مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر يكي از شايع‌ترين مشكلاتي است كه ميان زوجين به وجود مي‌آيد. گاهي اوقات قطع رابطه با خانواده همسر آخرين راهي است كه زوجين براي حفظ زندگي مشترك به آن متوسل مي‌شوند. اگرچه قطع ارتباط مي‌تواند براي شما به معناي پايان ديدارهاي ناراحت‌كننده باشد اما در صورت درگيري با اين موضوع متوجه خواهيد شد كه تأثير خانواده همسر از اين طريق از بين نخواهد رفت بلكه به شكلي غيرعلني همچنان در زندگي شما باقي خواهد ماند. مشاورين خانواده معمولاً توصيه مي‌كنند كه به‌جاي قطع ارتباط، شرايط را به شكل مطلوبي مديريت كنيد. اما گاهي اوقات اين موضوع اجتناب‌ناپذير است و شما مجبوريد ارتباط خود را قطع كنيد. در چنين شرايطي بهتر است در رفتار خود به برخي اصول توجه داشته باشيد. در غير اين صورت زندگي مشترك شما دچار بحران‌هاي جدي خواهد شد.

 

منبع :  قطع رابطه با خانواده همسر

 

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

پايان دادن به ارتباط با خانواده همسر مي‌تواند به دلايل مختلفي روي دهد، براي مثال ممكن است خانواده طرف مقابل بيش‌ازحد در زندگي شما دخالت داشته باشند و يا همسرتان را عليه شما تحريك كنند. اگرچه در چنين شرايطي قطع ارتباط اولين راهكاري است كه به ذهن مي‌رسد اما بااين‌حال بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه قطع ارتباط اگرچه مي‌تواند براي شما خوشايند باشد اما صرفاً به معناي پاك كردن صورت‌مسئله است.

اختلافات شما و خانواده همسرتان تا زماني كه براي حل آن‌ها تصميم جدي نگيريد، باقي مانده و در زندگي شما سايه خواهند انداخت. از طرفي ممكن است همسرتان به علت تعلق‌خاطري كه به خانواده خود دارد در مقابل اين تصميم شما مقاومت كرده يا حتي دست به تلافي بزند. بهتر است پيش از آنكه دراين‌باره تصميم جدي بگيريد از يك مشاور خانواده كمك بگيريد و تا جاي ممكن از تصميم‌گيري‌هاي هيجاني دوري كنيد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره خانواده كليك كنيد. 

 

تماس با مشاور

دلايل تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

اختلاف و قطع ارتباط با خانواده همسر به دلايل متعددي اتفاق مي‌افتد. هر فرد دليل خاص خود را دارد اما به طور كلي شايع‌ترين دلايل به شرح زير هستند:

1. توهين و بدرفتاري

رفتار نامناسب اصلي‌ترين دليلي است كه باعث بروز خصومت و تنفر در روابط اجتماعي مي‌شود. بدرفتاري خانواده با عروس يا داماد مي‌تواند دليلي براي بي‌ميلي فرد به ادامه ارتباط باشد. بدرفتاري و پرخاشگري در كنار اينكه مي‌تواند به‌صورت آشكار در روابط ايجاد شود اما اكثر اوقات به‌صورت طعنه زدن يا كوچك كردن فرد در روابط اجتماعي خود را نشان مي‌دهد.

2. دخالت‌هاي بيش‌ازحد

يكي از موضوعاتي كه مي‌تواند به تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر منجر شود دخالت‌هاي بيش‌ازحد آن‌هاست. در شرايطي كه دخالت خانواده استقلال زندگي زوجين را تحت تأثير قرار دهد و خانواده‌ها نظر خود را به آن‌ها تحميل كنند دير يا زود شما يا همسرتان از اين موضوع خسته شده و نسبت به آن اعتراض خواهيد كرد. اگر شما نيز با خانواده همسرتان دچار چنين مشكلي شده‌ايد بهتر است با همسرتان دراين‌باره صحبت كنيد و يا مستقيماً به خانواده او بگوييد كه ترجيح مي‌دهيد خودتان براي زندگي‌تان تصميم بگيريد. اگر احساس مي‌كنيد در اين زمينه دچار مشكل هستيد، مي‌توانيد از يك مشاور بخواهيد آموزش‌هايي را درزمينهٔ رفتار جرات‌مندانه يا توانايي نه گفتن به شما آموزش دهد.

3. خودخواهي

خودخواهي برخي خانواده‌ها در ارتباط با ازدواج فرزندانشان به اين صورت خود را نشان مي‌دهد كه آن‌ها انتظار دارند فرزند و عروس يا دامادشان تمامي ايام فراغت و مسائل مختلف زندگي خود را با آن‌ها بگذرانند. اين موضوع مي‌تواند تا حدي باعث شود كه عضو جديد احساس كند او و خانواده‌اش ناديده گرفته مي‌شوند و اين موضوع مي‌تواند منجر به از دست دادن تمايل براي ارتباط با خانواده همسر شود. براي كسب اطلاعات در زمينه اختلافات خانوادگي كليك كنيد. 

4. سوءتفاهم‌ها

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر گاهي نيز مي‌تواند به دليل سوءتفاهم ايجاد شود. برخي اوقات تصورات منفي كه فرد از خانواده همسر و ازدواج دارد باعث مي‌شود بسياري از موضوعات را بي‌دليل به خانواده طرف مقابل ربط بدهد. سوءتفاهم‌ها معمولاً در اوايل هر رابطه بيشتر ديده مي‌شوند. به‌مرور زمان ممكن است شما به اين نتيجه برسيد افرادي كه آن‌ها را بد يا دوست‌نداشتني مي‌دانيد، افراد مثبتي در زندگي شما هستند.

 

پيامدهاي تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

قطع ارتباط با خانواده و نزديكان همسر عواقب و پيامدهايي دارد كه برخي از آن‌ها به شرح زير هستند:

1. ناراحتي همسر

اگرچه شما و خانواده همسرتان ممكن است نتوانيد ارتباط مناسبي با يكديگر داشته باشيد و حتي ديدگاه منفي نسبت به شخصيت آن‌ها داشته باشيد اما بااين‌حال بايد به اين نكته توجه داشته باشيد كه همسرتان مانند هر فرد ديگري به خانواده خود علاقه داشته و بدگويي شما در مورد آن‌ها يا حتي قطع ارتباط را نخواهد پذيرفت. حتي در شرايطي كه او ظاهراً اين موضوع را بپذيرد و به شما نيز حق بدهد، ممكن است در ذهن خود تصور كند شما حاضر به گذشت به خاطر او نبوده‌ايد و اين مي‌تواند كيفيت ارتباط عاطفي شما را تحت تأثير قرار دهد.

2. مقابله‌به‌مثل همسر

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر گاهي باعث مي‌شود كه همسرتان نيز شروع به مقابله‌به‌مثل يا لجبازي با شما كند. براي مثال ممكن است او نيز ارتباطش با خانواده شما را قطع كرده و يا با آن‌ها بدرفتاري كند. اين مشكلات علاوه بر اينكه كيفيت زندگي شما را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد باعث خواهد شد تا خانواده هريك از شما نيز درگير اين مشكلات شده و شرايط نامطلوبي را تجربه كنند.

3. بلاتكليفي فرزندان

خانواده همسر شما، خانواده و اقوام فرزندانتان نيز محسوب مي‌شوند. قطع ارتباط شما مي‌تواند فرزندانتان را در دوراهي قرار دهد. اين موضوع به‌ويژه در شرايطي كه شما آن‌ها را به بدرفتاري با خانواده همسر تشويق كنيد، شدت پيدا مي‌كند و باعث مي‌شود فرزندتان از داشتن خانواده و اقوامي منسجم محروم شود.

 

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر | آنچه بايد رعايت كنيد

بهتر است پيش از آنكه براي قطع ارتباط با خانواده همسرتان تصميم بگيريد از يك مشاور خانواده براي حل كردن مشكلات كمك بخواهيد. مشاورين به شما كمك خواهند كرد تا مشكلات خود را از راه سازگارانه‌تري حل كنيد و يا در شرايطي كه هيچ راهي به‌غير از قطع ارتباط وجود نداشته باشد نكاتي را در ارتباط با مديريت شرايط جديد به شما آموزش خواهند داد كه مي‌تواند در كاهش اختلافات ميان شما و همسرتان تأثيرگذار باشد. در ادامه به برخي از اين مسائل اشاره خواهيم كرد.

1. ياركشي نكنيد

سعي كنيد تا حد ممكن اختلاف ميان خود و خانواده همسرتان را محدود به خود نگه‌داريد. اين تصور كه چون شما با خانواده همسرتان ارتباطي نداريد، همسر يا فرزندانتان نيز بايد از شما جانب‌داري كرده و ارتباط خود را قطع كنند، باور صحيحي نيست و تنها باعث افزايش دلخوري‌ها خواهد شد.

2. بدگويي نكنيد

اگر به هر دليلي تصميم گرفته‌ايد ارتباط خود را با خانواده همسر قطع نماييد، آن‌ها را فراموش كنيد. بدگويي كردن، قضاوت رفتار آن‌ها و يا تلاش براي فهميدن اينكه آن‌ها راجع‌به شما چه ديدگاهي دارند صرفاً شرايط روحي خودتان و همين‌طور كيفيت ارتباط با همسرتان را تحت تأثير قرار مي‌دهد. يكي از موضوعاتي كه بايد به خاطر داشته باشيد اين است كه اگر همسرتان با خانواده خود دچار اختلاف شد، هرگز سعي نكنيد به او بفهمانيد كه شما از قبل شخصيت اطرافيانش را به وي گوشزد كرده‌ايد. اين قبيل رفتارها اگرچه در كوتاه‌مدت شرايط را به نفع شما تغيير مي‌دهد اما در ذهن همسرتان به‌عنوان نقاطي تيره باقي خواهد ماند.

3. مشاوره خانواده را جدي بگيريد

قطع رابطه با خانواده همسر به‌هيچ‌وجه به معناي حل شدن مشكلات شما نخواهد بود بلكه صرفاً آن‌ها را از حالت مستقيم و قابل‌مشاهده خارج خواهد كرد. كمك گرفتن از مشاورين خانواده همان‌طور كه گفته شد مي‌تواند در انتخاب راهكاري مناسب‌تر به شما كمك كند. براي مثال در برخي از موارد همسرتان نياز دارد تا نكاتي را در ارتباط با حمايت از شما يا استقلال از خانواده خود آموزش ببيند. در برخي شرايط نيز درمانگر تشخيص مي‌دهد كه شما بايد برخي افكار اشتباه مانند اين تصور كه هميشه بايد تمامي اطرافيان از شما راضي باشند را دور بريزيد. علاوه بر اين‌ها مشاورين مي‌توانند از طريق صحبت كردن با همسرتان به او در درك بهتر شرايط شما و كنار آمدن با قطع ارتباطتان با خانواده وي كمك كنند.

 

راهكارهايي براي پيشگيري از تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر

براي اينكه از اختلافات و مشكلات با خانواده همسر پيشگيري كنيد، راهكارهايي وجود دارد كه به شرح زير هستند:

1. رعايت حد و مرزها

يكي از مهم‌ترين موضوعاتي كه منجر به تنفر يا قطع رابطه با خانواده همسر مي‌شود اين است كه خانم‌ها يا آقايان حد و حدود ارتباط با خانواده همسر را به‌درستي رعايت نمي‌كنند. صميمت بيش‌ازحد يا بي‌توجهي به خانواده همسر هردو ازجمله موضوعاتي هستند كه مي‌توانند مشكلاتي را براي زندگي شما ايجاد نمايند. كمك گرفتن از مشاوره پيش از ازدواج آموزش‌هاي مفيدي را در اين زمينه براي شما ايجاد خواهد كرد.

2. از همسرتان كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد موضوعي باعث دلخوري شما از خانواده همسرتان شده، بهتر است ابتدا آن را به شكل خصوصي با همسرتان در ميان بگذاريد. در صحبت كردن با همسرتان تا جاي ممكن صحبت‌هاي خود را با عباراتي مانند (من فكر مي‌كنم…) يا (به نظر من…) بيان كنيد و از متهم كردن ديگران بپرهيز و از همسرتان بخواهيد به شما در حل اين مشكل كمك كند.

3. ناراحتي خود را بيان كنيد

واكنش نشان ندادن به موضوعاتي كه شما را ناراحت كرده براي ديگران به اين معناست كه  از حرف يا رفتارشان ناراحت نيستيد و آن‌ها اجازه دارند اين رفتار را تكرار كنند. درنتيجه اگر از چيزي ناراحت مي‌شويد بهتر است ناراحتي خود را نشان دهيد. با همسر يا خانواده همسرتان درباره دلخوري خود صحبت كنيد تا به يك راه‌حل منطقي برسيد. اگرچه بهتر است ناراحتي خود را با همسرتان در ميان بگذاريد و از او بخواهيد با خانواده خود صحبت كند اما اين بدان معنا نيست كه هيچ واكنشي به شرايطي كه شما را ناراحت كرده نشان ندهيد.

 

تنفر و قطع رابطه با خانواده همسر | دوراهي همسر و خانواده

يكي از پر استرس‌ترين شرايط در زندگي مشترك هر فرد اين است كه همسر و خانواده وي با يكديگر دچار مشكل باشند. در اين شرايط شما احساس مي‌كنيد بر سر يك دوراهي قرارگرفته‌ايد و نمي‌توانيد جانب يكي از آن‌ها را داشته باشيد. هنگامي‌كه با چنين وضعيتي مواجه مي‌شويد با همسر و خانواده خود صحبت كنيد و براي هريك از آن‌ها توضيح دهيد كه شما به هردو طرف علاقه داريد و نمي‌خواهيد آن‌ها را از دست بدهيد.

سعي كنيد از ابتدا به‌خوبي اين موضوع را جا بيندازيد كه اختلافات آن‌ها تأثيري در رابطه شما با خانواده يا همسرتان نخواهد داشت. در چنين شرايطي كمك گرفتن از مشاورين خانواده نيز مي‌تواند تا حد زيادي كمك‌كننده باشد. مشاورين با ايجاد جلسات مشاوره گروهي مي‌توانند به حل اختلافات موجود كمك كنند.

براي دريافت مشاوره در زمينه خانواده مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني خانواده با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

 

سؤالات متداول

آيا قطع رابطه با خانواده همسر اشتباه است؟

قطع ارتباط با خانواده همسر پيامدهاي منفي بسياري ازجمله آسيب ديدن كيفيت رابطه عاطفي ميان شما و همسرتان را به همراه خواهد داشت. به همين خاطر بهتر است تا جاي ممكن مشكلات خود را به شيوه سالم‌تري حل كنيد.

چطور پس از قطع ارتباط با خانواده همسرم ارتباطم با او را حفظ كنم؟

او را مجبور نكنيد ميان شما و خانواده خود انتخاب كند. همچنين از بدگويي يا گوشزد كردن اشتباهات خانواده همسرتان در مقابل او تا حد ممكن خودداري كنيد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

 شماره تماس با موبايل : 66419012-021

 

 

 

منبع :  قطع رابطه با خانواده همسر

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۵۹:۱۸ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی