مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

يكي از مشكلاتي كه متاسفانه امروزه باعث بسياري از طلاق‌ها و ناكامي جوانان در امر ازدواج مي‌شود، رابطه با زن شوهردار است. در واقع با افزايش روابط خارج از چهارچوب، بنيان خانواده‌ها از هم خواهد پاشيد و اين مسئله تبعات سنگيني نيز براي افراد به همراه خواهد داشت. بايد توجه داشته باشيد كه قبل از ايجاد رابطه و وابستگي به زن شوهردار از آن پيشگيري كرده و نگذاريد چيزي مابين شما شكل بگيرد. با اين حال در صورتي كه با اين مشكل روبه‌رو هستيد بهتر است كه از مشاور كمك بگيريد چراكه ممكن است هيجانات شما در مقابل تصميمات عقلاني‌تان ايستادگي كرده و درگير روابطي شويد كه خارج شدن از آن مشكل باشد و با عذاب وجدان و آسيب‌هاي روحي همراه شود. ارتباط با يك خانم متاهل، دلايل و پيامدهايي دارد كه در ادامه به آن‌ها مي‌پردازيم.

منبع: خيانت با زنان متاهل بعد از ازدواج

به چه روابطي، روابط فرازناشويي گفته مي‌شود؟

تجربه هرگونه لذتي با فردي به غير از همسر را، رابطه فرازناشويي مي‌نامند. اين مسئله برخلاف باور عامه مردم، تنها محدود به ارتباط جنسي نيست. يك گفت‌وگوي عاشقانه نيز مي‌تواند خيانت تلقي شود. در يك معناي كلي مي‌توان گفت هر چيزي كه بر اساس فرهنگ و هنجارهاي شما مي‌بايست در انحصار همسرتان باشد، اگر با ديگران تجربه شود، خيانت محسوب مي‌شود. در نتيجه اگر در فضاي مجازي با يك خانم متاهل صحبت مي‌كنيد و يا به عنوان يك خانم متاهل دوستان مجازي داريد، شما وارد دايره روابط فرازناشويي شده‌ايد.

توجه به تفاوت‌هاي فرهنگي

در ارتباط با اينكه چه رفتار و ميزاني از يك رابطه را بايد خيانت تلقي كرد، بايد به فرهنگ و ارزش‌هاي طرفين نگاه كرد. براي مثال در برخي كشورهاي غربي، داشتن دوستان اجتماعي از جنس مخالف و حتي قرارهاي دوستانه، خيانت محسوب نمي‌شود. اين در حاليست كه در كشور ما، اين مسئله براي اكثريت افراد مصداق خيانت است. همچنين در برخي فرهنگ‌ها، صحبت كردن با جنس مخالف نيز، كاري ناپسند تلقي مي‌شود. به همين خاطر در زمينه تعريف حد و مرزهاي خيانت، فرهنگ‌ها اهميت بالايي پيدا مي‌كنند. يك نكته مهم در تعريف خيانت كه در تمامي فرهنگ‌ها، مورد پذيرش است اين است كه خيانت معمولا به صورت پنهاني اتفاق مي‌افتد و شما مي‌دانيد كه همسرتان از فهميدن اين مسئله ناراحت خواهد شد.

چرا افراد به سمت رابطه با زن شوهردار مي‌روند

اگرچه در كشور ما براي برقراري ارتباط با زن شوهردار، مجازات سختي درنظر گرفته شده است، با اين حال نمي‌توان وجود چنين روابطي را انكار كرد. در ارتباط با دلايل اين رابطه‌ها مي‌توان به اين موارد اشاره كرد.

1. ازدواج‌هاي اجباري

در شرايطي كه خانم‌ها به هر دليلي مجبور به ازدواج با فردي شده باشند، طبيعتا علاقه و محبتي نسبت به همسر خود نخواهند داشت. اين مسئله گاها موجب بروز خيانت به همسر مي‌شود. هنگامي كه شما كسي را دوست نداريد دليلي براي تعهد به او پيدا نخواهيد كرد.

2. مشكلات قانوني از علل رابطه با زن شوهردار

بر اساس قانون كشور ما، حق طلاق با مرد است. به همين خاطر، بسياري از مواقع در دعواها و اختلافاتي كه ميان زوجين پيش مي‌آيد، آقايان از اين مسئله به عنوان اهرم فشار استفاده كرده و علي رغم اينكه حتي ممكن است از خانم جدا زندگي كنند، مقدمات طلاق و جدايي را فراهم نمي‌كنند. اگرچه به لحاظ احساسي و در عمل طرفين از هم جدا شده‌اند، با اين حال در واقعيت خانم داراي همسر است. اين مسئله باعث پيش آمدن مشكلاتي در زمينه زندگي عاطفي خانم‌ها مي‌شود.

3. بي توجهي و فقدان محبت

يكي از دلايلي كه خانم‌ها را به سمت رابطه خارج از چهارچوب ازدواج سوق مي‌دهد اين است كه احساس مي‌كنند در زندگي مشترك نيازهاي روحي و جنسي آن‌ها، مورد بي توجهي قرار گرفته است.

4. روابط متعدد پيش از ازدواج

تحقيقات علمي نشان مي‌دهد افرادي كه پيش از ازدواج، روابط آزادانه بسياري داشته‌اند، بعد از ازدواج نيز با احتمال بيشتري به سمت روابط فرازناشويي كشيده مي‌شوند. دليل اين امر آن است كه آن‌ها اعتقاد چنداني به مفاهيمي نظير تعهد ندارند.

5. تنوع طلبي از علل رابطه با زن شوهردار

يكي از مهم‌ترين علل خيانت در هر دو جنس، تنوع طلبي است. افرادي كه نمي‌توانند همواره به يك نفر متعهد باشند و با گذشت مدت كوتاهي از طرف مقابل زده مي‌شوند، معمولا به سمت روابط خارج از چهارچوب ازدواج كشيده مي‌شوند.

در ارتباط با يك خانم متاهل به اين نكات توجه داشته باشيد

1. تبعات سنگين قانوني هنگام رابطه با زن شوهردار

رابطه با خانمي كه شوهر دارد، حتي در صورتي كه به ارتباط جنسي ختم نشود، مشكلات قانوني بسياري را برايتان به همراه خواهد داشت. اين مشكلات فارغ از جنبه قانوني مي‌تواند به حيثيت و آبروي شما نيز خدشه وارد كند.

2. شما در يك رابطه ناكافي قرار داريد

به عنوان يك فرد آزاد حق داريد، با يك خانم آزاد ارتباط داشته باشيد. كسي كه بتوانيد به راحتي و بدون اضطراب با هم ديدار كنيد و هر زماني كه مي‌خواهيد بتوانيد باهم صحبت كنيد. اين شرايط در رابطه با يك خانم متاهل براي شما وجود ندارد. از طرفي يك رابطه با گذشت زمان و عميق‌تر شدن احتمالا تمايل به ازدواج را در شما ايجاد خواهد كرد، آيا شما مي‌توانيد به ازدواج با اين خانم اميدوار باشيد؟ فكر مي‌كنيد تا چه زماني بتوانيد براي ازدواج با او صبر كنيد؟

3. احتمال خيانت به شما هميشه وجود خواهد داشت

هنگامي كه زني به شوهرش خيانت مي‌كند، احتمالا اين تصور براي شما هم پيش خواهد آمد كه چه تضميني براي وفاداري او به شما، وجود خواهد داشت؟ از طرفي احتمال اين مسئله كه او به شما نيز خيانت كند وجود دارد و شما مي‌بايست اين مسئله را همواره در ذهنتان داشته باشيد. ازطرف ديگر حتي اگر اين خانم به شما وفادار باشد، وجود افكار وسواسي و شك گرايانه به شما آسيب خواهد زد.

4. احتمال بازگشت به زندگي مشترك هميشه وجود دارد

تا زماني كه شريك احساسي شما، همسر فرد ديگري است احتمال اين امر وجود دارد كه آن‌ها تصميم بگيرند اختلافات را كنار گذاشته و زندگيشان را از نو بسازند. در اين صورت شما ضربه روحي بدي خواهيد خورد.

پيامدها و آسيب‌هاي رابطه با زن شوهردار

1. عذاب وجدان

يك ارتباط خارج از چهارچوب، همواره براي هر دو طرف عذاب وجدان را به همراه خواهد داشت. ارتباط با يك خانم متاهل به اين معناست كه خانم و مردي كه با او رابطه برقرار كرده، نسبت به حقوق شوهر، بي توجه هستند و در تصميمشان احساسات و حقوق او را در نظر نمي‌گيرند. اين مسئله ممكن است تا مدتي براي شما بي اهميت باشد، اما پس از آن به تدريج نسبت به آن آگاه خواهيد شد. خانم‌هايي كه وارد اين دسته از ارتباطات مي‌شوند، بايد بدانند كه اين رابطه دير يا زود تمام خواهد شد. آيا بعد از پايان يافتن آن، مي‌توانيد به راحتي با همسر خود ارتباط داشته باشيد؟

2. آسيب‌هاي روحي از پيامدهاي رابطه با زن شوهردار

حضور در يك رابطه ممنوعه، به ويژه براي خانم‌هاي متاهل اضطراب بسياري را به همراه خواهد داشت. ترس از فهميدن همسر و تبعات اين مسئله، باعث به وجود آمدن اضطراب بسياري براي هردو طرف درگير در اين روابط مي‌شود. از طرفي شما دچار تعارض خواهيد شد. شما با فردي زندگي مي‌كنيد كه به او علاقه نداريد و از سوي ديگر نوعي از رابطه كه بايد با همسر خود داشته باشيد را با مردي به غير از همسرتان داريد كه اين مسئله باعث به وجود آمدن تعارض و آسيب‌هاي بسياري براي شما خواهد شد. به عنوان مردي كه با يك خانم متاهل در ارتباط هستيد، احتمالا از اينكه او اكثر ساعات روز را در كنار مرد ديگري است و با او ارتباط جنسي دارد، دچار آشفتگي مي‌شويد. مجموعه اين عوامل باعث ايجاد اضطراب و تنش‌هاي روحي بسياري براي شما خواهد شد.

3. سرنوشت فرزندان

به عنوان والدين، وظيفه داريد كه نسبت به تربيت و سرنوشت فرزندان خود حساس باشيد. فرزندي كه مادرش با فردي ديگر ارتباط دارد و محبتي را ميان پدر و مادر خود احساس نمي‌كند، دچار مشكلات بسياري خواهد شد.

4. بي توجهي به همسر

ارتباط با فردي به غير از شوهر، باعث مي‌شود كه شما نسبت به همسرتان سردتر شده و تمايلي براي اصلاح شرايط زندگي نداشته باشيد. در صورتي كه اگر پاي نفر سومي در ميان نبود، شما احتمالا با انگيزه بيشتري براي تغيير شرايط زندگي اقدام مي‌كرديد.

5. از بين رفتن بنيان خانواده از پيامدهاي رابطه با زن شوهردار

حضور يك نفر ديگر در زندگي خانم‌ها، گاهي اوقات باعث دلسردي و تصميم آن‌ها براي طلاق مي‌شود. طلاق شما از همسرتان باعث از بين رفتن خانواده مي‌شود و در صورتي كه شما فرزندي نيز داشته باشيد، تبعات اين مسئله به مراتب شديدتر خواهد بود.

 

پايان دادن به رابطه با زن شوهردار

1. شرايط را به خوبي بررسي كنيد

سعي كنيد شرايط موجود و وضعيت خودتان، شريك احساسيتان و همسر او را به درستي بررسي كنيد. به اين سوال پاسخ دهيد كه چرا وارد اين رابطه شديد و چرا آن را ادامه مي‌دهيد؟ آيا در طي اين مدت، شريك عاطفي شما براي جدايي از همسرش و بودن در كنار شما اقدامي انجام داده است؟ چه هدف و نهايتي را براي اين رابطه در ذهنتان داريد و چقدر احتمال مي‌دهيد كه به اين هدف دست پيدا كنيد؟ پاسخ به اين سوال‌ها، تا حد زيادي شرايط موجود را براي شما روشن كرده و حقايق را مشخص مي‌كند.

2. شما در درجه اول در مقابل خودتان مسئول هستيد

اگر نسبت به اين خانم، احساس دلسوزي داريد و يا فكر مي‌كنيد در مقابل علاقه‌اي كه ايجاد كرده‌ايد مسئوليد، در نظر داشته باشيد كه شما پيش از هركس، در برابر خودتان مسئول هستيد. شما نمي‌توانيد تمام عمر و سال‌هاي جوانيتان را به پاي يك رابطه ناسالم هزينه كنيد.

3. از يك مشاور كمك بگيريد

سعي كنيد در اين زمينه از يك مشاور كمك بگيريد. مشاوران به دليل رعايت اصول رازداري، از شرايط شما با كسي صحبت نخواهند كرد و شما مي‌توانيد به راحتي مشكلاتتان را با آن‌ها درميان بگذاريد. با اين حال سعي كنيد براي اين كار افراد مطمئني را انتخاب كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل خانوادگي و خيانت مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره جنسي از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

سوالات متداول

دلايل رابطه فرازناشويي در خانم‌هاي متاهل چيست؟

ازدواج‌هاي اجباري، بي توجهي از جانب همسر، تنوع طلبي و مشكلات قانوني مي‌توانند باعث ايجاد روابط فرازناشويي شوند. با اين حال براي دريافت مشاوره در زمينه دلايل روابط فرازناشويي مي‌توانيد با مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس بگيريد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: خيانت با زنان متاهل بعد از ازدواج

امتیاز:
بازدید:
[ ۵ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۰۱:۲۱:۴۵ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 7
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی