مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

زندگي بعد از طلاق تا مدت‌ها با غم و ناراحتي همراه است. امروزه طلاق به يك معضل اجتماعي تبديل شده است در كشورمان رواج يافته و طبيعتا زندگي بعد از آن متفاوت‌تر از زندگي زناشويي مي‌باشد. احساس خشم، دلتنگي، حسادت و غم و اندوه از شايع‌ترين احساسات بعد از طلاق است كه در صورت عدم كنترل و درمان مي‌توانند زندگي فرد را مختل كنند. كمك گرفتن از روانشناس به شما كمك مي‌كند تا هرچه سريع‌تر بر اين احساسات غلبه كرده و زندگي شاد و معمول خود را از سر گيريد. براي اينكه بدانيد چگونه زندگي بهتري بعد از طلاق داشته باشيد و با چه مشكلات و چالش‌هايي رو به رو مي‌شويد، در ادامه مطلب با ما همراه باشيد.

 

منبع : زندگي بعد از طلاق

در اوايل زندگي بعد از طلاق چه مراحلي را بايد گذراند؟

بعد از طلاق معمولا افراد احساساتي را تجربه مي‌كنند كه به شرح زير مي‌باشد:

1. مرحله انكار

انكار يك مكانيسم دفاعي جهت كنار آمدن با درد جدايي است چرا كه معمولا افراد نمي‌توانند مسئله جدايي را باور كنند. فرد با انكار به خودش دلگرمي مي‌دهد و در واقع نمي‌خواهد طلاق خود را بپذيرد.

2. مرحله خشم

حس خشم و عصبانيت از انتخاب و حماقت‌هاي خود يا اينكه توسط همسرتان پذيرفته نشده‌ايد كاملا طبيعي است ولي كنترل نكردن آن مي‌تواند اوضاع را بدتر كند مخصوصا اگر فرزندي داشته باشيد و كودكتان شاهد درگيري‌ها و بحث‌هايتان باشد. مواظب باشيد برخي از وكلاء از حس خشم و عصبانيت شما براي پيش بردن فرآيند طلاق و به دست آوردن امتياز بهره مي‌برند. اينكه بخواهيد همسرتان را تنبيه كنيد امر طبيعي است اما بايد حس خشم خود را كنترل نماييد چرا كه ممكن است تصميمي كه براي ساخت زندگي دوباره خود گرفته‌ايد نتيجه عكس دهد.

3. زندگي بعد از طلاق | مرحله مذاكره

در اين مرحله شما تلاش مي‌كنيد اتفاقي كه برايتان افتاده را بدون تكرار خطاهاي گذشته جبران و بازسازي كنيد. در اين مرحله امكان دارد با شكست مواجه شويد چرا كه تغيير سريع شرايط چندان منطقي نيست. جدايي پس از نارضايتي‌ها، مشاجرات و با سپري شدن ماه‌ها يا سال‌ها زندگي بوده است و احتمال اينكه فرد بتواند سريع به زندگي برگردد و اوضاع را حل كند زياد نيست ولي به تلاش خود ادامه دهيد و هرگز نااميد نشويد.

4. مرحله افسردگي

در اين مرحله حس تنهايي، غم و منزوي شدن به سراغ فرد مي‌آيد. اينكه شما دچار افسردگي شويد امر طبيعي است. مي‌توانيد براي درمان آن به روانشناس مراجعه كرده و از او كمك بگيريد. درمان نكردن افسردگي پيامدهايي را، هم براي خودتان و هم كودكتان در پي خواهد داشت و بر روي فرزندتان تاثير مي‌گذارد. بنابراين بهتر است با كمك روانشناس اين آسيب‌ها را به حداقل برسانيد.

5. مرحله پذيرش

اين مرحله به عنوان آخرين مرحله از اندوه و ناراحتي، هنگامي اتفاق مي‌افتد كه مي‌پذيريد زندگي مشتركتان به پايان رسيده است. امكان دارد برخي اوقات حس خشم و افسردگي به سراغتان بيايد اما شدت آن كمتر خواهد بود و اين مسئله نشان مي‌دهد كه شما براي بازسازي زندگيتان آماده هستيد. مي‌توانيد با شناختن نقاط قوت خود مسير جديدي را براي زندگي بهتر شروع كنيد و به درجه‌اي برسيد كه ديگر نسبت به همسر سابق خود كاملا بي تفاوت باشيد.

بيشتر بخوانيد : آسيب هاي طلاق

 

كنار آمدن با زندگي بعد از طلاق 

شما دو نفر از هم جدا شده‌ايد و نبايد آن را فراموش نكنيد. علل طلاقتان را به خاطر بياوريد تا حس حسادت و ناراحتي‌تان كنترل شود. همه مشاجره‌ها و دعواهايتان، اختلاف نظرها و رفتارهايي كه همسر سابقتان با شما داشته و سبب ناراحتيتان شده را به ياد آوريد و همه آن‌ها را يادداشت كنيد. اينگونه مي‌توانيد بهتر فكر كنيد كه چرا طلاق گرفته‌ايد و ديگر نبايد به او فكر كنيد.

حتي اگر همسر سابقتان ازدواج كرد، سعي كنيد درباره روابط زناشويي آن‌ها فكر نكنيد و آن دو را، با دوران خوش زندگي خود قياس نكنيد. تجسم اين شرايط در ذهن باعث ايجاد حس كمبود بيشتر در شما مي‌شود. بايد حس بدي كه به آن دو را داريد كنار بگذاريد زيرا بيرون آمدن از زندگي كه دوستش نداشته‌ايد انتخاب خودتان بوده است و فكر و خيال مجدد درباره آن جز اثر منفي در شما و زندگيتان هيچ فايده‌اي ندارد.

براي تحمل حس دلتنگي بعد از طلاق چكار بايد كرد؟

دلتنگ شدن شما بعد از طلاق حس طبيعي است و وابستگي به شريكتان مي‌تواند علل متفاوتي داشته باشد. فرد بعد از جدايي، به خاطرات خوش زندگي مشتركش فكر مي‌كند نه به كل آن زندگي. در چنين اوضاعي احساس دلتنگي طبيعي است به خصوص كه زمان زيادي از طلاقتان نگذشته باشد و شخص توانايي تصميم درست در مورد اتفاقات رخ داده را ندارد. شما مي‌توانيد براي حل آن از مشاور تخصصي بعد از طلاق كمك بگيريد. 

پشيماني نيز يكي از عواملي است كه طلاق را دشوارتر مي‌كند، پس بهتر است قبل از طلاق مقاله علل پشيماني از طلاق را مطالعه نماييد.

 

راهكارهايي براي داشتن يك زندگي خوب بعد از طلاق 

شايد شما ماه‌ها يا سال‌ها با شخصي زندگي مشترك داشته‌ايد و صاحب فرزندي باشيد يا نباشيد. طلاق و جدايي بين ممكن است نظر شما يا همسر سابقتان بوده يا حتي توافقي تصميم به جدايي گرفته باشيد. شايد پس از جدايي، به آرامش رسيده باشيد يا قلبتان شكسته باشد و يا همه‌ اين احساسات را تجربه مي‌كنيد. در هر موقعيتي كه هستيد شايد برايتان دغدغه‌اي ايجاد شده است كه چگونه به زندگي بعد از طلاقتان ادامه دهيد؟ ما به شما راهكارهايي ارائه مي ‌دهيم تا بر احساسات خود مسلط شده و اين دوران را به خوبي پشت سر بگذاريد. برخي از اين راهكارهاي عبارتند از:

1. غم و غصه ممنوع

هيچ انساني دوست ندارد زندگي مشتركش خراب شود و معمولا هيچ فرد سالمي با تفكر به اينكه روزي از همسرم جدا خواهم شد تن به ازدواج نمي‌دهد. در زمان جدايي، حتي اگر طلاق براي هر دو مطلوب باشد، باز هم غمگين هستند. در واقع تجربه زندگي مشترك، چه خوب و چه بد باشد حس اندوه و ناراحتي را براي فرد به وجود مي‌آورد. شايد به اين مسئله فكر كنيد كه اشتباه در كجا بوده و يا شايد از كارهاي خود پشيمان باشيد. درسته كه شكست، شكست است اما قوي باشيد و با غم و غصه زندگي نكنيد. 

2. زندگي بعد از طلاق | بر روي احساسات خود كار كنيد

سعي كنيد روشي براي توقف احساسات خود در رابطه با خراب شدن ازدواجتان بيابيد. اين روش مي‌تواند حرف زدن درباره احساسات با شخصي ديگر يا تمركز كردن بر روي فعاليت سالمي باشد كه براي شما خوشايند است. اگر قصد ازدواج داريد بار سنگين زندگي سابقتان را با خود به زندگي جديد نبريد. كنار گذاشتن احساسات در يك گوشه بسيار راحت است اما بايد روي آن كار نماييد وگرنه روي زندگيتان اثر منفي مي‌گذارد. اگ  در برابر درمان و كمك گرفتن از يك متخصص ايستادگي مي‌كنيد، بهتر است بدانيد كه درمان به معني مشكل داشتن يا در بحران بودن نيست و در واقع يك راهكار اصولي مي‌باشد كه بسياري از افراد آگاه در چنين شرايطي به آن رجوع مي‌كنند.

3. خود را دوست داشته باشيد

بعد از طلاق حس نپذيرفتن در فرد به وجود مي‌آيد. شايد به اين دليل است كه فرد تصور مي‌كند مشكلي داشته كه نتوانسته در رابطه با همسر و زندگي‌‌اش موفق عمل كند. براي اينكه بعد از طلاق حالتان خوب باشد بايد روي بدست آوردن اعتماد به نفس، ايمان آوردن و ارزش گذاري به خود كار كنيد و به خودتان عشق بورزيد.

4. زندگي بعد از طلاق | به سمت علايق گذشته خود برويد

اگر بعد از ازدواج، علايق خود را به دليل اينكه همسرتان آن‌ها را دوست نداشت كنار گذاشتيد و در خودتان تغييراتي ايجاد كرديد، اكنون آن‌ها را از سر بگيريد. به عنوان مثال اگر از بيرون رفتن و سفر لذت مي‌بريد و همسرتان ماندن در خانه را دوست داشت، به دنبال سفر و تفريح برويد و علايق گذشته خود را دوباره شروع كنيد.

5. تغيير جديدي در زندگي خود ايجاد كنيد

درست است كه طلاق و جدايي مشكلاتي را به همراه دارد اما پس از آن مي‌توان همه چيز را تغيير داد. به عنوان مثال مي‌توانيد يك ورزش جديد را امتحان كنيد يا دوباره به دانشگاه برگرديد و ادامه تحصيل دهيد. اينكه نتوانيد همه اتفاقات را سريعا فراموش و رها كنيد، امري كاملا طبيعي است. اگر محدوديت‌هايي همچون فرزندان، شغل و مشكلات مالي داريد، نگران و نااميد نباشيد چرا كه همواره مي‌توانيد با كوچك‌ترين و ساده‌ترين تغييرات زندگي خود را دگرگون سازيد.

6. زندگي بعد از طلاق | از تنهايي نترسيد

در واقع تنها بودن به معني عدم متاهل و عجله نداشتن براي تاهل است نه به معني گوشه نشيني فرد و نديدن اشخاص ديگر براي هميشه. افراد زيادي هستند كه تنها زندگي مي‌كنند و موقعيت اجتماعي خوبي دارند. تنها بودن در يك دوره بعد از طلاق، نه تنها بد نيست بلكه بسيار مفيد هم مي‌باشد و باعث رجوع به درون، افزايش اعتماد به نفس و علاقه به خود مي‌شود.

7. مسئوليت هاي جديدي را بپذيريد

هنگامي كه متاهل بوده‌ايد احتمالا مسئوليت‌ها را بين خودتان تقسيم مي‌كرديد. اكنون بار همه مسئوليت‌ها بر دوش شما خواهد بود و احتمالا همه كارها تمام و كمال انجام نمي‌شود اما مشكلي نيست. اگر همسرتان مسئول امور مالي اعم از كسب، مديريت و سرمايه گذاري بوده اكنون شما با چالش‌هايي مواجه خواهيد بود كه انجام اين مسئله مي‌تواند به شما اعتماد به نفس دهد.

لزومي ندارد تمام كارها را شخصا به عهده بگيريد. مي‌توانيد از بقيه افراد هم كمك گرفته و اگر در كاري اشتباه كرديد از آن تجربه كسب نماييد و دست به سرزنش خود نزنيد. مثلا اگر مبلغ بسياري بابت يك محصول بدون استفاده پرداخت كرده‌ايد، نگران نباشيد و از اين تجربه در خريدهاي بعدي خود استفاده كنيد. تجربيات در زندگي كمك كننده هستند و مديريت درست را به شما ياد مي‌دهند.

8. كمك گرفتن از روانشناس

و در آخر اينكه بهترين راه براي بازگشت به زندگي بعد از طلاق، كمك گرفتن از يك فرد متخصص يا روانشناس است. روانشناس به شما كمك مي‌كند تا احساسات خود را شناسايي كرده و تحت كنترل در آوريد. غلبه بر احساسات منفي بعد از طلاق به تلاش و آموزش‌ مهارت‌هاي سازگاري نياز دارد و روانشناس شما را در اين مسير ياري مي‌كند. براي دريافت مشاوره طلاق كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سوالات متداول

زندگي بعد از طلاق براي زنان سخت تر است يا مردان؟

طبق مطالعات انجام شده طلاق براي مردان، زيان بارتر مي‌باشد و غلبه بر احساسات منفي براي آنان سخت‌تر از زنان است.

آيا مي توان ازدواج موفقي بعد از طلاق داشت؟

بله مي توان با مشاوره گرفتن قبل از ازدواج دوم، آينده و زندگي بسيار موفقي براي خود ساخت. 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زندگي بعد از طلاق،
موضوع:
[ ۲۵ مهر ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۵۱:۰۸ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی