مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

ترك كراك به دليل خاصيت اعتيادآوري بالاي اين ماده معمولاً با دشواري‌هاي بسياري همراه است. وابستگي شديد جسمي و به‌خصوص رواني كه به دنبال مصرف اين ماده مخدر ايجاد مي‌شود باعث خواهد شد تا فرد از ترك كراك نااميد شده و تصور كند كه امكان ترك براي فرد وجود ندارد. عوارض زياد كراك بر تمام جنبه‌هاي زندگي فرد اثرات نامطلوب خود را مي‌گذارد و اهميت ترك را بيشتر از قبل مي‌كند. به همين خاطر درصورتي‌كه مي‌خواهيد براي ترك اعتياد به اين ماده مخدر اقدام نماييد بهتر است از متخصصين روانشناسي كمك بگيريد. علاوه بر فرد خانواده‌ها نيز مي‌توانند با استفاده از جلسات مشاوره اطلاعات خود را در ارتباط با چگونگي كمك به بيمار براي ترك كراك افزايش دهند.

 

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع:

ترك كراك با بهترين روش ها چند روز طول مي كشد؟

كراك چيست؟

كراك نام ماده مخدري است كه از تصفيه كوكائين به دست مي‌آيد و به همين خاطر توانايي اثرگذاري آن به‌مراتب بيشتر از كوكائين مي‌باشد و اين موضوع باعث بالا رفتن خاصيت اعتيادآوري جسمي و رواني اين ماده مخدر مي‌شود. متأسفانه علي‌رغم خطرناك بودن استفاده از اين ماده مخدر به دليل قيمت پايين، فراواني و دسترسي‌پذيري آن به ميزاني است كه باعث اعتياد بسياري از افراد حتي نوجوانان مي‌شود.

استفاده از كراك باعث افزايش دوپامين در مغز مي‌شود و با توجه به اينكه دوپامين عامل اصلي بروز احساس لذت و سرخوشي است، به دنبال استفاده از اين ماده فرد يك احساس انرژي و شادي بيش‌ازحد را تجربه خواهد كرد.

 

بيشتر بخوانيد : اعتياد به الكل | علل و علائم ظاهري الكليسم

 

دلايل اعتياد به كراك و نشانه‌هاي آن

احساس سرخوشي و لذتي كه پس از استفاده از كراك براي فرد ايجاد مي‌شود، تبديل به عاملي خواهد شد كه او را به سمت مصرف مجدد اين ماده خواهد كشاند. بااين‌حال پس از مدتي استفاده از اين ماده مخدر، آنچه فرد را به ادامه مصرف كراك مجبور مي‌كند نشانه‌هاي ناخوشايند جسمي و رواني است كه در هنگام عدم استفاده از اين ماده مخدر بروز پيدا مي‌كند. درنتيجه مي‌توان گفت كه اگرچه ابتداي مسير اعتياد به اين ماده مخدر تمايل فرد براي كسب لذت بيشتر است بااين‌حال انگيزه ادامه اعتياد فرار از احساسات ناخوشايند است و همين موضوع ترك كراك را دشوار مي‌سازد زيرا بسياري از افراد توانايي تحمل نشانه‌هاي ترك را ندارند و يا ترسي كه از اين نشانه‌ها بر اساس گفته‌هاي ديگران در ذهنشان شكل گرفته باعث مي‌شود كه تمايلي براي تجربه ترك نداشته باشند.

تماس با مشاور

استفاده از كراك و اعتياد به آن باعث بروز نشانه‌هايي در رفتار فرد مي‌شود كه برخي از شايع‌ترين آن‌ها موارد زير را دربر مي‌گيرد.

  • احساس سرخوشي و انرژي كه با خلق معمول فرد تفاوت دارد
  • پرحرفي كه گاهي اوقات به‌صورت پرش افكار نمايان مي‌شود
  • كاهش اشتها و نياز به خواب
  • افزايش فعاليت جنسي
  • افزايش اعتمادبه‌نفس
  • فرد براي تجربه لذت ناچار است به‌صورت مداوم ميزان مصرف را افزايش دهد
  • بروز نشانه‌هاي ناخوشايند جسمي و رواني در صورت عدم استفاده از ماده مخدر يا كاهش مصرف
  • كاهش بهره‌وري در ساير زمينه‌ها به دليل مشغوليت ذهني با موضوع اعتياد

نشانه‌هاي ترك كراك

درصورتي‌كه فرد مصرف كراك را به ناگهان قطع كرده و يا ميزان استفاده را كاهش دهد علائم ناخوشايندي را تجربه خواهد كرد كه به آن‌ها نشانه‌هاي ترك كراك گفته مي‌شود. اين نشانه‌ها شامل موارد زير است. براي آشنايي بيشتر با نشانه ها و عوارض اعتياد به كراك كليك كنيد.

  • بالا رفتن فشارخون و بي‌نظمي در ضربان قلب
  • اختلال در خواب
  • بروز حساسيت‌هاي پوستي يا انواع آلرژي
  • مشكلات تنفسي
  • بيماري‌هاي روحي مانند اضطراب و افسردگي

ترك كراك

براي ترك كراك روش‌هاي درماني مختلفي وجود دارد. اصلي‌ترين روش براي ترك اعتياد به اين ماده مخدر استفاده همزمان از دو روش درمان‌هاي فيزيولوژيك يا سم‌زدايي و درمان‌هاي روان‌شناختي يا جلسات مشاوره و بازپروري است. بسياري از افرادي كه خود يا يكي از نزديكانشان تجربه ترك كراك را داشته است با اين معضل مواجه شده‌اند كه فرد پس از مدتي استفاده از مواد مخدر را از سر مي‌گيرد. اين موضوع بيش از هر چيز به اين خاطر است كه اغلب افراد درمان‌هاي جسماني و استفاده از دارو را به معناي درمان كامل ترك اعتياد مي‌دانند و توجهي به درمان وابستگي‌هاي رواني ندارند. باقي ماندن وابستگي‌هاي رواني و بي‌توجهي به درمان آن‌ها باعث مي‌شود كه با كنار رفتن فشارهاي اجتماعي فرد مجدداً ميل به مصرف را در خود احساس كرده و دير يا زود توانايي مبارزه با اين ميل را از دست خواهد داد.

ازجمله مهم‌ترين تكنيك‌هايي كه در درمان رواني اعتياد به كراك از آن‌ها استفاده مي‌شود، شامل موارد زير است. براي شروع و دريافت خدمات ترك اعتياد كليك كنيد.

افزايش آگاهي

اولين قدم در درمان اعتياد به مواد مخدر افزايش آگاهي فرد است؛ معتادان و خانواده آن‌ها مي‌بايست نسبت به نوع ماده مخدر و روش‌هاي اثرگذاري آن بر جسم و روان فرد اطلاعات كاملي داشته باشند زيرا به ميزاني كه آگاهي شما از يك موضوع بيشتر باشد توانايي بالاتري در مديريت آن خواهيد داشت.

كنترل ميل به مصرف

در طي جلسات روان‌درماني براي ترك كراك به فرد در ارتباط با وسوسه مصرف مجدد و روش‌هاي مبارزه با آن آگاهي داده مي‌شود. براي مثال از وي خواسته مي‌شود موقعيت‌هايي كه باعث افزايش تمايل به مصرف مجدد مي‌شود را شناسايي كرده و سپس براي مقاومت در برابر آن‌ها برنامه‌ريزي مي‌شود.

شناسايي دلايل زيربنايي براي ترك كراك

در اواسط درمان روان‌شناختي براي ترك اعتياد به كراك درمانگر به دنبال دلايل زيربنايي گرايش فرد براي شروع مصرف مواد مخدر مي‌گردد و به بيمار كمك مي‌كند تا با از بين بردن اين دلايل احتمال استفاده مجدد از مواد مخدر را كاهش دهد. براي مثال ممكن است احساس تنهايي و افسردگي دليلي باشد كه باعث گرايش فرد به مصرف كراك شده باشد زيرا اين ماده باعث افزايش اعتمادبه‌نفس و تلاش براي برقراري ارتباط با ديگران مي‌شود. در اين شرايط درمانگر به بيمار روش‌هاي مناسبي را براي برقراري روابط اجتماعي آموزش مي‌دهد تا نيازي به استفاده از مواد مخدر براي رسيدن به اين هدف نداشته باشد.

كمك به حل مشكلات ثانويه

اعتياد به كراك يا هر نوع ماده مخدر ديگر باعث بروز مشكلاتي در زندگي فرد مي‌شود. معتادين معمولاً موقعيت شغلي يا تحصيلي خود را از دست مي‌دهند و علاوه بر اين مشكلات بسياري نيز با اعضاي خانواده و نزديكان پيدا مي‌كنند. روانشناسان به فرد كمك مي‌كنند تا به‌تدريج مشكلاتي را كه به دليل اعتياد در زندگيشان پيش‌آمده برطرف كنند و مجدداً از وضعيت مناسبي در زندگي برخوردار شوند.

خانواده درماني

طلاق و فروپاشي خانواده يا طرد شدن توسط نزديكان و اعضاي خانواده ازجمله مشكلات رايجي است كه براي مبتلايان به اعتياد پيش خواهد آمد. علاوه بر اين خانواده اين افراد معمولاً آسيب‌هاي رواني بسياري را تجربه مي‌كنند. بدرفتاري‌هاي فرد معتاد با خانواده، مشكلات مالي و قانوني كه به دليل اعتياد براي فرد پيش مي‌آيد و بسياري از مسائل ديگر ازجمله موضوعاتي هستند كه باعث بروز بيماري‌هاي رواني در اعضاي خانواده و به‌خصوص كودكان مي‌شوند. به همين خاطر يكي از موضوعاتي كه در جلسات روان‌درماني به آن توجه مي‌شود خانواده درماني است.

در خانواده درماني براي ترك اعتياد به كراك، در درجه اول آگاهي خانواده راجع به كراك و عوارض اعتياد به آن افزايش پيدا مي‌كند و سپس به آن‌ها آموزش داده مي‌شود كه چطور با معتاد به كراك برخورد شود. علاوه بر اين براي بهبود مشكلات و شرايط پيش‌آمده در خانواده به آن‌ها كمك مي‌شود و همچنين سلامت روان اعضاي خانواده و مشكلات آن‌ها نيز مورد بررسي قرار مي‌گيرد.

 

بيشتر بخوانيد : ترك اعتياد به مواد محرك با موثرترين راهكارهاي درمان

 

نقش اطرافيان در ترك كراك

خانواده و اطرافيان افرادي كه درگير اعتياد هستند نقش بسيار تعيين‌كننده‌اي در ترك يا ادامه مصرف دارند. به ميزاني كه شما بتوانيد پذيرش خود را نسبت به اين وضعيت بالاتر ببريد و با حمايت بيشتري با فرد برخورد كنيد احتمال تمايل وي براي ترك اعتياد به مواد مخدر افزايش پيدا مي‌كند. به خاطر داشته باشيد كه طرد كردن و بي‌توجهي به فرد باعث مي‌شود كه آن‌ها هرچه بيشتر در اعتياد خود فرو بروند. درنتيجه تا جاي ممكن از بحث و مشاجره و يا به رخ كشيدن ناتواني‌هاي آن‌ها خودداري كنيد.

پس از ترك كراك فرد با اين واقعيت مواجه مي‌شود كه بسياري از موقعيت‌هاي اجتماعي را به دليل سابقه اعتياد از دست داده است و يا ممكن است مشكلات روحي بسياري را تجربه كند. در اين شرايط همراهي و محبت شما مي‌تواند عاملي براي انگيزه و تلاش فرد در جهت بهبود وضعيت باشد اما اگر او احساس كند حمايت و محبت شما را نيز ندارد با احتمال بيشتري مصرف مجدد مواد مخدر را شروع خواهد كرد.

با توجه به مجموع آنچه گفته شد روانشناسان توصيه مي‌كنند كه خانواده افراد درگير اعتياد نيز حتي در صورت بي‌ميلي فرد به ترك اعتياد از جلسات مشاوره استفاده كنند. اين جلسات به شما كمك خواهد كرد تا در شرايط موجود سلامت روان خود را حفظ كنيد. به علاوه اطلاعات مفيدي در ارتباط با نحوه برخورد با بيمار و ترغيب وي براي ترك اعتياد در اختيارتان خواهد گذاشت. براي دريافت مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

سؤالات متداول

1. بهترين روش براي ترك كراك چيست؟

معمولاً با توجه به عواملي مانند سابقه و ميزان مصرف، وضعيت سني و جسمي و بسياري از مسائل ديگر بهترين شيوه ترك كراك براي فرد مشخص مي‌شود اما به‌طوركلي بهتر است استفاده از جلسات روان‌درماني را نيز در كنار درمان‌هاي فيزيولوژيك جدي بگيريد. اين درمان‌ها احتمال مصرف مجدد پس از ترك را كاهش مي‌دهد.

 

راي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره _ تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

ترك كراك با بهترين روش ها چند روز طول مي كشد؟

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۸:۲۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 8
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی