مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

عشق اول براي زنان مانند مردان يك رابطه منحصر به فرد است. اما در بيشتر موارد زنان درگير روابطي مي‌‍شوند كه در واقع برپايه عشق نبوده و باورهاي غلط آن‌ها را به ماندن در آن رابطه وامي‌دارد. در مقابل دسته‌اي ديگر از زنان كه عشق را تجربه كرده‌اند و به هر دليلي رابطه‌شان به اتمام رسيده، براي ورود مجدد به رابطه دچار ترديدهايي از جانب خود و نگراني‌هايي از جانب خواستگارهاي‍شان مي‌شوند. در چنين شرايطي فراموش كردن عشق اول در زنان مي‌تواند تبديل به يك چالش شده و زندگي آن‌ها را تحت تاثير قرار بدهد. در ادامه به ويژگي‌ها و راه‌هاي فراموش كردن عشق اول زنان اشاره كرده‌ايم.

منبع : عشق اول زنان

 باورهاي رايج درباره عشق اول در زنان

اگرچه تجربه عشق اول براي همه ما تجربه منحصربه‌فردي است كه شايد ديگر با آن كيفيت تكرار نشود، اما اين به معناي آن نيست كه شما محكوم هستيد كه براي هميشه در فكر عشق اول خود بمانيد و يا ديگر نتوانيد يك رابطه عاطفي باكيفيت را در زندگي تجربه كنيد. اگر احساس مي‌كنيد علي‌رغم گذشت زمان كافي هنوز نتوانسته‌ايد خاطره عشق اول خود را فراموش كنيد و يك رابطه مطلوب ديگر را شروع كنيد و يا در شرايطي كه شريك احساسي شما علي‌رغم تمام تلاش‌هايتان همچنان در فكر رابطه عاطفي قبلي خود است بهتر است از يك مشاور متخصص كمك بگيريد.

ويژگي هاي عشق اول در زنان

برخلاف تصوري كه در نوجواني ايجاد مي‌شود، عشق اول هميشه قرار نيست اولين رابطه عاطفي فرد باشد و گاهي ممكن است پس از چند رابطه بي‌سرانجام شما با فردي آشنا شويد كه براي نخستين بار احساس عشق و محبتي كنيد كه پيش از آن احساس نكرده بوديد. بااين‌حال عشق اول براي همه ما تجربه منحصربه‌فردي است كه طعم آن تا مدت‌ها باقي خواهد ماند. همه ما در اولين رابطه عاطفي جدي خود بيش از ساير روابط درگير احساسات مي‌شويم و براي خوشحالي طرف مقابل انرژي بيش‌تري مي‌گذاريم. به همين خاطر پايان چنين رابطه‌اي خيلي سخت است. زيرا فرد موضوع باارزشي را ازدست‌داده كه انرژي زيادي صرف آن كرده بود.

تجربه عشق اول براي زنان مي‌تواند حساس‌تر از آقايان باشد. زنان در مقايسه با آقايان شخصيت‌هاي وابسته‌تر و درعين‌حال آسيب‌پذيرتري دارند و اين باعث مي‌شود كه پايان يك رابطه عاطفي صدمات روحي بيشتري را براي آن‌ها به همراه داشته باشد. پس دلايل اهميت عشق اول زنان را مي‌توان در ويژگي‌هاي احساسي اين رابطه دانست. در ادامه به 4ويژگي عشق براي زنان اشاره كرده‌ايم كه آن را منحصر به فرد مي‌كند.

شدت بالاي احساسات

وقتي پس از چند شكست عاطفي وارد يك رابطه جديد مي‌شويد، اين را ياد گرفته‌ايد كه از روز اول نمي‌بايست بي‌قيدوشرط احساسات خود را براي طرف مقابل خرج كنيد. اما در اولين رابطه عاطفي شدت احساسات بالاست و شما از همان روز اول تمامي احساس خود را خرج طرف مقابل مي‌كنيد. اين يكي از ويژگي‌هايي است كه عشق اول را تبديل به رابطه‌اي خاص مي‌كند. علاوه بر اين مغز شما نيز درگير حجم بالايي از ترشح هورمون‌ها نظير سروتونين، دوپامين و همين‌طور اكسي‌توسين يا هورمون عشق مي‌شود كه باعث مي‌شود شما احساس لذت بيش‌ازحدي را تجربه كنيد و به‌نوعي مغزتان به اين ميزان از ترشح مواد شيميايي وابسته مي‌شود. به همين خاطر است كه با پايان يافتن يك رابطه عاطفي شما دچار احساس بي‌قراري و ناراحتي مي‌شويد و زماني طول خواهد كشيد تا شرايط به شكل اول آن بازگردد.

تجربه نخستين‌ها

حتماً شما نيز به تجربه متوجه اين موضوع شده‌ايد كه هميشه اولين‌ها بهتر و بيشتر در خاطر مي‌مانند. حتي مي‌توان گفت مغز انسان به‌نوعي سازمان داده شده كه نخستين تجربه با قدرت بيشتري در حافظه فرد باقي مي‌ماند و اين يكي ديگر از دلايلي است كه اولين رابطه عاطفي را تبديل به موضوعي خاص مي‌كند.

زنان با تمام وجود در عشق اول حضور دارند

عشق اول زنان رابطه‌اي است كه آن‌ها با تمام وجود در آن حضور دارند و تلاش مي‌كنند تا به نحو احسن از شريك احساسي خود مراقبت كنند. اين موضوع باعث مي‌شود تا حجم زيادي از انرژي رواني فرد صرف شريك احساسي شود يا به‌عبارت‌ديگر شريك احساسي از بسياري مسائل ديگر اهميت بيشتري پيدا خواهد كرد.

هنگامي‌كه رابطه عاطفي شما از بين مي‌رود حجم زيادي از انرژي رواني به ناگهان آزاد شده كه نمي‌دانيد با آن چطور برخورد كنيد. اين همان زماني است كه شما مي‌خواهيد بدون طرف مقابل زندگي كردن و پر كردن لحظه‌هايتان را ياد بگيريد. با توجه به اينكه ناتواني در انجام اين كار مي‌تواند باعث بروز مشكلات روحي بسياري ازجمله افسردگي شود، بهتر است در چنين شرايطي از يك مشاور كمك بگيريد.

 باورهايي در ارتباط با عشق اول

يكي از دلايلي كه تجربه نخستين رابطه عاطفي را به موضوعي خاص تبديل مي‌كند باورها و ذهنيتي است كه از طريق داستان‌ها يا صحبت‌هاي اطرافيان راجع به اين قضيه مي‌شنويم. اهميتي كه اين محتواها براي نخستين رابطه عاطفي قائل هستند باعث مي‌شود تا شما نيز به‌صورت ناخودآگاه احترام خاصي براي اين رابطه قائل باشيد. اين درحاليست كه شايد روابط بعدي شما به‌مراتب شيرين‌تر و عميق‌تر از اين رابطه باشند، اما اكثر ما تحت تأثير باورهاي موجود عشق اول (يا همان اولين رابطه عاطفي) را رابطه‌اي منحصربه‌فرد مي‌دانيم كه هرگز تكرار نخواهد شد.

فراموش كردن و ادامه زندگي پس از عشق اول براي زنان

اگر به دنبال راهي براي فراموش كردن عشق خود هستيد، بهتر است بيشتر در مورد عشق و مفهوم آن اطلاع داشته باشيد. براي درك مفهوم عشق مقاله روانشناسي عشق را بخوانيد.

1- يادآورها را دور بريزيد

اولين كاري كه براي فراموش كردن يك رابطه تمام شده مي‌بايست انجام دهيد اين است كه هر چيزي كه شما را به ياد طرف مقابل مي‌اندازد از خود دور كنيد. عكس‌ها، يادگاري‌ها، آهنگ‌ها و حتي جمع‌هايي كه احتمال روبه‌رو شدن با وي وجود دارد را از خود دور كنيد. هنگامي‌كه اين يادآورها در اطراف شما حضور داشته باشند، بيشتر ياد شريك احساسي‌تان مي‌افتيد و اين باعث خواهد شد تا شرايط روحي نامطلوب براي مدت بيشتري با شما باقي بماند.

2- برنامه‌ريزي كنيد

سعي كنيد تا جاي ممكن براي ساعات مختلف روز خود برنامه داشته باشيد. هنگامي‌كه شما ذهن‌تان را درگير فعاليت‌هاي مختلف مي‌كنيد، احتمالاً كمتر به ياد رابطه تمام‌شده خود خواهيد افتاد؛ اما زماني كه ذهن‌تان موضوع ديگري براي رسيدگي نداشته باشد، مجدداً افكار و احساسات ناخوشايند به سمت شما مي‌آيند.

3- هيجانات منفي را دور بريزيد

سعي كنيد احساسات منفي مانند غم يا خشم را از خود دور كنيد. براي اين كار مي‌توانيد نامه‌اي به طرف مقابل خود بنويسيد و همه احساسات و افكارتان را با وي در ميان بگذاريد اما اين نامه را پست نكنيد و يا تصور كنيد وي در مقابل شما نشسته، شروع به صحبت كنيد. به زبان آوردن احساسات منفي تا حد زيادي به كاهش شدت آن‌ها كمك خواهد كرد. همچنين روانشناسان معتقدند مي‌توانيد گاهي نيز در جايگاه طرف مقابل قرار بگيريد و از زبان او به احساسات و حرف‌هاي خود پاسخ دهيد. اين كار باعث مي‌شود شما بتوانيد به مسائل از زاويه ديد او نيز نگاه كنيد.

4- ورزش كنيد

داشتن برنامه‌اي براي ورزش منظم و روزانه يكي از راهكارهايي است كه به شما كمك مي‌كند روحيه و استقامت ذهني خود را در شرايط سخت حفظ كنيد. به همين خاطر سعي كنيد براي مدتي حتي حدود 20 دقيقه تا يك ساعت از روز خود را به ورزش اختصاص دهيد.

5- تفريح كنيد

تا زماني كه شرايط روحي‌تان بهبود پيدا كند سعي كنيد زمان‌هايي را به استراحت و تفريح اختصاص دهيد. اين تفريحات مي‌تواند با توجه به علاقه و شرايط زندگي شما موضوعات مختلفي را شامل شود، اما بيشتر توصيه مي‌شود كه سعي كنيد اين مدت با دوستان و اعضاي خانواده ارتباط بيشتري برقرار كنيد و شرايط روحي خود را با حمايت آن‌ها بهبود ببخشيد.

6-  كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد هيچ‌يك از اين راهكارها نمي‌تواند به شما كمك كند و يا علي‌رغم گذشت زمان هنوز هم به‌اندازه سابق درگير رابطه تمام‌شده خود هستيد، بهتر است در اين زمينه از يك مشاور كمك بگيريد. چرا كه ادامه اين روند مي‌تواند باعث بروز آسيب‌هاي روحي بسياري ازجمله افسردگي شده يا فرصت تجربه يك رابطه ديگر را از شما خواهد گرفت. به همين خاطر بهتر است پيش از بروز مشكلات جدي‌تر براي برطرف كردن آن اقدام كنيد.

عشق اول زنان | رابطه با زني كه عشق اول او نيستيد

حضور در رابطه‌اي كه احساس كنيم طرف مقابل همچنان درگير شريك عاطفي سابق خود است، براي همه ما دردناك است. اما اين شرايط براي آقايان سخت‌تر از زنان خواهد بود. به همين خاطر هنگامي‌كه از عشق اول زنان صحبت مي‌كنيم يكي از موضوعاتي كه مطرح مي‌شود اين است كه چطور به طرف مقابل كمك كنيم رابطه گذشته را فراموش كند.

شرايط روحي طرف مقابل را درك كنيد

اين موضوع را به خاطر داشته باشيد كه درگيري با فكر كسي كه ديگر حضور ندارد شرايط دردناكي است كه شريك عاطفي شما تجربه مي‌كند و به همين خاطر بهتر است تا جاي ممكن سعي كنيد از ايجاد بحث و دعوا يا تحت‌فشار قرار دادن وي براي فراموش كردن گذشته خودداري كنيد. به ميزاني كه شما روي اين موضوع حساسيت بيشتري نشان دهيد، ناخواسته طرف‌مقابل نيز در موضع دفاعي‌تري قرار مي‌گيرد. سعي كنيد تا جاي ممكن شرايط روحي شريك احساسي‌تان را درك كنيد و اجازه دهيد او در كنار شما آرامش را تجربه كند.

براي فراموش كردن عشق اول در زنان صبور باشيد

اين‌كه شما بتوانيد احساسات خانم نسبت به گذشته را از بين برده و علاقه به خودتان را جايگزين آن كنيد، نياز به صبر زيادي دارد. شريك احساسي شما براي رها شدن از فكر گذشته و رسيدن به اين باور كه شما او را بيشتر از ديگران دوست داريد نياز به زمان دارد. به همين خاطر اگر براي اين موضوع تلاش مي‌كنيد مي‌بايست بدانيد كه بسياري از مواقع ممكن است دچار ياس يا پشيماني شويد. پس بهتر است با خود به اين موضوع فكر كنيد و اگر احساس مي‌كنيد توانايي آن را نداريد براي خروج از رابطه تصميم بگيريد.

خواسته‌هاي شريك احساسي‌تان را بشناسيد

يكي از مهم‌ترين نكاتي كه براي ايجاد يك رابطه عاطفي مطلوب به آن نياز داريد اين است كه خواسته‌ها و نيازهاي عاطفي شريك احساسي‌تان را بشناسيد و به‌موقع به آن‌ها پاسخ دهيد. اين موضوع باعث مي‌شود تا شريك عاطفي‌تان احساس كند او را به‌خوبي درك مي‌كنيد و مي‌تواند روي شما حساب باز كند

در رفتارتان محبت داشته باشيد

يكي از مهم‌ترين مسائلي كه مي‌تواند توجه و محبت فردي را به سمت شما جلب نمايد اين است كه احساس كند از جانب شما مورد محبت قرار مي‌گيرد. محبت كلامي و رفتاري به‌خصوص در مورد خانم‌ها باعث مي‌شود كه آن‌ها پس از مدتي به سمت شما گرايش پيدا كنند. سعي كنيد در كنار ابراز احساسات به شريك عاطفي‌تان به او نشان دهيد كه براي حمايت از وي آماده هستيد. اين كار احساس امنيت شيريني را براي او ايجاد خواهد كرد.

كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد راهكارهاي بالا به شما كمكي نمي‌كنند مي‌توانيد از يك مشاور در اين زمينه كمك بگيريد. مشاورين با توجه به شخصيت شما و طرف مقابل و همين‌طور شرايطي كه در آن قرار داريد راهكارهايي را به شما معرفي مي‌كنند. براي دريافت مشاوره رابطه دختر و پسر كليك كنيد.

حضور در رابطه‌اي كه شريك عاطفي شما به‌اندازه كافي دوستتان نداشته باشد مي‌تواند باعث مشكلات روحي بسياري مثل افسردگي يا از دست دادن اعتمادبه‌نفس براي شما باشد. اگر در چنين شرايطي قرارگرفته‌ايد مشاورين به شما كمك خواهند كرد تا سلامت روحي خود را به دست آوريد و براي رابطه تصميمي جدي بگيريد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق و رابطه مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

به‌طوركلي عشق اول در هر دو جنس ديرتر فراموش مي‌شود اما اينكه چه كسي براي مدت طولاني‌تري درگير رابطه خواهد ماند با توجه به شخصيت هر فرد و همين‌طور ميزان علاقه‌اي كه به شريك احساسي خود داشته متفاوت خواهد بود.

   

منبع : عشق اول زنان

 


:: بازديد از اين مطلب : 0

امتیاز:
بازدید:
برچسب: عشق اول زنان،
موضوع:
[ ۸ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۰۲:۱۹:۱۷ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی