استرس، اضطراب و پريشاني‌هاي رواني ديگر را تجربه كنند. محيط مدرسه يك محيط جديد و متفاوت با چالش‌هاي زياد براي كودكان است. هر يك از اين چالش‌ها مي‌تواند استرس و اضطرابي را براي كودك به وجود بياورد.

وجود استرس تا حدي در محيط مدرسه طبيعي است، اما در برخي شرايط كودكان سطح استرس و اضطراب بالايي را تجربه مي‌كنند كه مي‌تواند بر روابط خانواده، همسالان و حتي عملكرد تحصيلي آن‌ها تاثير منفي بگذارد. از اين جهت آشنايي با عوامل ايجاد استرس و راهكارهاي كاهش استرس براي والدين و مربيان مدرسه ضروري به نظر مي‌رسد.

منبع: كاهش استرس كودكان در مدرسه

كاهش استرس كودكان در مدرسه

كاهش استرس كودكان در مدرسه را احتمالا از زبان والدين مختلف شنيده ايد. خيلي از والدين نيز در جستجوي كاهش استرس فرزندان خود هستند. دلايل متعددي وجود دارد كه باعث ايجاد اين استرس ها مي‌شود. در هر سني نيز اين استرس ها به وجود مي‌آيد. حال فرزند شما ابتدايي باشد يا در دبيرستان به سر ببرد.

گاهي ترس از معمان، امتحان، سرويس بهداشتي مدرسه، سرويس مدرسه، ناهار، دعوا به بچه ها و … همگي باعث ايجاد استرس در فرزندان مي‌شود. اما كاهش استرس كودكان در مدرسه به چه صورتي رخ مي‌دهد؟ اينكه كودك همچنان در مدرسه به دليل استرس بالا متوجه هيچ درسي نمي‌شود بسيار دشوار است. براي بررسي دليل و ارائه راهكار كاهش استرس كودكان در مدرسه، بايد از روانشناس كودك و نوجوان كمك بگيريد. در اين مقاله راهكارهاي كارآمدي براي والدين ارائه داده ايم.

علت استرس كودك در محيط مدرسه

استرس و اضطراب در ارتباط با مدرسه مي‌تواند به علت‌هاي مختلفي روي دهد. برخي از كودكان ممكن است به دليل ترس از معلم، همسالان، ترس از سرويس مدرسه، سرويس بهداشتي، ترس از دير رسيدن به سر كلاس و ساير مسائل مشابه دچار استرس و اضطراب شوند. علاوه بر اين برخي از كودكان ممكن است از اينكه بايد از والدين و محيط خانه خود براي چند ساعتي دور شوند، دچار استرس و اضطراب مي‌شوند.

در نتيجه مي‌توان گفت هرچيزي توانايي آن را دارد تا براي كودك اضطراب و استرس ايجاد كند، در مجموع مي‌توان علت استرس در محيط مدرسه را تحت تاثير عوامل زيستي، رواني و اجتماعي مختلفي در نظر گرفت. اما والدين هرچه سريع تر بايد جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه اقدام كنند.

علائم استرس كودكان در مدرسه

كودكان به دلايل متفاوتي كه در بخش قبلي گفته شد، دچار استرس مي‌شوند. بنابراين براي كاهش استرس كودكان در مدرسه بايد دنبال دلايل باشيد. ريشه يابي مهم ترين كار براي بهبود كودك است. در اين بخش مقاله نشانه ها و علائمي را نام برده ايم كه باعث تشخيص توسط والدين مي‌شود.

✅ امتناع از رفتن به مدرسه

✅ گوشه گيري

✅افت تحصيلي

✅ عدم علاقه به دوستان

✅تغيير برنامه خواب

✅ سر درد

✅معده درد

✅ حالت تهوع

✅ترس از معلمان

✅ واهمه از امتحان

راهكارهاي كاهش استرس كودكان در مدرسه

براي كاهش استرس كودكان در مدرسه بايد راهكارهايي را انجام داد. اين راهكارها توسط والدين ارائه مي‌شود. و براي بهبود شرايط كودك كارآمد است. براي كسب اطلاعات بيشتر از اين راهكارها، همراه ما باشيد.

📌 آموزش مديريت هيجانات

يكي از مسائل اصلي در جهت مديريت و كاهش استرس كودكان در مدرسه آموزش مديريت هيجانات مي‌باشد. كودكي كه بتواند هيجانات و احساساتش را شناسايي كند و بجاي تمركز بر هيجانات و احساسات منفي‌اش بر احساسات مثبت تمركز كند كمتر دچار استرس و اضطراب مي‌شود. زيرا تمركز بر هيجانات منفي باعث مي‌شود تا عملكرد كودك مختل شود و همين مسئله استرس و اضطراب او را بيشتر مي‌كند.

📌 كاهش استرس كودكان در مدرسه با آموزش مهارت ابراز وجود

يكي ديگر از راهكارهايي كه براي كاهش استرس كودكان در مدرسه مي‌تواند موثر واقع شود آموزش مهارت ابراز وجود و جرات مندي است. بسياري از كودكان خصوصا كودكان با سنين پايين در رد كردن درخواست ديگران و “نه” گفتن مشكل دارند و نمي‌توانند اين كار را به درستي انجام دهند.

همين مسئله باعث مي‌شود كودكان ديگر از آن‌ها سوء استفاده‌هاي مختلفي انجام دهند و استرس و اضطراب اين كودكان افزايش پيدا كند. در نتيجه يكي از راه‌هايي كه مي‌تواند به كاهش استرس كودكان كمك كند آموزش مهارت ابراز وجود و جرات مندي است. مراجعه به يك روانشناس كودك و دريافت‌ آموزش‌هاي متناسب با شرايط كودك مي‌تواند مفيد واقع شود.

📌 بازي درماني

بازي درماني يكي از روش هاي كاهش استرس كودكان در مدرسه است. روش‌ درماني مفيد و اثربخش براي مشكلات رفتاري و هيجاني كودكان مانند استرس و اضطراب انجام بازي درماني است. بازي درماني معمولاً توسط يك روانشناس آموزش ديده انجام مي‌شود. كودكان معمولاً از بازي درماني استقبال مي‌كنند زيرا كه كودك در حين بازي درماني خسته نمي‌شود.

در ظاهر، كودك مشغول بازي كردن است اما اين بازي‌ها توسط روانشناس طوري اجرا مي‌شوند كه بر بهبود مشكل كودك متمركز باشند. همچنين در مواردي اگر والدين شيوه صحيح بازي درماني را توسط روانشناس آموزش ببينيد خودشان مي‌توانند تحت نظارت متخصص اين كار را انجام دهند. در مجموع بازي كردن براي كاهش استرس كودك راهكار مفيد و موثري مي‌باشد.

📌 كاهش استرس كودكان در مدرسه با تنظيم خواب

تنظيم خواب روشي عالي جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه است. يكي از مسائلي كه ارتباط مستقيم و غير مستقيم با وضعيت استرس كودكان در مدرسه دارد وضعيت خواب كودك است. زيرا كودكي كه دير مي‌خوابد و يا پرخوابي دارد در بيدار شدن زودهنگام براي رفتن مدرسه مشكل دارد و معمولاً دير سر كلاس حاضر مي‌شود.

همين مسئله مي‌تواند باعث ايجاد استرس در او شود. علاوه بر اين وضعيت خواب ارتباط مستقيمي با كاركردهاي رواني كودك دارد، نتايج مطالعات نشان داده‌ است كه خواب كافي و مناسب با وضعيت استرس و اضطراب ارتباط مستقيمي دارد.

📌 انجام تكاليف در زمان مناسب

برخي از كودكان به دليل انجام ندادن تكاليف صحيح و يا انجام ناتمام تكاليف دچار استرس و اضطراب در محيط مدرسه مي‌شوند. به همين دليل به عنوان والد بهتر است جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه از وضعيت كودكتان در مدرسه مطلع شويد و در انجام تمرين‌ها و تكاليف به شيوه صحيح به او كمك كنيد.

📌 كاهش استرس كودكان در مدرسه با بهبود وضعيت روانشناختي والدين

والدين مي‌توانند تاثير مستقيمي بر وضعيت سلامت روان كودك خود داشته باشند. به طور كلي والديني كه استرس و اضطراب بيشتري داشته باشند كودكان با استرس بيشتري پروردش مي‌دهند. با اين حال اين مسئله مي‌تواند هم تحت تاثير عوامل محيطي و زيستي باشد. در نتيجه براي كاهش استرس كودكان در مدرسه، استرس خود را كم كنيد.

📌 انجام فعاليت‌هاي اجتماعي و گروهي خارج از مدرسه

حضور كودكان در محيط‌هاي گروهي و اجتماعي خارج از مدرسه مي‌تواند باعث كاهش استرس كودكان در مدرسه شود. همچنين حضور كودكان در چنين فعاليت‌هايي اگر قبل از سنين مدرسه باشد مي‌تواند كودك را بيشتر آماده كند و اعتماد بنفس بيشتري در او پرورش يابد، زيرا در چنين شرايطي كودك مهارت دوستيابي و مهارت ارتباطي بهتري پيدا مي‌كند.

📌 محدود كردن بازي‌هاي رايانه‌اي

بازي‌هاي‌‎ رايانه‌اي همانند هر چيز ديگري يك سري مزايا و يك سري معايب دارند. بازي‌هاي رايانه‌اي مي‌توانند برخي از مهارت‌هاي كودك را افزايش دهند، با اين حال مطالعات روانشناسي نشان داده است، كودكاني كه ساعت‌هاي زيادي را مشغول بازي رايانه‌اي هستند.

از حضور در محيط‌هاي اجتماعي اجتناب مي‌كنند و استرس بيشتري را تجربه مي‌كنند. همچنين برخي از كودكان به دليل وابستگي زيادي كه به بازي‌هاي رايانه‌اي پيدا مي‌كنند نمي‌توانند دوري از آن را تحمل كنند و دچار استرس مي‌شوند. در نتيجه جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه، بازي رايانه اي را كاهش دهيد.

📌 تغيير موقعيت فعلي

يكي از راه هاي كاهش استرس كودكان در مدرسه، تغيير موقعيت است. اگر توانايي داريد محيط زندگي خود را تغيير دهيد. مدرسه كودك را عوض كنيد و از محلي به محل ديگر برويد. در دوراني اين تغيير موقعيت را انجام دهيد كه كودك سن كمتري دارد.

📌 صحبت با كودك

جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه، بهتر است با كودك صحبت كنيد. صحبت با كودك باعث ريشه يابي مشكلات مي‌شود. زماني كه با فرزندتان در رابطه با آرامش و دليل استرس صحبت كنيد، دليل اصلي را متوجه خواهيد شد. و راحت تر براي ارائه راهكار تصميم بگيريد.

📌 كمك از مشاوره مدرسه

يك روش مهم كاهش استرس كودكان در مدرسه، مكالمه با مشاوره مدرسه است. زماني كه با مشاورين صحبت مي‌كنيد، براي كودكتان شرايط را بهتر مي‌كند و حواسشان بيشتر به كودك شما جمع مي‌شود.

📌 برنامه ريزي

برنامه ريزي يكي از راهكارهاي مهم جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه است. برنامه هاي روزانه كودك را به او توضيح دهيد. در برنامه ريزي ها نيز از خود كودك كمك بگيريد. مثلا علاقه او به تغذيه مدرسه، كلاس ها و … را با كمك خود كودك بچينيد. در نهايت تمام اين برنامه ريزي ها را براي او شرح دهيد.

📌 كمك از روانشناس

بهترين و اصولي ترين راه جهت كاهش استرس كودكان در مدرسه، كمك از روانشناس است. روانشناس با بررسي دليل و نشانه هاي كودك، به والدين آموزش هاي لازم را ارائه مي‌دهد. والدين نيز با كمك اين راهكارها، به كاهش استرس كودك كمك مي‌كنند.

كلام آخر

استرس كودكان در مدرسه يكي از دشواري هاي والدين است. زماني كه فرزند شما علاقه اي به مدرسه رفتن نشان نمي‌دهد و در جهت انجام تكاليف هيچ تلاشي نمي‌كند، بايد به دنبال كاهش استرس كودكان در مدرسه بود. گاهي والدين به تنهايي توانايي كمك به كودك را ندارند. در اين شرايط حتما از روانشناس كمك بگيريد. مركز مشاوره ني ني مايند به صورت حضوري و تلفني به مراجعين عزيز خدمات ارائه مي‌دهد. براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه كاهش استرس كودكان در مدرسه مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 و يا از طريق تلفن ثابت با شماره 9099070354 جهت ارتباط با برترين متخصصان كلينيك تخصصي ني ني مايند تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

آيا وجود استرس در كودكان در محيط مدرسه يك مسئله نگران كننده است؟

به طور كلي وجود مقداري استرس در محيط مدرسه براي كودكان طبيعي است. هر كودكي مقداري از استرس را به دلايل مختلفي تجربه مي‌كند. با اين حال اگر شدت اين استرس و اضطراب زياد باشد، بطوريكه بر ساير جنبه‌هاي زندگي كودك تاثير بگذارد بهتر است از يك روانشناس كمك بگيريد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: كاهش استرس كودكان در مدرسه

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۲:۱۴:۳۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 7
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی