مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

منبع :  فراموشي عشق اول در مردان

 

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

 شماره تماس با موبايل : 66419012-021

شايد باورش سخت باشد اما فراموشي عشق اول در مردان بسيار سخت است. تجربه نخستين رابطه عاشقانه، آن هم وقتي كه بدون هيچ سياستي، خالصانه محبت خود را ابراز مي‌كنيم؛ براي هر دو جنس تجربه نابي است كه شايد هرگز مانند آن اتفاق نيفتد و يا در بسياري از مواقع فرد هرگز نخواهد توانست اين موضوع را فراموش كند. بااين‌حال بسياري از روانشناسان معتقدند كه فراموشي عشق اول در مردان سخت‌تر از زنان است و براي مدت طولاني‌تري آن‌ها را درگير خواهد كرد. اين موضوع شايد به اين خاطر باشد كه مردان معمولاً بيش از زنان به غرور خود اهميت مي‌دهند و به همين خاطر ترك شدن از جانب شخصي كه دوستش داشته‌اند مي‌تواند براي آن‌ها ضربه بزرگي باشد.

فراموش‌نشدن عشق اول باعث نگراني و ناراحتي افرادي مي‌شود كه در آينده با آن‌ها ارتباط برقرار مي‌كنيم و حتي مي‌تواند شانس داشتن يك رابطه مطلوب را براي هميشه از فرد بگيرد. به همين خاطر بهتر است در شرايطي كه شريك عاطفي خود را ازدست‌داده‌ايد و يا هنگامي‌كه احساس مي‌كنيد همسرتان نمي‌تواند از فكر گذشته خارج شود، براي كمك به حفظ ارتباطتان از يك روانشناس متخصص كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره رابطه دختر و پسر كليك كنيد.

نشانه‌هاي فراموش‌نشدن عشق اول در مردان

اگر شريك عاطفي‌تان هنوز نتوانسته عشق پيشين خود را فراموش كند، احتمالاً نشانه‌هايي را در رفتار وي مي‌بينيد كه به شما راجع به شرايط موجود هشدار مي‌دهند. درصورتي‌كه اين نشانه‌ها يا هر موضوع ناخوشايند و غيرعادي ديگري را در رفتار طرف مقابلتان مي‌بينيد بهتر است براي حل كردن آ« از يك روانشناس كمك بگيريد. بسياري از مواقع نمي‌دانيم در مواجهه با اين نشانه‌ها مي‌بايست چطور برخورد كرد، احساس حسادت، عصبانيت يا نااميدي از ايجاد يك رابطه عاطفي مي‌تواند شما را به سمت رفتارهاي منفي سوق دهد كه رابطه عاطفي‌تان را در شرايط نامناسب‌تري قرار دهد. به همين خاطر بسيار مهم است كه در اين شرايط از يك فرد باتجربه كمك بگيريد. ازجمله نشانه‌هاي فراموش‌نشدن عشق اول در مردان عبارتند از:

وجود يادبودها

نگه‌داشتن عكس، هديه يا هر موضوع ديگري كه مستقيم يا غيرمستقيم او را به عشق اول وصل مي‌كند مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي فراموش‌نشدن شريك عاطفي سابق باشد. توجه داشته باشيد كه يادبودها صرفاً اشيا نيستند، ممكن است طرف مقابل شما گروه دوستي يا فعاليت‌هاي مردمي كه زماني با عشق سابقش در آن‌ها فعاليت داشته را نيز حفظ كرده باشد. در چنين شرايطي پيش از آنكه هر اقدام نامناسبي انجام دهيد، ابتدا با وي صحبت كرده و دليل رفتارش بپرسيد. سعي كنيد تا حد امكان از حساسيت بيش‌ازحد نسبت به مسائل معمول و يا پيش‌داوري خودداري كنيد. اين قبيل رفتارها صرفاً فضاي رابطه شما را متشنج خواهد كرد.

فراموشي عشق اول در مردان | اجتناب از صحبت كردن يا خشم

هنگامي‌كه شريك عاطفي‌تان نمي‌خواهد راجع به گذشته صحبت كند و يا با خشم و نفرت نسبت به عشق اول و خاطرات رابطه‌اش صحبت مي‌كند؛ احتمالاً به اين خاطر است كه مشكلات يا گره‌هايي از رابطه پيشين همچنان در ذهن فرد باقي مانده است. به خاطر داشته باشيد كه فراموش كردن و عبور از يك مسئله به اين معناست كه شما ديگر احساسي نسبت به آن نخواهيد داشت؛ اما اگر هرگونه احساس حتي منفي نسبت به يك موضوع همچنان باقي باشد، اين به معناي آن است كه در حل كردن شرايط پيش‌آمده براي خود ناتوان بوده‌ايد. بااين‌حال اين قبيل رفتارها صرفاً نشان‌دهنده وجود تعارض‌ها و ناراحتي‌هاي فراموش نشده است و نمي‌توان به‌طورقطع آن را دليلي بر علاقه‌مندي به عشق سابق دانست.

بي‌توجهي به رابطه جديد

بي‌توجهي به رابطه و تمامي تلاشي كه براي جلب‌توجه و محبت طرف مقابل انجام مي‌دهيد را شايد بتوان يكي از مهم‌ترين نشانه‌هاي فراموش‌نشدن عشق اول دانست. اين بي‌توجهي مي‌تواند خود را به‌صورت طولاني شدن قهر و اختلافات و پيش‌قدم نشدن وي براي آشتي نيز نشان دهد.

به‌عبارت‌ديگر هنگامي‌كه تمام يا بخش عظيمي از ذهن طرف مقابل شما با شريك عاطفي سابق پر شده باشد، طبيعتاً ظرفيت كمتري براي توجه به شما باقي خواهد ماند. در چنين شرايطي بهتر است در يك فضاي آرام با شريك عاطفي‌تان صحبت كنيد و او را در جريان احساس خود بگذاريد؛ همچنين مي‌توانيد راجع به اين موضوع از يك مشاور خانواده كمك گرفته و راهكارهايي را براي بهبود كيفيت ارتباط عاطفي‌تان آموزش ببينيد.

صحبت كردن از گذشته

آشكارترين نشانه درگيري عاطفي شريك‌تان اين است كه او راجع به گذشته و اتفاقات آن با شما صحبت مي‌كند. بيان خاطرات و تجربيات مشتركي كه با طرف مقابل خود داشته، درخواست از شما براي اينكه شبيه به شريك احساسي سابقش باشيد و يا ابراز تأسف و ناراحتي براي رابطه‌اي كه ازدست‌رفته ازجمله نشانه‌هاي اين موضوع هستند.

نگاه تحسين‌آميز به مشابهت‌ها

گاهي اوقات شريك عاطفي شما ويژگي‌هايي از عشق سابقش را در ديگران يا محيط تحسين مي‌كند. براي مثال اگر او به ورزش يا مطالعه علاقه داشته، طرف مقابلتان بيان مي‌كند كه به اين قبيل رفتارها علاقه دارد و يا لباس‌هايي مشابه لباس‌هاي شريك عاطفي سابقش را مي‌پسندد. اين موضوع نشان‌دهنده اين است كه وي در ذهنش هنوز هم علاقه خاصي به عشق سابقش دارد.

 

بيشتر بخوانيد : روانشناسي عشق | آشنايي با تغييرات فيزيكي و رواني عشق به صورت علمي

 

دلايل دشواري فراموش كردن عشق اول براي مردان

حال بايد به اين سؤال پاسخ دهيم كه چرا فراموش كردن عشق اول در مردان سخت‌تر از زنان است و چه مدت‌زماني براي اين فراموشي بايد سپري شود؟ به‌طوركلي مي‌توان گفت عشق اول براي همه ما موضوعي خاص خواهد بود، زيرا در اين رابطه بدون هيچ سياست و احتياطي خالصانه وارد رابطه مي‌شويم و درواقع اين شكست‌ها و ناكامي‌ها هستند كه هر بار ما را براي ورود به يك رابطه عاطفي محتاط‌تر و حتي شايد خودخواه‌تر مي‌كنند. به همين خاطر مي‌توان گفت اصلي‌ترين دليل براي دشواري فراموش كردن عشق اول در خودِ احساس و رابطه‌اي كه تجربه مي‌شود نهفته است. علاوه بر اين مردان معمولاً در روابط خود غرور بيشتري دارند و ترميم غرور و احساسات آسيب‌ديده در آن‌ها نسبت به زنان زمان بيشتري نياز دارد.

 از طرفي زنان معمولاً براي داشتن احساساتي نظير غم يا گريه كردن سرزنش نمي‌شوند و حتي از آن‌ها انتظار داريم در يك شكست عاطفي اين‌گونه رفتار كنند. اين درحاليست كه انتظارات فرهنگي معمولاً اين امكان را از مردان مي‌گيرد كه براي عشق ازدست‌رفته‌شان سوگواري كنند. اما در ارتباط بااينكه چه مدت‌زماني براي فراموش كردن عشق اول لازم است بايد گفت براي اين موضوع زمان مشخصي وجود ندارد و با توجه به مسائلي نظير طول مدت و عمق رابطه و همين‌طور نحوه جدايي مي‌تواند متفاوت باشد.

 پيامدهاي فراموش نكردن عشق اول در مردان

به‌طور طبيعي همه ما پس از پايان يك رابطه احساس غم را تجربه مي‌كنيم اما دير يا زود اين احساس پايان پيدا كرده و زندگي خود را از سر مي‌گيريم. بااين‌حال برخي افراد به هر دليلي نمي‌توانند از فكر يك رابطه تمام‌شده بيرون بيايند و اين موضوع مي‌تواند مشكلات بسياري را براي فرد ايجاد كند. شايد ساده‌ترين پيامد منفي اين موضوع ناراحتي و غمي باشد كه شما در لحظات زندگي تجربه مي‌كنيد و اين مي‌تواند شما را از داشتن يك زندگي مثبت دور كرده يا حتي در مقابل بيماري‌هايي نظير افسردگي آسيب‌پذير نمايد.

علاوه بر اين درگيري ذهني با عشق سابق فرصت داشتن يك رابطه جديد را از شما مي‌گيرد يا باعث دلخوري شريك احساسي‌تان شده و كيفيت رابطه شما را كاهش مي‌دهد. به همين خاطر بهتر است براي جلوگيري از اين مشكلات و ايجاد احساس روحي مثبت در خود از يك روانشناس در اين زمينه كمك بگيريد. اگر به هر دليلي احساس مي‌كنيد امكان مراجعه حضوري براي شما وجود ندارد مي‌توانيد با استفاده از خدمات مشاوره تلفني راهكارهايي را براي تغيير شرايط خود آموزش ببينيد.

نقش زنان در فراموشي عشق اول در مردان

اگر شما وارد رابطه عاطفي با مردي شده‌ايد كه همچنان درگير ارتباطات عاطفي گذشته خود است بهتر است به برخي نكات توجه داشته باشيد:

صبور باشيد

اگر مي‌خواهيد احساسات شريك عاطفي‌تان را تغيير داده و او را متوجه خود كنيد بايد بدانيد كه راهي سخت را در پيش‌گرفته‌ايد و براي عبور از اين شرايط مي‌بايست صبور باشيد. شما احتمالاً در بسياري از مواقع و به‌خصوص در ابتداي رابطه متوجه خواهيد شد كه طرف مقابل چندان‌كه بايد به شما توجه ندارد و يا در مقابل درخواست‌هايتان براي ديدار مخالفت مي‌كند. رفتار شما در اين شرايط مي‌بايست به‌گونه‌اي باشد كه طرف مقابل به‌تدريج متوجه اين موضوع شود كه شما همواره در كنار او حضور داريد و مي‌تواند به شما اعتماد كند. اما توجه داشته باشيد كه اين اعتماد چيزي نيست كه بتوانيد به‌سرعت آن را به دست آوريد و مي‌بايست زمان زيادي را به اين موضوع اختصاص دهيد.

بامحبت برخورد كنيد

يكي از مهم‌ترين راهكارهايي كه به كمك آن مي‌توانيد توجه طرف مقابل را به خود جلب كنيد اين است كه همواره بامحبت برخورد كنيد. محبت و حمايت شما مي‌تواند به‌تدريج باعث بيدار شدن احساسات طرف مقابل شود، اما به اين موضوع توجه داشته باشيد كه بيش از محبت كردن در كلام مي‌بايست رفتارتان محبت‌آميز و حمايتگر باشد. استفاده بيش‌ازحد از كلام محبت‌آميز گاهي طرف مقابل را بيش از قبل از شما دور مي‌كند. زيرا او احساس مي‌كند كه به‌اندازه شما به لحاظ احساسي درگير اين رابطه نيست و اين موضوع مي‌تواند براي وي فشار رواني را به همراه داشته باشد.

فضاي رابطه را آرام نگه داريد

همان‌طور كه گفته شد جلب‌توجه مرداني كه هنوز نتوانسته‌اند عشق اولشان را فراموش كنند كار سختي خواهد بود و شما احتمالاً گاهي اوقات از رفتارهاي طرف مقابلتان عصبي مي‌شويد. احساس تلخ مورد بي‌توجهي قرار گرفتن و يا خشم و نااميدي از اينكه علي‌رغم تلاش‌هايتان او به لحاظ عاطفي درگير شما نيست ازجمله مسائلي هستند كه مي‌تواند باعث بدرفتاري يا عصبانيت شما شود. بااين‌حال توجه داشته باشيد كه بهتر است در اين شرايط هيجانات خود را كنترل كنيد و تا جاي ممكن فضاي رابطه را متشنج نكنيد. زيرا ايجاد احساسات منفي مي‌تواند هر آنچه را در تلاش براي به دست آوردنش هستيد به‌طور ناگهاني تخريب كند.

مشورت بگيريد

بهتر است در اين شرايط از يك مشاور خانواده كمك بگيريد. مشاورين به دليل علم و تجربه‌اي كه در اين زمينه دارند و همين‌طور با توجه به اينكه بدون جانب‌داري از شما يا طرف مقابل صحبت مي‌كنند مي‌توانند راهكارهاي مناسبي را براي تغيير شرايط به شما آموزش دهند.

از رابطه خارج شويد

اگر احساس مي‌كنيد علي‌رغم تمام تلاش‌هايي كه براي بهبود ارتباط خود انجام داده‌ايد طرف مقابل همچنان به لحاظ ذهني و عاطفي درگير فردي ديگر است مي‌بايست براي ادامه ارتباطتان تصميمي جدي بگيريد. گاهي اوقات باقي ماندن در يك رابطه تنها باعث آسيب ديدن بيشتر شما و همين‌طور از دست دادن فرصت‌هاي مناسب براي داشتن يك رابطه عاطفي سالم خواهد شد. بااين‌حال معمولاً توصيه مي‌شود كه پيش از تصميم گرفتن براي پايان دادن به رابطه با يك روانشناس در اين زمينه صحبت كنيد و مطمئن شويد كه راهي براي بهبود شرايط وجود ندارد. علاوه بر اين روانشناسان مي‌توانند به شما براي پايان بخشيدن راحت‌تر به يك رابطه ناسالم كمك كنند تا كمتر دچار احساسات منفي شويد.

براي دريافت مشاوره در زمينه عشق و رابطه مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

 

سؤالات متداول

آيا فراموش كردن عشق اول در مردان سخت‌تر از زنان است؟

معمولاً به اين خاطر كه مردان نسبت به زنان غرور بيشتري دارند تجربه شكست عاطفي مي‌تواند آن‌ها را بيش از خانم‌ها دچار مشكل كند.

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

 شماره تماس با موبايل : 66419012-021

 

 

منبع :  فراموشي عشق اول در مردان

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۰۷:۳۵:۱۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی