مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مراحل شكست عشقي به مجموعه احساسات و حالاتي گفته مي‌شود كه فرد پس از پايان رابطه آن‌ها را تجربه مي‌كند. اين احساسات در تمامي افراد يكسان نيست و با توجه به عمق و طول مدت رابطه عاطفي مي‌تواند در برخي افراد شدت بيشتر يا كمتري داشته باشد. در آخرين مرحله از مراحل شكست عشقي فرد به اين پذيرش مي‌رسد كه رابطه وي پايان يافته و او مي‌بايست خود را با شرايط جديد زندگي هماهنگ كند. گذر از تمامي مراحل شكست عشقي معمولاً بين 6 ماه تا يك سال طول خواهد كشيد اما اگر فردي براي مدتي طولاني‌تر از يك سال درگير شكست در يك رابطه عاطفي باشد و يا در شرايطي كه مشكلات روحي نظير افسردگي براي فرد ايجاد مي‌شوند؛ بهتر است براي جلوگيري از بروز مشكلات جدي‌تر از يك روانشناس كمك بگيريد. 

 

منبع :  مراحل شكست عشقي

 

 

شكست عشقي و مراحل آن

روانشناسان معتقدند شكست عشقي و يا فوت همسر باعث به وجود آمدن واكنش‌هاي رواني در فرد مي‌شود كه در اصطلاح به آن‌ها مراحل شكست عشقي گفته مي‌شود. اين مراحل الزاماً و در تمامي افراد به ترتيب زير و با شدت يكساني طي نخواهد شد. ممكن است برخي افراد بعضي از اين مراحل را زودتر از ساير مراحل طي كنند و يا پس از گذشتن از يك مرحله مجدداً به آن بازگردند. همچنين شدت تجربه اين احساسات نيز با توجه به عمق رابطه و همين‌طور مدت‌زمان آشنايي افراد متفاوت خواهد بود.

مراحل شكست عشقي | انكار

نخستين مرحله از مراحل شكست عشقي انكار است. در اين شرايط فرد به‌طوركلي اين واقعيت كه رابطه ميان او و طرف مقابل پايان يافته را انكار مي‌كند. در اين مرحله ممكن است فرد تصور كند تنها يك دعوا يا دلخوري ساده مانند هميشه رخ داده و دليلي براي جدايي وجود ندارد. گاهي نيز ممكن است رفتار فرد به‌گونه‌اي باشد كه گويي هيچ اتفاق خاصي رخ نداده؛ براي مثال آن‌ها ممكن است در روز يا حتي روزهاي پس از جدايي مجدداً با طرف مقابل تماس گرفته و در صحبت‌هايشان نيز هيچ اشاره‌اي به پايان رابطه نداشته باشند. تصور اينكه رابطه تمام نشده و فرد پس از مدتي بازخواهد گشت نيز مي‌تواند نشان‌دهنده انكار واقعيت پيش‌آمده باشد.

خشم

پس‌ازاينكه فرد اين واقعيت را باور مي‌كند كه رابطه عاطفي وي به پايان رسيده معمولاً دچار خشم خواهد شد. در اين شرايط فرد نسبت به شخصي كه او را تنها گذاشته خشم و كينه عميقي را احساس مي‌كند و بيش از قبل تقصيرات طرف مقابل در پايان يافتن رابطه را مي‌بيند. در اين مرحله ممكن است فرد دست به تهديد شما زده يا سعي كند با زورگويي و استفاده از قدرت ارتباط خود را با شما حفظ كند. استفاده از خشم همچنين مي‌تواند به‌صورت لجبازي يا بدرفتاري با طرف مقابل نيز نمايان شود.

مراحل شكست عشقي | چانه‌زني

سومين قسمت از مراحل شكست عشقي بحث يا چانه‌زني براي جلوگيري از پايان رابطه است. در اين مرحله فرد همه تلاش خود را براي بازگرداندن شما انجام خواهد داد. تلاش براي صحبت كردن با شريك عاطفي و قول دادن درزمينهٔ تغيير رفتارهاي ناخوشايند ازجمله اقداماتي هستند كه در اين مرحله ديده مي‌شوند.

تماس با مشاور

چانه‌زني براي بازگشت در برخي افراد به‌ويژه مبتلايان به اختلال شخصيت نمايشي مي‌تواند به‌صورت تهديد به خودكشي و يا رفتارهاي آسيب زدن به خود بروز پيدا كند. در شرايطي كه با چنين رفتاري از جانب طرف مقابل مواجه مي‌شويد بهتر است هرچه سريع‌تر اطرافيان فرد را در جريان گذاشته و همچنين از يك متخصص سلامت روان در ارتباط با راهكارهايي براي پايان دادن به رابطه كمك بگيريد. توجه داشته باشيد كه افراد دچار اختلالات روحي ممكن است مشكلات و حواشي را در زمان پايان دادن به رابطه براي شما ايجاد كنند و به همين خاطر مي‌بايست از يك متخصص سلامت روان در اين زمينه كمك بگيريد.

افسردگي

در شرايطي كه چانه‌زني‌هاي فرد نتيجه نداشته و رابطه به‌واقع پايان يافته باشد، فرد در چهارمين مرحله دچار احساس افسردگي و غم خواهد شد. در اين مرحله اگرچه فرد باور كرده كه ارتباط عاطفي وي پايان يافته بااين‌حال نمي‌تواند خود را از غم و ناراحتي شرايط پيش‌آمده رها كند. روانشناسان توصيه مي‌كنند براي گذار سالم از مراحل شكست عشقي بهتر است به فرد اجازه دهيد تا در اين مرحله بدون انكار، احساسات خود را بروز دهد. براي آگاهي بيشتر درباره درمان افسردگي كليك كنيد.

پذيرش

در آخرين پله از مراحل شكست عشقي فرد به اين باور مي‌رسد كه اگرچه تلخ اما رابطه عاطفي او براي هميشه تمام‌ شده و مي‌بايست به زندگي خود بدون وجود شريك عاطفي ادامه دهد. رسيدن به اين مرحله باعث از بين رفتن تمامي هيجانات منفي و مشكلات شده و فرد را به زندگي عادي بازمي‌گرداند.

مراحل شكست عشقي | عبور سالم از بحران

شكست عشقي به‌طور ميانگين بين 6 ماه تا 1 سال طول خواهد كشيد اما برخي افراد نيز نمي‌توانند به‌ سلامت از اين مراحل عبور كرده و دچار بيماري‌هاي روحي بسياري ازجمله افسردگي مي‌شوند. اگر شما يا يكي از نزديكانتان اخيراً دچار شكست عشقي شده است بهتر است براي عبور سالم از اين شرايط به نكات زير توجه داشته باشيد.

قدرت پذيرش داشته باشيد

مهم‌ترين موضوع براي عبور سالم از مراحل شكست عاطفي اين است كه هرچه سريع‌تر واقعيت را بپذيريد و با آن كنار بياييد. بعضي افراد زمان زيادي را صرف اين موضوع مي‌كنند كه چگونه شريك عاطفي خود را به رابطه بازگردانند. اگرچه تلاش براي از دست ندادن شريك عاطفي يكي از موضوعاتي است كه در يك رابطه عاطفي حتماً مي‌بايست به آن توجه داشته باشيد اما در شرايطي كه تلاش‌هاي شما نتيجه‌اي نداشته و به‌واقع ارتباط ميان شما پايان يافته بهتر است به‌جاي تمركز بر اين مسائل تلاش كنيد تا با اين واقعيت كنار آمده و زندگي خود را با شرايط جديد مطابقت دهيد.

احساسات خود را انكار نكنيد

تجربه هيجانات منفي در شرايطي كه شما يك رابطه عاطفي را تمام كرده‌ايد موضوعي بسيار طبيعيست و به ميزاني كه علاقه شما به طرف مقابل عميق‌تر باشد اين هيجانات با شدت بيشتري تظاهر پيدا خواهد كرد. يكي از موضوعاتي كه براي عبور سالم از مراحل شكست عشقي بايد به آن توجه داشته باشيد اين است كه هرگز احساسات خود را سركوب نكنيد. شما ممكن است گاهي دچار خشم شده و يا در برخي مواقع دل‌تنگ شريك احساسي‌تان باشيد. به خودتان بابت تجربه اين شرايط حق بدهيد و هرگز احساسات خود را سركوب نكنيد. بي‌توجهي به اين احساسات مي‌تواند باعث بروز مشكلات جسمي و روحي بسياري براي شما بشود.

وارد رابطه جديد نشويد

يك تصور اشتباه اما رايج اين است كه فرد براي فراموش كردن شريك عاطفي خود وارد رابطه با فردي ديگر مي‌شود. اين موضوع مي‌تواند با اهداف بسياري ازجمله پركردن جاي خالي طرف مقابل، تحت تأثير قرار دادن وي و يا حتي مشكلاتي نظير اختلال شخصيت وابسته ايجاد شود. فارغ از دليلي كه براي ورود به رابطه جديد در نظر داريد روانشناسان معتقدند ورود به رابطه جديد تا پيش از فارغ شدن ذهن شما از ارتباط قبلي مي‌تواند آسيب‌هاي روحي بسياري را براي شما و طرف مقابل ايجاد نمايد. همچنين اين روابط معمولاً با احتمال بالايي دچار شكست خواهد شد.

براي شناخت بيشتر درباره درمان شكست عشقي كليك كنيد.

مراحل شكست عشقي | نياز به مشاوره رواني

اگرچه شكست عشقي و هيجانات منفي كه فرد در اين شرايط تجربه مي‌كند موضوعي طبيعيست بااين‌حال برخي افراد پس از تجربه اين شكست دچار مشكلات روحي مي‌شوند كه براي درمان آن‌ها به دريافت خدمات تخصصي‌تري نياز است. به همين خاطر در اين بخش زنگ خطرهايي كه مي‌بايست پس از شكست عاطفي به آن‌ها توجه داشته باشيد را بررسي خواهيم كرد. در كنار اين موضوع شما مي‌توانيد پس از پايان يك رابطه با كمك گرفتن از مشاورين متوجه اشتباهات خود شده و از تكرار آن‌ها در ساير روابط جلوگيري كنيد. همچنين برخي از روابط عاطفي به دليل مشكلات روحي طرف مقابل آثار منفي را در سلامت روان شما باقي خواهد گذاشت كه بهتر است براي از بين بردن نتايج آن‌ها از يك مشاور كمك بگيريد.

غم طولاني‌مدت يا سوگ حل‌نشده

بعضي افراد زمان طولاني را درگير ارتباط ازدست‌رفته مي‌شوند و اين موضوع مي‌تواند توانايي فعاليت تحصيلي يا شغلي آن‌ها را تحت تأثير قرار دهد. همچنين درگيري ذهني با رابطه‌اي كه پايان ‌يافته فرصت ايجاد روابط عاطفي جديد را نيز از فرد خواهد گرفت. اگر شما يا هر يك از نزديكانتان براي مدتي بيش از 1 سال درگير احساسات منفي يك رابطه تمام شده است مي‌بايست در اين زمينه از يك روانشناس كمك بگيريد.

باقي ماندن آثار رابطه

بعضي روابط اگرچه تمام مي‌شوند اما تا مدت‌ها تأثير خود را بر زندگي فرد باقي خواهند گذاشت. براي مثال فردي كه درگير خيانت از جانب طرف مقابل شده احتمالاً به‌سختي خواهد توانست مجدداً به كسي اعتماد كند. اين موضوع باعث خواهد شد تا روابط آينده فرد نيز با مشكلات بسياري مواجه شود و به همين خاطر توصيه مي‌شود در اين شرايط از يك مشاور خانواده كمك بگيريد.

بروز مشكلات روحي

گاهي پايان يافتن يك رابطه عاطفي مي‌تواند محركي براي ايجاد بيماري‌هاي روحي در افرادي باشد كه از مدت‌ها قبل زمينه ابتلا به اين اختلالات را داشته‌اند. شايع‌ترين بيماري روحي كه به دنبال شكست عاطفي بروز پيدا مي‌كند افسردگي است. افسردگي يكي از مراحل شكست عشقي است. بااين‌حال برخي افراد نيز ممكن است مشكلاتي نظير اعتياد يا بروز بيماري‌هاي اضطرابي را تجربه كنند. در شرايطي كه چنين مشكلاتي براي فرد ايجاد شده باشد بهتر است براي درمان بيماري‌هاي روحي اقدام كنيد. يك تصور اشتباه اين است كه فرد و اطرافيان بيماري‌هاي روحي را به‌عنوان پيامدي طبيعي و زودگذر از شكست عاطفي مي‌دانند و براي درمان آن اقدامي نمي‌كنند.

روابط نيمه‌تمام مانده

روانشناسان معتقدند هنگامي‌كه براي پايان دادن به يك رابطه تصميم مي‌گيريد مي‌بايست تمامي ارتباطات خود با شريك احساسي‌تان را از بين ببريد؛ اما برخي افراد به هر دليلي تصميم مي‌گيرند تا علي‌رغم پايان دادن به رابطه عاطفي خود ارتباط دوستانه را حفظ كنند. اين موضوع مي‌تواند در برخي شرايط نيز صرفاً به اصرار و خواسته يكي از زوجين صورت بگيرد. ادامه دادن ارتباط علي‌رغم پايان يافتن رابطه احساسي مي‌تواند باعث طولاني‌تر شدن مراحل شكست عاطفي شده و همين‌طور با توجه به ابهاماتي كه درزمينهٔ محدوده رابطه جديد ايجاد خواهد شد احتمالاً شما مقداري از فشار رواني را در اين قبيل روابط تجربه خواهيد كرد. اگر در چنين شرايطي قرار داريد و نمي‌دانيد چطور مي‌توانيد تكليف رابطه خود را مشخص كنيد بهتر است از يك روانشناس كمك بگيريد. براي دريافت مشاوره رابطه دختر و پسر كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ارتباط با جنس مخالف مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

مراحل شكست‌عشقي چه مدت طول خواهد كشيد؟

گذار از اين مراحل با توجه به مدت رابطه و همين‌طور ميزان علاقه طرفين به يكديگر متفاوت خواهد بود. اما به‌طور ميانگين بين 6 ماه تا يك سال براي پايان مراحل شكست عاطفي زمان لازم است.

در چه شرايطي پس از شكست‌عشقي مي‌بايست به روانشناس مراجعه كرد؟

اگر براي مدتي بيش از 1 سال شرايط روحي و ذهني شما درگير يك رابطه تمام‌ شده مي‌باشد و همين‌طور در شرايطي كه پس از جدايي فرد دچار مشكلات روحي مانند افسردگي يا بي‌اعتمادي به سايرين شده بهتر است از يك مشاور كمك بگيريد. همچنين مشاورين مي‌توانند به شما در شناخت رفتارهاي اشتباهي كه باعث از بين رفتن رابطه شده آگاهي دهند تا از تكرار آن‌ها در روابط بعدي جلوگيري كنيد.

 

سوالي داريد؟ با ما تماس بگيريد

تماس با برترين مشاوران از طريق تلفن ثابت در سراسر كشور از 8 صبح الي 12 شب حتي ايام تعطيل

سراسر كشور :9099070354 استان تهران :9092301539

 

 

جهت مشاوره تلفني با موبايل و رزرو وقت حضوري

 شماره تماس با موبايل : 66419012-021

 

 

منبع :  مراحل شكست عشقي

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: مراحل شكست عشقي،
موضوع:
[ ۱۵ فروردين ۱۴۰۰ ] [ ۱۰:۵۳:۱۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 6
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی