مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

متاسفانه روابط فرازناشويي در سال‌هاي اخير گسترش بسياري پيدا كرده و اين موضوع نگراني‌هاي زيادي را براي زوج‌هاي جوان به وجود آورده است. خيانت موضوعيست كه شايد هرگز نتوان با آن كنار آمد و زندگي شما را براي هميشه از بين ببرد. به همين خاطر بهتر است اطلاعات خود را راجع به اين موضوع افزايش دهيد و با شناخت دلايلي كه براي بروز روابط فرا زناشويي وجود دارد سعي كنيد تا با حذف يا جلوگيري از بروز آن‌ها از خانواده خود محافظت كنيد. معمولا زنان بيشتر پا روي احساساتشان ميگذارند و خيانت همسر را مي‌بخشند، اما براي مردان اين كار سخت‌تر است، با بررسي‌هاي انجام شده نيز مردان پس از دريافت خانواده درماني متوجه خلاءهاي حاكم بر زندگي‌شان شده‌‍اندو زوج‌ها توانسته‌اند با ايجاد تغييراتي به زندگي‌شان ادامه دهند. با دريافت مشاوره جنسي مي‌توانيد مانع از بروز بسياري از مشكلات آتي شويد.

منبع : روابط فرازناشويي

تعريف مفهومي روابط فرازناشويي

روابط فرا زناشويي به معناي برقراري هرگونه ارتباط عاطفي يا جنسي با كسي به غير از همسر است. در يك خانواده ارتباطات فرا زناشويي ممكن است از جانب مرد يا زن اتفاق بيفتد، اما براساس آمارها احتمال بروز خيانت در مردان بيشتر از زنان است. مردان معمولاً با هدف دستيابي به توجه و رابطه جنسي بيشتر وارد ارتباط‌هاي فرا زناشويي مي‌شوند، اما پيدا كردن يك شريك عاطفي ديگر در زنان معمولاً به اين خاطر است كه آن‌ها احساس مي‌كنند از جانب همسرشان مورد تأييد و محبت قرار نمي‌گيرند و به دنبال كسي هستند تا آن‌ها را تسلي داده و احساس دوست داشتني بودن را به آن‌ها برگرداند.

مردان معمولاً در روابط فرا زناشويي به دنبال دستيابي به يك رابطه موازي با ازدواج خود هستند و تمايلي براي از بين بردن رابطه خانوادگي ندارند، اما هدف زنان از ورود به چنين روابطي پيدا كردن يك پايگاه و رابطه عاطفي مناسب براي ترك ازدواجشان است.

اگرچه فهميدن خيانت ضربه سختي به احساسات شما وارد مي‌كند اما روانشناسان معتقدند كه در صورت تمايل، امكان بهبود شرايط و ادامه زندگي مشترك براي زوجين وجود دارد. اگر شما نيز درگير چنين مشكلاتي در زندگي زناشوييتان شده‌ايد مي‌توانيد با كمك گرفتن از مشاورين خانواده راجع به كنترل احساسات و اتخاذ يك تصميم مناسب براي ادامه زندگي يا جدايي اطلاعات بيشتري كسب كنيد.

 

 

چه كساني به سراغ روابط فرازناشويي مي‌روند؟

افراد با سابقه خيانت يا روابط عاطفي متعدد

بررسي‌ها نشان مي‌دهد كساني كه سابقه خيانت در روابط عاطفي را داشته و يا قبل‌ازازدواج روابط متعددي را تجربه كرده‌اند با احتمال بيشتري به سراغ تجربه مجدد خيانت خواهند رفت. اين افراد ديدگاه‌هاي سهل گيرانه‌اي در زمينه مسائل عاطفي و تعهد به ديگران داشته و صرفاً به نيازهاي خود توجه دارند. اگر قرار است با فردي ازدواج كنيد كه چنين مسائلي را در گذشته تجربه كرده، بهتر است با استفاده از جلسات مشاوره قبل‌از ازدواج ابعاد مختلف اين موضوع را به خوبي بررسي كنيد.

افراد با آسيب‌هاي دوران كودكي

وجود آسيب‌هاي حل نشده دوران كودكي مثل ناديده گرفته شدن، مورد تجاوز واقع شدن، تجربه طلاق يا فوت والدين از جمله مسائلي هستند كه شخصيت فرد را آسيب‌پذير كرده و احتمال ورود به روابط فرا زناشويي را افزايش مي‌دهد. علاوه بر اين تحقيقات نشان مي‌دهد دختران يا پسراني كه داراي والديني با روابط فرازناشويي هستند معمولاً در آينده با احتمال بيشتري به سراغ اين روابط مي‌روند. به همين خاطر شايد بهتر باشد در صورت بروز چنين آسيب‌هايي در زندگي زناشويي خود از مشاورين كودك نيز كمك بگيريد تا فرزندانتان آسيب كمتري ببينند.

افراد مبتلا به اعتياد

استفاده از مواد مخدر به ويژه الكل باعث كاهش محدوديت‌هاي اخلاقي مي‌شود و جسارت انجام كارهايي را به وي مي‌دهد كه شايد در شرايط عادي از انجام آن‌ها امتناع كند. به همين خاطر اعتياد به مواد مخدر مي‌تواند يكي از دلايل تجربه ارتباطات فرا زناشويي باشد. علاوه بر اين برخي از مواد محرك مثل مت آمفتامين‌ها تمايل به برقراري رابطه جنسي را افزايش مي‌دهند و از اين طريق وجود روابط فرا زناشويي را تسهيل مي‌كنند.

افراد مبتلا به بيماري‌هاي روحي

وجود اختلالات شخصيتي مثل شخصيت خودشيفته يا نمايشي و يا ابتلا به بيماري‌هايي همچون اختلال دوقطبي باعث مي‌شود كه فرد به دنبال جلب توجه ديگران و ايجاد روابط جنسي متعدد باشد.

 

 

عوامل موثر در شروع روابط فرازناشويي

بعضي از نقاط ضعف يا رفتارهاي اشتباه در زندگي مشترك مي‌تواند به عنوان زنگ خطري براي ايجاد روابط فرا زناشويي باشد. اگر با اين مسائل در زندگي خود مواجه هستيد بهتر است براي رفع آن‌ها از يك مشاور كمك بگيريد. علاوه بر اين مشاورين خانواده مي‌توانند به شما كمك كنند كه چطور از وقوع چنين مشكلاتي اجتناب كنيد و كيفيت زندگي مشترك خود را بهتر از آنچه هست نماييد. بعضي از مشكلات در روابط زوجين كه احتمال خيانت را افزايش مي‌دهد شامل موارد زير هستند.

ضعف در برقراري ارتباط

ناتواني در گفتگو با يكديگر يا نبود ارتباط جسمي و عاطفي مناسب ميان شما و همسرتان از مهمترين دلايل شكست ارتباط زناشويي و يا خيانت هستند. علي رغم تمامي مشكلات و درگيري‌هاي فكري كه براي شما پيش آمده، سعي كنيد هر روز زماني را به صحبت با همسرتان اختصاص دهيد و به او نشان دهيد كه براي‌تان ارزشمند است.

 

 

تحقير و سرزنش همسر از دلايل روابط فرازناشويي

بدرفتاري با همسر مي‌تواند باعث از بين رفتن هرگونه احساس و محبتي در او شود. پس بهتر است از سرزنش همسر يا كوچك شمردن خواسته‌ها و اعتقادات وي خودداري كنيد. در غير اين صورت به دنبال فرد ديگري مي‌گردد تا احترام و عزت نفس آسيب ديده‌اش را در كنار او جبران نمايد. تا جاي ممكن از دعوا و برخوردهايي كه باعث از بين رفتن حرمت ميان شما و همسرتان مي‌شود خودداري كنيد. مي‌توانيد براي آشنايي با تكنيك‌هاي كنترل خشم و يا آداب صحيح گفتگو با همسر از يك مشاور كمك بگيريد. اين موضوع تا حد زيادي به بهبود رابطه شما با همسرتان كمك خواهد كرد.

تفاوت‌هاي شخصيتي بين زوجين

اگرچه هيچ زوجي به طور كامل شبيه يكديگر نيستند اما برخي از زوجين تفاوت‌هاي شخصيتي آشكاري با يكديگر دارند. اين موضوع باعث مي‌شود اعتقادات، تفريحات و نظرات آن‌ها از ديدگاه طرف مقابلشان غيرقابل درك بوده و به همين خاطر هرگز نمي‌توانند با درك متقابل و احساس رضايت با يكديگر در ارتباط باشند. اين مسئله مي‌تواند باعث شود كه يكي از آنها به دنبال پيدا كردن فرد مناسب‌تري براي برقراري ارتباط باشد. تفاوت‌هاي شخصيتي و نارضايتي‌هايي كه به اين خاطر در زندگي زوجين پيش مي‌آيد يكي از دلايل تاكيد مشاوران براي استفاده از مشاوره پيش از ازدواج است.

اگر شما نيز با اين مسئله مواجهيد و نگران آينده زندگي مشتركتان هستيد بهتر است با كمك گرفتن از يك مشاور خانواده راه‌هايي را براي نزديك شدن به يكديگر و پيدا كردن نقاط اشتراك امتحان كنيد. براي دريافت مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

 

شيوه برخورد هنگام آگاهي از وجود روابط فرا زناشويي در زندگي مشترك

درصورتيكه متوجه خيانت همسرم شدم بايد چطور واكنش نشان دهم؟ اين سؤال براي بسياري از خانم‌ها يا آقايان قرباني خيانت پيش خواهد آمد. اگرچه شما از دست همسرتان عصباني هستيد اما خاطرات مشترك و روابط عاطفي ميان شما باعث مي‌شود كه دچار تعارض شويد و تصميم گيري برايتان سخت باشد. استفاده از راهكارهاي زير مي‌تواند به شما در داشتن عملكرد بهتر كمك خواهد كرد. متخصصان خانواده علاوه بر راهكارهاي زير با تجربه اي كه در جلسات درمان زوج‌هاي متعدد دارند، مي‌توانند به شما جهت رفع مسائل جنسي و زناشويي راهنمايي‌هاي مفيدي انجام بدهند. جهت دريافت مشاوره خيانت همسر كليك نماييد.

1- احساساتتان را بپذيريد

زماني كه متوجه خيانت همسرتان مي‌شويد بهتر است هيچ اقدام خاصي انجام ندهيد. براي چند روز به خود فرصت بدهيد تا كمي از شدت احساساتتان كاسته شود و توانايي تصميم گيري منطقي را پيدا كنيد. بهتر است در طي اين مدت سعي نكنيد احساساتتان را سركوب كنيد و يا خود را بي تفاوت نشان دهيد. شما ممكن است هيجانات مختلفي را تجربه كنيد احتمالاً گاهي از همسرتان عصباني هستيد و زماني ديگر خودتان را مقصر مي‌دانيد يا حتي شايد دلتنگ همسرتان شويد. سعي كنيد احساسات خود را همانگونه كه هستند تجربه نماييد. سركوب كردن احساسات يا شماتت خود به دليل داشتن برخي از اين احساسات مشكلاتي را در آينده برايتان ايجاد خواهد كرد.

2- با همسرتان صحبت كنيد

زماني كه احساساتتان كمي كاهش پيدا كرد و مي‌توانستيد كمي منطقي‌تر به مسائل فكر كنيد، راجع به شرايط پيش آمده با همسرتان صحبت كنيد، دلايلي كه براي اين كار داشته را بررسي كنيد، از او بپرسيد چه تصميمي براي ادامه ارتباطتان دارد و هر سؤال و نكته ديگري كه براي تصميم گيري به آن احتياج داريد را در اين جلسه بررسي نماييد.

3- دلايل روابط فرازناشويي را منصفانه بررسي كنيد

پس از شنيدن حرف‌هاي همسرتان زماني را با خود خلوت كنيد. تمامي جوانب شرايط پيش آمده را به خوبي بررسي كنيد و درباره ادامه دادن يا ندادن زندگي مشترك تصميم گيري كنيد. سعي كنيد تا جاي ممكن منصفانه قضاوت كنيد و به اشتباهات خود نيز توجه داشته باشيد. بهتر است براي تصميم گيري در اين زمينه از يك مشاور كمك بگيريد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند كه نكات مثبت و منفي هر تصميمي كه مي‌خواهيد بگيريد را به خوبي در نظر داشته باشيد. علاوه بر اين آنها به دليل بي طرفي مي‌توانند بدون جانبداري به شما كمك كنند.

 

 

4- جبران اشتباهات

درصورتيكه تصميم گرفته‌ايد زندگي خود را ادامه بدهيد بهتر است همراه با همسرتان در جلسات خانواده‌درماني شركت كنيد تا بتوانيد از نقاط ضعف خود و اشتباهاتي كه در زندگي مشترك داشته آگاه شده و براي حل كردن آن‌ها اقدام كنيد. علاوه بر اين ممكن است خاطره خيانت همسرتان در آينده زندگي شما را به اشكال مختلفي تحت تأثير قرار دهد و بهتر است براي جلوگيري از بروز اين مشكلات از مشاورين كمك بخواهيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خيانت مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

مشكلاتي نظير اعتياد، بيماري‌هاي روحي، آسيب‌هاي دوره كودكي يا سابقه خيانت و تعدد روابط احتمال ورود به اين روابط را افزايش مي‌دهد.

شما مي‌توانيد از طريق آشنايي با اصول زندگي مشترك مثل احترام به همسر، ابراز محبت و … احتمال اين مشكلات را در زندگي خود كاهش دهيد.

   

منبع : روابط فرازناشويي

 

 


:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۲:۳۹ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 5
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی