مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

هر انساني نيازمند يك رابطه سالم هست. اما گاهي افراد نامناسبي را براي رسيدن به اين خواسته انتخاب مي‌كنيم و يا راهكارهاي مناسبي كه بتوانند ما را به چنين رابطه‌اي برسانند را نمي‌شناسيم. رابطه سالم به‌خودي‌خود ايجاد نمي‌شود و اين شما هستيد كه مي‌بايست هنر ايجاد چنين ارتباطاتي را داشته باشيد. اگر به هر دليلي احساس مي‌كنيد رابطه عاطفي شما از آنچه مي‌خواهيد فاصله دارد و يا نمي‌توانيد يك رابطه سالم و طولاني‌مدت براي خود ايجاد كنيد، بهتر است در اين زمينه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد. مشاورين به شما كمك مي‌كنند تا رفتارهاي اشتباه يا نقاط ضعف خود و طرف مقابل را بشناسيد و براي بهبود آن‌ها اقدام نماييد.

 

 

 منبع : رابطه سالم

 

ويژگي‌هاي يك رابطه سالم

براي داشتن يك رابطه سالم ابتدا مي‌بايست با ويژگي‌هاي اين شكل از رابطه آشنا باشيم. سعي كنيد اين ويژگي‌ها را در رابطه خود بررسي كنيد و به اين سؤال پاسخ دهيد كه هريك از آن‌ها تا چه ميزان در رابطه شما وجود دارد؟ از اين طريق خواهيد توانست بخش‌هايي از رابطه كه نياز به توجه بيشتر دارند را شناسايي كنيد. بعضي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي يك رابطه سالم عبارتند از:

احساس آرامش و رضايت

رابطه عاطفي سالم به شما احساس آرامش و رضايت‌خاطر خواهد داد. درواقع روابط سالم منبعي هستند كه انرژي و آرامش رواني را براي شما به همراه مي‌آورند. درنتيجه اولين و ساده‌ترين ويژگي يك رابطه موفق اين است كه شما از بودن در آن احساس خوبي داشته باشيد. البته اين موضوع به معناي آن نيست كه افراد داراي رابطه عاطفي سالم هرگز دچار مشكل نمي‌شوند و رابطه آن‌ها همواره شكلي مثبت دارد، بلكه به معناي آن است كه در اكثر مواقع آن‌ها احساس مثبتي را به يكديگر منتقل مي‌كنند.

ابراز علاقه و محبت

يكي ديگر از ويژگي‌هاي مهم يك رابطه سالم ابراز علاقه طرفين به يكديگر است. كساني كه به يكديگر علاقه دارند محبت را در كلام و همين‌طور رفتار به يكديگر منتقل مي‌كنند و به عبارتي اين اطمينان را در يكديگر ايجاد مي‌كنند كه طرف مقابل به آن‌ها علاقه دارد.

احترام متقابل در رابطه سالم

احترام به طرف مقابل و حفظ حرمت‌ها يكي ديگر از ويژگي‌هايي است كه يك رابطه عاطفي موفق مي‌بايست داشته باشد. وجود اختلاف‌نظر و تفاوت ميان همه افراد موضوعي طبيعي است. بااين‌حال آنچه يك رابطه مطلوب را از روابط بيمار جدا مي‌كند اين است كه در اين روابط طرفين به تفاوت‌هايي كه با يكديگر دارند احترام مي‌گذارند و هيچ‌يك از آن‌ها سعي نمي‌كند ديگري را شبيه به خود كرده يا او را به دليل طرز فكر و رفتارش مسخره كند.

ارتباط متقابل

يكي از شايع‌ترين مشكلات روابط ناسالم اين است كه در اين روابط صرفاً يكي از طرفين براي جلب رضايت و آرامش طرف مقابل تلاش مي‌كند. اين موضوع به‌تدريج باعث خواهد شد تا فرد احساس خستگي كرده و دير يا زود از ادامه رابطه صرف‌نظر كند. اما در روابط سالم هر دو طرف براي جلب رضايت و موفقيت يكديگر تلاش مي‌كنند.

تلاش براي رشد و پيشرفت

يكي از نشانه‌هاي عشق واقعي اين است كه طرفين در كنار رابطه عاطفي كه با يكديگر دارند براي رشد و پيشرفت يكديگر تلاش مي‌كنند و مانعي براي يكديگر در اين زمينه‌ها ايجاد نمي‌كنند. به عبارتي هر دو طرف سعي مي‌كنند تا آنچه در توان دارند براي موفقيت بيشتر طرف مقابل انجام دهند. براي آشنايي با روانشناسي عشق كليك كنيد.

اعتماد متقابل در رابطه سالم

باور به صداقت و تعهد طرف مقابل يكي از ويژگي‌هاي اساسي است كه در يك رابطه سالم وجود دارد. در اين روابط اعضا به يكديگر اعتماد كامل دارند و هيچ‌يك از آن‌ها سعي نمي‌كند با ايجاد محدوديت در زندگي يا بررسي حريم شخصي طرف مقابل نگراني‌هاي خود را از بين ببرد.

همدلي و همراهي

درك احساس يكديگر و همراهي كردن در شرايط سخت را مي‌توان يكي از مهم‌ترين نشانه‌هاي يك رابطه سالم دانست. در يك رابطه سالم هنگامي‌كه يكي از طرفين دچار مشكل يا ناراحتي مي‌شود ديگري به او براي بهبود حال روحي كمك خواهد كرد و همين‌طور به وي نشان خواهد داد كه متوجه شرايط روحي و نگراني‌هاي او هست.

صداقت در رابطه سالم

پنهان‌كاري، دروغ يا فريب هرگز در يك رابطه سالم جايي ندارند. در اين روابط طرفين با يكديگر درنهايت صداقت برخورد مي‌كنند. زيرا باور دارند طرف مقابل، آن‌ها را همان‌گونه كه هستند دوست دارد و نيازي نيست تا چيزي را از وي مخفي نگه دارند.

احترام به آزادي‌هاي فردي

افرادي كه يك رابطه عاطفي سالم را تجربه مي‌كنند تمامي ساعات شبانه‌روز را با يكديگر نمي‌گذرانند، بلكه هر يك از آن‌ها زمان‌هايي را براي اختصاص به ساير مشغوليت‌هاي زندگي اختصاص مي‌دهد. برعكس در يك رابطه بيمارگون يكي از طرفين يا هردوي آن‌ها به دليل احساس ناامني كه دارد سعي مي‌كند تا همواره شريك عاطفي را در كنارش نگه دارد و دوري از او باعث ايجاد اضطراب و نگراني در فرد خواهد شد.

 

 

چطور يك رابطه سالم داشته باشيم؟

ابراز محبت

براي داشتن يك رابطه سالم سعي كنيد در كلام و رفتارتان نسبت به طرف مقابل محبت داشته باشيد. اگرچه برخي افراد اهميتي به كلام محبت‌آميز نمي‌دهند و حتي اين تصور وجود دارد كه نشان ندادن محبت بيشتر مي‌تواند طرف مقابل را به سمت آن‌ها جلب كند! مشاورين خانواده معتقدند با استفاده از كلام و رفتار محبت‌آميز مي‌توانيد دلگرمي و آرامش را به طرف مقابل هديه كرده و او را تا حد زيادي نسبت به رابطه اميدوار نگه داريد.

انعطاف‌پذير باشيد

يكي از اشتباهات رايج بسياري از افراد اين است كه تصور مي‌كنند نظرات آن‌ها صحيح‌تر از ديگران است و به همين خاطر تلاش مي‌كنند تا طرف مقابل را به صورتي كه مي‌خواهند تغيير دهند. علاوه بر اينكه شما هرگز موفق نمي‌شويد شخصيت كسي را عوض كنيد اين رفتار باعث خواهد شد تا طرف مقابل‌تان از شما رنجيده و رابطه شما دچار مشكلات جدي شود. به همين خاطر سعي كنيد در يك رابطه انعطاف داشته باشيد و به طرف مقابل‌تان اين احساس را بدهيد كه او را به همان صورتي كه هست دوست داريد و مي‌پذيريد.

براي به دست آوردن رابطه سالم صحبت كنيد

يكي از توانايي‌هاي زوجيني كه رابطه مثبتي با يكديگر دارند اين است كه آن‌ها به‌خوبي مي‌توانند راجع به موضوعات مختلف با يكديگر صحبت كرده و به يك نتيجه مشترك برسند. صحبت كردن از خواسته‌ها و ناراحتي‌ها يكي از مهم‌ترين نكاتي است كه براي داشتن يك رابطه مطلوب بايد به آن توجه داشته باشيد. اگر احساس مي‌كنيد به هر دليلي نمي‌توانيد با طرف مقابل‌تان بر سر مسائل مختلف صحبت كرده يا راجع به موضوعي به تفاهم برسيد، بهتر است در اين زمينه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد.

خاطرات مشترك ايجاد كنيد

يكي از راهكارهاي ايجاد علاقه و همين‌طور عمق بخشيدن به رابطه اين است كه با شريك ‌احساسي‌تان خاطرات شيريني داشته باشيد. خاطرات تأثير بسياري در ايجاد صميميت ميان انسان‌ها دارند. به همين خاطر اگر به دنبال ساختن يك رابطه سالم هستيد سعي كنيد تا جاي ممكن خاطرات شيريني را در كنار طرف مقابل رقم بزنيد.

به علاقه‌مندي‌هاي يكديگر توجه كنيد

توجه نشان دادن به موضوعاتي كه براي طرف مقابل شما اهميت دارند مي‌تواند مزاياي بسياري داشته باشد. هنگامي‌كه شما به اين موضوع اهميت مي‌دهيد در درجه اول اين پيغام را به شريك احساسي‌تان مي‌رسانيد كه او و خواسته‌هايش براي شما اهميت دارند و همچنين اين موضوع باعث خواهد شد تا شما بيشتر با دنياي ذهني و احساسي طرف مقابلتان آشنا شويد.

در رابطه سالم از قهر يا تهديد اجتناب كنيد

يكي از نشانه‌هاي يك رابطه نامطلوب اين است كه يكي از طرفين دائماً ديگري را به برهم زدن رابطه تهديد مي‌كند و يا به بهانه‌هاي مختلف براي مدتي قهر مي‌كند. اين‌گونه رفتارها دير يا زود باعث خواهد شد تا شريك احساسي شما خسته شده يا حتي تصميم بگيرد رابطه را پايان بدهد.

درنتيجه سعي كنيد از رفتارهاي منفي مانند قهر، دعوا يا تهديد طرف مقابل هرگز استفاده نكنيد. اگر موضوعي شما را ناراحت مي‌كند بهتر است تلاش كنيد براي آن راه‌حلي سازنده پيدا كنيد. رفتارهاي منفي هيچ پيغامي براي حل كردن مشكلات به طرف مقابل شما منتقل نخواهند كرد.

همدلي داشته باشيد

همان‌طور كه گفته شد يكي از مهم‌ترين مسائلي كه براي داشتن يك رابطه سالم مي‌بايست به آن توجه داشته باشيد اين است كه با شريك احساسي‌تان همدلي داشته باشيد. سعي كنيد احساسات و خواسته‌هاي او را درك كنيد و رفتار خود را بر اساس آن‌ها تنظيم كنيد. اين كار باعث مي‌شود تا طرف مقابل در كنار شما احساس رضايت و آرامش داشته و درنتيجه براي حفظ يا بهبود رابطه تلاش خواهد كرد.

به نشانه‌هاي غيركلامي توجه كنيد

شناخت نشانه‌هاي غير‌كلامي به شما كمك مي‌كند پيش از اينكه شريك احساسي‌تان از چيزي صحبت كند شما متوجه احساسات و حالات وي باشيد. اين موضوع علاوه بر اينكه در همدلي كردن و شناخت موقعيت‌هاي مختلف به شما كمك مي‌كند باعث ايجاد احساس نزديكي ميان شما مي‌شود.

 

 

رابطه سالم و نقش مشاوره

همه ما گاهي در يك رابطه عاطفي دچار شك و ترديد مي‌شويم كه آيا شخص مناسبي را براي خود انتخاب كرده‌ايم يا خير؟ برخي مواقع نيز ممكن است احساس كنيم متوجه دليل مشكلات رابطه نشويم و يا به‌تنهايي قادر به حل كردن آن‌ها نباشيم. در چنين شرايطي معمولاً به دنبال مشورت گرفتن از ديگران خواهيم بود. اما متأسفانه برخي اوقات افرادي كه براي مشورت انتخاب مي‌كنيم راهكار صحيحي به ما ارائه نمي‌كنند. جانب‌داري، حسادت يا نداشتن علم و تجربه كافي باعث خواهد شد تا آن‌ها نتوانند به شكل مناسبي به شما كمك كنند.

علاوه بر اين گاهي به دليل ترس از قضاوت شدن يا محرمانه دانستن برخي از مسائل نمي‌خواهيم با نزديكانمان راجع به آن صحبت كنيم. به همين خاطر معمولاً توصيه مي‌شود كه اگر به دنبال رفع مشكلات در يك رابطه عاطفي هستيد و يا مي‌خواهيد كيفيت رابطه خود را بيشتر كنيد بهتر است در اين زمينه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره رابطه دختر و پسر كليك كنيد. مشاورين در كنار علم و تجربه‌اي كه براي كمك به مشكل شما دارند اين مزيت را دارند كه شما مي‌توانيد بدون ترس از قضاوت شدن با آن‌ها صحبت كنيد و همچنين مطمئن باشيد كه آن‌ها جانب‌دارانه به مشكلات شما نگاه نمي‌كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق و رابطه مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

سؤالات متداول

احساس آرامش و رضايت خاطر هر دو طرف، اعتماد و تلاش متقابل براي موفقيت ازجمله ويژگي‌هاي يك رابطه سالم هستند.

   

 منبع : رابطه سالم

 



:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۰۷:۴۹ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 6
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی