مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

دل‌شوره، احساس بي قراري و اضطراب ازجمله احساساتي هستند كه همه افراد در طول زندگي بارها تجربه مي‌كنند. بااين‌حال برخي از افرادي كه درگير بيماري‌هاي اضطرابي هستند، اين احساسات را با شدتي غيرقابل‌تحمل و در اكثر ساعات روز تجربه مي‌كنند. اين موضوع مي‌تواند باعث كاهش بهره‌وري فرد در مسائل شغلي و تحصيلي باشد. همچنين اضطراب باعث بروز مشكلات جسمي بسياري ازجمله بيماري‌هاي قلبي و عروقي مي‌شود. به همين خاطر درصورتي‌كه دل‌شوره و احساس بي‌قراري را تجربه مي‌كنيد بهتر است از يك روانشناس براي درمان آن كمك بگيريد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره كنترل استرس و اضطراب كليك كنيد.

 

منبع :  اضطراب و احساس بي قراري

 

 

 

اضطراب و احساس بي قراري چگونه بر هم تاثير مي گذارند؟

اضطراب يك احساس تشويش و نگراني درونيست كه بسياري از مواقع فرد دليلي براي آن پيدا نمي‌كند و معمولاً با نشانه‌هايي نظير تپش قلب، تند شدن تنفس و يا لرزش در دست‌وپا خود را نشان مي‌دهد. بااين‌حال برخي افراد نيز ممكن است هيچ نشانه اضطرابي را در حالت عادي تجربه نكنند. بي قراري در اين افراد معمولاً خود را به‌صورت بيماري‌هاي جسمي مانند ميگرن، فشارخون و يا كاهش سطح ايمني نشان مي‌دهد. بعضي افراد به‌ويژه كودكان نيز در حين تجربه اضطراب متوجه هيجانات خود نمي‌شوند و معمولاً بي‌قراري يا پرخاشگري از خود نشان مي‌دهند.

با توجه به اينكه بي قراري باعث كاهش توانايي فرد براي فعاليت در سطح اجتماع مي‌شود و همين‌طور با توجه به آسيب‌هايي كه براي سلامت جسمي و رواني فرد ايجاد مي‌كند، بهتر است براي درمان آن اقداماتي صورت بگيرد. بي‌توجهي به درمان اضطراب مي‌تواند باعث شديدتر و يا مزمن شدن اين اختلال در فرد شود و مشكلات بسياري را براي وي و اطرافيان او ايجاد نمايد. به همين خاطر بهتر است اقداماتي را براي درمان چنين شرايطي در نظر بگيريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه علائم اضطراب كليك كنيد. 

 

تماس با مشاور

دلايل بروز اضطراب و احساس بي قراري

اضطراب پديده‌اي چندبعدي است كه معمولاً تحت تأثير جسم، روان و محيط اجتماعي فرد ايجاد مي‌شود. اختلال در هر يك از اين سه زمينه مي‌تواند باعث بروز بيماري‌هاي اضطرابي در فرد شود و درنتيجه چنانچه مشكل در بيش از يكي از اين سه زمينه وجود داشته باشد، احتمال بروز و همين‌طور شدت بي قراري در فرد افزايش پيدا مي‌كند. ازجمله دلايل بروز بي قراري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. اضطراب به‌عنوان كاركردي سازگارانه

يكي از مهم‌ترين كاركردهاي اضطراب اين است كه بروز خطري را به فرد گوشزد كرده و شرايط جسمي و روحي او را براي بقا در شرايط خطر آماده سازد. براي مثال هنگامي‌كه فرد مورد تهاجم قرار مي‌گيرد، اضطراب به وي كمك مي‌كند تا از طريق رفتارهايي مانند فرار كردن خود را از مهلكه دور كند. البته بايد به اين موضوع توجه داشت كه بيماري‌هاي اضطرابي نشانه كژكاري در سيستم جسمي و رواني فرد هستند و كاركرد سازگارانه‌اي را به همراه ندارند.

2. مشكلات فيزيولوژيك

وجود اختلال و آسيب در بخش‌هايي از مغز كه وظيفه كنترل اضطراب را بر عهده دارند يكي از دلايلي است كه باعث افزايش احساس بي قراري مي‌شود. افرادي كه به اين دليل دچار بي قراري مي‌شوند، معمولاً پاسخگويي خوبي به درمان‌هاي دارويي دارند.

3. تصورات اشتباه

افرادي كه دچار احساس بي قراري مي‌شوند معمولاً افكار منفي بسياري نظير ناتوان بودن و يا آسيب ديدن را در ذهن مي‌پرورانند. اين باورهاي اشتباه مي‌تواند تحت تأثير تربيت، تجربيات ناخوشايند و يا به هر دليل ديگري در ذهن فرد شكل گرفته باشد.

4. نامعلوم بودن آينده

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث بروز دل‌شوره و اضطراب در فرد مي‌شود احساس بلاتكليفي و نامعلوم بودن نتيجه مسائل مختلف است. هنگامي‌كه فرد احساس مي‌كند تسلطي بر شرايط ندارد و نمي‌تواند پيش‌بيني خاصي از آينده داشته باشد، بيشتر دل‌شوره و بي قراري را تجربه خواهد كرد.

5. اضطراب و احساس بي قراري | اعتمادبه‌نفس پايين

ضعيف بودن اعتمادبه‌نفس باعث مي‌شود فرد نسبت به خود و توانايي‌هايش ديد مثبتي نداشته باشد و اين تصور در وي شكل مي‌گيرد كه قدرت كنترل شرايط را نخواهد داشت. ترس از مسخره شدن در يك سخنراني، نگراني از اينكه ديگران فرد را كنار بگذارند و مواردي ازاين‌دست نشان‌دهنده اعتمادبه‌نفس پايين فرد و دليلي براي ايجاد اضطراب در وي است.

6. سبك زندگي

يكي از مهم‌ترين دلايلي كه باعث ايجاد بي قراري در فرد مي‌شود سبك زندگي نامناسب است. داشتن مشاغل پراسترس، سبك شخصيتي كه كارها را به دقيقه نود واگذار مي‌كند و همين‌طور افرادي كه حجم زيادي از كارهاي مختلف را براي خود در نظر مي‌گيرند بيش از ديگران در معرض اضطراب و بيماري‌هاي اضطرابي هستند.

 

پيامدهاي اضطراب و احساس بي قراري

اضطراب و بيماري‌هاي اضطرابي پيامدهاي جسمي و رواني بسياري را براي سلامت روان فرد ايجاد مي‌كنند. به همين خاطر بهتر است درصورتي‌كه بي قراري يا دل‌شوره و نگراني را در خود احساس مي‌كنيد پيش از بروز عوارض منفي براي رفع آن‌ها اقدام نماييد. از مهم‌ترين پيامدهاي احساس بي قراري مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. كاهش سلامت جسمي

اضطراب باعث ترشح هورمون كورتيزول در خون مي‌شود كه فرد را براي پاسخ دادن در مقابل موقعيت نگران‌كننده آماده مي‌سازد. در شرايطي كه فرد دچار بي قراري‌هاي دائم يا مزمن باشد، سطح كورتيزول در خون وي به‌صورت دائم بالاتر از حد معمول خواهد بود و اين مي‌تواند باعث بروز مشكلات جسمي بسياري براي فرد شود. بيماري‌هاي قلبي از جمله فشارخون بالا، كاهش سطح ايمني بدن، اختلالات آلرژيك و همين‌طور ديرتر بهبود يافتن زخم‌ها و بيماري‌ها ازجمله پيامدهايي هستند كه به دنبال اضطراب بيش‌ازحد براي فرد ايجاد خواهد شد.

2. كاهش سلامت روان به دليل اضطراب و احساس بي قراري

بي قراري علاوه بر جسم، شرايط روحي فرد را نيز تحت تأثير خود قرار مي‌دهد. وجود نگراني و دل‌شوره‌هاي دائم باعث خواهد شد تا حجم زيادي از انرژي رواني فرد صرف فكر كردن به موضوع اضطراب شده و درنتيجه توانايي وي براي فعاليت‌هاي سازنده‌تر كاهش پيدا مي‌كند. علاوه بر اين احساس بي قراري توانايي‌هاي ذهني مانند حافظه و قدرت تصميم‌گيري فرد را نيز تحت تأثير خود قرار مي‌دهد. در كنار اين مشكلات دلشوره و نگراني باعث مي‌شود تا توانايي شما براي زندگي سالم در محيط و لذت بردن از زندگي‌تان كاهش پيدا كند. اين موضوع مي‌تواند تا حد زيادي سلامت روان فرد را تحت تأثير قرار داده و همين‌طور باعث بروز بيماري‌هايي نظير افسردگي در فرد شود.

 

درمان احساس بي قراري و اضطراب

براي درمان ا‌ضطراب و نگراني‌هاي مداوم راهكارهايي متعددي وجود دارد كه برخي از آن‎ها به شرح زير هستند:

1. از يك مشاور كمك بگيريد

اگر احساس مي‌كنيد بي قراري باعث ناراحتي شما شده و يا شدت علائم اضطرابي از كنترل خارج‌شده بهتر است راجع به شرايط خود با يك متخصص روانشناسي صحبت كنيد. اضطراب مي‌تواند خود را به‌صورت بيماري‌هاي مختلفي ازجمله وسواس، ترس‌هاي فوبيك، حملات پانيك و يا حتي انواع آلرژي‌ها نشان دهد. روانشناسان به شما كمك خواهند كرد تا دلايل اضطراب خود را پيدا كرده و براي رفع آن‌ها اقدام نماييد.

2. ورزش

يك برنامه ورزشي منظم براي حداقل 20 دقيقه در روز و به‌ويژه تمرينات هوازي ازجمله راهكارهايي است كه باعث افزايش اكسيژن‌رساني به مغز شده و تا حد زيادي در كاهش اضطراب مؤثر هستند.

3. تغيير سبك زندگي

اگر احساس مي‌كنيد سبك زندگي شما باعث بروز بي قراري مي‌شود، بهتر است اقداماتي را در جهت تغيير سبك زندگي مدنظر قرار دهيد. خواب شبانه كافي، استفاده از مواد غذايي سالم و طبيعي و همين‌طور برنامه‌ريزي براي انجام فعاليت‌هاي مختلف ازجمله اقداماتي هستند كه تا حد زيادي به كاهش احساس بي قراري در شما كمك خواهند كرد.

اقدامات روان‌شناختي براي درمان احساس بي قراري و اضطراب

اضطراب يكي از شايع‌ترين اختلالات رواني در سال‌هاي اخير است و بسياري از افراد از هر دو جنس را درگير خود كرده است. با توجه به پيامدهاي منفي جسمي و رواني كه براي اختلالات اضطرابي مطرح مي‌شود، بهتر است هرچه سريع‌تر و پيش از مزمن شدن آن‌ها براي درمان اقدام نماييد. براي آشنايي با انواع اختلالات اضطرابي كليك كنيد. ازجمله اقداماتي كه روانشناسان براي كاهش بي قراري انجام مي‌دهند، مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. آموزش تكنيك‌هاي آرام‌سازي

نخستين قدم براي مبارزه بابي قراري اين است كه بتوانيد در شرايط اضطرابي هيجانات خود را مديريت كنيد. روانشناسان با آموزش تكنيك‌هاي آرام‌سازي مانند تنفس عميق يا ريلكسيشن به فرد كمك مي‌كنند تا بتواند در شرايط پراضطراب وضعيت جسمي خود را مديريت كرده و به عبارتي كمتر درگير بي قراري شود.

2. اصلاح الگوي تفكر

بسياري از مواقع بي قراري به دليل افكار اشتباه فرد ايجاد مي‌شود. هنگامي‌كه فرد احساس مي‌كند خطري در حال وقوع است و يا بي‌اعتمادي به توانايي‌هاي خود از مهم‌ترين دلايلي هستند كه باعث اضطراب در فرد مي‌شوند. در چنين شرايطي روانشناسان تلاش خواهند كرد تا با نشان دادن ناكارآمد بودن افكار فرد و جايگزين كردن آن‌ها با افكار سازگارانه‌تر به او در كاهش اضطراب كمك كنند.

3. خانواده‌درماني

خانواده و به‌خصوص سبك تربيتي والدين ازجمله مسائلي است كه مي‌تواند باعث شكل‌گيري ا‌ضطراب در شخصيت فرد شود. والديني كه دائماً فرزندان خود را از انجام كارهاي مختلف منع مي‌كنند و آن‌ها را از پيامد هر رفتاري مي‌ترسانند، باعث شكل‌گيري اضطراب در آن‌ها مي‌شوند. به همين خاطر روانشناسان در چنين شرايطي جلساتي را با اعضاي خانواده تدارك ديده و به آن‌ها براي تغيير سبك‌رفتاري كمك مي‌كنند.

4. درمان‌هاي گروهي

گروه‌درماني براي ا‌ضطراب يكي از روش‌هاي درماني است كه بسته به صلاح‌ديد روانشناس ممكن است مورداستفاده قرار بگيرد. در طي جلسات گروه‌درماني فرد متوجه خواهد شد كه افراد بسياري مشكلاتي شبيه به او دارند و همين‌طور با راهكارهاي كه سايرين از آن‌ها استفاده مي‌كنند آشنا خواهد شد. حضور در اين جلسات انگيزه فرد براي درمان را افزايش خواهد داد و باعث كاهش ا‌ضطراب در وي مي‌شود. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه درمان ا‌ضطراب شديد كليك كنيد. 

براي دريافت مشاوره در زمينه اضطراب و افسردگي مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره تلفني از طريق شماره 02166419012 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

 

 

سؤالات متداول

چه دلايلي براي اضطراب وجود دارد؟

ا‌ضطراب مي‌تواند به دليل مشكلات فيزيولوژيكي، ترس از آينده، سبك تربيتي اشتباه والدين و يا فقدان اعتماد به نفس در فرد ايجاد شود.

اضطراب در چه شرايطي غيرعادي است؟

اگر شدت ا‌ضطراب به ميزاني باشد كه باعث بروز مشكلاتي در عملكرد فرد شود و يا در‌صورتي‌كه ا‌ضطراب براي طولاني‌مدت در فرد باقي بماند، مي‌بايست براي درمان آن از يك مشاور كمك بگيريد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

 شماره تماس با موبايل : 66419012-021

 

 

 

منبع :  اضطراب و احساس بي قراري

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اضطراب و احساس بي قراري،
موضوع:
[ ۲ ارديبهشت ۱۴۰۰ ] [ ۱۲:۱۰:۰۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 10
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی