مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

طلاق از شوهر معتاد يكي از رايج ترين پرسش‌هايي است كه پس از مواجه شدن با اعتياد همسر ذهن زنان را به خود مشغول مي‌سازد. اما بهترين جواب به اين سوال چيست؟ طبق نظر كارشناسان هرگز نمي‌توان يك توصيه عمومي را براي زندگي همه افراد تجويز كرد. شدت اعتياد هميشه يكسان نيستو همچنين مشكلات ناشي از مصرف هرگونه مواد نيز مي‌تواند با يكديگر متفاوت باشد. در نتيجه بسيار اهميت دارد كه براي دريافت جواب خود ابتدا وضعيت و مشكلات همسرتان را به طور دقيق با يك مشاور در ميان بگذاريد و با سنجش تمامي جوانب بهترين تصميم را بگيريد. ما در ادامه تلاش كرده ايم تا از زواياي مختلف اين موضوع را مورد بررسي قرار دهيم. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين باره تا انتهاي مطلب با ما همراه باشيد.

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

منبع :

طلاق از شوهر معتاد 

 آيا بايد از شوهر معتاد طلاق گرفت 

 

 

طلاق از شوهر معتاد | عواملي كه زنان را به سمت طلاق سوق مي دهد

زندگي كردن با يك فرد معتاد كار آساني نيست. ممكن است افراد از بيرون خانواده به زن فشار بياورند كه از شوهر خود حمايت كند و در اين دوران سخت او را تنها نگذارد. اما حقيقت اين است كه اين يك تصميم شخصي مي‌باشد و به ظرفيت رواني و مشكلات موجود در زندگي هر فرد بستگي دارد.

چالش‌هاي زندگي با شوهر معتاد ممكن است آنقدر شديد باشند كه خود فرد را نيز درگير مشكلات روانشناختي از جمله افسردگي و اضطراب كنند و او را به سمت طلاق و جدايي سوق دهند. اگر با چالش‌هايي كه در اين زمينه وجود دارند آشنا باشيد، مي‌توانيد از قبل آمادگي مواجهه با آن‌ها را در خود ايجاد كنيد و يا براي نشان دادن واكنش مناسب از قبل برنامه ريزي نماييد. از جمله مهم‌ترين مشكلاتي كه در زندگي با شوهر معتاد زنان را آزار مي‌دهد مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. عدم مسئوليت پذيري در همسر

يكي از مشخصه‌هاي اصلي اعتياد اين است كه كاركرد فرد را مختل كرده و باعث مي‌شود كه او نتواند از پس مسئوليت‌هاي فردي و اجتماعي خود بر بيايد. اين امر موجب مي‌شود كه فشارهاي زندگي بر روي زن بيشتر شده و او مجبور شود با مسائل مالي و اجتماعي گوناگوني دست و پنجه نرم كند. البته با شروع درمان‌هاي روان شناختي در ترك اعتياد، متخصصين تلاش مي‌كنند تا مهارت‌هاي فردي بيمار را ارتقا دهند و به او كمك كنند تا زندگي قبلي خود را بازيابد.

2. طلاق از شوهر معتاد | تاثير اعتياد پدر بر فرزندان

اعتياد پدر مي‌تواند آسيب‌هاي رواني جدي بر فرزندان به جاي بگذارد. بسياري از كودكان از مشكلات پدر خود احساس شرمندگي مي‌كنند و به همين دليل اعتماد به نفس‌شان را نيز از دست مي‌دهند. بسيار اهميت دارد كه در اين شرايط اعتياد را به عنوان يك بيماري براي فرزند خود تشريح كنيد و از تاثير برچسب‌هاي اجتماعي بر اين مشكل بكاهيد. كمك گرفتن از مشاوره كودك و شركت در جلسات خانواده درماني به شما كمك مي‌كند تا اين چالش را با سهولت بيشتري مديريت نماييد.

تماس با مشاور

3. مواجهه با خشونت خانگي

افرادي كه تحت تاثير مواد قرار دارند از نظر رفتاري با تغييرات گسترده‌اي رو به رو مي‌شوند. براي مثال افزايش تجربه خشم و پرخاشگري به خصوص زماني كه مواد در دسترس قرار ندارد يكي از چالش‌هاي بسيار مهمي است كه مي‌تواند در تصميم گيري براي ادامه زندگي تاثير بسزايي بگذارد. روانشناسان براي رفع اين مشكل آموزش كنترل خشم را در برنامه‌هاي درماني خود قرار مي‌دهند. با اين حال افرادي كه براي درمان مراجعه نمي‌كنند و اقدامات بسيار خشونت آميزي را در مواجهه با همسر يا فرزندان انجام مي‌دهند بيش از ديگران همسرانشان را به سمت طلاق سوق مي‌دهند.

4. مشكلات جنسي

مصرف مواد اغلب در ميل و عملكرد جنسي افراد تغييرات چشمگيري ايجاد مي‌كند كه اين مسئله نيز مي‌تواند رضايت زناشويي را تا حد زيادي تحت تاثير قرار دهد. براي مثال افرادي كه ترياك يا مشتقات آن را مصرف مي‌كنند، ممكن است در ابتدا از نظر جنسي احساس كنند توانمندتر شده‌اند اما به مرور زمان ميل جنسي خود را از دست مي‌دهند و نمي‌توانند روابط با كيفيتي برقرار كنند.

5. افزايش ريسك ابتلا به بيماري هاي جدي

استفاده از موادي نظير هروئين و انتخاب روش‌هاي تزريقي براي استعمال مواد، خطر ابتلا به بيماري‌هاي جدي نظير ايدز را در مبتلايان به اعتياد افزايش مي‌دهد. اين مسئله نيز به خودي خود موضوع بسيار مهمي است كه مي‌تواند نگراني زنان را افزايش داده و بر تصميم آن‌ها در مورد طلاق تاثير بگذارد.

طلاق از شوهر معتاد | مواردي كه بايد به آن ها توجه كنيد

تصميم گيري براي طلاق همواره كار پيچيده و چالش برانگيزي است. اين امر حتي در مواردي كه يكي از زوجين درگيراعتياد و آسيب‌هاي ناشي از آن شده نيز صدق مي‌كند. چرا كه عوامل گوناگوني نظير نداشتن حمايت خانوادگي بعد از طلاق، نگراني در مورد فرزندان، داشتن مشكلات مالي و احساس عشق و وابستگي به همسر مانع از اين مي‌شوند كه افراد به راحتي تصميم بگيرند و به زندگي مشترك خود خاتمه بخشند. اگر متوجه اعتياد همسر خود شده‌ايد و تصميم به طلاق در ذهنتان پر رنگ شده است، بايد قبل از هر اقدامي به موارد زير توجه كنيد:

1. هنگام عصبانيت تصميم نگيريد

تقريبا اكثر زنان وقتي از اعتياد همسرشان مطلع مي‌شوند خشم زيادي را تجربه مي‌كنند. ممكن است با خود فكر كنيد شوهرم، من و خانواده‌اش را دوست ندارد يا عواقب كارهايش را در نظر نمي‌گيرد. همين افكار باعث مي‌شود كه احساسات منفي بسياري در شما جريان يابد و باعث شوند كه ذهنتان به شدت به هم بريزد. در اين شرايط آنچه بيش از هرچيزي اهميت دارد اين است كه بتوانيد خود را آرام كنيد و كنترل اوضاع را به دست بگيريد.

توجه داشته باشيد كه ذهن انسان در زمان تجربه هيجانات منفي كارايي خود را تا حد زيادي از دست مي‌دهد و از پس فعاليت‌هاي شناختي نظير تصميم گيري و قضاوت بر نمي‌آيد. در نتيجه اگر در اين شرايط به طلاق فكر مي‌كنيد، بايد آن را به عنوان گزينه‌اي در ذهن خود نگه داريد اما تصميم گيري جدي در مورد آن را به زماني موكول كنيد كه بر هيجاناتتان مسلط شده‌ايد.

2. طلاق از شوهر معتاد | در مورد اعتياد همسرتان اطلاعات كسب كنيد

براي اينكه بتوانيد به تصميم درستي در مورد ادامه زندگي يا طلاق دست يابيد لازم است كه به طور واضح مشكل همسرتان را بشناسيد و از علائم و عوارض اعتياد او آگاه باشيد. به همين خاطر بايد در مورد موادي كه همسرتان مصرف مي‌كند اطلاعات بيشتري به دست بياوريد تا بدانيد اگر طلاق نگيريد، بايد چه چالش‌هايي را پشت سر بگذاريد.

براي مثال اگر همسرتان موادي نظير شيشه يا كوكائين مصرف مي‌كند بايد ماهيت توهم زاي اين نوع مواد را بشناسيد و در مورد راهكارهاي خود مراقبتي زماني كه فرد تحت تاثير مواد قرار دارد اطلاعات كسب كنيد. مشورت گرفتن از يك روانشناس متخصص در حيطه اعتياد به شما كمك مي‌كند تا در اين زمينه آگاهي بيشتري به دست بياوريد و شرايط خود را با ديد بازتري مورد بررسي قرار دهيد.

3. درمان هاي اعتياد را بشناسيد

بسياري از افراد فكر مي‌كنند كه اعتياد پايان راه است و همه افرادي كه معتاد مي‌شوند لزوما در زندگي خود محكوم به شكست هستند. اين در حالي است كه امروزه روش‌هاي جديدي براي درمان سوء مصرف مواد و الكل ابداع شده و بسياري از افراد پس از گذراندن دوره‌هاي درماني خود توانسته‌اند به زندگي عادي برگردند.

در نتيجه بسيار مهم است كه با يك متخصص در مورد بهترين روش‌هاي درمان براي اعتياد همسرتان مشورت كنيد و امكان بهبودي را بسنجيد. درمان‌هايي نظير سم زدايي به كمك داروهاي نگه دارنده و رويكردهاي روان شناختي نظير گروه درماني، خانواده درماني و مصاحبه انگيزشي از جمله روش‌هاي بسيار كارآمدي هستند كه امروزه به عنوان موثرترين روش‌هاي ترك اعتياد شناخته مي‌شوند. براي آشنايي با روش هاي ترك اعتياد كليك كنيد.

4. طلاق از شوهر معتاد | با ماهيت اعتياد آشنا شويد

نگاهي كه شما به اعتياد داريد تا حد زيادي مي‌تواند در تصميم گيري براي طلاق و يا كمك به همسرتان براي ترك تاثير بگذارد. امروزه متخصصان اعتياد را به عنوان يك بيماري عود كننده مغزي مي‌شناسند. به اين معني كه مغز انسان در اثر مصرف مواد دچار تغييراتي مي‌شود كه منجر به مشكلاتي در بلند مدت مي‌گردد. از همين رو با وجود سم زدايي و پاك شدن جسم از مواد نيز افراد به مراقبت‌هاي بلند مدت و دريافت درمان‌هاي روان شناختي احتياج دارند.

آن‌ها ممكن است با گذشت مدت‌ها باقي ماندن در دوره پرهيز گاهي دچار لغزش شوند. اگر افراد اين لغزش‌ها را به عنوان بي ارادگي و شكست قطعي درمان در نظر بگيرند مسلما بيمار نيز اعتماد به نفس خود را از دست داده و مجددا در دام اعتياد گرفتار مي‌شود. اما اگر آن‌ها را به عنوان چالش‌هايي در فرايند ترك بلند مدت در نظر بگيريد، مي‌توانيد به شوهرتان كمك كنيد تا از آن‌ها عبور كرده و به ادامه فرايند درمان خود بپردازد. پس حتما براي كمك به همسرتان مشاوره ترك اعتياد دريافت نماييد.

5. از مشاوره طلاق كمك بگيريد

در نهايت براي آنكه در مورد طلاق اقدام كنيدف بايد مسائل مختلفي را مورد سنجش قرار دهيد. براي مثال برنامه ريزي براي زندگي پس از جدايي، آماده كردن فرزندان براي زندگي با يكي از والدين و سازگار شدن آن‌ها با فرايند طلاق و هم چنين سازگاري رواني خود شما با احساسات منفي ناشي از طلاق از جمله خشم، نفرت، غم و اندوه شديد همگي از جمله مسائلي هستند كه بايد به درستي مورد بررسي قرار بگيرند تا در صورتي كه تصميم به طلاق شما جدي شد، بتوانيد از قبل به درستي براي آن برنامه ريزي كرده و موانع و مشكلاتي كه در اين مورد بر سر راه شما قرار دارند را بشناسيد. براي دريافت مشاوره طلاق كليك كنيد.

سوالات متداول

– اگر شوهرم را براي ترك به كمپ بفرستم چقدر احتمال دارد كه دوباره به سمت مواد برود؟

اعتياد تنها يك وابستگي جسماني ساده نيست. بلكه مهم‌ترين بخش آن وابستگي رواني است كه اگر تحت درمان قرار نگيرد اعتياد فرد هرگز به طور كامل از بين نمي‌رود. اگر كمپ ترك اعتياد فضاي مناسبي داشته باشد و از روش‌هاي منسوخ شده و اجباري استفاده نكند، در كنار روان درماني مي‌تواند به بهبود پايدار همسرتان كمك كند. اما فرستادن فرد به كمپ‌هاي اجباري غير استاندارد مي‌تواند منجر به افزايش مشكلات رواني فرد شده و از نظر رواني تمايل او را به مصرف مجدد مواد افزايش دهد.

براي دريافت مشاوره در زمينه طلاق مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166418908 تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع :

طلاق از شوهر معتاد 

 آيا بايد از شوهر معتاد طلاق گرفت 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۲ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۳۴:۵۹ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 8
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی