مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مرور رابطه از آن دسته موضوعاتي است كه شايد بسياري از ما تا پيش از اينكه مشكل جدي براي رابطه عاطفي‌مان پيش بيايد، توجهي به آن نداريم. هنگامي‌كه در جريان يك رابطه قرار مي‌گيريم صرفاً به اتفاقات اطراف‌مان توجه داريم و از نگاه كردن به كليات يا تلاش براي برقراري ارتباط ميان اتفاقات مختلف غافل مي‌شويم. اين موضوع باعث خواهد شد تا در شناخت بيشتر طرف مقابل و همين‌طور مشكلاتي كه در رابطه وجود دارد دچار ضعف شويم. متخصصين مشاوره خانواده توصيه مي‌كنند كه اگر به سلامت رابطه عاطفي خود اهميت مي‌دهيد، هرازگاهي با خود خلوت كرده و وضعيت رابطه‌تان را مورد بررسي قرار دهيد. اين كار به شما كمك خواهد كرد پيش از جدي شدن مشكلات بتوانيد براي آن‌ها راهكاري پيدا كنيد، براي دريافت مشاوره رابطه دختر و پسر كليك كنيد.

 

 

منبع : مرور رابطه با چند سوال

10 سوال براي مرور رابطه

براي طرح سوال و مرور رابطه بايد بدانيد كه به چه نكاتي توجه بيشتري داشته باشيد. در غير اين‌صورت احتمالاً از مرور وضعيت ارتباطتان چيزي دستگيرتان نخواهد شد. براساس شرايط و خواسته‌هاي خود مي‌توانيد موضوعات مختلفي را مد نظر قرار دهيد، اما ازجمله مهم‌ترين مسائلي كه متخصصين خانواده معتقدند در تمامي روابط مي‌بايست بررسي شوند، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1- آيا احساس رضايت مي‌كنيد؟

هدف همه ما از برقراري يك رابطه عاطفي اين است كه احساس رضايت و آرامش خاطر را تجربه كنيم. به همين خاطر اولين سؤالي كه در مرور رابطه مي‌بايست از خود بپرسيد، اين است كه آيا در اين رابطه آرامشي كه مي‌خواهيد را به دست آورده‌ايد؟ اگر در اكثر اوقات اين آرامش وجود دارد پس شما در رابطه مناسبي قرار داريد، اما اگر احساس مي‌كنيد در رابطه‌تان احساس آرامش و رضايت وجود ندارد، بهتر است سعي كنيد دلايل آن را پيدا كنيد و براي برطرف كردن آن‌ها راهكارهايي را در نظر بگيريد.

 

 

2- مرور رابطه | هنوز هم به‌اندازه گذشته او را دوست دارم

در يك رابطه عاطفي مطلوب علاقه ميان شما و شريك احساسي‌تان مي‌بايست به‌مرور زمان افزايش پيدا كند يا حداقل در وضعيت قبلي ثابت بماند. اگر احساس مي‌كنيد به اندازه قبل به شريك احساسي‌تان علاقه نداريد يا فكر مي‌كنيد او مثل گذشته شما را دوست ندارد، بهتر است به اين موضوع با دقت بيشتري توجه داشته باشيد.

3- آيا به نظرات يكديگر احترام مي‌گذاريد؟

تصميم‌گيري راجع به موضوعات مختلف در رابطه شما چگونه اتفاق مي‌افتد؟ آيا بر سر موضوعات مختلف با يكديگر صحبت مي‌كنيد و تصميمات را بر اساس خواسته و نظر هر دو طرف مي‌گيريد و يا نسبت به نيازها و خواسته‌هاي يكديگر بي‌توجه هستيد؟ بي‌توجهي به نظرات يكديگر در رابطه مي‌تواند باعث دلسردي يا مشكلات جدي ديگري ميان شما و شريك احساسي‌تان باشد؛ به‌همين‌خاطر بهتر است براي تصميم‌گيري در موضوعات مختلف نظر يكديگر را جويا شويد.

 

 

4- اختلاف‌ها ميان شما چگونه حل مي‌شوند؟

بروز بحث و اختلاف در تمامي روابط غيرقابل‌اجتناب است. اما آنچه اهميت دارد اين است كه اختلاف‌هاي ميان‌تان را چگونه حل مي‌كنيد؟ آيا مي‌توانيد مشكلات‌تان را بدون ايجاد تنش برطرف كنيد و يا آن‌قدر از كدورت‌هايتان صحبت نمي‌كنيد تا به‌تدريج فراموش شوند؟

اختلاف و ناراحتي‌ها ازجمله مسائلي هستند كه اگر مورد توجه قرار نگيرند مي‌توانند مشكلات بسياري را در رابطه شما ايجاد كنند و به همين خاطر رسيدگي به آن‌ها اهميت بالايي دارد. در مرور رابطه‌تان مي‌بايست به اين موضوع توجه داشته باشيد و اگر احساس مي‌كنيد مشكلي در اين زمينه وجود دارد سعي كنيد با استفاده از راهكارهاي مختلف و يا كمك گرفتن از مشاورين خانواده براي برطرف كردن آن اقدامي جدي انجام دهيد.

5- مرور رابطه | چقدر براي هم زمان مي‌گذاريد؟

اينكه شما و شريك احساسي‌تان در طول روز چقدر وقت براي هم مي‌گذاريد، از جمله مسائلي است كه مي‌تواند كيفيت رابطه شما را مشخص كند. به همين خاطر به اين موضوع دقت داشته باشيد و از خود بپرسيد تا چه حد براي طرف مقابل‌تان زمان مي‌گذاريد؟ آيا او نيز به بودن در كنار شما تمايل دارد يا اين صرفاً شماييد كه براي در كنار هم بودن برنامه‌ريزي مي‌كنيد؟

6- ميزان رضايت جنسي چقدر است؟

رضايت جنسي يكي از تأثيرگذارترين مسائل در كيفيت رابطه عاطفي ميان شما و همسرتان است. به همين خاطر اين موضوع ازجمله نكاتي است كه مي‌بايست در مرور رابطه به آن توجه داشته باشيد. آيا از تعداد دفعات و همين‌طور مدت‌زمان رابطه جنسيتان رضايت داريد؟ آيا به‌راحتي مي‌توانيد راجع به خواسته‌هاي جنسي خود با همسرتان صحبت كنيد؟ اگر پاسخ شما به هريك از اين سؤالات منفي است بهتر است براي بهبود آن‌ها با همسرتان صحبت كنيد و يا اگر احساس مي‌كنيد مشكلات ميان شما به هر دليلي جدي‌تر از آن است كه به‌تنهايي بتوانيد آن‌ها را حل كنيد از يك روانشناس متخصص در زمينهٔ مسائل جنسي كمك بگيريد. اگر هنوز نامزد هستيد و يا در دوران آشنايي به سر مي‌بريد، مي‌توانيد از پكيج‌هاي آموزشي مركز مشاوره ذهن نو براي بررسي آينده جنسي رابطه‌تان استفاده نماييد.

7- مرور رابطه با بررسي اميدواري نسبت به آينده رابطه

تا چه حد نسبت به آينده رابطه خود و سرانجام آن خوش‌بين هستيد؟ آيا احساس مي‌كنيد مشكلات دير يا زود باعث آسيب ديدن جدي رابطه احساسي شما و حتي جدايي مي‌شوند و يا احساس مي‌كنيد مي‌توانيد مشكلات و شرايط موجود را مديريت كرده و رابطه خود را با شريك احساسي‌تان ادامه دهيد؟ براي اشنايي با نشانه هاي رابطه بي سرانجام كليك كنيد.

8- چقدر به صداقت يكديگر اطمينان داريد؟

آيا تابه‌حال مشكلاتي نظير خيانت يا پنهان‌كاري در رابطه شما اتفاق افتاده است؟ يكي از مهم‌ترين مسائلي كه در يك رابطه مي‌بايست مدنظر داشته باشيد وجود اعتماد متقابل و باور به صداقت يكديگر است. بااين‌حال علاوه بر مشكلات جدي كه در اين زمينه وجود دارد گاهي اوقات ما از ترس مخالفت‌هاي طرف مقابل حتي موضوعات ساده‌اي نظير خريد يك لباس يا صحبت كردن با يك دوست را نيز از شريك احساسي‌مان پنهان مي‌كنيم.

اگرچه معمولاً كساني كه اين پنهان كاري‌ها را مي‌كنند معتقدند چون آسيبي به رابطه يا طرف مقابل نمي‌زنند، رفتار آن‌ها ايرادي ندارد. بااين‌حال توجه داشته باشيد كه اين موضوع در درجه اول نشان‌دهنده اين است كه شما و شريك احساسي‌تان نتوانسته‌ايد بر سر موضوعات مختلف اعتماد يا توافق يكديگر را جلب كنيد و اين مي‌تواند تبديل به مشكلي جدي ميان شما شود و همچنين اگر به هر شكلي شريك احساسي‌تان از اين موضوع آگاهي پيدا كند، اعتماد وي به شما آسيب خواهد ديد.

9- تا چه ميزان با يكديگر همدلي داريد؟

شما در مواقع سخت با شريك احساسي‌تان چطور برخورد مي‌كنيد؟ آيا طرف مقابل متوجه لحظه‌هايي كه شما نياز به حمايت و محبت وي داريد هست؟ آيا در روزهاي سخت زندگي مي‌توانيد روي حضور و حمايت شريك احساسي‌تان حسابي باز كنيد و يا او در اين مواقع شما را تنها خواهد گذاشت؟

10- مرور رابطه | آيا به‌راحتي مي‌توانم نه بگويم؟

طبيعتا در هر رابطه‌اي اختلاف‌نظر هست، اما يكي از سؤالاتي كه بايد به آن پاسخ دهيد اين است كه آيا مي‌توانيد نظر متفاوت خود را در رابطه بيان كنيد و يا هنگامي‌كه با موضوعي مخالف هستيد بدون ترس از قهر و دلخوري مخالفت خود را بيان كنيد؟

پس از مرور رابطه چه بايد كرد؟

همان‌طور كه گفته شد مرور رابطه و پاسخ به سؤال‌هايي نظير آنچه مطرح كرديم به شما كمك خواهد كرد تا از كيفيت رابطه خود اطلاع پيدا كنيد و همين‌طور بهتر بتوانيد بفهميد در كدام قسمت از رابطه‌تان دچار مشكل هستيد. به همين خاطر اگر با پاسخ به سؤال‌هاي بالا احساس كرديد كه مشكلي در رابطه شما وجود دارد مي‌بايست براي برطرف كردن آن اقدام كنيد.

قدم اول : مشكلات را به‌درستي تشخيص دهيد

اگر احساس مي‌كنيد در برخي زمينه‌ها رابطه شما دچار مشكل است در اولين قدم بايد مشكلات و همين‌طور آنچه مي‌خواهيد به آن برسيد را به‌دقت مشخص كنيد. آيا واقعاً اين مشكل وجود دارد و يا شما حساسيت بالايي نسبت به برخي رفتارها داريد؟ آيا شرايطي بوده كه اين مشكلات ميان شما وجود نداشته و اگر چنين شرايطي بوده با خود به اين سؤال پاسخ دهيد كه چه چيزي در رابطه‌تان تغيير كرده است؟

قدم دوم : با طرف مقابل صحبت كنيد

هنگامي‌كه مشكل را به‌درستي شناسايي كرديد، مي‌بايست شريك احساسي‌تان را نيز در جريان فكر و احساستان قرار دهيد و از او بخواهيد تا با كمك يكديگر مشكلات را برطرف كنيد. بااين‌حال دقت داشته باشيد كه در صحبت‌هايتان سعي نكنيد طرف مقابل را محكوم كرده يا اين احساس را در وي ايجاد كنيد كه مي‌خواهيد او را مقصر جلوه دهيد. سعي كنيد تا جاي ممكن با محبت و آرامش و همين‌طور استفاده از جملاتي مانند (من احساس مي‌كنم…..) يا (فكر مي‌كنم بهتر باشد اگر…..) صحبت كنيد.

قدم سوم : ايجاد تغييرات رفتاري

هر رفتاري باعث ايجاد عكس‌العمل‌هايي در ديگران خواهد شد. به همين خاطر اگر از رفتاري در شريك احساسي‌تان ناراحت هستيد، بهتر است كمي هم به رفتارهاي خود دقت كنيد و به اين سؤال پاسخ دهيد كه چه چيزي در رفتارتان باعث بروز چنين مشكلاتي شده است؟ آيا بي‌توجهي شما به شريك احساسي‌تان و نيازهاي وي يا حتي حضور و توجه هميشگي‌تان مي‌تواند دليلي براي بروز اين مشكلات باشد؟ هنگامي‌كه متوجه مشكلات رفتاري خود شديد مي‌توانيد با تغيير آن‌ها شرايط رابطه خود را نيز بهبود ببخشيد.

قدم چهارم : كمك گرفتن از مشاورين خانواده

گاهي اوقات مشكلات رابطه به‌گونه‌اي نيست كه به‌تنهايي بتوانيم آن‌ها را حل كنيم. ممكن است شريك احساسي‌تان هيچ كمكي براي تغيير شرايط به شما نكند و يا شايد اصلاً نتوانيم دليل ناراحتي خود را پيدا كنيم. در چنين شرايطي بهتر است از يك مشاور براي برطرف كردن مشكلات پيش‌آمده كمك بگيريد. مشاورين به شما كمك خواهند كرد تا با توجه به سبك شخصيتي خود و شريك احساسي‌تان راهكارهايي را براي بهبود رابطه پيدا كنيد.

حتي در شرايطي كه همه‌چيز ميان شما و شريك احساسي‌تان در وضعيت مناسبي قرار دارد، شما مي‌توانيد با كمك مشاورين خانواده كيفيت رابطه عاطفي خود را بهبود ببخشيد. همچنين اگر احساس مي‌كنيد مشكلات شخصيتي نظير كمبود اعتمادبه‌نفس، بدبيني يا ترس از تنهايي در شما يا شريك عاطفي‌تان باعث بروز مشكل شده، مي‌توانيد با كمك مشاورين براي درمان آن‌ها اقدام نماييد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق و رابطه مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

هنگامي‌كه به رابطه خود از بيرون نگاه مي‌كنيد متوجه مشكلات و نقاط ضعف و قوتي مي‌شويد كه ممكن است در جريان رابطه متوجه آن‌ها نباشيد. از اين طريق شما مي‌توانيد به اين سؤال پاسخ دهيد كه چه اتفاقاتي در اختلافات ميان شما و شريك احساسي‌تان نقش بيشتري دارند و مي‌توانيد براي برطرف كردن آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد.

وجود احساس آرامش و رضايت خاطر از حضور در رابطه، نحوه حل كردن اختلافات، توجه هريك از طرفين به خواسته‌هاي يكديگر و همين‌طور اميدواري به آينده يك رابطه ازجمله مسائلي هستند كه مي‌بايست به آن‌ها توجه كنيد.

   

منبع : مرور رابطه با چند سوال

 

 


:: بازديد از اين مطلب : 1

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مرور رابطه با چند سوال،
موضوع:
[ ۳ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۱۵:۰۴ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی