مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

كنار آمدن با گذشته همسر براي بسياري از افراد چالش بزرگي است. همه افراد دوست دارند اولين و آخرين عشق همسرشان باشند و به همين خاطر در هنگام مواجه شدن با واقعيتي غيرازاين دچار احساسات متضاد بسياري خواهند شد. گذشته همسر و نگراني‌هايي كه دراين‌باره وجود دارد، هنگامي شديدتر مي‌شود كه شما متوجه شويد وي در گذشته علاوه بر روابط عاطفي، رابطه جنسي را نيز تجربه كرده و اين موضوعي است كه تحمل آن براي بسياري از افراد سخت خواهد بود. اگر احساس مي‌كنيد كه در برخورد و كنار آمدن با اين مساله دچار سردرگمي شده‌ايد، مي‌توانيد از مشاورين خانواده كمك بگيريد. ما نيز در اين مطلب راجع به اين موضوع و راه‌هاي كنار آمدن با آن صحبت خواهيم كرد.

 منبع: كنار آمدن با گذشته همسر

آيا بايد با روابط گذشته همسر كنار آمد؟

گذشته عاطفي و جنسي همسر ازجمله مسائلي است كه مي‌تواند تبديل به دغدغه ذهني شما شود، چه بسا كنار آمدن با گذشته همسر كار هركسي نيست. مواجه‌شدن با اين واقعيت كه همسرتان در گذشته به فرد ديگري علاقه داشته يا با وي رابطه جنسي برقرار كرده، مي‌تواند باعث بروز احساسات ناخوشايندي شود. شما از يك سو به اين خاطر كه تنها شريك عاطفي همسرتان نيستيد دچار ناراحتي مي‌شويد و از سوي ديگر احتمالاً اين اضطراب را تجربه مي‌كنيد كه شايد همسرتان به سراغ روابط پيشين خود بازگردد يا به هر دليلي شما را نيز كنار گذاشته و به سراغ فرد ديگري برود. اين احساسات به‌ويژه در شرايطي شدت پيدا مي‌كند كه خودتان متوجه اين گذشته شده باشيد و همسرتان دراين‌باره به شما چيزي نگفته باشد.

كنار آمدن با گذشته همسر چالشي است كه در بسياري از مواقع مي‌تواند باعث به هم خوردن يك رابطه يا آسيب ديدن جدي آن باشد. به همين خاطر توصيه مي‌شود كه پيش از تصميم‌گيري در اين زمينه از يك مشاور كمك بگيريد. مشاورين مي‌توانند بدون جانب‌داري و با استفاده از تخصص و تجربه خود به شما كمك كنند. براي كسب اطلاع در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد. 

 

راهكارهايي براي كنار آمدن با گذشته همسر

فهميدن اينكه همسرتان در گذشته روابط ديگري داشته، موضوعي است كه خيلي از مردان و زنان را ناراحت مي‌كند و اين در حالي است كه شايد بسياري از اطرافيان احساسات شما را درك نكنند و نگراني‌هايتان را بي‌مورد بدانند. البته شايد برخي افراد نيز به دليل علاقه‌شان به شما، در زمينهٔ نگراني‌هاي‌تان بيش‌ازحد حساسيت نشان دهند. در اين شرايط نياز داريد تا فردي بدون اين جانب‌داري‌ها در زمينه راه هاي كنار آمدن با گذشته همسر به شما راهكار نشان دهد. بهتر است در كنار استفاده از راهكارهاي زير، حتما از يك مشاور درزمينهٔ خانواده‌درماني نيز كمك بگيريد. مشاورين به‌صورت اختصاصي مشكلات شما را شنيده و براي حل آن‌ها كمكتان خواهند كرد.

1. انتظاراتتان را تغيير دهيد

يك تصور اشتباه اما رايج در ميان زوجين اين است كه بايد تنها فرد زندگي همسرشان باشند و قبل و بعد از آن‌ها نيز هيچ‌كس نبايد وارد زندگي وي شود. اين موضوع اگرچه به لحاظ احساسي باور هيجان‌انگيزي است اما بااين‌حال نمي‌تواند به لحاظ منطقي صحت داشته باشد. اگر احساس مي‌كنيد چنين باوري در ذهن شما وجود دارد بايد آن را تغيير دهيد. توجه داشته باشيد كه هر فرد صرفاً از ابتدا تا انتهاي دوره آشنايي، نسبت به شما تعهد خواهد داشت و هيچ دليلي براي حفظ اين تعهد در زمان‌هاي ديگر وجود ندارد.

2. كنار آمدن با گذشته همسر | روبه‌جلو حركت كنيد

تفكر راجع به گذشته و هر آنچه اتفاق افتاده به اين معناست كه شما رو به عقب حركت مي‌كنيد و اين فايده‌اي براي زندگي‌تان نخواهد داشت. بهتر است به‌جاي اين شيوه از حركتي سازنده‌تر استفاده كنيد كه به آن قدم برداشتن روبه‌جلو گفته مي‌شود و به اين معناست كه در زمان حال رابطه زندگي كنيد و براي آينده برنامه‌ريزي نماييد. واقعيت اين است كه شما كنترلي روي اتفاقات گذشته نداريد اما مي‌توانيد براي حال و آينده به شيوه‌اي برنامه‌ريزي كنيد كه ارتباط مطلوبي با همسرتان داشته باشيد و او را بيش از گذشته به خود علاقه‌مند كنيد. به عبارتي بهتر است از يك حركت بي‌فايده به سمت حركتي سازنده تغيير مسير دهيد.

3. احساسات خود را بيان كنيد

بهتر است با همسر خود راجع به شرايط پيش‌آمده صحبت كنيد و تمامي سؤالات و نگراني‌هاي خود را با وي درميان بگذاريد. سعي كنيد صحبت‌هاي او را نيز بشنويد و هردو باهم براي شرايط موجود تصميم‌گيري كنيد.

4. كنار آمدن با گذشته همسر | وارد جزئيات نشويد

يكي از وسوسه‌هاي غيرقابل‌اجتناب در هنگام آگاهي از گذشته همسر اين است كه مي‌خواهيد همه جزئيات را بدانيد. حتي ممكن است همسرتان براي تبرئه خود از برخي اتهامات به دنبال اين باشد كه تمامي وقايع گذشته را براي شما تعريف كند تا مبادا در ذهنتان تصور ديگري از شرايط داشته باشيد. به اعتقاد بسياري از روانشناسان، بيان كامل جزئيات منطقه ممنوعه‌اي است كه ورود به آن مي‌تواند بسيار آسيب‌زا باشد.

 درصورتي‌كه از همسرتان راجع به گذشته سؤال مي‌كنيد يا او برايتان توضيح مي‌دهد، بهتر است به اين مسئله توجه داشته باشيد كه دانستن كليات كفايت مي‌كند و نيازي نيست از تمامي قرارهاي ملاقات و گفت‌وشنودهاي ميان آن‌ها آگاهي داشته باشيد. اين كار باعث بروز وسواسي در ذهنتان مي‌شود كه دائماً به دنبال يافتن مسائل بيشتر است و آرامش را از شما و زندگي مشتركتان دور مي‌كند.

5. آيا نشانه‌اي از خيانت مي‌بينيد؟

چرا به گذشته همسرتان بيش‌ازحد توجه نشان مي‌دهيد؟ آيا نشانه‌اي از خيانت در رفتار همسرتان هست كه ارتباطي با گذشته دارد؟ آيا ناتواني شما در كنار آمدن با گذشته همسر تان به خاطر رفتار اوست ؟ درصورتي‌كه چيزي از گذشته همسرتان بر زندگي حال حاضر شما سايه انداخته، بهتر است به آن توجه جدي داشته باشيد و از يك متخصص دراين‌ارتباط كمك بگيريد. اما اگر چيزي از گذشته در زندگي شما تأثير نمي‌گذارد دليلي براي توجه به مسائلي كه پايان‌يافته وجود ندارد.

6. كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد به‌تنهايي از پس كنترل شرايط موجود برنمي‌آييد، بهتر است براي كنار آمدن با گذشته همسر تان از يك مشاور كمك بگيريد. مشاورين با استفاده از تخصص و تجربه خود نكات مهمي را در ارتباط با شيوه كنار آمدن با اين شرايط به شما آموزش خواهند داد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد. 

 

كنار آمدن با گذشته همسر | چالش صداقت

يكي از متداول‌ترين سؤالات در مشاوره ازدواج اين است كه آيا بايد راجع‌به گذشته خود با طرف مقابل صحبت كنيم و برخي ديگر نيز مي‌خواهند بدانند كه آيا پرسيدن درباره تجربيات عاطفي طرف مقابل كار درستي هست؟ در پاسخ به اين سؤال نظرات مختلفي وجود دارد اما به خاطر داشته باشيد كه در بحث ازدواج آنچه اهميت دارد حفظ منافع و سلامت رابطه است و نه منافع فردي؛ به همين خاطر معمولاً توصيه مي‌شود كه با رعايت شرايط و ضوابط مشخصي از گذشته خود با طرف مقابل صحبت كنيد.

توجه داشته باشيد كه اگر همسرتان در آينده به نحوي اين مسائل را از زبان شخص ديگري بشنود، اثرات منفي آن به‌مراتب بيشتر خواهد بود. همچنين او درست مثل خودتان حق دارد كه همه‌چيز را در مورد شما بداند و با آگاهي كامل تصميم بگيرد. در بيان گذشته به نكات زير توجه داشته باشيد. اينگونه او راحت‌تر راهي براي كنار آمدن با گذشته همسر اش پيدا خواهد كرد.

1. لزومي به بيان تمامي جزئيات نيست و حتي در صورت كنجكاوي‌هاي همسرتان سعي كنيد تا جاي ممكن از ورود به جزئيات جلوگيري نماييد. اطلاعات را تا حدي بگوييد كه باعث درگيري ذهني او نشود.

2. هرگز روزهاي نخست آشنايي را به بيان حقايق گذشته اختصاص ندهيد. اين موضوع مي‌تواند بر تمامي فرايند آشنايي شما سايه بياندازد. اجازه دهيد قبل از بيان حقيقت طرف مقابل تا حدودي با شما و شخصيتتان آشنا شود.

3. اگر احساس مي‌كنيد ظرفيت شنيدن برخي مطالب راجع به گذشته همسرتان را نداريد بهتر است به‌طوركلي وارد صحبت در مورد اين مسائل نشويد. پيش از اينكه هر سؤالي راجع به گذشته طرف مقابل بپرسيد در ذهنتان به اين سؤال پاسخ دهيد كه آيا واقعاً فهميدن اين موضوع تأثيري در آينده مشترك شما دارد و يا براي ارضا حس كنجكاوي به دنبال پاسخ آن هستيد.

 

كنار آمدن با گذشته همسر | پنهان‌كاري‌هاي برملا شده

يكي از مشكلات جدي درزمينهٔ كنار آمدن با گذشته همسر اين است كه او راجع به گذشته توضيحي به شما نداده و خودتان به نحوي متوجه گذشته او شده‌ايد. اين موضوع مي‌تواند به‌مراتب دردناك‌تر از اين باشد كه وي خود از گذشته با شما صحبت كرده باشد. در اين شرايط بهتر است از راهكارهاي زير استفاده كنيد و مقاله ميزان اهميت گذشته همسر را نيز بخوانيد.

1. مشكل اصلي را بيابيد

سعي كنيد به اين سؤال پاسخ دهيد كه دليل اصلي ناراحتي شما كدام است؟ آيا از روابط گذشته همسر خود ناراحتيد يا از اينكه او صادقانه با شما برخورد نكرده؟ افراد معمولاً در شرايط ناراحتي نمي‌توانند دليل احساسات خود را به‌درستي تشخيص دهند. هنگامي‌كه متوجه واقعيت احساسات خود شديد بهتر مي‌توانيد شرايط را كنترل كرده و در همان زمينه كمك بخواهيد.

2. كنار آمدن با گذشته همسر | صحبت كنيد

راجع به احساسات خود با همسرتان صحبت كرده و دلايل پنهان‌كاري او را بپرسيد. احساسات خود را براي او بيان كنيد و به او نيز اجازه دهيد از خود دفاع كند. سپس باهم براي وضعيت موجود تصميم‌گيري كنيد.

3. سود و زيان را در نظر بگيريد

براي تصميم‌گيري راجع به شرايط پيش‌آمده بهتر است سود و زيان هرگونه تصميمي را در نظر داشته باشيد. بها دادن زياد به اتفاقي كه ميان شما و همسرتان افتاده چه نتايجي در بر خواهد داشت و تا چه حد مي‌تواند به رابطه شما كمك كند؟ درصورتي‌كه اين مسئله را براي هميشه فراموش كنيد و يا از آن صحبت نكنيد چه مزايا و معايبي خواهد داشت؟ با استفاده از اين تكنيك مي‌توانيد تصميمي بگيريد كه براي زندگي مشترك شما مطلوب باشد.

براي دريافت مشاوره در زمينه راه هاي كنار آمدن با گذشته همسر مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

 

 

سؤالات متداول

تا چه حد بايد راجع به روابط گذشته با همسر صحبت كرد؟

بهتر است تا جاي ممكن وارد جزئيات نشويد و صرفاً كليات واقعيت را براي وي توضيح دهيد. به خاطر داشته باشيد كه اخلاقاً نبايد موضوعي را از او پنهان كنيد اما نيازي به بيان جزئيات نيز وجود ندارد.

چرا نبايد جزئيات را در مورد گذشته همسرم بدانم؟

دانستن جزئيات تبديل به وسواسي فكري مي‌شود كه دائماً شما را به دانستن ساير نكات تشويق مي‌كند و به‌اين‌ترتيب آرامش در زندگي شما از بين خواهد رفت.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: كنار آمدن با گذشته همسر،
موضوع:
[ ۹ آذر ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۰۵:۱۵ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی