مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

بي توجهي مرد به زن يكي از مشكلاتي است كه مي‌تواند آسيب‌هاي بسياري را در زندگي مشترك شما ايجاد كند. بسياري از مردان نمي‌توانند احساسات خود را به‌صورت كلامي و با آن ادبياتي كه زنان تمايل دارند ابراز نمايند اما برخي ديگر نيز لزومي به توجه به زن نمي‌بينند و يا مشغله‌هاي كاري فرصتي براي اين قبيل مسائل به آن‌ها نمي‌دهد. بااين‌حال دريافت توجه و محبت از سوي شريك عاطفي يكي از مسائلي است كه همه ما به آن احتياج داريم و در نظر نگرفتن آن مي‌تواند پيامدهاي منفي بسياري را در رابطه شما ايجاد كند. درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد همسرتان چندان‌كه بايد به شما توجه ندارد با او دراين‌باره صحبت كنيد و سعي كنيد مشكلات موجود در رابطه عاطفي خود را برطرف نماييد اما اگر احساس مي‌كنيد به‌تنهايي در اين تلاش به موفقيت چنداني دست پيدا نكرده‌ايد مي‌توانيد از مشاورين خانواده نيز در اين زمينه كمك بگيريد.

 

 

منبع : بي توجهي مرد به زن

 

 

نشانه‌هاي بي توجهي در مردان

بي توجهي به تغييرات

يكي از رايج‌ترين نشانه‌هاي بي توجهي آقايان به زندگي مشترك اين است كه آن‌ها واكنشي نسبت به تغييرات نشان نمي‌دهند. بسياري از خانم‌هايي كه به مراكز مشاوره مراجعه مي‌كنند معتقدند تغييرات ظاهري آن‌ها يا حتي تغييرات دكوراسيون منزل چندان كه بايد به چشم همسرشان نمي‌آيد. برخي از آنها حتي بيان مي‌كنند كه اگر براي مدتي ناراحت يا مضطرب باشند نيز همسرشان متوجه اين موضوع نخواهد شد. مرداني كه نسبت به تغييرات بي توجه هستند معمولاً از نظر دادن براي مسائل مختلف نيز اجتناب مي‌كنند. براي آنها مهم نيست كه شما چه لباسي را انتخاب مي‌كنيد و يا دغدغه‌هاي ذهني خود را چگونه برطرف مي‌كنيد.

سردي عاطفي

ابراز محبت يا توجه به خواسته‌ها و نيازهاي زنان يكي از موضوعاتي است كه مردان بي توجه اهميتي به آن نمي‌دهند. اين موضوع مي‌تواند تا به اينجا پيش برود كه در صورت بروز دلخوري يا قهر نيز مردان علاقه‌اي به تغيير شرايط و دلجويي از همسرشان نداشته باشند. با توجه به اينكه اين شيوه برخورد مي‌تواند مشكلات بسياري را در رابطه شما ايجاد كند بهتر است در اين زمينه از يك مشاور خانواده كمك بگيريد.

تلاش نكردن براي رابطه

يكي ديگر از نشانه‌هاي بي توجهي در مردان اين است كه آنها براي حفظ رابطه تلاش چنداني انجام نمي‌دهند و رابطه با آن‌ها معمولاً تبديل به ارتباط يك طرفه‌اي مي‌شود كه صرفاً طرف مقابل براي نگه داشتن آن تلاش مي‌كند.

دلايل بي توجهي مرد به زن

بي توجهي مرد به زن در هر رابطه عاطفي با توجه به شرايط موجود در رابطه و نوع شخصيت هريك از طرفين دلايل بسياري خواهد داشت اما برخي از اين دلايل رايج‌تر از سايرين هستند كه در ادامه آن‌ها را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

شخصيت‌هاي بي‌توجه

بعضي افراد به‌صورت كلي نسبت به مسائل مختلف توجه كمتري دارند. درگيري‌هاي شخصي و مشغله‌هاي ذهني اين افراد معمولاً آن‌ها را از توجه به ساير مسائل بازمي‌دارد. اين قبيل افراد نه صرفاً در مقابل همسر كه در ارتباط با اكثر موضوعات و انسان‌هاي اطرافشان توجه چنداني نشان نمي‌دهند. اگرچه اين شخصيت‌ها سوءنيتي از بي‌توجهي خود ندارند بااين‌حال خواسته يا ناخواسته زندگي مشترك خود را در معرض مشكلات بسياري قرار مي‌دهند. اگر همسر شما نيز ازجمله افرادي است كه به‌طوركلي نسبت به محيط پيرامون خود توجه چنداني ندارد بهتر است راجع به احساسات و دلخوري‌هاي خود با او صحبت كنيد و در صورت لزوم از او بخواهيد از يك مشاور نكاتي را در ارتباط با شيوه تعامل با همسر يا توجه به محيط اطراف آموزش ببيند.

دلخوري‌هاي موجود در رابطه

دلخوري و سردي در رابطه يكي از اصلي‌ترين دلايل براي بي توجهي مرد به زن محسوب مي‌شود. بسياري از مردان به دليل قهر يا به‌عنوان ابزاري براي تنبيه همسرشان در هنگام بروز دلخوري‌ها توجه خود را به او كم مي‌كنند. اما يكي از مسائل نگران‌كننده در اين ميان اين است كه گاهي طولاني شدن دلخوري‌ها باعث بروز سردي و بي‌تفاوتي در رابطه مي‌شود و به عبارتي طلاق عاطفي يا سردي و بي‌توجهي دائم ميان زوجين دليل بي توجهي مرد به زن است. در چنين شرايطي بهتر است با كمك گرفتن از مشاورين خانواده سعي كنيد تا اختلافات پيش‌آمده را برطرف كرده و رابطه عاطفي خود را به شرايط قبل از دلخوري بازگردانيد.

بي توجهي مرد به زن | احساس بي‌فايده بودن

بي‌توجهي به نظرات همسر گاهي مردان را به اين باور مي‌رساند كه آن‌ها چه نظراتشان را بيان كنند و چه نكنند تأثيري در رفتار همسرشان نخواهد داشت. اين موضوع باعث خواهد شد تا مرد به‌تدريج از بيان نظرات يا نشان دادن توجه خسته شده و از اين كار دست بكشد.

تفاوت در شيوه ابراز توجه

گاهي اوقات بي توجهي مرد به زن يك برداشت اشتباه است كه به دليل تفاوت در شيوه ابراز محبت يا توجه خود را نشان مي‌دهد. براي مثال ممكن است مردي تلاش براي تأمين آسايش اعضاي خانواده را نشانه توجه بداند اما همسرش ترجيح بدهد كه توجه را به‌صورت كلامي و در رفتار محبت‌آميز او ببيند. اين موضوع بيش از آنكه به معناي بي توجهي مرد به زن باشد نشان‌دهنده نبود زبان مشترك ميان زوجين است كه البته مي‌تواند آسيب‌هاي بسياري را نيز در رابطه برجاي بگذارد و بهتر است براي رفع آن اقدام نماييد.

خيانت مرد به زن

در برخي موارد بي‌توجهي مي‌تواند يكي از پيامدهاي خيانت مرد به زن باشد. به عبارتي همسر شما توجه و محبت خود را به هر دليلي با فردي ديگر قسمت مي‌كند و بي‌توجهي او به شما به‌خصوص درزمينهٔ مسائل ظاهري يا جنسي دليلي براي اين موضوع است. براي آشنايي با نشانه هاي خيانت مردان كليك كنيد.

پيامدهاي بي توجهي مرد به زن

بي توجهي مرد به زن مي‌تواند آسيب‌هاي بسياري را در يك رابطه ايجاد كند و يا حتي آن را از بين ببرد. به همين خاطر اگر احساس مي‌كنيد رابطه شما نيز دچار اين مشكل شده بهتر است با استفاده از راهكارهايي در اين زمينه و همين‌طور كمك گرفتن از مشاورين اين موضوع را در زندگي خود برطرف كرده و از بروز مشكلات جدي‌تر جلوگيري كنيد. در ادامه برخي از پيامدهاي بي توجهي مرد به زن را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

پايين آمدن كيفيت رابطه

تعامل عاطفي يكي از نيازهاي اساسي همه انسان‌هاست. همه ما نياز داريم تا به فرد يا افرادي محبت كرده و همين‌طور از آن‌ها محبت يا توجه دريافت نماييم. به ميزاني كه اين تعامل عاطفي در يك رابطه بيشتر اتفاق بيفتد سلامت رواني افراد و كيفيت ارتباط آن‌ها با يكديگر نيز بهتر خواهد بود و درنتيجه به ميزاني كه بي‌توجهي در يك رابطه شدت پيدا كند كيفيت ارتباط عاطفي و ميزان محبت طرفين به يكديگر نيز كاهش پيدا مي‌كند.

افزايش احتمال خيانت يا جدايي

تحقيقات نشان مي‌دهد زنان معمولاً در شرايطي دست به خيانت مي‌زنند كه نيازهاي عاطفي آن‌ها در رابطه با همسر خود تأمين نباشد. به عبارتي مي‌توان گفت هدف زنان از خيانت پيدا كردن يك پايگاه عاطفي مطمئن است. درنتيجه بي توجهي مرد به زن مي‌تواند احتمال بروز خيانت يا حتي تصميم زن براي جدايي از همسرش را افزايش دهد.

بي توجهي مرد به زن | آسيب ديدن فرزندان

هنگامي‌كه ميان زوجين توجه و محبت كافي وجود نداشته باشد فرزندان آن‌ها نيز به لحاظ روحي آسيب خواهند ديد. آن‌ها در شرايطي رشد خواهند كرد كه توجه و محبت چنداني را ميان والدين خود تجربه نكرده‌اند و اين فضاي عاطفي سرد علاوه بر آسيب زدن به روحيه فرزندان مي‌تواند تبديل به الگويي براي برخورد آن‌ها با شريك زندگي‌شان نيز باشد.

راهكارهايي براي پايان دادن به بي توجهي مرد به زن

دلايل بي توجهي را پيدا كنيد

سعي كنيد با بررسي دقيق و بي‌طرفانه رفتار خود و همسرتان دلايل بي‌توجهي او را پيدا كنيد. هنگامي‌كه شما دلايل اين رفتار را پيدا كرده باشيد مي‌توانيد براي برطرف كردن آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد. اگر احساس مي‌كنيد در اين زمينه نياز به كمك داريد مي‌توانيد از روانشناسان خانواده كمك بگيريد.

بي توجهي مرد به زن | با همسرتان صحبت كنيد

صحبت كردن با همسر يكي از مهم‌ترين راهكارهايي است كه به شما براي رفع بي‌توجهي‌ها كمك خواهد كرد. سعي كنيد احساسات خود را صادقانه و صريح با همسرتان در ميان بگذاريد و دلايل و نظرات او را نيز بشنويد. گاهي ممكن است در حين صحبت با همسرتان متوجه اين موضوع شويد كه او ناخواسته اين‌گونه رفتار كرده و يا متوجه دلخوري‌هاي او از زندگي مشتركتان شويد. هردوي اين مسائل به شما در بهبود شرايط نسبت به آنچه اكنون وجود دارد كمك خواهد كرد.

زبان مشترك پيدا كنيد

همان‌طور كه گفته شد يكي از دلايل بي توجهي مرد به زن فقدان يك زبان مشترك ميان آن‌هاست و هر يك از زوجين توجه را به معناي رفتاري مي‌داند كه ازنظر ديگري توجه محسوب نمي‌شود. در چنين شرايطي بهتر است براي پيدا كردن يك زبان مشترك با همسرتان تلاش كنيد. براي مثال بهتر است شما تا حدودي به تلاش‌هاي وي براي نشان دادن توجه خود اهميت بدهيد و او نيز تا حدي به خواسته‌هاي شما توجه نشان دهد. گاهي برخي از آقايان رفتارهاي محبت‌آميز را بلد نيستند و اين موضوع باعث ناراحتي همسرشان مي‌شود. در چنين شرايط بهتر است از يك روانشناس مطمئن براي آموزش اين رفتارها كمك بگيريد.

در رابطه غرق نشويد

يكنواختي ازجمله مسائلي است كه باعث بروز بي‌توجهي مي‌شود. هنگامي‌كه يك رفتار را بيش‌ازحد تكرار كنيد، براي مثال هميشه در حال گلايه كردن باشيد و يا حتي هميشه همسرتان را ببخشيد و از خواسته‌هايتان براي خوشحالي او بگذريد به‌تدريج اين باور در وي ايجاد مي‌شود كه دليلي براي توجه وجود ندارد و او هرزمان كه اراده كند شما را در دسترس خواهد داشت. اگر مي‌خواهيد با بي‌توجهي همسرتان مبارزه كنيد سعي كنيد به هويت و عزت‌نفس خود احترام گذاشته و خود را تماماً در زندگي مشتركتان غرق نكنيد.

كمك بگيريد

استفاده از مشاوره خانواده به شما كمك مي‌كند تا دلايل بي‌توجهي همسرتان را پيدا كرده و براي رفع آن‌ها اقدام نماييد. علاوه بر اين بي‌توجهي به‌طورقطع آسيب‌هاي روحي و پيامدهاي منفي بسياري را در زندگي شما ايجاد كرده؛ يكي از اقدامات روانشناسان اين است كه به شما كمك مي‌كنند تا اين پيامدها را از زندگي خود پاك كرده و برخلاف بي‌توجهي‌ها عزت‌نفس خود را حفظ كنيد. حتي درصورتي‌كه تصميم گرفته‌ايد از اين رابطه خارج شويد روانشناسان مي‌توانند به شما كمك كنند تا فشار رواني كمتري را در اين شرايط تجربه كنيد. به همين خاطر بهتر است مشاوره‌هاي روانشناسي را جدي بگيريد. براي دريافت جلسات مشاوره خانواده كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني خانواده با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

 

سؤالات متداول

پايين آمدن كيفيت رابطه، افزايش احتمال خيانت يا جدايي و همين‌طور آسيب ديدن روحي فرزندان ازجمله پيامدهاي اين موضوع هستند.

وجود اختلاف و دلخوري در زندگي مشترك، ناتواني در ابراز محبت يا احساس بي‌نتيجه بودن بيان نظرات، از دلايل بي توجهي مرد به زن هستند.

   

منبع : بي توجهي مرد به زن

 



:: بازديد از اين مطلب : 3

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۸:۲۵:۱۵ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی