مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

رفتار در جمع چطور بايد باشد؟ پاسخ اين سؤال دير يا زود براي همه ما مهم مي‌شود. ارتباط با ديگران يكي از مهم‌ترين نيازهاي ما است. به همين خاطر بايد اصول رفتار در جمع را بشناسيم. رعايت اين اصول باعث مي‌شود كه ديگران نيز شما را در جمع‌هايشان بپذيرند. توجه به آراستگي ظاهر، ارتباط برقراركردن با همه و رعايت نكات ساده‌اي مثل غيبت‌نكردن از جمله اصول مهم رفتار در جمع هستند. ما در اين مطلب سعي مي‌كنيم تا اصول مهم ارتباط با ديگران را برايتان توضيح بدهيم. پس اگر اين موضوع اخيراً براي شما هم اهميت پيدا كرده در ادامه همراه ما باشيد. اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه كمك‌گرفتن از يك مشاور متخصص مي‌تواند راه مفيدي براي برطرف‌كردن سؤال‌هاي شما باشد. پس روي مشاوره فردي كليك كنيد.

منبع: رفتار در جمع | چگونه در جمع راحت باشيم

اهميت توجه به رفتار مناسب در جمع

ارتباط يكي از نيازهاي اساسي همه ما است. هيچ‌كس نمي‌تواند ادعا كند كه در زندگي‌اش به ديگران نيازي ندارد. رابطه نداشتن باعث احساس تنهايي و بروز بسياري از بيماري‌هاي روحي به‌خصوص افسردگي خواهد شد. اما اگر مي‌خواهيد با ديگران رابطه برقرار كنيد بايد كاري كنيد كه آنها نيز به دوستي با شما تمايل داشته باشند. رعايت اصول مهم براي رفتار در جمع يكي از نكات مهم در اين زمينه است. با رعايت‌كردن اين اصول است كه شما مي‌توانيد چهره خوبي از خودتان به ديگران نمايش دهيد و در نتيجه يك ارتباط سالم براي خودتان بسازيد. اگر به اين اصول توجه نكنيد بايد اين را هم بپذيريد كه ديگران ميلي به برقراري ارتباط با شما نخواهند داشت؛ و در نتيجه به احتمال زياد درگير مشكلاتي مثل تنهايي خواهيد شد.

اگر بر عكس گذشته تمايل به حضور در جمع نداريد، حتما مقاله علائم افسردگي را بخوانيد.

رفتار در جمع | نكات مهم

هر جمعي اصول و قواعد خاص خودش را دارد. در حقيقت ما نمي‌توانيم يك فرمول كلي در نظر بگيريم و بگوييم كه در همه جمع‌ها شما مي‌توانيد از اين قانون استفاده كنيد. اينكه شما در هر موقعيتي چطور بايد رفتار كنيد بستگي به اين دارد كه چه شخصيت‌هايي در آن جمع حضور دارند؛ سابقه آشنايي شما با هم چقدر است؛ و يا هدفتان از جمع‌شدن دور يكديگر چيست. اين‌ها نكاتي هستند كه خودتان مي‌بايست با بررسي شرايط به آن‌ها برسيد. بااين‌حال بعضي از قواعد هم تقريباً در همه جمع‌ها مهم هستند. اين نكات به شرح زير است.

براي آشنايي با راه هاي افزايش مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

1- توجه به ظاهر

هيچ‌كس نمي‌تواند بگويد كه ظاهر ديگران هيچ اهميتي براي او ندارد. يادتان باشد اولين چيزي كه ديگران از ما مي‌بينند ظاهر ماست. پس طبيعتاً اولين قضاوت‌ها هم با ظاهر شروع مي‌شود. براي حضور در هر جمعي به آراستگي خودتان توجه داشته باشيد. اما يادتان باشد آراستگي به معناي توجه بيش از حد به ظاهر نيست. تنها چيزي كه قرار است رعايت كنيد اين است كه تميز و مرتب باشيد. در غير اين صورت اين احتمال وجود دارد كه ديگران احساس كنند شما براي جمع آنها و يا مهم‌تر براي خودتان احترامي قائل نيستيد. در چنين شرايطي آنها نيز حرمتي كه بايد را براي‌تان قائل نمي‌شوند.

يك نكته مهم ديگر راجع به ظاهر اين است كه بايد ظاهرتان را متناسب با جمعي كه به آن مي‌رويد آماده كنيد. يادتان باشد وقتي در يك جمع قرار مي‌گيريد حتي اگر با آنها موافق نيستيد بايد اصول آن جمع را رعايت كنيد. پس لباس‌هايتان را با توجه به اينكه در يك جمع دوستانه، رسمي يا حتي مذهبي حضور داريد انتخاب كنيد.

2- رفتار در جمع | چهره مهرباني داشته باشيد

همان‌طور كه گفتيم ظاهر ما براي ديگران اهميت بسياري دارد. اطرافيان شما در قلب و مغزتان حضور ندارند. آنها شما را با رفتار و ظاهرتان مي‌بينند و قضاوت مي‌كنند. يك بخش مهم از ظاهر ما رفتاري است كه از خودمان نشان مي‌دهيم. پس سعي كنيد در يك جمع رفتار دوستانه‌اي داشته باشيد. حالت چهره‌تان را مشتاق و مهربان نگه داريد و به ديگران لبخند بزنيد. اگر شما قيافه غمگين يا عصباني به خود بگيريد اين برخوردتان باعث ناراحتي ديگران خواهد شد؛ و طبيعتاً تجربه خوبي از آن ارتباط نخواهيد داشت.

3- با همه جمع ارتباط برقرار كنيد

يكي از نكاتي كه تأثير خوبي در ذهن ديگران راجع به شما مي‌گذارد اين است كه با همه ارتباط برقرار كنيد. هنگامي كه وارد جمع مي‌شويد به همه سلام كنيد. حتي اگر كساني هستند كه آنها را نمي‌شناسيد جلو برويد، خودتان را معرفي كنيد و به آنها دست بدهيد. در طول حضورتان در جمع نيز به همه توجه داشته باشيد. اين كه شما فقط با كساني كه ارتباط نزديك‌تري با آنها داريد صحبت كنيد معمولاً احساس خوبي را در ساير افراد ايجاد نمي‌كند.

4- رفتار در جمع | با صداي مناسب صحبت كنيد

بيش از حد بلند يا آرام حرف‌زدن هر دو اشتباه هستند. يكي از قوانين رفتار در جمع اين است كه با لحن و صداي مناسبي با ديگران صحبت كنيد. اين كار به آنها اين پيام را مي‌رساند كه شما اعتمادبه‌نفس كافي داريد؛ و به‌علاوه اصول ارتباط اجتماعي را بلد هستيد. صحبت‌كردن يا خنديدن با صداي بلند معمولاً از نظر ديگران خيلي خوشايند نيست. درعين‌حال كساني كه خيلي آرام صحبت مي‌كنند اين احساس را در ديگران ايجاد مي‌كنند كه اعتمادبه‌نفس لازم را ندارند.

5- به صحبت‌هايتان توجه داشته باشيد

غير از لحن و صداي صحبت‌هايتان، محتواي آنها نيز بسيار مهم است. پس وقتي در يك جمع قرار مي‌گيريد حساب شده حرف بزنيد. در درجه اول صحبت‌هاي شما مي‌بايست متناسب با شرايط جمع باشد. دقت كنيد كه حس و حال و فضاي جمع چطور است سپس بر اساس همان جو صحبت كنيد. اين كار باعث مي‌شود ديگران به صحبت‌هاي شما علاقه نشان دهند. حرف‌زدن از موضوعاتي كه موردعلاقه جمع نيستند باعث مي‌شود نتوانيد با ديگران ارتباط برقرار كنيد.

يك نكته ديگر در صحبت‌كردن با ديگران اين است كه ادب را رعايت كنيد. از كلماتي كه بار معنايي خوبي ندارند استفاده نكنيد. به‌علاوه رفتارهايي مانند طعنه‌زدن و با كنايه صحبت‌كردن يا زير سؤال بردن اعتقادات ديگران معمولاً چهره خوبي از شما به جمع نشان نخواهد داد.

6- رفتار در جمع | غيبت نكنيد

از صحبت‌كردن پشت سر ديگران يا حرف‌زدن راجع به كساني كه در جمع حضور ندارند خودداري كنيد. حتي اگر ديگران در حال انجام چنين رفتاري هستند دليلي ندارد كه شما نيز وارد اين بحث بشويد. در چنين شرايطي مي‌توانيد تنها يك شنونده باشيد. يادتان باشد كه اين كار مي‌تواند تأثير منفي از شما در ذهن ديگران ايجاد كند. براي مثال ممكن است اين احساس را در ديگران ايجاد كنيد كه وقتي آنها نيز حضور ندارند شما راجع به ايشان با ديگري صحبت مي‌كنيد. به‌علاوه حرف‌زدن از زندگي و اخلاقيات ديگران اين فكر را به ذهن اطرافيان مي‌آورد كه شما شخص قابل اعتمادي براي شنيدن حرف‌هايشان نيستيد.

7- نپرسيدن سؤالات شخصي

يك نكته بسيار مهم در ارتباط با ديگران اين است كه به حريم آنها احترام بگذاريد. پس سعي كنيد از پرسيدن سؤالات شخصي خودداري كنيد. همان‌طور كه شما دلتان نمي‌خواهد ديگران بعضي چيزها را در مورد زندگي‌تان بپرسند اين حق را براي آنها نيز قائل باشيد.

8- رفتار در جمع | شما همه چيز را نمي‌دانيد

بهتر است راجع به همه چيز نظر ندهيد. گاهي اوقات بهتر است فقط شنونده باشيد و نظرات ديگران را بشنويد. يا به‌عبارت‌ديگر گاهي اوقات بايد اعتراف كنيم كه در مورد يك مسئله چيزي نمي‌دانيم. وقتي شما سعي مي‌كنيد راجع به همه مسائل نظر بدهيد قطعاً اين رفتارتان به چشم ديگران خواهد آمد. و بايد اين را بدانيد كه چنين برخوردهايي تأثير مثبتي در ذهن ديگران نخواهد داشت.

9- از خودتان تعريف نكنيد

هيچ‌كس دوست ندارد دائماً شنونده تعريف‌هاي شما از خودتان باشد. اين كار احساس بدي را در ديگران ايجاد مي‌كند. و باعث مي‌شود آن‌ها قضاوت خوبي از شما نداشته باشند. يادتان باشد اگر ما مزيتي هم نسبت به ديگران داريم بايد اين مزيت خودش را در رفتارمان نشان بدهد نه اينكه راجع به آن صحبت كنيم. پس اگر مي‌خواهيد ديگران شما را در جمع دوستان خود بپذيرند به اين مسئله توجه داشته باشيد.

10- رفتار در جمع | شنونده خوبي باشيد

يك نكته ديگر راجع به حرف‌زدن در جمع اين است كه بين صحبت‌كردن و شنيدن صحبت‌هاي ديگران تعادل برقرار كنيد. همه ما شنيده‌شدن را دوست داريم. پس سعي كنيد شنونده خوبي براي حرف‌هاي ديگران باشيد. به حرف‌هاي اطرافيان با دقت گوش كنيد و به آنها نشان بدهيد كه مسائل‌شان براي شما اهميت دارد.

11- استفاده محدود از تلفن همراه

يك قانون مهم براي روابط اجتماعي كه متأسفانه خيلي هم رعايت نمي‌شود استفاده محدود از تلفن همراه است. يادتان باشد وقتي شما در يك جمع مدام سرگرم موبايلتان باشيد اين پيغام را به ديگران مي‌دهيد كه صحبت‌هايشان براي شما اهميتي ندارد؛ و از بودن در كنار آنها احساس خوبي نداريد. اين رفتار معمولاً از جانب ديگران و به‌خصوص بزرگ‌ترها نوعي توهين است. پس وقتي در يك جمع قرار مي‌گيريد به جز موارد ضروري به سراغ تلفن همراهتان نرويد.

رفتار در جمع و اهميت مشاوره

اگر چگونگي رفتار در جمع براي شما تبديل به يك سؤال شده بهترين راه كمك‌گرفتن از يك مشاور متخصص است. مشاورين بدون اينكه شما را قضاوت كنند صحبت‌هايتان را مي‌شنوند و سپس با توجه به شرايط راهكار مناسبي را پيشنهاد مي‌كنند. از جمله اقدامات روان‌شناسان براي كمك به شما به شرح زير است.

1- برطرف‌كردن مشكلات

مشكلاتي مثل اعتمادبه‌نفس پايين يا اضطراب اجتماعي از جمله نكاتي هستند كه مانع ارتباط ما با جمع مي‌شوند. به همين خاطر در اولين قدم مشاور شرايط شما را بررسي خواهد كرد. اگر او احساس كند كه شما درگير اين مسائل هستيد ابتدا براي برطرف‌كردن آنها برنامه‌ريزي خواهد كرد. براي آشنايي با راه هاي افزايش اعتماد به نفس كليك كنيد.

2- آموزش مهارت‌ها

گاهي اوقات ما درگير بيماري و مشكل نيستيم اما روش صحيح برقراري ارتباط را هم بلد نيستيم. براي مثال ممكن است شما راه‌هاي دوست‌يابي، باز كردن سر صحبت با ديگران يا نكاتي كه بايد در يك جمع رعايت كنيد را نشناسيد. در اين شرايط مشاور نقاط ضعفتان را شناسايي كرده و مهارت‌هاي لازم در آن زمينه را به شما آموزش خواهد داد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رفتار در جمع مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

 

سؤالات متداول

وقتي براي اولين‌بار وارد يك جمع مي‌شويم بايد به چه نكاتي توجه كنيم؟

بهتر است در لباس پوشيدن و ظاهرتان شرايط معمول جامعه را رعايت كنيد؛ وقتي وارد جمع مي‌شويد با همه سلام و احوالپرسي كنيد و خودتان را به آنها معرفي كنيد. به‌علاوه شما مي‌توانيد قبل از واردشدن به مهماني از ميزبان اطلاعاتي راجع به ساير مهمانان و نكات مهم به دست آوريد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: رفتار در جمع | چگونه در جمع راحت باشيم

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ دى ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۵۲:۲۷ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 7
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی