مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

درمان شكست عشقي چگونه ممكن است؟ وحشت از احساسات منفي كه به دنبال شكست عشقي تجربه مي‌كنيم گاهي اوقات تبديل به دليلي مي‌شوند براي اينكه يك رابطه را هرچقدر هم بد، ادامه دهيم و به تمام شدن آن فكر نكنيم. اگرچه پايان دادن به يك رابطه عاطفي مي‌تواند تا حد زيادي ناراحت‌كننده باشد اما شما مي‌توانيد با استفاده از راهكارهاي مختلفي اين شرايط سخت را براي خودتان آسان‌تر كنيد. شما در هر زماني پس از تجربه يك شكست عشقي مي‌توانيد از يك مشاور براي بهبود حال خود كمك بگيريد اما اين نكته را به خاطر داشته باشيد كه درمان شكست عشقي و بيرون آمدن از احساسات منفي كه به دنبال آن ايجاد مي‌شود صرفاً در شرايطي امكان‌پذير است كه شما پايان يافتن رابطه را باور كنيد. با توجه به آسيب‌هاي جسمي و رواني كه در پي شكست عشقي به وجود مي‌آيد لازم است كه درمان هرچه سريع‌تر صورت گيرد.

 

منبع : درمان شكست عشقي

 

 

پس از شكست عشقي چه اتفاقاتي رخ مي‌دهد؟

ميل به برقراري رابطه عاطفي و دوست داشته شدن در كنار دوست داشتن يكي از احساسات غريزي است كه همه انسان‌ها آن را تجربه مي‌كنند. اما در كنار اين موضوع پايان دادن به روابط عاطفي به هر دليلي كه اتفاق افتاده باشد، چه شما فردي باشيد كه رابطه را به هم زده و چه فردي باشيد كه مورد بي‌مهري قرارگرفته باعث تجربه احساسات منفي بسياري خواهد شد. به ميزاني كه يك رابطه عميق‌تر باشد اين احساسات منفي بيشتر خواهد شد. بااين‌حال اولين چيزي كه براي درمان شكست عشقي بايد بدانيد اين است كه با پايان يافتن يك رابطه چه احساساتي را تجربه خواهيد كرد؟ هنگامي‌كه فرد بداند چه اتفاقاتي در انتظار او هستند و چرا اين احساسات را تجربه مي‌كند كنترل آن‌ها به‌مراتب راحت‌تر خواهد بود. پس از شكست عشقي اين احساسات در فرد بروز پيدا خواهند كرد. براي آگاهي بيشتر درباره مراحل شكست عشقي كليك كنيد.

شوك و انكار واقعيت

در اولين قدمي كه با پايان رابطه خود مواجه مي‌شويد به لحاظ روحي دچار يك شوك خواهيد شد كه به دنبال آن ممكن است واقعيت را انكار كنيد. پايان يافتن يك رابطه عاطفي مي‌تواند به‌صورت مطرح‌شدن اين درخواست توسط طرف مقابل باشد و يا ممكن است شما متوجه خيانت او شده باشيد. به هر دليلي كه ارتباط شما پايان پيدا كرده باشد در اولين قدم باور اين موضوع و تصميم‌گيري براي بهترين عكس‌العملي كه مي‌توانيد نشان دهيد دشوار خواهد بود. انكار مي‌تواند به اين صورت خود را نشان بدهد كه فرد دائماً احساس مي‌كند طرف مقابل پس از مدتي بازخواهد گشت هرچقدر اين مرحله طولاني‌تر باشد درمان شكست عشقي نيز براي مدت بيشتري طول خواهد كشيد.

خشم

هنگامي‌كه ميل و علاقه شما نسبت به طرف‌مقابل به در بسته مي‌خورد احساس خشم را تجربه خواهيد كرد. اين خشم مي‌تواند نسبت به شريك عاطفي، رقيب عشقي يا حتي خودتان بازگردد. خشم در كنار اينكه مي‌تواند تبديل به زورگويي و دعوا براي بازگشت به رابطه عاطفي باشد ممكن است به‌صورت لجبازي، بدرفتاري يا حتي تهديد خود را نشان دهد.

چانه‌زني

هنگامي‌كه فرد رابطه عاطفي خود را در حال از دست رفتن مي‌بيند احتمالاً شروع به مذاكره و چانه‌زني براي بازگرداندن شرايط به حالت قبل مي‌كند. در اين مرحله شما شاهد قول‌هايي هستيد كه طرف مقابل براي جبران اشتباهاتش مي‌دهد و يا حتي ممكن است اين شما باشيد كه به دنبال راهي براي بازگرداندن شريك احساسي‌تان هستيد. بااين‌حال اگر به دنبال راهي براي درمان شكست عشقي و پايان دادن به ارتباط خود هستيد بهتر است اين موضوع را در نظر داشته باشيد كه شخصيت آدم‌ها هرگز به‌يك‌باره تغيير نمي‌كند و آنچه مي‌شنويد يا مي‌گوييد صرفاً تلاشي موقت براي از دست ندادن يك رابطه عاطفي است. درنتيجه بهتر است بدون توجه به اين مرحله سعي كنيد از آن بگذريد. چانه‌زني در برخي افراد خود را حتي به‌صورت دعا كردن يا استفاده از راه‌هاي ديگر براي برگرداندن طرف مقابل به رابطه نشان مي‌دهد.

تماس با مشاور

افسردگي

هنگامي‌كه فرد باور مي‌كند رابطه خود را از دست داده احساس غم و افسردگي را تجربه مي‌كند. تجربه نشان داده كه افسردگي يكي از طولاني‌ترين مراحل در شكست عشقي است و آنچه بسياري از افراد از آن مي‌ترسند دقيقاً همين مرحله است زيرا وقتي شما به اين مرحله مي‌رسيد به اين معناست كه اميد خود را براي ترميم رابطه از دست داده‌ايد و با اين واقعيت مواجه شده‌ايد كه ارتباطتان تمام شده است. اگر احساس مي‌كنيد تحمل اين احساسات براي شما دشوار است و يا براي مدت طولاني پس از پايان رابطه همچنان احساس افسردگي مي‌كنيد بهتر است از يك مشاور در اين زمينه كمك بگيريد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره افسردگي كليك كنيد.

استقلال يا پذيرش

پذيرش مهم‌ترين مرحله ايست كه براي درمان شكست عشقي بايد آن را تجربه كنيد و هرچقدر زودتر بتوانيد خود را به اين مرحله برسانيد درمان شكست عشقي نيز راحت‌تر خواهد بود. در اين مرحله فرد خواهد پذيرفت كه اگرچه تلخ اما رابطه وي تمام شده و او مي‌بايست ادامه مسير زندگي را بدون شريك عاطفي‌اش بگذراند. در اين مرحله فرد تلاش خواهد كرد تا خود را با شرايط موجود سازگار كند و براي زندگي پس از ارتباط عاطفي‌اش برنامه‌ريزي خواهد كرد.

درمان شكست عشقي | پذيرش سخت يا آسان

گاهي اين سؤال براي فرد مطرح مي‌شود كه چرا برخي افراد راحت‌تر با شكست‌هاي عاطفي كنار مي‌آيند اما برخي ديگر زمان طولاني را درگير فراموش كردن يك رابطه مي‌شوند؟ به‌طوركلي خارج شدن از مراحل سوگ عشقي به عوامل مختلفي بستگي دارد كه وضعيت شما در هر يك از اين ابعاد نشان‌دهنده اين است كه چه مدت پس از پايان رابطه به روال عادي زندگي خود بازمي‌گرديد. روانشناسان معتقدند درمان شكست عشقي و بازگشت فرد به زندگي عادي بين 6 ماه تا يك سال طول مي‌كشد. اگر شما يا هريك از اطرافيانتان براي مدتي بيشتر از يك سال درگير پايان يافتن يك رابطه عاطفي هستيد بهتر است در اين زمينه از يك روانشناس كمك بگيريد. براي اطلاع بيشتر درباره شيوه هاي فراموش كردن عشق از دست رفته كليك كنيد.

عمق رابطه

بديهيست كه اولين موضوع تأثيرگذار در درمان شكست عشقي و بازگشت فرد به حالت طبيعي عمق رابطه و مدت‌زماني است كه دو نفر با يكديگر در ارتباط بوده‌اند. به ميزاني كه عمق يك رابطه عاطفي بيشتر باشد شما لحظات سخت‌تري را خواهيد گذراند. توجه داشته باشيد كه در ارتباط با عمق رابطه، حتي در شرايطي كه ارتباط به‌واقع چندان عميق نبوده باشد اما تصور فرد اين‌گونه باشد نيز درمان شكست عشقي سخت‌تر خواهد بود.

نحوه پايان يافتن رابطه

اينكه رابطه به‌صورت ناگهاني يا به‌مرورزمان به پايان رسيده باشد نيز مي‌تواند در عبور از احساسات منفي شكست عشقي اثرگذار باشد. افرادي كه در يك رابطه دعوا و كدورت‌هاي بيشتري را تجربه مي‌كنند معمولاً سريع‌تر با پايان رابطه كنار مي‌آيند و حتي شايد از تمام شدن رابطه خوشحال باشند. اما اگر به هم خوردن رابطه به‌صورت ناگهاني اتفاق افتاده باشد شما زمان بيشتري را در مرحله شوك يا انكار خواهيد گذراند.

ميزان كنترل

اگر با ميل خودتان رابطه را ترك كنيد تحمل اين وضعيت براي شما بسيار آسان‌تر از شرايطي خواهد بود كه به‌اجبار ارتباط خود را پايان مي‌دهيد. اين اجبار مي‌تواند به درخواست طرف مقابل باشد و يا حتي به دليل مخالفت خانواده‌ها يا شرايط اجتماعي و اقتصادي اتفاق افتاده باشد.

سلامت روان، سبك‌هاي تربيتي و شخصيتي

افرادي كه دچار بيماري‌هاي روحي مثل افسردگي يا اختلالات شخصيتي به‌خصوص اختلال شخصيت وابسته هستند معمولاً زمان بيشتري را درگير احساسات منفي از قطع يك رابطه عاطفي مي‌شوند. همچنين افراد عاطفي معمولاً ديرتر از آدم‌هاي منطقي با جدايي كنار مي‌آيند. در اين ميان سبك تربيتي والدين نيز مي‌تواند در درمان شكست عشقي اثرگذار باشد. والديني كه فرزندان خود را بسيار وابسته بار آورده و به آن‌ها اجازه تجربه ناكامي را نمي‌دهند باعث خواهند شد تا فرزندشان در آينده مشكلات بيشتري را تجربه كند. براي آگاهي بيشتر درباره شكست عشقي كليك كنيد.

دايره ارتباطي

به ميزاني كه شما و شريك عاطفي‌تان دايره ارتباطي گسترده‌تري با يكديگر داشته باشيد كنار آمدن با تمام شدن رابطه سخت‌تر خواهد بود. افرادي كه پس از پايان يك رابطه به‌كل از زندگي يكديگر حذف مي‌شوند سريع‌تر يكديگر را فراموش خواهند كرد. اما اگر قرار باشد در محل كار، تحصيل يا ميان دوستانتان دائماً طرف مقابلتان را ببينيد يا خبري از او بشنويد اين موضوع مي‌تواند درمان شكست عشقي را برايتان سخت كند. اگر پس از پايان رابطه به هر نوعي با طرف مقابل در ارتباط هستيد و نمي‌دانيد در مقابل رفتارهاي يا صحبت‌هاي وي چطور واكنش نشان دهيد بهتر است از يك زوج درمانگر در اين زمينه كمك بگيريد.

درمان شكست عشقي | آنچه بايد انجام دهيد

پايان دادن به يك رابطه عاطفي هميشه مقداري از احساسات منفي را به همراه خواهد داشت. شما هرگز نمي‌توانيد اين احساسات را زودتر از موعد به صفر برسانيد يا كاري كنيد كه اصلاً آن‌ها را تجربه نكنيد؛ اما مي‌توانيد با استفاده از راهكارهاي زير به خودتان براي درمان موفق‌تر و جلوگيري از آسيب ديدن سلامت روانتان كمك كنيد.

1- احساسات خود را بپذيريد

همان‌طور كه گفته شد شكست عشقي باعث بروز افسردگي در شما مي‌شود. شما براي مدتي توانايي و همين‌طور انگيزه خود را براي بسياري از كارها از دست خواهيد داد. در اين شرايط بهتر است با خودتان با محبت بيشتري رفتار كنيد. احساسات خود را بپذيريد و هرگز سعي نكنيد آن‌ها را انكار كنيد. گاهي ممكن است از اينكه مي‌بينيد طرف مقابلتان به‌راحتي به زندگي خود ادامه مي‌دهد و اين شماييد كه نمي‌توانيد با شرايط جديد سازگار شويد از خودتان عصباني شده يا خود را تحقير كنيد. در اين روزها بهتر است گوش و چشمتان را به روي رفتار ديگران و حتي شريك عاطفي گذشته خود ببنديد و صرفاً براي آرام شدن خودتان تلاش كنيد.

2- پايان دادن به رابطه براي درمان شكست عشقي

يك اشتباه بسيار خطرناك اما رايج اين است كه طرفين پس از پايان دادن به رابطه عاطفي تصميم مي‌گيرند ارتباط خود را به‌عنوان دو دوست اجتماعي يا همكار ادامه دهند. اين موضوع تا حد زيادي مانع از درمان موفق شكست عشقي خواهد شد. زيرا شما نمي‌توانيد به اين سرعت فردي كه با او رابطه عميقي داشته‌ايد را تبديل به يكي از دوستان معمول خود كنيد. به‌هم‌ريختگي‌هايي كه در عمق رابطه جديد يا ميزان انتظاراتي كه از يكديگر داريد تجربه خواهيد كرد تبديل به يك دغدغه ذهني براي شما خواهد شد. اگر مي‌خواهيد هرچه سريع‌تر با شرايط جديد زندگي خود كنار بياييد شريك عاطفي‌تان و همين‌طور تمام مسائل، اشيا و خاطراتي كه شما را به ياد او مي‌اندازد به‌طور كامل از زندگي خود بيرون كنيد.

3- شروع رابطه عاطفي جديد براي درمان شكست عشقي

برخي افراد به اشتباه تصور مي‌كنند كه ورود به يك رابطه عاطفي جديد مي‌تواند باعث فراموش كردن طرف مقابل باشد. به خاطر داشته باشيد كه وارد شدن به يك رابطه براي فراموش كردن ديگري يا تلافي رفتار وي صرفاً باعث آسيب ديدن روحي خودتان و فردي مي‌شود كه وارد رابطه با شما شده. تا زماني كه نتوانسته باشيد ارتباط عاطفي پيشين خود را در ذهنتان حل‌وفصل كنيد هرگز نمي‌توانيد تجربه عاطفي جديدي داشته باشيد و بهتر است از اين موضوع فاصله بگيريد. براي آگاهي بيشتر درباره شروع رابطه بعد از شكست عشقي كليك كنيد.

4- برنامه‌ريزي براي آينده

هنگامي‌كه شرايط روحي‌تان كمي بهتر شده با خود به اين سؤال پاسخ دهيد كه چه برنامه‌اي براي ادامه زندگي‌تان داريد؟ سعي كنيد براي ادامه زندگي خود برنامه‌ريزي كنيد و تا جاي ممكن با ايجاد برنامه‌هاي متنوع ذهن خود را از حالت ركود خارج كنيد. هنگامي‌كه كاري براي انجام دادن نداشته باشيد ذهن شما ناخواسته درگير رابطه گذشته خواهد شد. اگر مي‌خواهيد در افكار منفي مربوط به گذشته غرق نشويد بهتر است خوراك ذهني جديدي براي ذهنتان ايجاد كنيد.

5- درمان شكست عشقي | نقش روانشناس

تجربه شكست عشقي در بعضي افراد تبديل به موضوعي غيرقابل‌حل مي‌شود. احساس افسردگي طولاني‌مدت يا شديد پس از پايان يافتن يك رابطه، بي‌اعتمادي و ناتواني از شروع يك رابطه عاطفي عميق، تلاش براي جلب‌توجه مجدد يا تلافي رفتار شريك عاطفي سابق ازجمله جدي‌ترين مشكلاتي هستند كه هر فرد ممكن است با آن‌ها مواجه شود. درصورتي‌كه هر يك از اين مشكلات را تجربه مي‌كنيد مي‌توانيد از يك روانشناس براي گذر موفقيت‌آميز از اين بحران كمك بگيريد. علاوه بر اين روانشناسان مي‌توانند به شما براي شناخت بهتر خود و نقاط ضعفتان كمك كنند تا از بروز مجدد اشتباهات در روابط آينده‌تان جلوگيري كنيد.

براي دريافت مشاوره در زمينه نوجوانان مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

 

سؤالات متداول

در چه صورت براي درمان شكست عشقي بايد به روانشناس مراجعه كرد؟

اگر شدت افسردگي فرد بيش‌ازحد معمول است و يا علي‌رغم گذشت زمان طولاني فرد همچنان درگير احساسات منفي است بهتر است از يك روانشناس در اين زمينه كمك بگيريد. ناتواني در اعتماد كردن مجدد به ديگران يا فراموش كردن خاطرات گذشته نيز از مسائلي است كه بايد به آن توجه داشته باشيد.

درمان شكست عشقي چه مدت طول خواهد كشيد؟

اين موضوع با توجه به عمق هر رابطه و همين‌طور شخصيت طرفين متفاوت خواهد بود اما به‌طورمعمول بين 6 ماه تا 1 سال پس از جدايي فرد مي‌بايست رابطه سابق را فراموش كرده باشد و توانايي ورود به يك رابطه عاطفي جديد را خواهد داشت.

 

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : درمان شكست عشقي

امتیاز:
بازدید:
برچسب: درمان شكست عشقي،
موضوع:
[ ۲۵ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۱۵:۴۵ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 3
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی