مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

***گرافي يكي از پديده‌هايي است كه در سال‌هاي اخير و با گسترش استفاده از اينترنت رواج بيشتري پيدا كرده است. به‌طوركلي ***گرافي به معناي به تصوير كشيدن فعاليت جنسي انسان يا حيوان است و مي‌تواند در قالب عكس يا فيلم ايجاد شود. گسترش استفاده از اين پديده در جامعه تا حدودي باعث معمول‌تر شدن ديدگاه‌ها در رابطه با اين موضوع شده است بااين‌حال ***گرافي مي‌تواند مشكلات بسياري را در زمينه بهداشت روابط جنسي يا حتي سلامت روان براي فرد ايجاد كند. به همين خاطر مي‌بايست نسبت به اين موضوع حساسيت بيشتري داشته باشيد و اگر شما يا فردي از اطرافيانتان دچار مشكل اعتياد به فيلم‌ها يا تصاوير پورن شده است اقداماتي را براي رفع اين مشكل انجام دهيد.

منبع: ***گرافي چيست ؟

***گرافي و عادت به آن

***گرافي يا به زبان فارسي هرزه‌نگاري به اين معناست كه تصاوير يا فيلم‌هايي از برقراري رابطه جنسي ميان حيوانات يا انسان‌ها ضبط و پخش شده باشد. تماشاي اين فيلم‌ها معمولاً در ميان نوجوانان و جوانان رواج بيشتري پيدا مي‌كند و لذتي كه به دنبال مشاهده آن‌ها براي فرد ايجاد مي‌شود مي‌تواند يكي از اصلي‌ترين دلايل تمايل به تكرار مجدد اين رفتار باشد.

درست مانند هرگونه اعتياد رفتاري ديگر پس از مدتي فرد متوجه خواهد شد كه كنترل خود را بر روي رفتار موردنظر ازدست داده و به‌اجبار به دنبال انجام مجدد اين رفتار خواهد بود. اين موضوع مي‌تواند مشكلات بسياري را به همراه داشته باشد و همين‌طور باعث كاهش بهره‌وري فرد در ساير زمينه‌ها باشد.

دلايل گرايش به ***گرافي

يكي از سؤالاتي كه در ارتباط با اين موضوع مي‌بايست به آن پاسخ داد اين است كه علي‌رغم آسيب‌هايي كه در ارتباط با ***گرافي مطرح مي‌شود چرا اين پديده روزبه‌روز طرفداران بيشتري در ميان جوانان پيدا مي‌كند؟ دلايل بسياري براي گرايش به اين پديده وجود دارد كه در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهيم كرد.

وجود باورهاي غلط

وجود تصوراتي نظير اينكه مشاهده فيلم‌هاي پورن باعث يادگيري رفتارهاي جنسي مطلوب و بهبود عملكرد فرد در حين برقراري ارتباط با ديگران مي‌شود يكي از مهم‌ترين مسائلي است كه باعث تمايل جوانان به ***گرافي خواهد شد. علاوه بر اين تصور اشتباه ديگري نيز وجود دارد كه معتقد است مشاهده اين فيلم‌ها باعث تحريك جنسي بيشتر فرد براي برقراري رابطه جنسي مي‌شود. اين قبيل تصورات مي‌تواند باعث افزايش ميل به مشاهده اين فيلم‌ها باشد.

تنهايي جنسي از دلايل گرايش به ***گرافي

در سال‌هاي اخير فاصله زماني نسبتاً زيادي ميان سال‌هاي بلوغ و آمادگي جنسي تا زمان ازدواج ايجاد شده است. اين مسئله در بسياري از مواقع باعث مي‌شود كه فرد براي تأمين نيازهاي جنسي به دنبال مشاهده فيلم‌هاي پورن و خود ارضايي باشد زيرا در شرايطي كه فرد توانايي ازدواج و پيدا كردن شريك عاطفي و جنسي مناسب را ندارد به دنبال ساير راه‌ها براي تأمين نيازهاي خود خواهد افتاد.

كسب لذت و اعتياد رفتاري

تجربه تماشاي فيلم‌ها يا تصاوير ***گرافي و خود ارضايي مي‌تواند بار هيجاني بسياري داشته باشد و فرد را براي كسب لذت و تجربه مجدد هيجان به تكرار اين رفتارها تحريك كند. اين در حاليست كه تكرار مداوم اين قبيل رفتارها باعث خواهد شد تا فرد ديگر لذت قبلي را به دنبال تماشاي ***گرافي تجربه نكند يا حتي دچار مشكلاتي مانند اختلالات نعوظ يا سردمزاجي شود. اگر به هر دليلي با اين قبيل مشكلات جنسي مواجه شده‌ايد بهتر است پيش از مزمن شدن آن‌ها براي درمان به يك روانشناس متخصص در زمينهٔ مسائل جنسي مراجعه نماييد.

معايب مشاهده ***گرافي

***گرافي مي‌تواند مشكلات بسياري را در سلامت روان و روابط جنسي فرد ايجاد كند. علاوه بر اين برخي تحقيقات نشان‌دهنده اين است كه تحريك دائم منطقه پاداش در مغز به‌وسيله تماشاي اين فيلم‌ها مي‌تواند مشكلاتي را نيز در ساختار مغز ايجاد نمايد. ازجمله مهم‌ترين پيامدهاي منفي مشاهده فيلم‌هاي ***گرافي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد.

اعتياد رفتاري

اعتياد رفتاري به اين معناست كه فرد احساس مي‌كند مجبور است دائماً رفتار خاصي را تكرار نمايد. اين رفتار خاص مي‌تواند هر چيزي باشد؛ مهم آن است كه فرد نه با قصد و انگيزه شخصي و يا به نيت دستيابي به لذت بلكه به دليل اجبار و تنشي كه از درون احساس مي‌كند به سراغ انجام اين رفتارها خواهد رفت. مشاهده ***گرافي در درازمدت نيز مي‌تواند باعث بروز اعتياد رفتاري شده و با توجه به اينكه اعتياد به تماشاي دائم اين فيلم‌ها مي‌تواند تأثير بسياري در بهره‌وري فرد در ساير زمينه‌ها داشته باشد مي‌بايست براي درمان آن اقدام كرد.

لذت نبردن از رابطه جنسي

واقعيت اين است كه فيلم‌ها و تصاوير ***گرافي واقعيت ارتباط جنسي را منعكس نمي‌كنند و آنچه مشاهده مي‌شود تصاوير اغراق‌آميزي از رابطه جنسي است كه صرفاً براي جذب مخاطب بيشتر مورد استفاده قرار مي‌گيرد. تماشاي مداوم اين فيلم‌ها مي‌تواند باعث شود كه روابط جنسي سالم، ديگر لذت چنداني براي فرد نداشته باشد و حتي مشكلاتي مانند اختلال نعوظ يا سردمزاجي را به دنبال خواهد داشت زيرا مغز فرد پيام‌هاي طبيعي را براي تحريك جنسي دريافت نكرده و درنتيجه در شرايط معمول نمي‌تواند به‌خوبي عمل كند.

از دست دادن اعتمادبه‌نفس جنسي

تصاوير جنسي اغراق‌شده باعث مي‌شود كه مشاهده‌كنندگان اين فيلم‌ها اعتمادبه‌نفس جنسي خود را تا حد زيادي از دست بدهند. اين مشكل به اين خاطر ايجاد مي‌شود كه فرد به‌صورت ناخودآگاه با شخصيت‌هاي فيلم‌هاي ***گرافي همانندسازي كرده و چون خود را به لحاظ جذابيت ظاهري و عملكرد جنسي مانند اين افراد نمي‌داند اعتمادبه‌نفس خود را از دست خواهد داد.

يادگيري رفتارهاي جنسي نامناسب

يكي از مشكلاتي كه به دنبال مشاهده ***گرافي براي فرد ايجاد مي‌شود اين است كه برخي عادت‌هاي جنسي نامناسب نظير روابط جنسي گروهي يا رابطه مقعدي در اين فيلم‌ها به‌صورت معمول و بخشي از تجربه لذت جنسي نمايش داده مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند باعث تشويق افراد به انجام اين قبيل رفتارها شده و مشكلات جدي را در مسير ارزش‌هاي اخلاقي ايجاد نمايد.

رهايي از اعتياد به ***گرافي

بسياري از افراد معمولاً تلاش‌هاي فردي را براي ترك اين عادت شروع مي‌كنند كه در بسياري از مواقع با شكست مواجه شده و اين شكست باعث آسيب ديدن عزت‌نفس فرد خواهد شد. اين در حاليست كه مشاورين روانشناسي به شما كمك خواهند كرد تا با استفاده از اصول مشخص و علمي در اين زمينه اقدام كنيد تا احتمال شكست در ترك اعتياد و يا بازگشت مجدد اين رفتار كاهش پيدا كند.

از مهم‌ترين اقدامات روانشناسان مي‌توان موارد زير را بيان كرد.

  • كمك به فرد براي مشخص كردن بازه‌هاي زماني كه بيشتر به تماشاي ***گرافي علاقه دارد و آگاهي از شرايط و محرك‌هايي كه باعث شروع اين رفتار مي‌شود.
  • كمك به فرد براي كنترل وسوسه تماشاي ***گرافي و يا اجتناب از موقعيت‌هايي كه باعث تحريك بيشتر فرد مي‌شود، با استفاده از تكنيك‌هايي مثل آرام‌سازي يا به تأخير انداختن خواسته
  • تلاش براي پيدا كردن آسيب‌هاي روحي و مشكلاتي كه علت اصلي گرايش فرد به اين موضوع شده و برطرف كردن آن‌ها
  • درمان آسيب‌ها و مشكلات روحي كه به دليل اعتياد به ***گرافي ايجاد شده است
  • آشنا كردن فرد با گروه‌هاي درماني و انجمن‌هايي كه از افراد داراي همين مشكل ايجاد شده است؛ اين موضوع باعث خواهد شد تا فرد كمتر احساس شرم داشته و متوجه شود افراد زيادي با اين مشكل مواجه هستند.

***گرافي | آنچه خانواده‌ها بايد بدانند

هنگامي‌كه والدين متوجه مي‌شوند فرزندشان به مشاهده ***گرافي مي‌پردازد ممكن است نگراني بسياري را تجربه كنند و اين موضوع حتي مي‌تواند باعث بروز رفتارهاي پرخاشگرانه باشد. علاوه بر اين برخي خانواده‌ها نيز نگران اين موضوع هستند كه مبادا فرزندشان در سنين پايين با اين فيلم‌ها آشنا شده و مشكلاتي را براي خود ايجاد نمايد. به همين خاطر بهتر است به‌عنوان والدين به نكات زير توجه داشته باشيد.

به فرزندتان آگاهي بدهيد

بهتر است با رسيدن فرزندتان به سنين بلوغ آگاهي‌هاي لازم را متناسب با شرايط فرهنگي و تمايلات خانوادگي در اختيار فرزندتان بگذاريد. به ميزاني كه شما تبديل به منبع اطلاعاتي براي فرزندتان شويد و آگاهي‌هاي لازم را ارائه كنيد تمايل وي براي كنجكاوي در اين زمينه‌ها يا دريافت اطلاعات از راه‌هايي مانند تماشاي ***گرافي كاهش پيدا مي‌كند.

پر كردن مناسب اوقات فراغت

بهتر است براي زمان‌هاي خالي فرزندتان برنامه‌هاي مناسبي تدارك ببينيد. اشتغال ذهني با مسائل مختلف ازجمله ورزش، كسب درآمد و فعاليت‌هاي هنري به او كمك مي‌كند تا كمتر به دنبال جست‌وجوي ***گرافي و مسائل جنسي باشد.

كنترل شده رفتار كنيد

به اين مسئله توجه داشته باشيد كه بلوغ جنسي به‌عنوان بخشي از فرايند طبيعي رشد فرزند شما اتفاق افتاده و كنجكاوي‌هاي جنسي وي موضوعي طبيعي و غيرقابل‌انكار است. درنتيجه اگر متوجه شديد كه فرزندتان به تماشاي فيلم‌هاي ***گرافي علاقه نشان مي‌دهد قاطعانه اما كنترل شده در اين زمينه برخورد كنيد. بدرفتاري و پرخاش بيش‌ازحد علاوه بر اينكه آسيب‌هاي بسياري را در شرايط روحي فرزند شما ايجاد خواهد كرد باعث قطع رفتار نشده و تنها منجر به ادامه يافتن پنهاني آن خواهد شد.

از يك مشاور كمك بگيريد

با توجه به اينكه نوجواني و بلوغ يكي از بحراني‌ترين مراحل زندگي براي هر فرد است و احتمال دارد كه آسيب‌هاي بسياري در اين مرحله از رشد براي فرد ايجاد شود بهتر است راجع به نيازهاي فرزندتان در اين دوره و راه‌هاي ارتباط با وي از يك روانشناس كودك و نوجوان كمك بگيريد. به‌ويژه اگر احساس مي‌كنيد فرزندتان درگير كنجكاوي‌هاي نگران‌كننده‌اي در ارتباط با مسائل جنسي شده، بهتر است اين موضوع را با يك روانشناس در ميان بگذاريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه رابطه‌جنسي مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره تلفني جنسي از طريق شماره 02191002360 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

سوالات متداول

 

 

تماشاي ***گرافي چه مشكلاتي را براي فرد ايجاد مي‌كند؟

از دست دادن اعتمادبه‌نفس در مسائل جنسي به اين خاطر كه فرد احساس مي‌كند به‌اندازه بازيگران اين فيلم‌ها جذاب يا توانمند نيست؛ اختلالات مربوط به نعوظ و كاهش ميل جنسي و همين‌طور بروز اعتياد به تماشاي اين فيلم‌ها از معايب تماشاي ***گرافي هستند.

آيا تماشاي فيلم‌هاي ***گرافي مي‌تواند باعث آموزش رفتارهاي جنسي مناسب شود؟

با توجه به اينكه در اين قبيل فيلم‌ها واقعيت رابطه جنسي نمايش داده نمي‌شود فرد نمي‌تواند با استفاده از آن‌ها برقراري يك رابطه سالم را آموزش ببيند.

درصورتي‌كه فرزندم به تماشاي فيلم‌هاي ***گرافي علاقه نشان مي‌دهد، چه برخوردي با او داشته باشم؟

اگرچه در اين شرايط شما مي‌بايست قاطعانه برخورد كنيد و خطرهاي اين رفتار را به وي تذكر بدهيد اما سعي كنيد تا جاي ممكن رفتارتان بدون پرخاشگري باشد. سعي كنيد دلايل اشتباه بودن اين رفتار را براي وي بيان كرده و مشغله‌هاي ذهني مناسب‌تري را جايگزين نماييد. شما مي‌توانيد از مشاورين خانواده نيز كمك بگيريد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: ***گرافي چيست ؟

امتیاز:
بازدید:
برچسب: پورنوگرافي چيست ؟،
موضوع:
[ ۲۹ مهر ۱۴۰۱ ] [ ۱۲:۰۳:۵۳ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 4
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی