مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

دروغ و پنهان كاري در ازدواج هرگز راهي مناسب براي شكل دادن به يك زندگي مشترك سالم نيست. شايد همه ما به صورت روزمره دروغ‌هايي بگوييم. اما صداقت در رابطه از اصول ازدواج است. صداقت چيزي فراتر از دروغ نگفتن است. روابط براساس اعتماد ساخته مي‌شوند. حتي كوچكترين چيز براي شكستن اعتماد كافي است و بازسازي آن انرژي‌بر است. فريب و پنهان‌كاري شامل بيان جملات مبهم، گفتن نيمي از حقيقت، دستكاري اطلاعات و پنهان كردن احساسات يا اطلاعات است. همه اين‌ها بر رابطه تأثير مي‌گذارند و شخص را از آزادي انتخاب و اقدام آگاهانه نسبت به آن موضوع محروم مي‌كنند. در ادامه به معايب و پيامدهاي دروغ در ازدواج و روش هاي مناسب بيان مساله اشاره كرده‌ايم. اگر در اين زمينه گره اي در ذهن داريد، حتما مشاوره ازدواج دريافت كنيد.

منبع: دروغ و پنهان كاري در ازدواج

دروغ و پنهان كاري در ازدواج

برخي فكر مي‌كنند كه براي خوشبختي شريك زندگي خود گفتن كمي دروغ اشكالي ندارد. اما چيزي كه آن‌ها متوجه نمي‌شوند اين است كه اين كار به جاي بهتر كردن اوضاع، فقط زمينه مشكلات و بدتر شدن شرايط را فراهم مي‌كنند. اگر شريك زندگي شما روزي متوجه شود كه شما دروغ گفته‌ايد و چيزهايي را از او پنهان كرده‌ايد، اعتماد وي از بين مي‌رود.

از آنجا به بعد هر كاري كه انجام دهيد يا بگوييد با شك و ترديد به آن نگاه مي‌شود. اگر به دنبال يك رابطه متعهد و جدي هستيد، بايد از پنهان كردن مسائل از شريك زندگي خود اجتناب كنيد، هر چند كوچك يا بزرگ باشد. اگرچه مواردي وجود دارد كه بايد حتما از شريك زندگي خود پنهان كنيد اما بهتر است در روابط خود شفافيت را حفظ نماييد و دروغ و پنهان كاري در ازدواج را كنار بگذاريد. براي رسيدن به شناخت پيش از ازدواج كليك كنيد.

پيامد پنهان كاري و دروغ در ازدواج

بيشتر افرادي كه درازدواج دروغ مي‌گويند نگران خطرات و عواقب بيان حقيقت هستند. اما به خطرات فريبكاري فكر نمي‌كنند.

صميميت در روابط، مبتني بر اعتماد و اصالت است. دروغ و پنهان كاري صميميت واقعي در ازدواج را از بين مي‌برد. همچنين منجر به دروغ‌هاي بيشتر مي‌شوند. تا جايي كه اگر حقيقت آشكار شود، ممكن است از راز اصلي آسيب‌زاتر باشد. هر چه حقيقت بيشتر پنهان شود، رو آوردن به صداقت سخت‌تر خواهد بود.

همچنين مي‌تواند بر خودپنداره فرد دروغگو تأثير بگذارد. در يك دوره طولاني، فريبكاري مي‌تواند عزت نفس تان را از بين ببرد. احساس گناه معمولي كه با صداقت قابل جبران است، به شرم تبديل مي‌شود و حس بنيادي عزت و شايستگي ما را به عنوان يك شخص تضعيف مي‌كند. چراكه شكاف بين خودي كه به ديگران نشان مي‌دهيم ‌و احساسي كه در درون خود داريم بيشتر مي‌شود.

چگونه رازها و دروغ ها ازدواج را از بين مي‌برند؟

همواره ميل طبيعي به دانستن حقايق، وجود دارد. كشف اين كه كسي كه دوستش داشتيم و به او اعتماد داشتيم به ما خيانت كرده، ويرانگر و آسيب‌زا است. اين مساله تصويرمان از شريك زندگي و همچنين اعتماد به نفس ما را از بين مي‌برد. حتي اگر جدا نشويد، زماني كه اعتماد از بين برود، صميميت قبلي هم از بين خواهد رفت.

قربانيان فريب و دروغ در ازدواج با احساس سردرگمي، اضطراب، عصبانيت، شكاكيت، رها شدگي يا نياز به رفتار اجتنابي واكنش نشان دهند. در بسياري از موارد اين افراد براي بهبود اعتماد از دست رفته و افزايش عزت نفس خود به مشاوره نياز دارند.

همسران خشمگين شروع به بررسي جزئيات رويدادها و مكالمات قبلي مي‌كنند و به دنبال سرنخ‌هاي ناديده گرفته شده و شواهد مبتني بر دروغ مي‌گردند. آن‌ها ممكن است به طرز دردناكي به اين نتيجه برسند كه آن‌ها و شريك زندگي خود در دو واقعيت كاملا متفاوت زندگي مي‌كرده‌اند. اگر رابطه به پايان برسد، هر دو طرف ممكن است از شرم و سرزنش و اندوه رنج ببرند.

چه مسائلي دروغ و پنهان كاري در ازدواج محسوب مي شوند؟

نظرات در مورد ميزان «حقيقتي» كه اطرافيان بايد بدانند متفاوت است. اما اگر مي‌خواهيد يك رابطه جدي داشته باشيد، نبايد اين موارد را از شريك زندگي و ازدواج خود پنهان كنيد. اگر از اين اصول پيروي كنيد، مطمئناً در ازدواج تان موفق خواهيد شد.

1. در مورد سلامتي خود صادق باشيد

اگر در يك رابطه جدي هستيد، مطمئن شويد كه طرف مقابل شما تاريخچه سلامت شما را مي‌داند. اگر دچار مشكل بزرگي شده‌ايد يا براي چيزي بسيار كوچك تحت درمان هستيد، فقط آن را بگوييد. با پنهان كردن اين موضوع، نه چيزي از آن به دست خواهيد آورد و نه لطفي انجام مي‌دهيد.

2. دروغ در ازدواج | درمورد روياهاي‌تان صحبت كنيد

روياهاي خود را براي آينده آشكارا به اشتراك بگذاريد. بسيار مهم است كه به شريك زندگي خود بگوييد كه در زندگي چه آرزويي داريد يا چه چيزي را مي‌خواهيد انجام دهيد. اين نه تنها به شما كمك مي‌كند او را درك كنيد، چه بسا ممكن است خود او به شما در اين راه كمك كند. اگر يك شريك حامي داشته باشيد، او قدم به قدم با شما همراه خواهد شد تا به اهداف‌تان برسيد. همچنين به رشد رابطه كمك مي‌كند و مي‌توانيد ببينيد كه چقدر شبيه يا متفاوت هستيد. اين موارد مهم است كه مورد بحث قرار گيرند تا بدانيد كه با فرد مناسبي هستيد.

3. هيچ يك از ويژگي‌هاي فيزيكي خود را كه فكر مي‌كنيد بد هستند پنهان نكنيد

از اينكه به همسرتان نشان دهيد كه واقعاً چه كسي هستيد نترسيد. براي تحت تاثير قرار دادن يا جذب طرف مقابلتان، زياده‌روي نكنيد. اگر از آرايش يا هر روش مصنوعي ديگري روي بدن خود استفاده مي‌كنيد تا به اصطلاح عيب‌هاي خود را پنهان كنيد، بايد اين كار را متوقف كنيد. شريك زندگي شما اگر واقعاً شما را دوست داشته باشد شما را همانگونه كه هستيد مي‌پذيرد. بنابراين هرگز ظاهر خود را هنگام بيدار شدن از خواب، با چشمان پف كرده يا هنگام بيماري پنهان نكنيد. شما نبايد احساس كنيد براي بودن در كنار همسرتان، هميشه نياز به آرايش، سشوار موها داريد. دروغ گفتن درباره ظاهر در ازدواج نيز مي‌تواند پايه هاي زندگي تان را سست كند.

4. عادات غذايي، علايق و چيزهايي كه از آن‌ها بدتان مي‌آيد را بيان كنيد

عادات غذايي خود را از شريك زندگي خود پنهان نكنيد. شما بايد اينكه چه غذايي را دوست داريد، چه چيزي را دوست نداريد و حتي چقدر مي‌خوريد را به اشتراك بگذاريد. دروغ درباره رژيم غذايي در ازدواج هيچ كمكي به بهبود رابطه تان نمي كند. مطمئناً شريك زندگي شما در مورد مقدار غذايي كه مي‌خوريد قضاوت نمي‌كند. وقتي با شريك زندگي خود هستيد از خوردن آنچه مي‌خواهيد نترسيد.

5. گذشته خود را به همان اندازه كه فكر مي‌كنيد لازم است به اشتراك بگذاريد

اگر فكر مي‌كنيد چيزي وجود دارد كه ممكن است در آينده ظاهر شود، قطعاً نبايد آن را پنهان كنيد. اما وقتي مي‌گوييم گذشته خود را به اشتراك بگذاريد، زياده‌روي نكنيد. جزئيات ريز روابط خود را افشا نكنيد. فقط به اندازه‌اي كه فكر مي‌كنيد مهم است و نياز به گفتن دارد به اشتراك بگذاريد. اين مي‌تواند در مورد روابط گذشته شما، دوران كودكي، مشكلات دوران دبيرستان يا هر چيز ديگري باشد. در هر صورت به ياد داشته باشيد كه صادق بودن اغلب مورد قدرداني قرار مي‌گيرد. براي آن كه دروغ در ازدواج شما نباشد حتما در اين باره مشاوره دريافت كنيد. براي آشنايي با حدود و معايب رابطه قبل ازدواج كليك كنيد.

6. دروغ در ازدواج | در بيان انتظارات خود شفاف باشيد

قبل از ورود به رابطه مطمئن شويد كه انتظارات خود را به وضوح بيان كرده‌ايد. بايد به همسرتان بگوييد كه از او و از اين ازدواج چه انتظاري داريد و چند سال بعد اين رابطه را در كجا مي‌بينيد. اگر انتظار تعهد بلندمدت داريد يا فكر مي‌كنيد كه اين يك تعهد معمولي است، آن را بگوييد. اگر در اين رابطه جدي هستيد، بايد به آن‌ها بگوييد مي‌خواهيد در مقطعي از زمان ازدواج كنيد و مثلاً دوست داريد بچه‌دار شويد. فقط مطمئن شويد كه اين را به شيوه اي مثبت مطرح كنيد تا طرف مقابل شما احساس نكند كه ناچار به پذيرفتن اين شرايط است. دروغ در اين زمينه يكي از مشكل سازترين عوامل در ازدواج ها است. پس در مورد آينده با خود و همسرتان به يك تفاهم كامل برسيد.

7. باورها، اعتقادات و اصول خود را ناديده نگيريد

از همان ابتدا در مورد اعتقادات خود صادق باشيد تا شريك زندگي شما بداند در چه موقعيتي قرار دارد. مهم نيست كه ديوانه‌وار عاشق شريك زندگي خود هستيد يا در اغلب موارد تفاهم داريد. مهم اين است كه در مورد اعتقادات و اصول زندگي خود با فرد مورد علاقه خود صحبت كنيد. مذهب يا وابستگي سياسي خود را فقط به اين دليل كه شريك زندگي شما متفاوت فكر مي‌كند پنهان نكنيد.  هيچ دليلي وجود ندارد كه باورهاي خود را تغيير دهيد تا شريك زندگي خود را راضي نگه داريد. با شروع زندگي مشترك متوجه خواهيد شد كه چطور همين چيزهاي جزئي تبديل به يك موضوع جدي در زندگي مي‌شوند. پس هرگز باورها، اصول يا نظرات خود را در ازدواج پنهان نكنيد.

8. از گفتگو در مورد مسائل مالي اجتناب نكنيد

در مورد امور مالي، پس انداز، بدهي يا وام خود صحبت كنيد. بايد بدانيد كه اگر به دنبال ازدواج هستيد، پول نقش بسيار مهمي دارد. بنابراين در مورد اهداف مالي و اقتصادي خود شفاف باشيد. شما مجبور نيستيد صورتحساب‌هاي بانكي خود را نشان دهيد، اما اگر بدهي يا وام‌هايي داريد، مطمئن شويد كه شريك زندگي‌تان اطلاع دارد. دروغ درباره مسائل مالي در ازدواج حتما روزي مشكلي اساسي ايجاد خواهد كرد.

9. دروغ در ازدواج | مرزها و خط قرمزهايتان را مشخص كنيد

مهم نيست كه چقدر تفاهم داريد و چقدر دوست داريد با هم وقت بگذرانيد، لازم است بخشي از هويت خود را از آن‌ها جدا نگه داريد. مرزهاي خود را در مورد اينكه چقدر به تنهايي نياز داريد، به چه مقدار فضاي فيزيكي در زماني كه با هم هستيد نياز داريد و دوست داريد در اوقات فراغت خود چه كاري انجام دهيد، مشخص كنيد.

10. مشكلات شخصي‌تان را در ميان بگذاريد

بودن در يك رابطه به اين معني است كه شما در يك شراكت هستيد. شما كسي را داريد كه باري كه روي دوشتان هست را با او تقسيم كنيد، پس از آن بهره ببريد! چه مشكلاتي كه هم‌اكنون با آن‌ها دست و پنجه نرم مي‌كنيد، چه چيزهايي كه در گذشته اتفاق افتاده است. با شريك زندگي خود در ميان بگذاريد! اين نه تنها براي شما دلگرم كننده خواهد بود، بلكه به طرف مقابل‌تان در درك شما و موقعيتي كه در آن هستيد كمك مي‌كند. مشكلات شخصي شما بخشي از شخصيت و زندگي تان هستند كه احتمالا بر همسر و زندگي مشتركتان تاثير خواهد گذاشت، پس دروغ در اين زمينه ازدواج شما را متزلزل خواهد كرد.

چه زماني و چگونه حقايق را مطرح كنيم؟

اينكه چه‌چيزي را، چه زماني، چرا و چگونه افشا مي‌كنيم، همه مسائل اساسي هستند. زمان، تأثير، و انگيزه‌هاي ما بايد به دقت در نظر گرفته شود. افشاي كامل ممكن است براي بازسازي يك رابطه لازم باشد. همچنين مطالعات نشان مي‌دهد افرادي كه اعتماد به نفس خوبي دارند و نسبت به شريك زندگي خود ديد مثبتي دارند، احتمال بيشتري دارد كه او را ببخشند.

 

بيشتر بخوانيد : پنهانكاري همسر  

 

معمولا درد پنهان‌كاري، درد رويداد اصلي را تشديد مي‌كند. و هر چه فريب بيشتر ادامه يابد، به عزت نفس آسيب بيشتري وارد مي‌كند. در حالت ايده‌آل، قبل از فاش كردن حقيقت براي فردي كه به او دروغ گفته‌ايم، بهتر است اشتباهات خود را بپذيريم. در غير اين صورت، شرم و گناه ما مي‌تواند مانعي براي همدلي واقعي با شخصي باشد كه به او آسيب رسانده‌ايم. ابتدا با فردي كه به او اعتماد داريد صحبت كنيد يا به دنبال مشاوره باشيد. اگر خودمان را بخشيده باشيم، در موقعيت بهتري براي پاسخ به سؤالات و مواجهه با عصبانيت و احساسات جريحه‌دار شده طرف مقابل خواهيم بود.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۰۸:۳۵:۵۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 7
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی