مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

چقدر با علائم اعتياد به ماريجوانا آشنايي داريد؟ با كمي دقت در آمار اعتياد كشور متوجه اين موضوع خواهيد شد كه ميزان مصرف اين ماده به‌خصوص در سنين نوجواني و جواني در حال افزايش است. به همين خاطر شناخت علائم اعتياد به ماريجوانا يكي از اولين اقداماتي است كه مي‌توانيد براي جلوگيري از اعتياد فرزندان يا اطرافيانتان به كار ببريد. متأسفانه اين باور اشتباه در ميان بسياري از جوانان وجود دارد كه ماريجوانا باعث اعتياد نمي‌شود.

همين تصور بسياري از مواقع باعث مي‌شود كه فرد تا پيش از اينكه كاملاً درگير اعتياد به اين ماده شود متوجه علائم اعتياد به ماده مخدر گل نباشد. با توجه به تأثيرات منفي بسياري كه استفاده از ماريجوانا يا ماده مخدر گل روي سيستم اعصاب بيمار مي‌گذارد بهتر است به‌محض اينكه با نشانه‌ها و علائم اعتياد به اين مواد در اطرافيان خود روبه‌رو مي‌شويد با يك متخصص در اين زمينه صحبت كنيد.

منبع: علائم اعتياد به ماريجوانا

ماري‌جوانا، گل و قدرت اعتيادآوري آن‌ها | علائم اعتياد به ماريجوانا

ماريجوانا و ساير مواد توهم زا و كانابيس ها معمولاً از اجزا مختلف گياه شاهدانه به دست مي‌آيند. ماريجوانا كه با نام ماده مخدر گل نيز شناخته مي شود داراي قدرت اعتياد آوري و وابستگي رواني بسيار بالاست. البته بايد بدانيد كه تا كنون هيچ تحقيق علمي ثابت نكرده است كه ماريجوانا وابستگي جسمي به همراه داشته باشد.

اين روز ها علائم اعتياد به ماريجوانا بيشتر در جوانان ديده مي شود. و اكثرا براي مصارف تفريحي مورد مصرف قرار مي گيرد. علائم اعتياد به ماريجوانا در كساني كه به طور طولاني مدت از آن استفاده مي كنند، بسيار بيشتر است.

ميل رواني كه ماريجوان در فرد ايجاد مي كند مي‌تواند باعث شود كه فرد به‌تدريج از تمامي جنبه‌هاي زندگي خود فاصله بگيرد؛ و تنها به دنبال راهي براي استفاده از اين ماده باشد. به‌علاوه مصرف مواد اعتياد آور به‌طورقطع عوارض جسماني نيز خواهد داشت كه در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهيم كرد.

علائم اعتياد به ماريجوانا | نشانه‌هاي اعتياد به ماده مخدر گل

اصلي‌ترين سؤالي كه در زمينهٔ علائم اعتياد به ماريجوانا پيش مي‌آيد اين است كه نشانه‌هاي اعتياد به اين ماده چيست؟ يا به‌عبارت‌ديگر از كجا بفهميم كه خودمان يا هريك از اطرافيان درگير اعتياد به اين ماده شده است؟

در پاسخ به اين سؤال بايد گفت علائم اعتياد به ماريجوانا در رفتار و ظاهر شخص باقي نمايان است؛ با مشاهده آن‌ها مي‌توان تا حدودي مطمئن شد كه فرد از اين مواد استفاده كرده است. با اين‌حال به خاطر داشته باشيد كه اين علائم اعتياد به ماريجوانا ممكن است به هر دليل ديگري نيز ايجاد شده باشد؛ و تشخيص قطعي اعتياد تنها بر عهده متخصص مي‌باشد.

علائم اعتياد به ماريجوانا رفتاري

  • احساس سرخوشي و پرانرژي بودن كه با خلق طبيعي فرد متفاوت است
  • خنده‌هاي بي‌دليل
  • رفتارهاي بدبينانه و پارانويا
  • توهم

علائم اعتياد به ماريجوانا جسمي

  • ناتواني در حفظ تعادل
  • ضعف حافظه
  • سرخي چشم‌ها
  • احساس خستگي
  • افزايش ضربان قلب و ميزان تنفس

نحوه تشخيص علائم اعتياد به ماريجوانا

شما مي توانيد با استفاده از علائم اعتياد به ماريجوانا كه در بالا ذكر شد به صحت اعتياد فرد پي ببريد. ولي براي اطمينان كامل بهتر از از يك متخصص ترك اعتياد كمك بگيريد. از ديگر روش هايي كه به شما در تشخيص علائم اعتياد به ماريجوانا كمك مي كند مي توان به استفاده از تست ها و كيت هاي ترك اعتياد اشاره كرد.

بااين‌حال بازهم تكرار مي‌كنيم كه تشخيص اعتياد به اين مخدر تنها بر عهده متخصص است. درنتيجه اگر اين علائم را در هر يك از اطرافيان احساس مي‌كنيد هرچه سريع‌تر راجع به اين موضوع با يك متخصص مشورت كنيد. در ادامه برخي از رفتارهايي كه در بسياري از افرادي كه مصرف ماريجوانا دارند مشاهده شده است را مورد بررسي قرار مي دهيم :

رفتارهاي گوشه‌گيرانه

كساني كه درگير اعتياد به ماريجوانا يا هر مخدر ديگري مي‌شوند معمولاً از محيط اطراف خود فاصله مي‌گيرند. درواقع آن‌ها ترجيح مي‌دهند كه اكثر زمان خود را به‌تنهايي و براي استفاده از اين ماده يا گشتن به دنبال آن صرف كنند. درنتيجه شركت نكردن در جمع‌ها و گوشه‌گيري يكي از اولين نشانه‌هاي اعتياد به اين ماده است.

اختلال در زندگي روزمره

همان‌طور كه گفتيم كساني كه از ماريجوانا استفاده مي‌كنند از جامعه فاصله گرفته و بيشتر وقت خود را صرف پيدا كردن و استفاده از اين ماده مخدر مي‌كنند. همين موضوع باعث مي‌شود كه آن‌ها دچار افت عملكرد در بسياري از بخش‌هاي زندگي روزمره مانند كار يا تحصيل بشوند. اين شرايط حتي مي‌تواند آن‌ها را در خطر اخراج قرار دهد. درواقع كاهش بهره‌وري را مي‌توان اصلي‌ترين نشانه اعتياد به ماريجوانا دانست.

بالا بردن ميزان مصرف

مصرف‌كنندگان ماريجوانا پس از يك دوره مصرف احساس مي‌كنند كه ديگر لذت سابق را با استفاده از اين ماده به دست نمي‌آورند. به همين خاطر براي دستيابي به احساس لذت سابق ميزان مصرف را افزايش مي‌دهند. اگر به حجم استفاده از مخدر در اين افراد نگاه كنيد متوجه مي‌شويد كه ميزان استفاده آن‌ها از اين ماده دائماً در حال افزايش است.

ناتواني در ترك

كساني كه به ماريجوانا اعتياد دارند بارها تصميم گرفته‌اند كه استفاده از اين ماده را كنار بگذارند اما در تصميم خود شكست خورده‌اند. شروع علائم منفي و نشانه‌هاي ناخوشايند به دنبال تلاش براي ترك اعتياد باعث مي‌شود كه آن‌ها مجدداً به سمت استفاده از اين مخدر كشيده شوند.

عوارض اعتياد به ماريجونا

عوارض اعتياد به ماريجوانا را مي توان به دو دسته رواني و جسمي تقسيم بندي كرد. در ادامه به بررسي عوارض اعتياد به ماريجوانا مي پردازيم.

عوارض جسمي مصرف ماريجوانا

ماريجوانا نيز مانند ساير مواد مخدر عوارض و پيامدهايي به خود به همراه دارد، با وجود آن كه اين ماده در برخي كشورها آزادانه خريد و فروش و مصرف مي‌شود، نمي‌توان آن را بي ضرر دانست. در صورت عدم مصرف علائم خماري نيز ظاهر مي‌شود، برخي از عوارض جسمي آن به شرح زير مي‌باشد:

1. عوارض ماريجوانا | حملات قلبي

مصرف ماري جوانا با تاثير بر روي فشار خون و سطح اكسيژن رساني رگ‌ها، ضربان قلب را بالا برده و در بدن بعضي افراد به حملات قلبي منجر مي‌شود. ريسك حملات قلبي در ساعات اوليه پس از مصرف بسيار بالاست.

2. تاثيرات منفي روي خون

ماري جوانا فشار خون را كم كرده، مقدار خون ريزي را افزايش مي‌دهد و حتي باعث بر هم خوردن ميزان قند خون مي‌گردد.

3. اختلال در ميل جنسي و باروري

مصرف ماري جوانا سطح تستسترون در مردان را پايين مي‌آورد و به همين دليل اسپرم‌ها بعد از مصرف ماريجوانا كاهش مي‌يابند. اين فرايند ميل جنسي و احتمال باروري در جنس مذكر را نيز با كاهش روبه رو مي‌كند. در زنان باردار نيز مصرف ماريجوانا باعث آسيب به ناحيه مغزي جنين شده و عملكرد ذهني بچه را مختل مي‌كند.

4. ضعيف شدن سيستم ايمني

ماده THC در ماريجوانا با آسيب به سلول‌ها و بافت‌هاي محافظ بدن، سيستم ايمني بدن فرد را در مقابل انواع بيماري‌ها و به خصوص عفونت‌ها و تومورهاي مغزي تضعيف مي‌كند.

5. عوارض ماريجوانا | سرطان

ماده مخدر ماريجوانا نسبت به مواد ديگر خاصيت سرطان زايي بيشتري دارد. ميزان سرطان زايي پنج نخ سيگار ماريجوانا برابر با يك بسته سيگار معمولي است. آمارها نشان داده مصرف ماري جوانا ريسك سرطان را دو تا سه برابر افزايش مي‌دهد. از سرطان‌هايي كه عمدتا در افراد مصرف كننده ماري جوانا ديده مي‌شوند، مي‌توان به سرطان ريه، سرطان گردن و سرطان سر اشاره كرد.

6. تاثيرات ماري جوانا بر سيستم عصبي

ماري جوانا با آسيب به بخش هيپوكامپ باعث ايجاد اختلال در حافظه كوتاه مدت مي‌شود. به همين دليل است كه مصرف كنندگان اين ماده اغلب اسم‌ها، آدرس‌ها و شماره‌ها را به ياد نمي‌آورند يا وسايل خود را جا مي‌گذارند و قرارهايشان را فراموش مي‌كنند. همچنين مصرف ماريجوانا با آسيب زدن به به نيمكره‌هاي چپ و راست مغز، سبب از دست دادن قدرت تعادل مي‌شود. به همين دليل معتادان به اين ماده معمولا تلو تلو مي‌خورند و نمي‌توانند خوب راه بروند.

از ديگر عوارض جسمي مصرف ماري جوانا مي‌توان به برونشيت، ذات الريه، اختلال در عملكرد شش‌ها، سكته مغزي، شديدتر شدن آسم و فيبروز كيستيك، اختلال در بينايي و شنوايي، حالت تهوع دائمي، مشكلات خواب و… اشاره كرد.

عوارض ماريجوانا | عوارض روحي رواني مصرف ماريجوانا

اعتياد به ماريجوانا خطر ابتلا به بيماري‌هاي رواني را حدودا پنج برابر افزايش مي‌دهد. در بيماران مبتلا به افسردگي، پارانوئيد، نقص تمركز، اسكيزوفرني و… مصرف ماريجوانا سبب تشديد علائم و عود بيماري مي‌گردد. بنابراين در صورت مصرف و يا مشاهده عوارض آن حتما براي ترك اعتياد اقدام كنيد. همچنين مصرف اين ماده سبب توهم و اقدام به خودكشي نيز مي‌شود.

  • توهم: به ادراك چيزهايي كه وجود خارجي ندارند، توهم گفته مي‌شود. در حالت توهم احتمال انجام دادن اعمال پرخطر مثل پريدن از ارتفاع و رانندگي افزايش مي‌يابد.
  • پارانويا: بيماري پارانويا يا پارانوئيد، يك نوع بيماري رونشناختي است كه باعث مي‌شود فرد بدون هيچ دليلي فكر كند ديگران قصد توطئه و آسيب رساندن به او را دارند.
  • علاوه بر همه اين‌ها ماريجوانا باعث ترس شديد، از دست دادن قدرت حل مسئله و استدلال، نقص توجه، اختلال شخصيت، حس تحريف شده از زمان و تفكر تصادفي نيز خواهد شد.

تست اعتياد به ماريجوانا | علائم اعتياد به ماريجوانا

ماده مؤثر درون ماريجوانا تتراهيدروكانابينول است كه به آن (THC) نيز گفته مي‌شود. باوجوداينكه روش‌هاي مختلفي براي بررسي اعتياد به ماريجوانا وجود دارد اما تمامي اين روش‌ها در حال بررسي ميزان (THC) در بدن فرد هستند.

به همين خاطر مي‌توان گفت كه مثبت شدن تست اعتياد به ماريجوانا تا حد زيادي به ميزان مصرف و همين‌طور مدتي كه از زمان مصرف تا آزمايش مي‌گذرد بستگي دارد. ازجمله روش‌هاي رايج در بررسي اعتياد به ماريجوانا مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

نمونه ادرار

بررسي نمونه ادرار رايج‌ترين روش براي تشخيص علائم اعتياد به ماريجوانا است. با توجه به اينكه (THC) براي مدت طولاني در بدن باقي مي‌ماند اين آزمايش مي‌تواند تا حدود يك يا دو ماه پس از مصرف مخدر نيز وجود آن را در بدن تشخيص دهد. اما اگر فرد براي اولين بار از اين ماده استفاده كرده باشد با توجه به ميزان مصرف رديابي آن بين يك هفته يا يك ماه نيز ممكن خواهد بود.

نمونه خون

نمونه خون نيز مانند ادرار به دنبال بررسي ميزان (THC) در خون است. اين روش نسبت به آزمايش ادرار دقت بيشتري داشته و احتمال تقلب در آن كمتر است. اما به دليل هزينه بالايي كه دارد كمتر مورداستفاده قرار مي‌گيرد. به‌علاوه نمونه خون تنها تا يك هفته پس از مصرف مي‌تواند اعتياد به اين ماده مخدر را نشان دهد.

عوارض اعتياد به ماريجوانا

بر اساس تحقيقات انجام شده استفاده از ماريجوانا مي‌تواند عوارض سنگيني نيز به همراه داشته باشد. اگرچه تمامي اين عوارض در يك نفر ديده نمي‌شود بااين‌حال با توجه به ميزان و همين‌طور مدت‌زمان مصرف احتمال بروز اين علائم در فرد وجود دارد:

  • اضطراب و نگراني
  • بيماري‌هاي قلبي-عروقي
  • خشكي دهان
  • اختلال در ميل جنسي
  • افزايش احتمال ناباروري
  • ضعف در تصميم‌گيري و انجام فعاليت‌هاي روزمره

براي ترك اعتياد به ماريجوانا چه بايد كرد؟

بهترين راه براي ترك اعتياد به هر نوع ماده اعتياد آوري اين است كه اين كار را زير نظر يك متخصص انجام دهيد. روش‌هاي سنتي و خانگي براي ترك اعتياد مي‌تواند مشكلات بسياري را به دنبال داشته باشد. متخصصين با در نظر گرفتن شرايط جسماني بيمار، مدت‌زمان مصرف و همين‌طور ميزان سمي كه داخل بدن وجود دارد روش‌هاي مناسبي را براي درمان شما در نظر مي‌گيرند. به‌طوركلي روش‌هاي درمان اعتياد به دو دسته درمان‌هاي جسمي يا سم‌زدايي و درمان‌هاي رواني تقسيم مي‌شود.

سم‌زدايي ماريجوانا

همان‌طور كه از نام آن پيداست در اين مرحله متخصصين تلاش مي‌كنند تا بدن فرد را از وجود ماده مخدر پاك كنند. كامل شدن اين روش با توجه به مدت و ميزان مصرف ماده مخدر ممكن است براي مدتي طول بكشد.

جلسات روان‌درماني

بسياري از مصرف‌كنندگان مواد مخدر ماريجوانا تجربه اين موضوع را دارند كه مدتي پس از سم‌زدايي مجدداً به سراغ استفاده از مخدرها مي‌روند. اين وضعيت مي‌تواند تا حد زيادي اعتمادبه‌نفس و باور فرد به تغيير را از بين ببرد. براي جلوگيري از اين شرايط متخصصين توصيه مي‌كنند كه جلسات روان‌درماني را جدي بگيريد. در اين جلسات به بيمار آموزش داده مي‌شود كه چطور در مقابل وسوسه استفاده مجدد از مخدر ايستادگي كند.

خدمات ترك اعتياد به ماريجوانا ذهن نو

اولين قدم براي ترك اعتياد به ماريجوانا اين است كه يك مركز تخصصي براي اين كار پيدا كنيد. مجموعه ذهن نو تمامي امكاناتي كه شما براي مراحل مختلف ترك به آن نياز داريد را يكجا جمع‌آوري كرده است و به همين خاطر شما از اينكه بخواهيد براي رفع نيازهاي مختلفتان بين مراكز در رفت‌وآمد باشيد بي‌نياز هستيد. همان‌طور كه گفته شد مهم‌ترين بخش براي ترك اعتياد به ماريجوانا استفاده از جلسات روان‌درماني است.

اين جلسات در مركز مشاوره ذهن نو توسط متخصصين باتجربه برگزار مي‌شود. و علاوه بر شما خانواده‌تان نيز براي برخورد با كسي كه در حال ترك اعتياد به ماريجوانا است آموزش داده مي‌شوند. شما در هر جايي كه هستيد مي توانيد از خدمات مشاوره تلفني ترك اعتياد مركز ذهن نو بهرمند شويد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ترك اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

علائم اعتياد به ماريجوانا كدامند ؟

احساس سرخوشي و نشاط بيش‌ازحد، سرخ شدن چشم‌ها، خنده‌هاي بي‌دليل و همين‌طور بدبيني و توهم از نشانه‌هاي مصرف ماريجوانا هستند.

بهترين تست علائم اعتياد به ماريجوانا كدام است ؟

نمونه ادرار رايج‌ترين تستي است كه براي بررسي علائم اعتياد به ماريجوانا از آن استفاده مي‌شود.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: علائم اعتياد به ماريجوانا

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۶ بهمن ۱۴۰۱ ] [ ۱۱:۰۶:۴۰ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی