مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

افكار خودكشي از آن دست موضوعاتي است كه ممكن است به ذهن هر كسي خطور كند. اتفاقات تلخ زندگي و بيماري‌هاي روحي مانند افسردگي از جمله دلايل فكر كردن به خودكشي هستند. بسياري از ما حتي ازوقتي اين افكار را در خود يا اطرافيانمان مي‌بينيم دچار ترس مي‌شويم. اين ترس تا حد زيادي درست است؛ و شما حتماً بايد براي اين افكار راه‌حل جدي پيدا كنيد. بااين‌حال اين موضوع را هم به خاطر داشته باشيد كه افكار خودكشي در طول زندگي براي اكثر انسان‌ها پيش مي‌آيد؛ و فكركردن به آن به اين معنا نيست كه شما يا هركس ديگري واقعاً به خودش آسيب خواهد زد. با همه اينها خطر پايان‌دادن به زندگي موضوعي نيست كه آن را جدي نگيريم. در چنين شرايطي بهترين راهكار اين است كه از يك مشاور متخصص كمك بگيريد.

منبع: افكار خودكشي

افكار خودكشي

افكار خودكشي مشكلي جدي است كه نبايد آن را ناديده گرفت. فكر كردن به خودكشي هميشه به اين معنا نيست كه فرد دست به چنين كاري خواهد زد. بااين‌حال روان‌شناسان معتقدند كه اين موضوع يكي از جدي‌ترين مسائلي است كه مي‌بايست مورد بررسي قرار بگيرد.

افكار خودكشي روي يك طيف بررسي مي‌شود، يعني گاهي اوقات اين افكار كاملاً جدي هستند؛ و خطر آسيب‌زدن به خود حقيقتا در بيمار وجود دارد. اما بسياري از مواقع افكار خودكشي خطر جاني ندارد و به‌زودي و با تغيير شرايط تمام مي‌شوند. بااين‌حال نظر تمامي متخصصين اين است كه شما بايد به علت خطور اين افكار توجه كنيد. پس حتما وقتي با افكار خودكشي مواجه مي‌شويد هرچه سريع‌تر موضوع را با يك روانشناس در ميان بگذاريد.

براي آشنايي با علائم خودكشي كليك كنيد.

نشانه هاي افكار خودكشي

بعضي از كساني كه دست به خودكشي مي‌زنند نشانه‌اي در رفتارشان ندارند. آن‌ها نمي‌خواهند كسي متوجه هدف آن‌ها شده و جلويشان را بگيرد. اما بسياري از مواقع نيز فكر كردن به خودكشي نشانه‌هاي مشخصي دارد. حتي در كساني كه تلاش مي‌كنند تا افكارشان را از ديگران مخفي كنند هم اين نشانه‌ها با كمي دقت قابل شناسايي هستند. در ادامه برخي از رايج ترين نشانه‌ها را نام برده‌ايم، در صورت مشاهده آن ها هر چه سريع تر به متخصصين روانشناسي مراجعه نماييد.

ابتلا به افسردگي

بيشتر كساني كه دست به خودكشي مي‌زنند درگير بيماري‌هاي روحي مختلف و به‌خصوص افسردگي هستند. به همين خاطر وقتي نشانه‌هاي افسردگي را در يك نفر مي‌بينيد و مخصوصا زماني كه اين نشانه‌ها شدت زيادي دارند، بهتر است احتمال خودكشي را در نظر بگيريد. نشانه‌هايي مثل به‌هم‌ريختن الگوي خواب‌وخوراك، ازدست‌دادن انگيزه، لذت نبردن از زندگي و مسائلي از اين دست رفتارهايي هستند كه بايد آن‌ها را جدي بگيريد. براي آشنايي با علائم افسردگي كليك كنيد.

ساير بيماري‌هاي روحي

فقط افسردگي نيست كه مي‌تواند خطر خودكشي را افزايش دهد. بيماري‌هاي روحي مختلف مثل اضطراب يا اختلالات شخصيت نيز مي‌توانند اين خطر را به همراه داشته باشند. گاهي اوقات بيماري‌هاي روحي آن‌قدر شدت پيدا مي‌كنند كه فرد احساس مي‌كند تحمل خود را براي مبارزه با آن‌ها از دست داده است.

براي مثال در اختلال شخصيت مرزي يا نمايشي نيز احتمال خودكشي بالاست. اين افراد معمولاً براي اينكه ديگران را تحت‌تأثير قرار بدهند يا به‌عبارت‌ديگر براي جلب‌توجه دست به چنين رفتاري مي‌زنند. اما گاهي اوقات نيز رفتار آن‌ها واقعاً به اين خاطر است كه احساس مي‌كنند ديگر تحمل شرايط را ندارند. صرف‌نظر از دليلي كه اين بيماران را به سمت خودكشي مي‌كشاند وجود اختلالات رواني يكي از نشانه‌هايي است كه مي‌بايست جدي گرفته شود. براي آشنايي بيشتر با نشانه هاي مربوط به احتمال خودكشي كليك كنيد.

صحبت‌هاي نااميدانه

اگر به دنبال نشانه‌هاي افكار خودكشي هستيد به صحبت‌هاي طرف مقابل با دقت گوش كنيد. بسياري از كساني كه درگير اين افكار هستند در صحبت‌هايشان علائمي را نشان مي‌دهند. براي مثال ممكن است آنها بگويند كه ديگر تحمل‌شان تمام شده است يا اميدي به ادامه زندگي ندارند.

حرف‌زدن از مرگ نشانه افكار خودكشي

صحبت‌كردن از مرگ يكي از جدي‌ترين نشانه‌هاي افكار خودكشي است. اگر مرگ اطرافيان يا خود فرد يكي از دغدغه‌هاي ذهني او شده است بايد اين موضوع را جدي بگيريد. براي مثال ممكن است آنها از اين صحبت كنند كه مرگ يك راه نجات است و مي‌تواند شرايط را تغيير دهد.

وسايل خودكشي

خريدن داروهاي زياد، طناب، اسلحه يا هر چيز ديگري كه مي‌تواند ابزاري براي خودكشي باشد به اين معني است كه افكار خودكشي در فرد به مرحله بسيار جدي رسيده است و هرچه سريع‌تر بايد براي درمان آن اقدامي انجام شود.

نوشتن وصيت‌نامه يا رفتارهاي مشابه

به غير از حرف‌زدن از مرگ، رفتارهايي مثل نوشتن وصيت‌نامه، حلاليت گرفتن از ديگران يا هر رفتار مشابه ديگري نشان‌دهنده وجود افكاري براي خودكشي است.

داشتن سابقه خودكشي

اگر فرد تجربه خودكشي يا حتي آسيب‌زدن به خود را دارد يا ديگران را به اين كار تهديد كرده است، اين موضوع يكي ديگر از نشانه‌هايي است كه بايد آن را جدي بگيريد.

دلايل فكر كردن به خودكشي

خودكشي مي‌تواند دلايل بسياري داشته باشد. اينكه يك نفر درگير افكار خودكشي مي‌شود با توجه به شخصيت، ميزان آسيب‌پذيري در برابر مشكلات و همين‌طور نوع باورها و افكاري كه در زندگي دارد متفاوت خواهد بود. براي مثال كساني كه مشكلات را به‌صورت چالش‌هايي در زندگي مي‌بينند كمتر از كساني كه مشكلات را به‌صورت بحران مي‌بينند به خودكشي روي مي‌آورند. مرگ عزيزان، مشكلات اقتصادي، بيماري‌هايي كه باعث ناتواني يا مرگ مي‌شوند نيز از جمله دلايل ديگري هستند كه باعث افكار خودكشي مي‌شوند.

علاوه بر اين‌ها گاهي اوقات كساني كه به سراغ خودكشي مي‌روند مي‌خواهند توجه ديگران را به سمت خودشان جلب كنند. اين افراد بسياري از مواقع واقعاً قصد اين را ندارند كه خود را از بين ببرند. اما افكاري مثل انتقام گرفتن از يك معشوق بي‌وفا يا كساني كه در حق آن‌ها كار بدي را مرتكب شده‌اند مي‌تواند يكي از دلايل فكر كردن به خودكشي باشد.

مشكلات فيزيولوژيك نيز يكي ديگر از دلايلي است كه فكر كردن به خودكشي را به همراه خواهد داشت. تحقيقات نشان داده كم‌شدن سروتونين در مغز با خودكشي ارتباط مستقيمي دارد. به‌علاوه اين كم‌شدن مي‌تواند روش‌هاي انتخابي فرد براي آسيب‌زدن به خود را خشن‌تر كند. براي آشنايي بيشتر با علل خودكشي كليك كنيد.

راه هاي پايان دادن به افكار خودكشي

فكرهاي‌تان را بست ندهيد

هر فكري مي‌توانند شما را در خودش غرق كند. احتمالاً متوجه اين موضوع شده‌ايد كه هرچه بيشتر درگير يك فكر مي‌شويد هيجان‌هاي مربوط به آن نيز بيشتر مي‌شود. پس اولين راهكار براي مبارزه با افكار خودكشي اين است كه فكرهاي‌تان را ادامه ندهيد. وقتي افكار خودكشي در ذهن‌تان پديدار شد، سعي كنيد حواس‌تان را به كار ديگري پرت كنيد و يا مسير فكري را تغيير دهيد.

با ورزش افكار خودكشي را دور كنيد

ورزش‌كردن باعث آزاد شدن هورمون‌هايي مي‌شود كه شادي و نشاط را به شما برمي‌گرداند. به همين خاطر اگر مي‌خواهيد از افسردگي و خطر خودكشي دوري كنيد ورزش مرتب را در برنامه روزانه خود قرار بدهيد. اين كار به شما كمك مي‌كند تا نشاط و انگيزه بيشتري را براي زندگي‌تان تجربه كنيد. شما براي شاد بودن و ترشح هورمون هاي دوپامين، سروتونين و اندروفين نياز به مواد مخدر يا الكل نداريد، كافي است به طور مرتب ورزش كنيد.

از بين بردن ابزار خودكشي

همان‌طور كه گفتيم يكي از عوامل خطر براي خودكشي اين است كه فرد وسايلي را براي اين كار تهيه كند. گاهي اوقات كه افكار خودكشي به ذهن شما هجوم مي‌آورند، در دسترس‌بودن اين وسايل مي‌تواند فرصت فكركردن را از شما بگيرد. پس بهتر است محيط خانه‌تان را از اين وسايل پاك كنيد. اين كار باعث مي‌شود فرصت بيشتري براي غلبه بر هيجانات و افكار منفي داشته باشيد.

حضور در گروه هاي حمايتي

يكي از بهترين راهكارها اين است كه از گروه‌هاي حمايتي (NGO)ها كمك بخواهيد. اين گروه‌ها از افرادي تشكيل شده‌اند كه تجربيات و افكار مشابه شما دارند. به همين خاطر شما با صحبت‌كردن با آنها مي‌توانيد راهكارهاي مناسبي را براي مبارزه با افكارتان پيدا كنيد.

از يك دوست كمك بخواهيد

احساس اينكه ما مورد حمايت يك نفر هستيم مي‌تواند خطر خودكشي را تا حد زيادي كاهش دهد. پس اگر درگير اين افكار شده‌ايد سعي كنيد با ديگران ارتباط تان را حفظ كنيد و يا حتي بيشتر كنيد. افكار و احساسات خود را با يك دوست نزديك در ميان بگذاريد؛ و از آن‌ها بخواهيد كه در اين شرايط همراه شما باشند.

به دنبال راه‌حل باشيد

حتي بزرگ‌ترين مشكلات نيز راهي براي حل شدن دارند. وقتي دچار مشكل مي‌شويد سعي كنيد براي برطرف‌كردن آن كاري انجام بدهيد. اين كار باعث مي‌شود اميد به زندگي به شما برگردد.

با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد

وقتي افكار خودكشي در شما زياد مي‌شود يا از اين مي‌ترسيد كه دست به اقدام خطرناكي بزنيد يك راه‌حل فوري اين است كه با اورژانس اجتماعي تماس بگيريد. كساني كه در اين مركز با شما صحبت مي‌كنند تخصص كافي در مديريت بحران دارند. و همين موضوع تا حد زيادي مي‌تواند شما را از خطر نجات بدهد.

اهميت مشاوره براي افكار خودكشي

اگرچه افكار خودكشي بسياري از مواقع به معناي اقدام براي خودكشي نيستند بااين‌حال بايد اين افكار را جدي گرفت. ادامه پيدا كردن اين افكار خيلي از مواقع مي‌تواند خطر خودكشي را بيشتر كند. يا ممكن است نگراني و ترس زيادي به همراه داشته باشد. مهم‌ترين اقدامي كه براي كاهش خطر خودكشي مي‌توانيد انجام بدهيد اين است كه از يك مشاور كمك بگيريد. وقتي شما از خودكشي با ديگران صحبت مي‌كنيد ممكن است حرف‌هاي شما را جدي نگيرند. يا شايد كاري از دست آن‌ها براي شما برنيايد. اما يك مشاور با توجه به تخصص و تجربه‌اي كه دارد مي‌تواند به شما براي كنترل شرايط كمك كند. براي دريافت مشاوره افسردگي كليك كنيد.

به‌علاوه بسياري از مواقع اين افكار به دليل بيماري‌هاي روحي شكل گرفته است كه نياز به درمان جدي دارند. يا شايد شما درگير مشكلاتي شده باشيد كه به‌تنهايي نتوانيد آن‌ها را حل كنيد. در اين شرايط كمك‌گرفتن از تخصص يك مشاور بهترين كمكي است كه مي‌توانيد براي خودتان انجام بدهيد.

براي دريافت مشاوره تلفني در زمينه علائم خودكشي مي توانيد با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02191002360 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

چطور مي‌توانم به كسي كه دچار افكار خودكشي شده كمك كنم؟

بهتر است به اين افراد نشان بدهيد كه آن‌ها را درك مي‌كنيد. سعي كنيد زمان بيشتري را در كنار آن‌ها باشيد؛ محيط خانه را از وسايلي كه مي‌توان با آنها خودكشي كرد خالي كنيد و از همه مهم‌تر فرد را براي كمك‌گرفتن از يك مشاور تشويق كنيد.

براي عضويت در اينستاگرام (ذهن نو) كليك كنيد

آخرين تحقيقات علمي روانشناسي

 

ورود به صفحه

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

شماره تماس با موبايل : 02191002360

منبع: افكار خودكشي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: افكار خودكشي،
موضوع:
[ ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ ] [ ۰۷:۴۵:۳۹ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی