مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

آيا از حرف هايي كه نبايد به همسر گفت اطلاع داريد؟ كلمات نقش بسيار مهمي در روابط ميان فردي دارند و با توجه به عميق بودن رابطه زناشويي، بسيار مهم است كه زن و شوهر به لحن و كلام خود در حين صحبت با همسرشان دقت كنند. گفتن برخي حرف‌ها به همسر مي‌تواند عواقب جبران‌ناپذيري با خود به همراه داشته باشد و علاوه بر تاثير منفي بر اعتماد به نفس و غرور همسر، روابط زن و شوهر را نيز دگرگون كند. با آگاهي از جملات و حرف‌هاي مخرب در رابطه زناشويي مي‌توانيد از بروز اين اتفاقات پيشگيري نماييد و رابطه زناشويي خود را به خوبي پيش ببريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه ازدواج موفق كليك كنيد.

 

منبع :  حرف هايي كه نبايد به همسر گفت

 

 

 

حرف‌هايي كه زنان نبايد به همسر خود بگويند

برخي از حرف‌ها براي مردان خط قرمز محسوب مي‌شود كه زنان بايد از آن‌ها آگاه باشند و هرگز به همسر خود نگويند. اين حرف‌ها عبارتند از:

1. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | اصلا با اونا فرق نداري

آيا با خانواده همسرتان اختلاف داريد و از نظرتان بسياري از رفتارهايي آن‌ها ايراد دارد؟ آيا تجربه يك خيانت عاطفي داشته‌ايد و با كوچك‌ترين تلنگري، خاطرات بد خود را به ياد مي‌آوريد؟جملاتي مثل “تو هم مثل مادرت زود از كوره در ميري”، “فكر نكن همونطور كه بابات تو سر مادرت ميزنه با من حرف بزني”، “تو بابات هم تو رو آدم حساب نميكنه” اين دست جملات باعث رنجشي عميق و از بين رفتن احترامات بين دو خانواده مي‌شود. 

 همسرتان دوست دارد در نظر شما آدم بهتري نسبت به ديگر اعضاي خانواده و اطرافيانش عمل مي‌كند. پس در حين دعوا او را با ديگران و حتي غريبه‌ها مقايسه نكرده و نسبت ندهيد. براي كسب اطلاع در زمينه مهارت‌هاي لازم براي ازدواج موفق كليك كنيد.

2. تو چقدر بي عرضه‌اي | مردان ديگر بهتر از تو اين كار را انجام مي‌دهند

هيچ موضوعي آنقدر مهم و بااهميت نيست كه بخاطرش شخصيت همسرتان را تحقير كنيد و او را با افرادي كه مهارت‌هاي خاص خود را دارند مقايسه نماييد. همسر شما نياز دارد كه احساس كند از مردهاي ديگر توانمند‌تر است و حتي اگر اين‌طور نباشد، شما حق نداريد اين حس را از او بگيريد. اگر مي‌خواهيد چيزي را از كسي ياد بگيرد، بايد سراغ روش غيرمستقيم‌تري برويد. گفتن جملات تحقير آميز و مقايسه‌اي مانند شوهرخواهرم بهتر از تو اين كار را انجام مي‌دهد به همسرتان اين چنين القا مي‌كند كه “من از ازدواج با تو خوشحال نيستم و حس خجالت دارم. خواهرم از من خوشبخت‌تر است چون با مرد بهتري ازدواج كرده است”

3. همه وظايف و مسئوليت‌ها به عهده من است/ پس تو چكاره اي؟

شايد سرتان شلوغ باشد و كارهاي خانه هم تمامي نداشته باشند اما همسرتان نيز كارها و مشغوليت‌هاي خود را دارد. خيلي از خانم‌ها به اشتباه فكر مي‌كنند همه  مسئوليت‌هاي زندگي زناشويي بر عهده آن‌هاست و به جاي اينكه به زباني خوش از همسرشان كمك بخواهند، مدام گله و شكايت مي‌كنند و كارهاي همسرشان را ناديده مي‌گيرند. عدم درك زحمات همسر و قدرداني از تلاش‌هاي او باعث مي‌شود روز به روز از همسر خود فاصله بگيريد و روابط عاشقانه كم رنگ‌تري داشته باشيد. اين در حاليست كه اگر كمي منصفانه به قضيه نگاه كنيد و قدرداني‌تان را نسبت به همسرتان نشان دهيد او نيز متقابلا دوست دارد شما را خوشحال و راضي كند و بيشتر تلاش خواهد كرد تا كمك حال‌تان باشد.

4. تو اصلا من را درك نمي‌كني/ معلومه ديگه منو دوست نداري

عدم گفتگو درباره انتظارات و خواسته‌ها سبب سو تفاهم و متهم كردن همسرتان به درك نكردن شما خواهد شد. اين درحاليست كه بايد ناراحتي‌ها يا خواسته‌هاي خود را به طور مستقيم و واضح به همسرتان بگوييد و انتظار ذهن خواني كار چندان درست . منطقي نيست. شوهر شما دوست‌تان دارد و مراقب شماست و به همين دليل تمام تلاشش را مي‌كند كه ناراحت نباشيد. اما وقتي شما چيزي نمي‌گوييد او نيز فكر مي‌كند كه همه چيز طبق مطابق ميلتان است و اينگونه دچار سوتفاهم نسبت به يكديگر مي‌شويد.

5. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | با آدم حسابيا بگرد/ از دوستات خوشم نمياد

همسر شما يك فرد مستقل است و نياز دارد تصميم‌هاي آزدانه بگيرد. همانطور كه شما دوست داريد با دوستان خود وقت بگذرانيد و با تصميم خود دوستانتان را انتخاب مي‌كنيد، حق نداريد در رابطه با دوستان همسرتان تصميم بگيريد. اگر يك طرفه قضاوت كنيد و به نظر شوهرتان در رابطه با انتخاب دوستانش توجهي نداشته باشيد پس قطعا منتظر برخوردهاي تند و مقابله‌اي او نيز باشيد.

6. براي همسرتان تعيين تكليف نكنيد

دستور دادن و محدود كردن اختيارات، به مردانگي و غرور همسرتان آسيب مي‌زند. بهتر است كمي سياست داشته باشيد، به صحبت‌ها و خواسته هاي او توجه كنيد و با رفتارتان به او نشان دهيد كه حرف او شنيده و اجرا مي‌شود. يك نكته را هيچ وقت فراموش نكنيد، به هيچ وجه همسرتان را نصيحت نكنيد، براي ساختن زندگي مشترك بايد در كنار يكديگر باشيد، هيچ كدام بر ديگري برتري نداريد پس با تكرار اشتباهات ديگران زندگي خود را ويران نكنيد.

 

حرف‌هايي كه مردان نبايد به همسرشان بگويند

به كار بردن جملات زير از جانب مردان به همسرشان ممنوع است. حرف‌هاي زير مي‌تواند روابط شما و زندگي مشترك‌تان را به طور كل تحت تاثير قرار دهد:

1. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | پير شده‌اي

همه خانم‌ها درمورد افزايش سن حساس هستند و اين مسئله‌اي است كه دست خود آن‌ها نيست. شما زماني كه با همسرتان ازدواج كرديد سن او را مي‌دانستيد و حالا در كنار هم زندگي مي‌كنيد، پير شدن و بالا رفتن سن او امري انكار ناپذير است؛ پس گفتن جملاتي مانند اينكه تو داري پير مي‌شي و سنت بالا رفته لزومي ندارد و به جز اينكه همسرتان را آزرده كند و اعتماد به نفس اورا پايين بياورد نتيجه‌اي حاصل نخواهد شد.

2. مدام نگوييد عجله كن

خانم‌ها زماني كه مي‌خواهند جايي بروند مخصوصا مهماني بيشتر از آقايان نياز به زمان دارند تا آماده شوند. در اين شرايط  گفتن مداوم كلمه عجله كن نه تنها كاري را پيش نخواهد برد بلكه حس استرس  را به خانم شما القا خواهد كرد و چه بسا زمان آماده شدنش طولاني‌تر نيز شود. گفتن مداوم اين جمله براي هركاري به مرور همسرتان را دچار استرس و ناراحتي از شما مي‌كند. 

3. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | طلاقت مي‌دهم

بسياري از افراد در هنگام عصبانيت و به خاطر از دست دادن كنترل از واژه‌ها و كلمات بسيار زشت و تحقيرآميزي استفاده مي‌كنند كه مي‌تواند نتياج جبران ناپذيري داشته باشد. “طلاقت مي‌دهم” يكي از همان واژه‌هاي سنگيني است كه هرگز نبايد بدون فكر آن را به كار ببريد. چنانچه قصد ادامه زندگي با همسرتان را نداريد، به جاي اينكه او را تهديد كنيد اين مشكل را در فضايي آرام و منطقي و عاقلانه با او مطرح نماييد و از او بخواهيد كه رابطه‌تان را تمام كنيد. گفتن اين جملات از روي عصبانيت و بي دليل ضربه بدي به همسر و رابطه‌تان خواهد زد.

4. تو تنبل هستي

با به كار بردن واژه تنبل و تحقير كردن هيچ كسي را نمي‌توانيد به اجبار زرنگ و چابك‌تر كنيد. چنانچه اين واژه را براي طرف مقابلتان تكرار كنيد او خودش هم باور مي‌كند كه تنبل است و وضعيتش از ايني كه هست وخيم‌تر و بدتر خواهد شد. در شرايطي كه همسرتان نتوانسته كارها را آنطور كه بايد پيش ببرد، شرايط را بررسي كنيد چراكه ممكن است دليلي براي اين مساله وجود داشته باشد. 

5. كاري نمي‌توان انجام داد

در مشكلات و مسائل سخت زندگي هيچ پيشنهادي تلخ‌تر از اين نيست كه شما به عنوان مرد خانواده به همسرتان بگوييد كه نمي‌توانيم اين مشكل را حل كنيم و كاري از ما ساخته نيست. اين جمله حس ناتواني و تسليم شدن را از سوي شما به همسرتان منتقل مي‌كند و علاوه بر تاثير منفي بر او، شما را در ذهن همسرتان فردي ضعيف نشان مي‌دهد.

6. حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | تو چاق هستي

با استفاده كلمه چاق براي همسرتان او نه تنها لاغر نمي‌شود بلكه با شنيدن اين واژه تمسخر آميز بيشتر تحقير مي‌شود و اعتماد به نفسش از بين مي‌رود. بنابراين به جاي استفاده از اين كلمه او را ياري نماييد و با انرژي مثبت كاري كنيد كه شروع به رژيم و ورزش كند. برخي افراد بر اين باورند كه با تكرار اين واژه كار درستي مي‌كنند و با خودشان مي‌گويند آنقدر مي‌گويم تا به خودت بياي و لاغر شوي. در صورتي كه اين طور نيست و فقط لطمه روحي به طرف مقابلشان وارد مي‌كنند.

7. زيبايي او را زير سوال نبريد

خانم‌ها نسبت به ظاهر خود حساس هستند. فراموش نكنيد اين خانم را شما انتخاب كرده‌ايد و اگر در فراز و نشيب زندگي با شما و به واسطه به دنيا آوردن فرزندانتان زيبايي ظاهر يا اندام او بهم ريخته نبايد مورد سرزنش قرار بگيرد. اين سخنان تحقير آميز حس بسيار بدي در وجود همسر شما ايجاد خواهد كرد.

 

حرف هايي كه نبايد به همسر گفت | سخن آخر

موارد زيادي هستند كه بايد به همسرتان بگوييد يا نگوييد؛ چه حين بحث و مشاجره باشد و يا بعد از آن. به هر حال بايد مراقب حرفه‌ايي كه بهم مي‌زنيد باشيد، به همديگر احترام بگذاريد و هميشه بهترين كلام و لحن را داشته باشيد. بيشتر افراد آنقدر كار و مشغله دارند كه ديگر به فكر كلام خود با هسمرشان نيستند. اما اگر به لحن و كلام خوب عادت كنيد، خشم‌تان را كنترل كرده و حد و مرزها را رعايت نماييد، كيفيت رابطه‌تان افزايش مي‌يابد و زندگي زناشويي كمتر دچار تلاطم خواهد شد.

اگر به هر دليلي احساس مي‌كنيد خشم و عصبانيت بر شما غالب مي‌شود و اجازه گفتگو مسالمت آميز همراه با احترام نسبت به همسرتان را سلب مي‌كند، از راهنمايي‌ها و مشاوره‌هاي روانشناسان فعال در حوزه روابط خانوادگي بهره ببريد. آموزش‌هاي يك روانشناس خوب و حرفه‌اي باعث مي‌شود تا با آرامش بيشتري همسرتان را مورد خطاب قرار دهيد و روز به روز روابط عاشقانه قشنگي را رقم بزنيد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره ازدواج كليك كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

سوالات متداول

همه افراد روي خانواده‌ خود حساس‌اند و بدگويي از آنان باعث ناراحتي‌شان مي‌شود. علاوه بر پيوند خوني با خانواده‌، احساسات و خصوصيات مشتركي نيز با آن‌ها وجود دارد و به همين دليل افراد در مقابل بي احترامي ديگران نسبت به اعضاي خانواده سريعا واكنش نشان مي‌دهند. قطعا هم مردان و هم زنان به خانواده خود تعلق خاطر دارند و در مقابل بي‌احترامي ديگران حتي همسر خود سكوت نمي‌كنند. در نتيجه بهتر است در گفتار خود كمي دقت داشته باشيد و الفاظي را بكار نبريد كه باعث ايجاد دلخوري شود.

   

منبع :  حرف هايي كه نبايد به همسر گفت

 

 



:: بازديد از اين مطلب : 1

امتیاز:
بازدید:
[ ۱ خرداد ۱۴۰۰ ] [ ۱۱:۲۵:۰۳ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 8
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی