مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

افراد كنترل گر علاقه شديدي به بازي دادن ديگران دارند. بسيار حسود با خلق ناپايدار هستند. افرادي‌كه ويژگي كنترل‌گر دارند تلاش دارند تا جاي ممكن همه وقايع اطرافيان را در سلطه خود قرار دهند. دوست دارند امور زندگي ديگران را در دست بگيرند و هر طور كه خود علاقه دارند بقيه زندگي كنند. علت ويژگي هاي اين افراد اختلال اضطراب و اختلالات شخصيت مانند خودشيفتگي و مرزي است. نشانه هاي افراد‌كنترل گر عبارت است از: مقصر دانستن بقيه، انتقاد از ديگران، تلاش براي قطع ارتباط شما با ديگران و … هستند. از مسخره كردن ديگران لذت مي‌برند و تلاش دارند تا هميشه از نقاط ضعف شما در جمع صحبت كنند. اگر با اين افراد در ارتباط هستيد هرچه سريعتر براي بدست آوردن آرامش خود از روانشناس كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره فردي كليك كنيد.

منبع: افراد كنترل گر | درمان شخصيت كنترل گر

افراد كنترل گر

افراد كنترل گر با ويژگي هاي رفتاري كه دارند به شيوه هاي مختلفي از افراد سوء استفاده مي‌كنند. اين سوء استفاده ها شامل آزار جنسي، جمسي، عاطفي، كلامي، مالي، تعقيب و جاسوسي در شبكه هاي اجتماعي مي‌شود. اگر به واسطه افراد ديگري كنترل مي‌شويد موارد تلخي مانند افسردگي، اضطراب، عدم توانايي براي ادامه زندگي، خلل در اقدام به كار، كاهش اعتماد به نفس، ترس از كنترل ديگران و … را تجربه كرده‌ايد. براي برخورد با افراد‌كنترل گر بايد قوي و بدون خجالت برخورد كنيد. هرچقدر با اين افراد با خجالت برخورد كنيد بيشتر وارد زندگي خصوصي شما خواهند شد. نحوه برخورد را جدي بگيريد و با آرامش از حقوق خود دفاع كنيد.

علت بروز شخصيت كنترل گر

هميشه علل مختلفي در تمام اتفاقاقت زندگي وجود دارد. در تمام اختلالات، رفتارها، احساسات دليل خاصي وجود دارد. به همين دليل عوامل مختلفي هم در بروز شخصيت كنترل گر نقش دارند كه در ادامه اشاره كرده‌ايم.

1. ژنتيك

يكي از بزرگترين علل شكل گيري شخصيت افراد كنترل گر، ژنتيك است. ژنتيك به خودي خود توانايي شكل گيري اين شخصيت را ندارند. اما با كمك تربيت نادرست، الگوي پدر و مادري، اختلالات و عوامل محيطي اين ويژگي تشديد مي‌شود و شخصيت فرد كنترل گر پديد مي‌آيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه والد كنترل گر كليك كنيد.

2. تربيت

خانواده الگوي رشدي فرزندان است. وجود پدر يا مادر كنترل گر باعث بروز شخصيت افراد كنترل گر مي‌شود. كودك با مشاهده رفتار والدين ياد مي‌گيرد چگونه رفتار كند و چگونه رشد كند. در شيوه تربيتي و الگويي فرزندان دقت داشته باشيد تا در آينده فرزند كنترل گر تحويل جامعه ندهيد.

3. عوامل محيطي

بي اعتمادي، زندگي در محله هاي پر خطر و زندگي در خانواده اي كه دائم تمام اعضاء در حال كنترل يكديگر هستند به بروز شخصيت كنترل گر كمك مي‌كند. عوامل محيطي در بروز اين ويژگي ها نقش دارد اما به تنهايي باعث بروز كنترل گري نخواهد شد.

4. وجود اختلالات

عواملي مانند اختلال شخصيت مرزي، اضطراب و اخنلال شخصيت خودشيفتگي در بروز شخصيت كنترل گر نقش دارد. در واقع رفتار كنترل گر يكي از عواقب اختلالات نام برده مي‌باشد.

ويژگي افراد كنترل گر

افراد كنترل گر معمولا علاقه دارند تا بقيه افراد را زير سلطه خود قرار دهند. ويژگي اين افراد به چند دسته تقسيم مي‌شود كه در ادامه شرح داده‌ايم.

1. افراد كنترل گر مقصر همه چيز را شما مي‌دانند

افراد كنترل گر معمولا در همه مسائل شما را مقصر مي‌دانند. حتي در مسائلي كه با آنها كاري نداريد نيز سرزنشتان مي‌كنند. هميشه در مسائل نقش قرباني مي‌گيرند و خود را از مسئوليت ها دور مي‌كنند. در مكالمات اين افراد جملاتي مانند “همه اينا تقصير تو بوده” يا “تو نبايد اين اشتباه رو مي‌كردي” را زياد مي‌شنويد.

2. از شما انتقاد مي‌كنند

افراد كنترل گر هميشه از شما انتقاد مي‌كنند. فرد كنترل گر تلاش دارد تا اعتماد به نفس را از شما بگيرد و در محيط هاي خصوصي و اجتماع اعتماد به نفس شما را سركوب كند. اين افراد معمولا دست به كارهاي زير مي‌زنند.

  • شوخي هاي زشت در جوار ديگران
  • بزرگنمايي عيوب شما در بين افراد
  • تشويق نكردن شما براي موفقيت هايتان
  • از طرز لباس پوشيدن شما انتقاد مي‌كند

3. به اينكه افراد مرود علاقه تان را ملاقات كنيد علاقه اي ندارند

يكي از خصوصيات افراد كنترل گر، عدم علاقه به ملاقات شما با افراد مورد علاقه تان است. اين افراد سعي دارند تا از ارتباط شما با ديگران جلوگيري كنند و ضعف شما را به همه نشان دهند. اين رفتارها در روابط عاطفي شايد ابتدا جذاب به نظر برسد اما به مرور سخت مي‌شود.

4. افراد كنترل گر به حريم خصوصي افراد احترام نمي‌گذارند

اين افراد به حريم خصوصي ديگران احترام نمي‌گذارند و حتي ممكن است از وسايل و ويژگي هاي خصوصي شما به ديگران عكس منتشر كنند. احترام به حريم شخصي براي افراد كنترل گر معنايي ندارد و با رفتارهايش هميشه سعي دارد شما را ناراحت و آزرده كند.

5. از ترسيدن شما خشنود مي‌شوند

افراد كنترل گر هميشه علاقه دارند تا ديگران را بترسانند و تهديد كنند. تهديد و ترساندن را اكثرا در غالب شوخي بيان مي‌كنند. اگر شريك احساسي شما فرد كنترل گر باشد با تهديد به طلاق و جدايي شما را ناراحت مي‌كند. هميشه علاقه دارند شما را نگران اين موضوع كنند كه يك روزي رفتني هستند، پس نگران باش! اين افراد ترس از رفتن را در دل شريك احساسي خود مي‌كارند و به گونه اي رفتار مي‌كنند كه شما از بيان بسياري صحبت ها به او مي‌هراسيد.

6. افراد كنترل گر خلق پايدار ندارند

احتمالا با اصطلاح مودي آشنا هستيد. افراد كنترل گر خلق پايدار ندارند و هميشه نوسانات احساسي در رفتار اين افراد مشاهده مي‌شود. اينگونه رفتار مي‌كنند كه گاهي با شما به بهترين شكل رفتار مي‌كنند اما روز بعد به قدري از دست شما عصباني مي‌شوند كه دليل رفتار را هرگز پيدا نخواهيد كرد.

7. با شنيدن “نه” عصبي مي‌شوند

افراد كنترل گر انتظار شنيدن كلمه “نه” را ندارند. هميشه سعي دارند يا شما را راضي كنند و يا تحت فشار قرار دهند. معمولا با شنيدن نه و دليل شما مشكل دارند و همه چيز را به دروغگويي شما ربط مي‌دهند.

8. افراد كنترل‌گر بدون دليل حسادت مي‌كنند

يكي از ويژگي هاي بارز افراد كنترل گر حسادت است. از موفقيت ديگران ناراحت مي‌شوند و هميشه به دنبال توجه تمام و كمال از شما هستند. معمولا زماني كه شما با ديگران صميمي باشيد يا حرف بزنيد ناراحت مي‌شوند. ويژگي اين افراد به شرح زير است.

  • هميشه در حال بازجويي شما هستند.
  • در روابط شما دخالت و اذيت مي‌كنند.
  • هربار كه با دوستان به بيرون مي‌رويد عصباني و خشمگين مي‌شوند.

9. سعي در تغيير شما دارند

افراد كنترل گر در تلاش هستند كه ديگران را تغيير دهند. با تحت فشار قرار دادن شما و ايراد از ظاهر، شيوه پوشش و … سعي در تغييرات در شما دارند. اين افراد معمولا زماني كه در خانه نيستيد لباس هاي شما كه علاقه ندارند را دور مي‌اندازند.

10. افراد كنترل گر دروغگو و بي مسئوليت هستند

بي مسئوليتي و دروغگويي يكي از ويژگي هاي بارز افراد كنترل گر است. فرد كنترل گر حقيقت را از شما پنهان مي‌كند و هرگز مسئوليت كارهاي خود را بر عهده نمي‌گيرد. از شما انتظار صداقت و مسئوليت پذيري دارد اما خود هرگز به اين خواسته ها عمل نمي‌كند. اگر از دروغ هاي او آگاه شويد قبول نمي‌كند و اصرار بر اين دارد كه شما متوجه نيستيد. حتي به قدري دروغگو ماهري هستند كه تفاوت دروغ و راست اين افراد قابل تشخيص نمي‌شود. حتي شما را به اين نتيجه مي‌رسانند كه دورغ آنها را باور مي‌كنيد.

چطور كنترل گر نباشيم؟

افراد كنترل گر معمولا از رفتار خود باخبرند. گاهي كنترل گري به قدري به شخص اين فرد فشار وارد مي‌كند كه خسته و كلافه مي‌شود. اما كنترل گري علل مختلفي مانند ريشه در كودكي دارد كه بايد بررسي شود. در ادامه راهكارهايي براي كنترل گر نبودن ارائه كرده ايم كه عبارت است از.

1. گذشته خود را مرور كنيد

افراد كنترل گر بايد سعي كنند تا به عقب باز گردند و تجربه هاي دوران كودكي خود را بيان كنند. تجربه هاي دوران كودكي، سركوب ها، استعدادها و … را داخل برگه اي يادداشت كنيد و دور بي‌اندازيد. حتي توانايي ها و استعدادهاي خود را جايگزين سركوب هاي گذشته كنيد.

2. استعداد خود را پرورش دهيد

براي اينكه در دسته افراد كنترل گر قرار نگيريد، استعدادهاي خود را پرورش دهيد. اگر به نقاشي، موسيقي و … علاقه داريد آنها را تقويت كنيد. به اين موضوع فكر نكنيد كه دير شده است يا زمانش گذشته است. براي رهايي از اين ويژگي ها بايد تلاش كنيد.

3. خشم خود را شناسايي كنيد

افراد كنترل گر با سرعت خشمگين مي‌شوند. براي رفع اين ويژگي ها بايد خشم خود را كنترل كنيد و مرور كنيد كه چه رفتارهايي باعث عصبانيت شما مي‌شود. با دوري از موقعيت ها و رفتارهايي كه باعث بروز عصبانيتتان مي‌شود به كنترل رفتار خود كمك كنيد.

4. از روانشناس كمك بگيريد

افراد كنترل گر با كمك از روانشناس زودتر به نتيجه بهبود مي‌رسند. براي بهبود ويژگي هاي شخصيتي از روانشناس كمك بگيريد تا راهكارهايي براي بهبود شرايط به شما ارائه دهد. روانشناسان با ريشه يابي علل رفتار شما درمان مناسب تري را به شما ارائه خواهند داد. براي دريافت مشاوره فردي كليك كنيد.

نحوه رفتار با افراد كنترل گر

رابطه عاشقانه، دوستي و … با افراد كنترل گر را شايد ابتدا علاقه و دوست داشتن در نظر بگيريد. اما به مرور زمان باعث كلافگي مي‌شود. در ادامه راهكارهايي براي برخورد با افراد‌كنترل گر شرح داده ايم.

  1. اجازه ورود به حريم شخصي خود را ندهيد.
  2. از حد و مرزهاي خود دفاع كنيد.
  3. سعي كنيد با اين افراد مشاجره نكنيد.
  4. در برخورد با افراد كنترل‌گر آرامش خود را حفظ كنيد.
  5. از ديگران كمك بگيريد.
  6. رابطه را تمام كنيد.
  7. از روانشناس و مشاوره كمك بگيريد.

كلام آخر

رابطه و زندگي با افراد كنترل گر ابتدا شما را عاشق پيشه خود مي‌كند. اما با گذشت زمان مانند چاقويي در قلب شما عمل مي‌كند. براي ساخت رابطه سالم و نحوه برخورد با ويژگي هاي افراد‌كنترل گر بايد از روانشناس راهنمايي بگيريد. مركز مشاوره ذهن نو به صورت حضوري و تلفني به مراجعان خدمات ارائه مي‎دهد. براي‌كسب اطلاعات بيشتر با شماره زير تماس حاصل فرماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه افراد كنترل گر مي‌توانيد در هر ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: افراد كنترل گر | درمان شخصيت كنترل گر

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۳۶:۳۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 10
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی