مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

جلوگيري از دعوا با همسر شايد در اوايل ازدواج كار آساني نباشد، اما بعد از شناخت كافي اين كار ساده‌تر شده و حتي مي‌توانيد با ارتقاي مهارت‌هاي خود جوانب ديگر رابطه‌تان را نيز بهبود ببخشيد. درصورتي‌كه مشاجرات بدون يافتن راه‌حل مناسب ادامه پيدا كند، جلوگيري از دعواي بعدي دشوار خواهد بود. مشكلاتي همچون سرد شدن همسر، قهرهاي طولاني و حتي از بين رفتن پايه‌هاي ازدواج از جمله عواقب دعوا با همسر هست؛ بنابراين بايد با يادگرفتن راهكارهايي براي جلوگيري از دعواهاي بي‌نتيجه، سعي در بهبود روابط خود با همسر خود كنيد.

منبع: جلوگيري از دعوا با همسر | 7 تكنيك پيشگيري از دعواي زن و شوهري

جلوگيري از دعوا با همسر

همين كه به دنبال راهي براي جلوگيري از دعوا با همسر هستيد، به اين معناست كه به خانواده و زندگي مشترك تان اهميت مي دهيد و مي خواهيد آن را حفظ كنيد. حتما شما هم متوجه شده ايد كه خيلي اوقات ناخواسته وارد يك بحث و دعوايي تمام عيار با همسرتان شده ايد كه اصلا پيش بيني اش را هم نداشتيد. در چنين مواردي متخصصان پيشنهاد مي كنند كه اطلاعات خود را درباره مهارت هاي زندگي مخصوصا مهارت هاي حل مساله بالا ببريد. همچنين اگر مشكلات حل نشده اي از قبل با همسرتان داريد، هر چه زودتر براي رفع آن به متخصص ازدواج و خانواده مراجعه نماييد. در ادامه با ما باشيد تا با روش هاي جلوگيري از دعوا با همسر آشنا شويد.

جلوگيري از دعوا با همسر با پيدا كردن علت آن

ازآنجاكه در هر رابطه‌اي، حداقل دو نفر با عقايد، تجارب و آموخته‌هاي مختلف حضور دارند، طبيعي است كه گاهي بين دو طرف مشاجره و بحث رخ دهد. اين اتفاق در بين زوجين و مخصوصاً در سال‌هاي اوليه ازدواج نيز بسيار رايج است. البته بايد در نظر داشت كه اختلاف‌نظر داشتن به‌طور عادي بد نيست، حتي گاهي همين باعث مي‌شود راه‌حل‌هاي جديدي از همفكري با ديگران به دست آوريم، اما بايد براي جلوگيري از دعوا با همسر به دنبال ارتقاي مهارت‌هاي خود باشيد.

بحث بر سر اتفاقات جزئي همواره ممكن است در زندگي زناشويي رخ دهد. در يك رابطه سالم با پيش آمدن اين بحث‌ها، دو طرف آنچه كه باعث ناراحتي‌شان شده را مطرح مي‌كنند و درعين‌حال به مشكل طرف مقابل نيز گوش مي‌دهند. به اين صورت دعوا و مشاجره به‌صورت منصفانه و مفيد صورت مي‌گيرد و مي‌تواند باعث بهبود رابطه بين طرفين و افزايش صميميت گردد.

اما دعوا در بين اكثر زوجين بدين نحو پيش نمي‌رود. دو طرف شروع به بيان نكات ناراحت‌كننده طرف مقابل كرده و يكديگر را با سخنان سمي كه هيچ سودي براي بهتر كردن اوضاع ندارد، آزار مي‌دهند. اين صحبت هاي نه تنها باعث جلوگيري از دعوا با همسر نمي‌شود بلكه شرايط را بدتر هم مي‌كند.

نتايج طولاني شدن و عدم جلوگيري از دعوا با همسر

از نتايج دعواهاي بين زوج‌ها، قهر كردن است. اين حالت ناشي از يك تصميم احساسي در برخورد با ناسازگاري‌هاي زندگي است. در اين وضعيت، درواقع فرد نتوانسته اختلاف و ناسازگاري به وجود آمده را حل كند و يا با همسر خود به توافقي منطقي و مناسب برسد. در اين حالت فرار از موقعيت و دور شدن از زوج را انتخاب كرده و قهر مي‌كند.

قهر كردن باعث مي‌شود مسائلي كه مي‌توانست به‌راحتي با گفتگو حل شود، باقي بماند و با سرد كردن جو عاطفي بين زوجين، آن را تبديل به مشكلي غيرقابل‌حل كند. يكي از دلايل اين اتفاق، نداشتن اعتمادبه‌نفس كافي براي روبرو شدن با مشكل و بيان كردن آن با كلمات و لحن مناسب است.

همين موضوع سبب مي‌شود كه نياز به بهره‌مندي از راهنمايي‌ها و كمك‌هاي مشاورين و روانشناسان حوزه خانواده و زوج براي بهبود ويژگي‌ها و ضعف‌هاي هر فرد و نيز رفع مشكلات موجود در رابطه مشخص گردد. همچنين لزوم آموزش روش‌هايي براي جلوگيري از بزرگ شدن و يا طولاني شدن دعواها نيز اهميت دارد.

راه هاي جلوگيري از دعوا با همسر

براي جلوگيري از دعوا با همسر هر دو نفر شما بايد تلاش كنيد. البته نبايد متقابل به مثل كنيد. منتظر نمانيد تا همسرتان براي بهبود رابطه قدم بردارد. شما به نوبه خود موظف هستيد تا اين رابطه را مديريت كرده و آن را بهبود ببخشيد. در ادامه به روش هايي براي جلوگيري از دعوا با همسر پرداخته‌ايم.

✅مديريت اختلافات

اجازه ندهيد دعواها و مشاجرات بين خود و همسرتان بين افراد ديگر فاش شود. اين حالت باعث مي‌شود كه باوجود خصوصي بودن اين موارد، اطرافيان نيز احساس وظيفه‌اي كاذب كنند و اين حق را به خود بدهند تا در مورد مشكل شما و همسرتان نظر بدهند. اختلاف‌نظرها مربوط به رابطه بين دو نفر است و بهتر است بين خودتان نيز حل شود.

توصيه بر اين است كه حتي مشكلات‌تان را در حضور فرزندان خود نيز مطرح نكنيد؛ زيرا باعث مي‌شود آن‌ها احساس گناه كنند و اين مي‌تواند به‌راحتي روي شخصيت‌شان كه هنوز به‌طور كامل شكل نگرفته تأثيرات عميق و ماندگاري بر جا بگذارد.

✅جلوگيري از دعوا با همسر براي مديريت توقعات

داشتن رؤياها و توقعات زياد از همسر تنها تا قبل از ازدواج ممكن است و شايد ايرادي نداشته باشد؛ اما با ورود به زندگي مشترك، بايد ويژگي‌هاي مثبت و منفي همسر خود را واقع‌بينانه در نظر بگيريد. هيچ انساني كامل نيست و داشتن توقعاتي فراتر از توان يك نفر نه‌تنها باعث ايجاد فشار و اضطراب براي او مي‌گردد، همچنين براي خود نيز منجر به احساس ناكامي و بروز افسردگي مي‌شود.

بنابراين درصورتي‌كه مي‌توان با كم كردن يا ساده كردن توقعات خود، به بخشي از خواسته‌هايتان دست پيدا كنيد، پس براي جلوگيري از دعوا با همسر تان بهتر است دست از لجبازي و شروع دوباره بحث‌هاي بي‌نتيجه برداريد.

✅جلوگيري از دعوا با همسر با بيان نيازهاي خود

گاهي زن و مرد انتظار دارند همسرشان تنها با نگاه كردن به آن‌ها متوجه نيازها و خواسته‌هايش بشود. اين ‌يكي از باورهاي غلط رايج در بين بسياري از زوج‌هاي جوان و حتي ميانسال است. چنين ديدگاهي بسيار آسيب‌رسان و مي‌تواند به‌مرور پايه‌هاي عاطفي رابطه زناشويي را از بين ببرد.

همواره و به‌خصوص در سال‌هاي ابتدايي زندگي زناشويي لازم است طرفين، نيازهاي معقول خود را به‌طور شفاف و واضح مطرح كنند. اين كار باعث مي‌شود بدون هيچ‌گونه ناراحتي، همسرتان پي به خواسته‌هاي شما ببرد و درك‌تان كند. به‌مرور همسرتان مي‌تواند با ويژگي‌هاي شخصيتي شما آشنا شده و نيازهاي شمارا به‌درستي متوجه شود؛ اما اين كار نيازمند تلاش و تمرين از جانب او و همچنين صبوري و حفظ آرامش از جانب شماست.

✅ خودتان را جاي زن يا شوهر تان بگذاريد

قبل از آن كه در مورد شوهر يا زن تان قضاوت كنيد و يا واكنشي نشان دهيد، او را درك كنيد. اگر رفتار يا حرفي زده كه ناراحت شده ايد، ابتدا خود را جاي او بگذاريد. سعي كنيد موضوع را از زاويه ديد او بنگريد. اين كار باعث مي شود كه يك طرفه به موضوع نرفته و توانايي بيشتري براي كنترل هيجانات تان داشته باشيد.

سختي خانه داري، خستگي، مشكلات مالي، اخراج و بيكاري، درگيري با طلبكاران و… تاب و توان همسرتان را كاهش مي‌دهد. براي جلوگيري از دعوا با همسر شما بايد عوامل متفاوتي را در نظر بگيريد. در اين باره اگر توان كافي نداريد، حتما از خدمات مشاوره روانشناختي استفاده نماييد.

✅ روي باورهاي غلط خود كار كنيد

“هميشه و همه وقت من درست ميگم”، “تو هميشه اينطور رفتار مي كني”، “تو هيچ وقت به من و خانواده امون توجه نمي كني”، ” تو هميشه بيرون از خانه هستي”، “تو حق انتخاب به من ندادي”؛ چنين باورهاي كليشه اي اجازه تصميم گيري درست با مساله را نمي دهد. اين پيش فرض ها باعث مي‌شود شما بدون توجه به مشكل زمان حال به قضاوت پرداخته و واكنشي نشان دهيد. پس براي جلوگيري از دعوا با همسر شما بايد ذهن تان را از باورهاي غلط دور كنيد. گاه شناسايي اين باور دشوار است و براي يافتن و رفع آن ها نياز به دريافت مشاوره هستيد.

✅ مساله را به كل شخصيت همسرتان ربط ندهيد

متاسفانه مردان و زنان زيادي را مي بينيم كه يك اشتباه يا يك رفتار ناشايست را به كل شخصيت همسرشان ربط مي‌دهند. براي مثال “مردي به متكدي كمك مي كند، وقتي همسرش از اين موضوع خبر دار مي شود، با او دعوا كرده و او را متهم به دست و دلبازي افراطي مي كند و به او مي گويد “تو آدم دلنازكي هستي كه نمي توني به كسي نه بگويي اينگونه است كه هميشه ما محتاج هستيم”. در اين مكالمه مرد در حالتي قرار مي گيرد كه از كل شخصيت خود دفاع كند پس دعوا بالا گرفته و بگو مگو شروع مي شود.

✅ اجازه دهيد صحبت كند و به او گوش دهيد

خيلي اوقات چشمان ما مي بيند اما نه حقيقت را، گوش هايمان مي شنود نه همه چيز را، شما در مورد هر مساله اي بايد ابتدا به حرف هاي همسرتان نيز گوش دهيد. هرگز همه چيز را نخواهيد فهميد مگر با گوش دادن؛ پس به او اجازه دهيد تا حرفش را بزند. به حرفهايش گوش دهيد و درباره احساسات و افكار يكديگر گفتگو نماييد. اين روش بسيار مفيدي براي جلوگيري از دعوا با همسر است.

حرف هايي كه به جلوگيري از دعوا با همسر كمك مي كند

خيلي اوقات يك حرف يا يك صدا مي تواند موجب ادامه دار شدن بحث و در نهايت دعوا شود. بهتر است براي جلوگيري از دعوا با همسر از الفاظ زير در مواقعي كه همسرتان در اوج احساسات و هيجانات است استفاده كنيد. اين كار باعث مي شود كه دعوا پيش نيايد و حل مساله را به زماني كه مي توانيد هر دو منطقي فكر كنيد موكول شود.

پاسخ هيچي: اين همان حرفي است كه خيلي از خانم ها ميگويند اما در پس آن يك خشم بزرگي نهفته است. شما در مقابل اين پاسخ فقط كافي است بگوييد “مسلما هيچي جواب درست نيست، يك مساله اي وجود دارد كه من از آن بي اطلاع ام، اين جواب تو در آخر باعث دعوايمان مي شود، پس در عوض هر وقت آماده بودي درباره ناراحتي ات با من حرف بزن”.

حالا هرچي: اين جمله نيز در ادامه صحبت پيشين گفته مي شود. او با اين كلمه تمام توجه و احساسات شما را بي اهميت جلوه داده و قصد برافروختگي شم و شروع دعوا را دارد. اما شما گول نخوريد. و با خونسردي كامل به او بگوييد “با اين حرفت انگار مي خواهي بگويي حرفها و نظرات من برايت اهميت ندارد و اين موضوع بيشتر مرا ناراحت مي كند”. در اين موقعيت اگر عذرخواهي نكرد و تلاش در شروع دعوا داشت، بهتر است موقعيت را ترك كنيد.

هميشه و هيچ وقت: وقتي جمله اي با اين دو لفظ شروع مي شود به احتمال خيلي زياد حقيقت ندارد. اينگونه شما به جاي جلب توجه و محبت، به همسرتان اين باور را انتقال ميدهيد كه هيچ كدام از كارهايش ارزش نداشته و شما نمي بينيد. او در اين وضعيت احساس ياس كرده و بيشتر از وظايف اش شانه خالي مي كند. پس به جاي آن كه بگوييد “تو هيچ وقت تو كارهاي خانه به من كمك نمي كني” ، به او بگوييد ” اگر امشب تو بشقاب ها را آب بكشي به من كمك زيادي كردي”. با استفاده از جملات مثبت نظر او را به مساله جلب مي كنيد.

تو هم مثل مادرت/پدرت هستي: اين جمله نيز باز هم به معناي خشم منفعلي است كه همسرتان دارد و مي خواهد شما دعوا را شروع كنيد. به جاي پاسخ هايي كه در گذشته مي داديد و باعث دعواي بيشتر مي شد. براي جلوگيري از دعوا يك نفس عميق بكشيد سپس بگوييد “واقعا دوست ندارم من رو با مادرم مقايسه كني”. دعوا راه نياندازيد و به او بفهمانيد كه ناراحت شده ايد.

تو چرا انقدر حساسي: “تو خيلي حساسي” ، “چيزي نگفتم كه ناراحت بشي” و… اين ها جملاتي است كه جلوگيري از دعوا با همسر را دشوار مي كند. چرا كه او با اين جمله به شعور و درك شما نيز توهين كرده و خود را در مقامي بالاتر قرار داده است. و يا با گفتن اين جمله از بازگو كردن مساله طفره مي رود. در چنين مواردي شما بايد روي واكنش هاي خودتان نظاره داشته باشيد. كاري نكنيد كه او از بيان نظر واقعي اش بترسد. در عوض از او بخواهيد به طور كامل و شفاف موضوع را توضيح دهد.

مشاوره گرفتن از متخصصين براي جلوگيري از دعوا با همسر

گاهي ويژگي‌هاي يكي يا هر دو طرف رابطه به نحوي عميق يا پيچيده است كه زوجين نمي‌توانند به‌تنهايي از پس حل آن و بهبود رابطه برآيند. در اين حالت به‌جاي درد و دل كردن با اطرافيان و بزرگ كردن هرچه بيشتر موضوع، بايد از راهنمايي‌هاي افراد متخصص كمك گرفت.

استفاده از مشاوره پيش از ازدواج اكثراً در بين اقشار مختلف جامعه پذيرفته‌شده است؛ اما هنوز در مورد تشويق به بهره‌مندي از اين خدمات در طول زندگي متأهلي جاي كار وجود دارد. درصورتي‌كه ويژگي‌هاي شخصيتي حداقل يكي از زوجين دليل بسياري از ناراحتي‌هاي دو طرف و بروز دعوا و مشاجره‌هاي بين آن‌ها باشد، اين مهم بيشتر هم نياز به توجه پيدا مي‌كند.

براي دريافت مشاوره در زمينه جلوگيري از دعوا با همسر مي‌توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره خانواده تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: جلوگيري از دعوا با همسر | 7 تكنيك پيشگيري از دعواي زن و شوهري

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ ] [ ۱۱:۲۴:۴۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 6
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی