مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مديريت بازخوردهاي منفي يكي از سخت‌ترين كارهايي است كه هركدام از ما بايد ياد بگيريم. همه ما چه در زندگي شخصي و چه در كسب و كارمان با انتقادها و نظرهاي مخالف مواجه مي‌شويم. يك راهكار ساده اين است كه به اين بازخوردها توجهي نكنيم و از كنار آنها رد شويم. اما همه مي‌دانيم كه اين كار باعث حل‌شدن مشكلات نخواهد شد. پس بايد به دنبال راه بهتري براي مديريت بازخوردهاي منفي باشيم. اگر شما بتوانيد انتقادها را به شكل مناسبي مديريت كنيد طبيعتاً بسياري از نقطه‌ضعف‌ها را برطرف مي‌كنيد. به همين خاطر در اين مطلب سعي مي‌كنيم تا راجع به روش‌هاي مختلفي كه براي اين كار وجود دارد صحبت كنيم. اين نكته را نيز به خاطر داشته باشيد كه كمك‌گرفتن از يك مشاور متخصص مي‌تواند تكنيك هاي لازم را به شما آموزش بدهد. براي دريافت مشاوره فردي كليك كنيد.

منبع: مديريت بازخوردهاي منفي

بازخورد و مديريت بازخوردهاي منفي

به‌طوركلي به هر اظهار نظري در ارتباط با يك رفتار، عملكرد يا شرايط بازخورد گفته مي‌شود. براي مثال ممكن است شما توليدكننده يك محصول باشيد و واكنش‌هاي مثبت يا منفي از مشتريان خود دريافت كنيد. هركدام از اين واكنش‌ها يك بازخورد يا فيدبك به كار يا محصول شما هستند. مهم‌ترين مسئله راجع به اين بازخوردها اين است كه بتوانيد نظرات مخالف را مديريت كرده و براي بهترشدن كارتان از آنها استفاده كنيد. در حقيقت همان‌طور كه گفتيم توانايي اينكه شما انتقادها و بازخوردهاي منفي را بشنويد و ساده از كنارشان رد نشويد به شما كمك خواهد كرد تا شخصيت يا كارهايتان را يك قدم به ايده‌آل شدن نزديك‌تر كنيد.

براي آشنايي با راه هاي بهبود مهارت هاي ارتباطي كليك كنيد.

چرا مديريت بازخوردهاي منفي مهم است

درك نقاط ضعف

وقتي يك يا چند نفر راجع به موضوع خاصي از شما انتقاد مي‌كنند به اين معناست كه احتمالاً در آن زمينه ضعف داريد. پس مي‌توان گفت اولين فايده توجه به بازخوردهاي منفي اين است كه شما با نقاط ضعفتان آشنا مي‌شويد و مي‌توانيد براي بهتر كردن آنها برنامه‌ريزي كنيد.

شناسايي نياز مخاطبان

ديگران معمولاً بر اساس نيازهايشان به شما بازخورد مي‌دهند. براي مثال وقتي يك نفر به شما مي‌گويد كه رفتارتان ايرادي دارد به اين معني است كه او از اين رفتار شما ناراحت است. يا اگر اين انتقاد در مورد يك محصول بوده، پس شما به نيازهاي مشتري‌تان دقت كافي نداشته‌ايد. شنيدن بازخوردهاي منفي ديگران اين كمك را به شما مي‌كند كه با خواسته‌ها و نيازهاي اطرافيانتان بيشتر آشنا شويد و بهتر بتوانيد آنها را مديريت كنيد.

يافتن راه حلي براي مشكلات

مديريت بازخوردهاي منفي فقط باعث نمي‌شود كه با نقاط ضعف خودتان يا نيازهاي ديگران آشنا شويد. بلكه اگر شما به دقت اين مشكلات را گوش كرده و بررسي كنيد راه حلي نيز براي تغيير شرايط پيدا خواهيد كرد. اين موضوع همان‌طور كه گفتيم به شما براي پيشرفت و تغيير دادن شرايط كمك خواهد كرد.

افزايش تعامل و روابط بين مشتريان، اعضاي سازمان و كاركنان

يكي ديگر از مزاياي توجه كردن به بازخوردهاي منفي اين است كه شما ارتباط خود را با ديگران بهتر خواهيد كرد. در واقع وقتي شما بازخوردهاي ديگران راجع به شخصيت و يا خدماتتان را مي‌شنويد و به آن عمل مي‌كنيد به آنها نشان خواهيد داد كه نظراتشان براي شما اهميت دارد. همين موضوع باعث خواهد شد كه ارتباط ميان شما بهتر شود.

اشتباهي رايج در مديريت بازخوردهاي منفي

يكي از رايج‌ترين اشتباهاتي كه در مديريت بازخوردهاي منفي اتفاق مي‌افتد اين است كه شما فقط اين بازخوردها را بشنويد. خيلي از ما فكر مي‌كنيم كه شخصيت‌هاي انتقادپذيري هستيم و به‌راحتي صحبت‌هاي ديگران را حتي وقتي برخلاف ميل ما هستند مي‌شنويم. يا ممكن است همان‌طور كه خيلي‌ها ديده‌ايم در يك مركز صندوقي براي ارائه پيشنهادها و انتقادها وجود داشته باشد. اگرچه اين كار خوب است اما اگر فقط به همين مرحله اكتفا كنيم طبيعتاً مشكلات برطرف نخواهند شد.

 

بيشتر بخوانيد : ترس از قضاوت ديگران

 

بهترين روش مديريت بازخوردهاي منفي

يكي از بهترين شيوه‌ها براي مديريت بازخوردهاي منفي روش بازخورد حلقه بسته است. اين روش مي‌تواند براي هر بازخورد مثبت يا منفي مورداستفاده قرار بگيرد. بازخورد حلقه بسته شامل ۴ گام اساسي است كه عبارتند از جمع‌آوري داده‌ها، بررسي و برنامه‌ريزي، انتقال بازخورد و اصلاح تغييرات.

جمع‌آوري داده‌ها

چگونگي جمع‌آوري داده‌ها اهميت زيادي دارد. يك مسئول يا حتي يك تيم براي جمع‌آوري بازخوردها در نظر بگيريد. براي جمع‌آوري نظرات مخاطبان مي‌توانيد از روش‌هاي مختلفي استفاده كنيد. براي مثال صندوق انتقادات و پيشنهادات، پرسش‌نامه‌ها و يا نظرسنجي‌هايي كه به‌صورت پيامكي و اينترنتي براي مخاطبان فرستاده مي‌شوند از جمله راهكارهايي هستند كه به شما كمك مي‌كنند نظر ديگران راجع به كارهايتان را بشنويد.

بررسي و برنامه‌ريزي

جمع‌آوري بازخوردها بدون بررسي و ارزيابي محتواي آنها ارزش و اهميتي ندارد. در واقع مهم‌ترين قسمت مسئله بررسي بازخورد‌ها مي‌باشد. در اين مرحله شما متوجه ماهيت نظرات، درخواست‌ها و نيازهاي مراجعين خود خواهيد شد. بازخوردهاي مثبت و منفي را جدا كنيد؛ و براي پاسخ‌دادن به آنها و به‌خصوص برطرف‌كردن مشكلات برنامه‌ريزي كنيد.

انتقال بازخوردها

مهمترين موضوع در مديريت بازخوردهاي منفي نحوه انتقال بازخورد است. هنگامي كه بازخوردها را مورد بررسي قرار مي‌دهيد به آن‌هايي كه به شما بازخورد داده‌اند و به‌خصوص كساني كه بازخورد منفي داده‌اند پاسخ دهيد و آن‌ها را در جريان وضعيت قرار دهيد. اين كار شما باعث مي‌شود مخاطبان فكر كنند شما براي نظر آن‌ها ارزش قائل بوده‌ايد. همين كه بازخورد دهندگان متوجه شوند كه شما به نظر آن‌ها توجه كرده‌ايد مي‌تواند باعث بهبود تعامل و وضعيت شود.

اصلاح وضعيت و تغييرات

آخرين مرحله از روش حلقه بسته اصلاح وضعيت و تغييرات مي‌باشد. در اين مرحله براي بازخوردهايي كه گرفته‌ايد و نقاط ضعفي كه داريد برنامه‌ريزي كنيد. باتوجه‌به شرايطتان آنها را اولويت‌بندي كرده و خود يا مجموعه‌تان را براي تغيير شرايط آماده كنيد.

پيشنهاداتي براي مديريت بهتر بازخوردهاي منفي

گوش‌دادن فعالانه

اولين قدم براي اينكه بتوانيد بازخوردهاي منفي را مديريت كنيد اين است كه خوب به آنها گوش كنيد. شما قبل از هر چيز بايد متوجه اين شويد كه طرف مقابل چه چيزي از شما مي‌خواهد. به همين خاطر بهتر است از گوش‌دادن فعال استفاده كنيد. در اين روش شما مي‌بايست با دقت به صحبت‌هاي طرف مقابل گوش كنيد. اگر او احساس نارضايتي و نگراني مي‌كند با احساسش همدلي كنيد. با پرسيدن سؤال‌هايي در ارتباط با موضوعي كه او از آن صحبت مي‌كند مي‌توانيد بهتر متوجه نقطه‌نظراتش شويد.

مديريت هيجانات منفي

يك واكنش رايج به انتقاد برخورد تدافعي با آن است. در اين شرايط ما به‌جاي توجه كردن به حرف‌هاي طرف مقابل فقط در تلاش خواهيم بود كه از خودمان و كارهايمان دفاع كنيم. اما همان‌طور كه خودتان هم مي‌دانيد اين كار باعث نخواهد شد كه شما با نقاط ضعفتان آشنا شويد. پس يكي ديگر از راهكارهاي مهم براي مديريت بازخوردهاي منفي اين است كه وقتي با انتقاد مواجه مي‌شويد احساسات منفي خود را مديريت كرده و سعي كنيد از ديد طرف مقابل به شرايط نگاه كنيد.

تشويق كساني كه به شما بازخورد مي‌دهند

همان‌طور كه گفتيم يكي از مراحل مهم در مديريت بازخوردهاي منفي اين است كه شما از طرف مقابل تشكر كنيد. اين كار شما باعث مي‌شود او نسبت به شما يا محصولاتتان ديدگاه مثبت‌تري پيدا كند. و به‌نوعي ارتباط صميمي تري با شما برقرار خواهد كرد.

مديريت بازخوردهاي منفي و مشاوره

انتقادپذيري در افراد و همين‌طور مديريت بازخوردهاي منفي در يك مجموعه از مهم‌ترين نكاتي هستند كه بايد به آنها توجه كرد. اما اين كار همان قدر كه به زبان ساده مي‌آيد در عمل سخت خواهد بود. مشكلاتي مثل ناراحت شدن از بازخوردهاي ديگران، ازدست‌دادن اعتمادبه‌نفس و اميد و همين‌طور بي‌توجهي بعضي از كارمندان به بازخوردهايي كه به آنها داده شده از ساده‌ترين مشكلاتي هستند كه در اين شرايط پيش مي‌آيند. اگر شما هم درگير اين مشكلات شده‌ايد بهتر است از يك روان‌شناس و به‌خصوص متخصصين صنعتي و سازماني كمك بگيريد. آنها با استفاده از تخصص و تجربه‌اي كه دارند راه‌هاي مديريت‌كردن اين بازخوردها را به شما آموزش مي‌دهند.

براي دريافت مشاوره در زمينه روش هاي مديريت بازخوردهاي منفي مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

چرا بايد به بازخوردهاي منفي توجه كنيم؟

توجه به بازخوردهاي مخاطبان داراي اهميت زيادي مي‌باشد. خصوصاً اگر اين بازخوردها منفي باشند. زماني كه شما بازخورد منفي دريافت مي‌كنيد نشان‌دهنده يك مشكل در مجموعه شما است. با شنيدن اين بازخوردهاي منفي مي‌توان نقاط ضعف مجموعه را شناسايي كرد و براي رفع آن اقداماتي انجام داد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: مديريت بازخوردهاي منفي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مديريت بازخوردهاي منفي،
موضوع:
[ ۱۵ آبان ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۵۰:۲۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 8
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی