مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

آيا روش‌هاي صحيح ترك ترياك را مي‌شناسيد؟ ترياك يكي از شايع‌ترين مواد مخدر است كه وابستگي جسماني و رواني شديدي را براي شخص مصرف كننده به وجود مي‌آورد. اعتياد تاثير بسيار زيادي بر تمام ابعاد زندگي فرد و خانواده او مي‌گذارد به همين دليل بسياري از افراد و خانواده‌هايشان به دنبال راهي مطمئن براي ترك ترياك مي‌گردند.

منبع: ترك ترياك

روش‌هاي غير اصولي ترك با وجود كم هزينه بودن، انرژي بسيار زيادي از فرد مي‌گيرند و در اكثر موارد نيز شكست مي‌خورند. به همين دليل ضروري است كه افراد از روش‌هاي صحيح ترك آگاه باشند و با كمك يك فرد متخصص گامي در جهت ترك اصولي و بازگشت به زندگي بردارند. در ادامه مقاله به بررسي كامل راه‌هاي ترك ترياك مي‌پردازيم.

علائم ترك ترياك

ترك اين ماده با دردهاي جسماني و فشارهاي رواني همراه است. در زير علائم جسماني و رواني ترك را نام برده‌ايم :

  • دردهاي عضلاني و مفاصل
  • شفتگي و اضطراب
  • احساس بي قراري
  • تعريق، لرزش و سردرد
  • مشكلات خواب
  • مشكلات گوارشي نظير درد شكم، حالت تهوع، اسهال و استفراغ
  • آهسته شدن ضربان قلب و تنفس فرد
  • كاهش اشتهاي فرد مصرف كننده
  • بي خوابي
  • احساس خوشحالي و آرامش بي دليل
  • ضعف در تمركز
  • احساس خارش در نقاط مختلف بدن

عوارض ترك اعتياد به ترياك

مصرف هر دارويي بيش از اندازه عوارض و بيماري هاي مختلفي را به همراه خود دارد. مصرف ترياك نيز عوارض كوتاه مدت و بلند مدتي بر روي جسم و روان فرد مي گذارد كه از جمله مهمترين اين عوارض مي توان به موارد زير اشاره داشت :

  • احساس سنگيني يا كرختي در دست و پا

  • احساس ناراحتي در مردمك چشم

  • خشكي دهان

  • تغييرات خلقي و ابتلا به بيماري‌هاي رواني

  • كاهش وزن و ابتلا به مشكلاتي مانند سوتغذيه

  • ابتلا به بيماري‌هاي ريوي، كبد يا كليه

اوردوز در زمان مصرف و ترك ترياك

مصرف بيش از اندازه ترياك سبب اوردوز مي شود. ار جمله علائم اوردوز ناشي از مصرف ترياك مي توان به تنفس خيلي آرام و از دست دادن هوشياري اشاره كرد. اگر براي درمان سريع اوردوز اقدام نكنيد مي توان باعث ايجاد آسيب مغزي و حتي مرگ فرد شود. توصيه مي كنيم در چنين مواقعي هر چه سريعتر به پزشك متخصص مراجعه كنيد.

توجه نمودن به روح و روان در ترك ترياك

معمولا نياز جسمي شخص مصرف كننده مورد توجه قرار دارد اما بهتر است بدانيد اعتياد به اين ماده مخدر صرفا جسمي نيست و روح و روان شخص را نيز درگير مي‌كند. اگر بار رواني ترك ناديده گرفته شود منجر به بازگشت اعتياد مي‌شود.

حتي اگر مصرف كننده تصميم به ترك ترياك بگيرد پس از سم زدايي و پاكي، باز هم به سمت مصرف ترياك كشيده خواهد شد چرا كه هيچگونه حمايت و درمان روانشناختي براي وي صورت نگرفته است. درمان روانشناختي منجر به بالا رفتن اعتماد به نفس و بدست آوردن مهارت در شخص مي‌شود.

نقش خانواده در ترك ترياك

شخص مصرف كننده براي ترك ترياك به حمايت و صبوري كل اعضاي خانواده احتياج دارد زيرا ترك يك ماده اعتيادآور، زمان و انرژي بسيار زيادي از فرد مي‌گيرد. حمايت كردن و انگيزه دادن به مصرف كننده از جانب خانواده‌اش مي تواند تا حدود زيادي در فرايند ترك به شخص كمك كند. خانواده‌ها مي توانند براي كسب اطلاعات و مهارت در شيوه برخورد با شخص مصرف كننده و بالا بردن حمايت‌هايشان به مشاوره خانواده درماني و كلاس‌هاي آموزشي كه در خصوص اعتياد است، شركت نمايند.

اهميت خدمات روانشناسي در ترك ترياك

روانشناس‌ها با انجام گفتگو انگيزشي در ابتداي ترك اعتياد به ترياك، ارائه راه‌هاي عملي براي مقابله با وسوسه مصرف ترياك و پيشگيري از بازگشت اعتياد به شخص كمك مي‌كنند. همچنين روانشناس‌ با بررسي عاملي كه باعث ايجاد اعتياد در شخص شده و با حل آن‌ها باعث موفقيت بيشتر در ترك كردن بيمار مي‌شوند. يافتن ريشه اعتياد مي‌تواند عامل بسزايي در جلوگيري از مصرف ترياك باشد.

روش هاي ترك ترياك

براي ترك اين ماده، راه‌هاي متفاوتي وجود دارد كه با توجه به وضعيت فرد مورد استفاده قرار مي‌گيرد و در هر شخص متفاوت است. انواع روش‌هاي ترك ترياك عبارتند از:

1. دارو درماني

مصرف داروهايي نظير شربت ترياك، نالوكسن، اپيوم يا B2 راه ديگر ترك اين ماده هستند كه بايد تحت نظر پزشك صورت بگيرد زيرا امكان دارد كه مصرف بدون نظر پزشك منجر به پيامدهاي جبران ناپذيري براي شخص شود. امروزه به اشتباه استفاده از متادون به عنوان ماده‌ جايگزين ترياك رايج شده است در حالي كه متادون اعتيادآور بوده و استفاده خود سرانه يا قطع آن بدون نظارت پزشك توصيه نمي‌گردد.

ممكن است مصرف خوسرانه اين دارو عوارض خطرناكي براي شخص داشته باشد چرا كه بعد از درمان به متادون اعتياد پيدا مي‌كند و در بهترين حالت تحت نظر متخصص فقط وابستگي جسمي‌اش با اين دارو رفع مي‌گردد ولي وابستگي روحي و رواني به ترياك را بايد با راه‌هاي پزشكي ديگر درمان كرد.

2. ترك ترياك با سم زدايي

سم زدايي شيوه جديدي براي ترك ترياك مي باشد. در اين روش فرد با استفاده از دارو بيهوش مي‌شود و سپس داروهايي به او تزريق مي‌شود كه به مخدرهاي موجود در مغز چسبييدع و آن‌ها را از بين مي‌برند. پس از سم زدايي فرد با توجه به شدت اعتياد، دوره مشخصي دارو دريافت مي‌كند تا بدن به طور كامل سم‌زدايي شود.

3. مراكز ترك اعتياد به ترياك

در اين شيوه شخص مصرف كننده در مراكز ترك اعتياد بستري مي‌شود. تمام مراحل درمان تحت نظر پزشك صورت مي‌گيرد و اگر شخص مصرف كننده به دارو، پزشك، پرستار و روانكاو نياز داشته باشد همگي قابل دسترس هستند. از طرفي به دليل اينكه شخص در يك محيط حفاظت شده قرار مي‌گيرد، دسترسي وي به ترياك كمتر خواهد شد. ضمن اينكه اكثر مراكزي كه بدون مجوز فعاليت مي‌كنند، باعث ايجاد تاثير عكس در مسير درمان مي‌شوند به همين علت ضروري است كه در انتخاب مراكز دقت نماييد.

4. گروه درماني

در اين روش افرادي كه ترك كرده‌اند و يا در حال ترك ترياك هستند با يكديگر ملاقات كرده و تجربيات خود را هم به اشتراك مي‌گذارند. اين روش بسيار موثر است چراكه افراد با يكديگر همدلي كرده و متوجه مي‌شوند كه افراد ديگري نيز مانند خودشان وجود دارند كه در فرايند ترك موفق شده و به زندگي بازگشته‌اند.

روش‌هاي نادرست ترك ترياك

علاوه بر روش‌هاي اصولي و صحيح، راه‌هاي ديگري نيز براي ترك ترياك وجود دارد اما اين روش‌ها اصولي نيستند و امكان بازگشت بعد از ترك وجود دارد و حتي ممكن است فرد در حين ترك نيز با مشكل مواجه شود. اين روش‌ها عبارتند از:

1. ترك ترياك به شيوه سنتي

در اين شيوه شخص مصرف كننده مصرف ترياك خود را روز به روز پايين مي‌آورد و كم كم با سپري شدن زمان آن را به صفر مي‌رساند. اين شيوه رايج ترين روش در ترك ترياك محسوب مي‌شود. در شيوه سنتي به دليل عدم درمان وابستگي رواني، احتمال بازگشت به مصرف مواد وجود دارد. به همين دليل بهتر است كه تحت نظر مشاور براي درمان اقدام نماييد كه با استفاده از شيوه روان درماني از احتمال بازگشت به مصرف مواد پيشگيري مي‌كنند.

2. ترك ناگهاني | ترك اعتياد به ترياك

در اين شيوه شخص مصرف كننده بدون هيچ گونه جايگزيني و به طور ناگهاني تصميم به ترك مي‌گيرد كه به آن روش يابوبي نيز گفته مي‌شود. ترك ناگهاني ترياك عوارض خطرناكي مانند صرع همراه با تشنج و غش، حمله قلبي، سكته، توهم و هذيان را دارد و به هيچ وجه توصيه نمي‌شود.

3. ترك ترياك در خانه

يكي ديگر از راه‌هاي غير اصولي، ترك در منزل است. در اين روش، ترك ترياك بدون بستري شدن و بيرون از محيط كلينيك صورت مي‌گيرد و به يكي از درمان‌هاي اعتياد سرپايي مشهور است. معمولا اشخاصي كه دوز پاييني از ترياك را مصرف مي‌كنند اين شيوه را انجام مي‌دهند. اين روش نيز با توجه به عدم سم زدايي روان، امكان بازگشت دارد و بهتر است درمان تحت نظر دكتر متخصص يا روان پزشك صورت بگيرد.

ترك ترياك در منزل

ترك ترياك در منزل نيز امكان پذير است. براي ترك اعتياد به ترياك در خانه بهتر است قبل از هر كاري آرامش خود را حفظ كنيد. وسايل خواب و پتو براي خود فراهم كنيد. چرا كه ممكن است در اثر تعرق زياد مجبور شويد بارها وسايل خواب خود را عوض كنيد. يك متخصص براي پشتيباني خود پيدا كنيد. همراه داشتن يك متخصص مجرب در زمينه ترك اعتياد مي تواند در اين زمان كمك شاياني به شما بكند. خوردن غذاتي مقوي بسيار به شما در روند درمان كمك مي كند. از آنجايي كه بررسي ترك ترياك در خانه بسيار طولاني است، در مقاله ترك ترياك در منزل به طور كامل بررسي شده است.

براي ترك ترياك چه بخوريم ؟

تغذيه در دوران درمان و ترك ترياك تاثير زيادي دارد. بايد بدانيد كه دوران نقاهت بايد غلات سبوس دار و مواد پروتئيني مصرف كنيد. در هر وعده غذايي 15 الي 20 گرم پروتيئن بخوريد. بهتر است در طول اين دوران گرسنه نماييد. طي هر 3 تا 4 ساعت يك وعده غذايي كم حجم مصرف نماييد.

سعي كنيد 30 دقيقه بعد از بيدار شدن از خواب صبحانه بخوريد. براي عملكرد بهتر روده از مواد غذايي پروبيوتيك دار استفاده نماييد. تخم مرغ كه سرشار از امگا3 براي بودن در وعده هاي غذايي تان بسيار مناسب است.

سعي كنيد در طول اين مدت آب بسيار بنوشيد. مصرف مايعان بخصوص آب در روند ترك اعتياد بسيار حياتي است.

مكمل هاي غذايي براي ترك اعتياد به ترياك

مكم هاي غذايي در دوران ترك اعتياد به ترياك به شما كمك مي كند تا ويتامين ها و مواد مورد نياز بدنتان را فراهم نماييد. كه از جمله مهمترين مكمل ها مي توان به موارد زير اشاره داشت :

ويتامين ب | ب كمپلكس

ب كمپلكس در دوران درمان به عملكرد بهتر كبد كمك مي كند و تمايل فرد را به مصرف مجدد ترياك كم مي كند.

ويتامين ث

ويتامين ث بسيار براي بدن مفيد است. اين ويتامين تمايل مصرف ترياك را در فرد كاهش مي دهد.

پروبيوتيك

پروبيوتيك باكتري هاي مفيدي هستند كه سبب عملكرد بهتر روده ها، گورش راحت تر و هضم راحت تر غذا مي شوند. از تاكثير باكتر هاي بيماري زا نيز جلوگيري مي كند.

دارو هاي گياهي مفيد براي ترك ترياك

بايد توجه داشته باشيد كه دارو هاي گياهي به تنهايي سبب ترك اعتياد به ترياك نمي شوند بلكه سبب راحت تر شدن روند درمان هستند. البته مصرف زياد اين داروها عوارضي را نيز براي فرد به همراه خواهد داشت. پس قبل مصرف هر دارويي بايد با پزشك و متخصص ترك اعتياد خود مشورت كنيد.

بابونه

بابونه سبب بهبود درد معده، ضد التهاب و درمان بي خوابي مي شود. مصرف بيش از حد بابونه مي تواند مشكلاتي همچون استفراغ و واكنش هاي آلرژيك را براي فرد به همراه داشته باشد.

قاصدك

يكي ديگر از داروهايي كه براي ترك ترياك استفاده مي شود، قاصدك است. از خواص اين دارو به بهبود كبد و روان كنند معده و روده اشاره داشت. از جمله عوارض مصرف قاصد مي توان به واكنش هاي آلرزيك، بي حالي ، ضفه و سوء هاضمه در فرد اشاره كرد.

 

خدمات ترك ترياك مركز ذهن نو

بر اساس تحقيقات انجام شده در دانشگاه هاروارد درمان ريشه اصلي علت اعتياد مهمترين عامل در درمان مي باشد. شما در هر كجاي كشور كه هستيد مي توانيد از خدمات نوين مركز ذهن نو به صورت حضوري و تلفني بهرمند شويد. ذهن نو با دارا بودن تيم تخصصي و مجرب شامل برترين اساتيد و متخصصان ترك اعتياد دانشگاه هاي برتر كشور پاسخگوي نياز هاي شما به صورت حضوري، تلفني و آنلاين است. براي دريافت مشاوره ترك اعتياد تلفني كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره ترك اعتياد در زمينه ترك اعتياد به ترياك مي توانيد با مشاوران مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق تلفن 02191002360 تماس بگيريد.

بهترين روش ترك ترياك چيست ؟

بهترين روش ترك اعتياد به ترياك استفاده از روش ترك تدريجي مي باشد. كه حتما بايد زير نظر يك متخصص صورت گيرد.

ترك ترياك به روش سنتي موثر است ؟

خير. بر اساس تحقيقات انجام شده علاوه بر علائم ترك كه در اين روش شديد تر مي باشد. بايد گفت كه بازگشت به اعتياد در افرادي كه از اين روش استفاده كرده اند بسيار بالا است.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: ترك ترياك

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ترك ترياك،
موضوع:
[ ۳۰ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۲۰:۴۰ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 4
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی