مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

زوج درماني يكي از شاخه‌هاي روانشناسي است كه با هدف اصلاح مشكلات و بهبود كيفيت رابطه ميان دو نفر ايجاد شده است. اگرچه زن و شوهرها اكثريت افرادي هستند كه براي زوج درماني مراجعه مي‌كنند بااين‌حال اصطلاح زوج، به هرگونه رابطه دونفره گفته مي‌شود به همين خاطر حتي حل اختلافات ميان دو دوست نيز مي‌تواند بخشي از اهداف زوج درماني باشد. در جلسات زوج درماني درمانگران تلاش مي‌كنند تا كيفيت ارتباط ميان طرفين بهبود يابد و دلايلي كه باعث كاهش كيفيت رابطه مي‌شود را شناسايي و براي رفع آن‌ها برنامه‌ريزي كنند. درعين‌حال شما مي‌توانيد در شرايطي كه با طرف مقابل خود هيچ مشكلي نداريد نيز براي بهبود كيفيت ارتباط خود از زوج درماني استفاده كنيد. با توجه به نوع مشكل و دلايلي كه براي آن وجود دارد از روش‌هاي مختلفي براي زوج درماني استفاده مي‌شود كه در ادامه راجع به آن‌ها صحبت خواهيم كرد.

 

منبع : زوج درماني

 

 

زوج درماني چيست؟

زوج درماني شاخه‌اي از روانشناسي است كه به دنبال اصلاح رابطه ميان دو نفر است. درنتيجه برخلاف باور عموم زوج درماني راهكاري نيست كه تنها براي زن و شوهرها مناسب باشد و تمامي افرادي كه در رابطه خود مشكلاتي را احساس مي‌كنند مي‌توانند از اين روش درماني استفاده كنند. براي مثال اگر شما با دوست يا هم‌اتاقي خود دچار مشكل شده‌ايد نيز مي‌توانيد از زوج درماني استفاده كنيد.

زوج‌درمانگران ابتدا توضيح شما از مشكل پيش‌آمده را مي‌شنوند و سپس بدون جانب‌داري از فردي خاص يا گوشزد كردن اشتباهات ديگري سعي مي‌كنند تا با آموزش برخي اصول به طرفين، به آن‌ها در بهبود وضعيت ارتباط خود كمك كنند.

خدمات زوج‌درمانگران

شما مي‌توانيد براي درمان هرگونه مشكلي كه در ارتباط ميان شما و طرف مقابل ايجاد شده از زوج درماني استفاده كنيد و حتي در شرايطي كه مشكل خاصي نيز ميانتان وجود ندارد براي پيشگيري از بروز اختلاف يا بالا بردن كيفيت رابطه از يك زوج‌درمانگر كمك بگيريد. بااين‌حال براي برخي از خدماتي كه در زوج درماني ارائه مي‌شود تقاضاي بيشتري وجود دارد كه در ادامه به معرفي آن‌ها خواهيم پرداخت.

مشاوره پيش از ازدواج

انتخاب شريك زندگي يكي از مهم‌ترين تصميماتي است كه هريك از ما در طول زندگي با آن مواجه مي‌شويم. با توجه به اهميتي كه اين تصميم‌گيري در زندگي آينده و شرايط روحي فرد خواهد داشت بهتر است پيش از هرگونه اقدامي از مناسب بودن طرف مقابل براي شروع زندگي اطمينان پيدا كنيد. مشاوره پيش از ازدواج ميزان تناسب شخصيت شما با طرف مقابل را مشخص كرده و همين‌طور راهكارهايي را براي نحوه تعامل با يكديگر در اختيارتان خواهد گذاشت. آموزش‌هايي كه در طي جلسات مشاوره پيش از ازدواج به طرفين داده مي‌شود باعث خواهد شد تا احتمال بروز تنش و اختلاف در زندگي آن‌ها كاهش پيدا كند. اين موضوع با توجه به اينكه معمولاً بيشتر اختلافات در اوايل زندگي و به دليل آشنايي كمتر طرفين با يكديگر بروز پيدا مي‌كند مي‌تواند تأثير بالايي در داشتن يك زندگي موفق داشته باشد.

تماس با مشاور

براي اطلاع از روند دريافت مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

كمك به حل اختلافات

در طول رابطه مشكلات و چالش‌هاي بسياري ميان شما و همسرتان ايجاد خواهد شد. نحوه مديريت اين مشكلات تأثير بسياري در كيفيت رابطه و احساس قلبي شما نسبت به يكديگر خواهد داشت. اين مشكلات مي‌تواند به دليل دخالت و بدرفتاري خانواده‌ها، تفاوت‌هاي فرهنگي و يا بحران‌هايي مانند خيانت روي بدهد. در اين شرايط زوج درماني به شما كمك خواهد كرد تا دلايل مشكلات پيش‌آمده را شناسايي كرده و براي حل آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد.

روانشناسان معتقدند بي‌توجهي به حل اختلافاتي كه در طول يك رابطه ايجاد مي‌شود باعث خواهد شد تا آن‌ها در ذهن فرد باقي مانده و با بروز هر مشكل جديدي تمامي خاطرات تلخ مربوط به آن مجددا در ذهن فرد روشن شود. اين موضوع به‌مرورزمان باعث خواهد شد تا كيفيت رابطه كاهش پيداكرده و حتي حجم دلخوري‌ها به ميزاني افزايش پيدا كند كه شما ديگر نتوانيد دليل اصلي مشكلات را پيدا كنيد. به همين خاطر بهتر است پيش از مزمن شدن مشكلات در يك رابطه براي حل آن‌ها اقدام كنيد.

افزايش كيفيت رابطه

حتي در شرايطي كه مشكل خاصي ميان زوجين وجود ندارند آن‌ها مي‌توانند براي بالا بردن كيفيت رابطه از زوج درماني استفاده كنند. نياز به دوست داشتن طرف مقابل و همين‌طور دريافت محبت از جانب آن‌ها يكي از اصلي‌ترين نيازها در زندگي هر فرد است و زوج‌درمانگران خدماتي را براي رسيدن به اين خواسته به شما ارائه خواهند كرد.

درمان مشكلات جنسي

مشكلات جنسي يكي از جدي‌تري دلايلي هستند كه باعث آسيب ديدن رابطه زوجين خواهند شد و بسياري از افراد به دليل شرمي كه از بيان آن‌ها دارند معمولاً به دنبال پيدا كردن راهي براي درمان نخواهند بود. كمك به حل اين مشكلات يكي از اقداماتي است كه زوج‌درمانگران براي شما انجام خواهند داد. درصورتي‌كه درمانگر به اين نتيجه برسد كه مشكلات جنسي در رابطه شما به دليل سردي عاطفي ايجاد شده براي حل اين مشكلات برنامه‌ريزي خواهد كرد و در غير اين صورت به زوجين در پيدا كردن روانشناس متخصص درزمينهٔ مشكلات جنسي كمك خواهد كرد. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره جنسي كليك كنيد.

آيا شما به زوج درماني نياز داريد؟

برخي نشانه‌ها در رابطه ميان شما و همسرتان نشان‌دهنده اين است كه نياز به استفاده از خدمات زوج درماني داريد. علاوه بر اين دلايل درصورتي‌كه شما احساس مي‌كنيد درزمينهٔ خاصي نياز به دريافت آموزش و كمك داريد نيز مي‌توانيد از روانشناسان كمك بگيريد. توجه داشته باشيد همان‌طور كه گفته شد اين مشكلات مي‌تواند در هر رابطه ديگري به‌غيراز ازدواج نيز وجود داشته باشد.

عادي شدن زندگي

اگر احساس مي‌كنيد رابطه شما حالت سرزندگي و نشاط سابق را ازدست‌داده و ديگر به‌اندازه گذشته از كنار هم بودن لذت نمي‌بريد بهتر است اين موضوع را جدي بگيريد. عادي و يكنواخت شدن زوجين براي يكديگر يكي از مشكلاتي است كه بي‌توجهي به آن مي‌تواند باعث بروز بحران‌هايي مانند خيانت و يا ايجاد طلاق عاطفي در يك رابطه شود. علاوه بر اين نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد ميزان رضايت از زندگي و احساس نشاط در افرادي كه رابطه عاطفي گرمي دارند به‌مراتب بالاتر از سايرين است درنتيجه اگر احساس مي‌كنيد ارتباط عاطفي شما به‌اندازه گذشته صميمي نيست بهتر است براي رسيدن به شرايط مطلوب تلاش كنيد.

زياد شدن مشاجره‌ها

اگر دعوا و ناراحتي ميان شما و همسرتان بيشتر شده اين مي‌تواند زنگ خطري براي مشكلاتي در رابطه شما باشد كه بهتر است براي آن‌ها برنامه‌ريزي داشته باشيد. افزايش مشاجرات به اين معناست كه شما و همسرتان توانايي صحبت كردن صحيح با يكديگر را نداريد و يا موضوعي ميان شما حل‌نشده باقي مانده است. علاوه بر اين با توجه به پيامدهاي منفي كه مشاجرات خانوادگي در سلامت روان شما و ساير اعضاي خانواده به‌ويژه فرزندان مي‌گذارد بهتر است براي برطرف كردن اين شرايط تصميم بگيريد.

بروز بحران

ارتباط شما و همسرتان مي‌تواند دستخوش مشكلات جدي مانند اعتياد يا خيانت شود. در چنين شرايطي اگر تصميم داريد رابطه با همسرتان را حفظ كنيد بهتر است با كمك گرفتن از زوج درماني راهكارهايي را براي حل كردن مشكل پيش‌آمده و ترميم آسيب‌هايي كه ارتباط شما از اين مشكل ديده آموزش ببينيد. بسياري از افرادي كه پس از خيانت يا ساير مشكلات جدي مثل ضرب و شتم به زندگي مشترك بازمي‌گردند پس از مدتي متوجه خواهند شد كه نمي‌توانند اختلافات پيش‌آمده را فراموش كنند و اين موضوع زندگي آن‌ها را مجدداً با بحران مواجه خواهد كرد. درنتيجه بهتر است در چنين شرايطي استفاده از زوج درماني را جدي بگيريد.

نبود تفاهم

اگر احساس مي‌كنيد صحبت‌هاي شما و همسرتان به نتيجه مفيدي نمي‌رسد و نمي‌توانيد خواسته‌هايتان را به‌درستي به يكديگر منتقل كنيد و يا در شرايطي كه احساس مي‌كنيد تفريح‌ها و ديدگاه‌هاي شما در زندگي يكسان نيست مي‌توانيد با كمك گرفتن از زوج ‌درماني و بهره بردن از روانشناسي ازدواج پيش از جدي‌تر شدن عدم تفاهم‌هايتان براي حل آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد. براي كسب اطلاع بيشتر از روانشناسي ازدواج كليك كنيد. 

زوج درماني | مخالفت همسر با مراجعه به درمانگر

يكي از مشكلاتي كه بسياري از زوجين با آن مواجه مي‌شوند اين است كه علي‌رغم وجود مشكلات، طرف مقابل تمايلي به شركت در جلسات زوج درماني ندارد. با توجه به اينكه عدم همكاري طرف مقابل مي‌تواند اثربخشي زوج درماني را تا حدودي تحت تأثير قرار دهد شما مي‌بايست براي اين موضوع راه‌حلي پيدا كنيد.

با همسرتان صحبت كنيد

اگر فكر مي‌كنيد رابطه شما نياز به دريافت خدمات تخصصي دارد دلايل خود را براي همسرتان بيان كنيد و با توضيح احساسات خود به او نشان دهيد تا چه حد استفاده از جلسات زوج درماني براي شما اهميت دارد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه مهارت گفت و گوي موثر زوجين كليك كنيد.

از مشاور بخواهيد با همسرتان صحبت كند

شما مي‌توانيد از مشاور بخواهيد با همسرتان صحبت كرده و او را براي يك جلسه ملاقات حضوري دعوت كند. با توجه به اينكه مخالفت با زوج درماني در بسياري از مواقع معمولاً پس از شروع جلسه اول و با تغيير ذهنيت فرد از بين مي‌رود درنتيجه دعوت درمانگر و حضور فرد در مركز مشاوره مي‌تواند تا حد زيادي كمك‌كننده باشد.

روان‌درماني فردي

اگر علي‌رغم تمامي تلاش‌هاي شما همسرتان حاضر به شركت در جلسات مشاوره نيست بهتر است درمان را به‌صورت انفرادي ادامه دهيد. حضور شما در جلسات درمان اگرچه به‌اندازه حضور هر دو نفر اثربخش نيست بااين‌حال نتايج آن بهتر از رها كردن درمان است. زوج‌درمانگر در چنين شرايطي آموزش‌هايي را راجع به نحوه مديريت رابطه و تعامل با طرف مقابل به شما آموزش خواهد داد كه مي‌تواند تا حدودي به كاهش تنش‌ها كمك كند.

ساختار جلسات زوج درماني

با توجه به اينكه هدف در زوج درماني بهبود شرايط رابطه است جلسات معمولاً برخلاف درمان فردي به‌صورت سه‌نفره و با حضور زوجين و درمانگر صورت مي‌گيرد. البته درصورتي‌كه درمانگر احساس كند نياز دارد با طرفين به‌صورت خصوصي صحبت كند ممكن است در طول درمان برخي جلسات نيز به‌صورت فردي برگزار شود. جلسات مشترك معمولاً براي مدتي در حدود يك ساعت تا يك ساعت و نيم طول كشيده و طبيعتاً هزينه اين شيوه از درمان نيز بيشتر از درمان فردي است.

رويكردهاي مختلف زوج درماني

زوج درماني شناختي-رفتاري

در اين شيوه از زوج درماني درمانگر تلاش خواهد كرد تا رفتارهاي اشتباه زوجين را پيداكرده و شيوه‌هاي صحيح‌تري از تعامل را به آن‌ها آموزش بدهد. براي مثال ممكن است برخي از زوجين چگونگي صحبت يا انتقاد كردن از يكديگر را بلد نباشند و اين باعث بروز مشكل در ميان آن‌ها باشد. درمانگران شناختي-رفتاري شيوه صحيح اين قبيل رفتارها را به زوجين ياد مي‌دهند. همچنين در طول اين جلسات درمانگر تصورات و باورهاي اشتباه زوجين را نيز شناسايي و براي رفع آن‌ها برنامه‌ريزي خواهد كرد. براي مثال اين باور كه طرف مقابل مي‌بايست خود متوجه خواسته‌ها يا انتظارات شما باشد و يا اين تصور كه پس از ازدواج ديگر دليلي براي رسيدگي به‌ظاهر وجود ندارد ازجمله مسائلي هستند كه مي‌تواند مشكلاتي را در رابطه ايجاد نمايد و درمانگر مي‌بايست آن‌ها را با افكار سازنده‌تري جايگزين نمايد. براي شناخت بيشتر درباره رويكرد شناختي-رفتاري كليك كنيد.

ايماگوتراپي

ايماگوتراپي شيوه‌اي از زوج درماني است كه معتقد است زوجين در تمامي لحظات زندگي و حتي شرايطي كه در ظاهر به‌شدت با يكديگر اختلاف دارند مشتاقانه به دنبال يافتن راه‌حلي براي سامان دادن به اوضاع زندگي مشترك خود هستند و همين‌طور نحوه تعامل ميان زوجين را به ديدگاه‌هايي كه فرد راجع به والدين خود دارد نسبت مي‌دهد. مهم‌ترين نكته در ارتباط با ايماگوتراپي اين است كه اين شيوه از درمان تنها در شرايطي كه هر دو نفر در جلسه درماني حضور داشته باشند قابل انجام است.

زوج درماني پويشي

درمانگران پويشي معتقدند رابطه ميان زوجين به‌صورت ناهشيار تحت تأثير ارتباط آن‌ها با والدين يا ساير افراد مهم زندگي است. به همين خاطر در طي جلسات تلاش مي‌شود تا اين تمايلات ناهشيار موردبررسي قرارگرفته و پس از آگاهي فرد از اين موضوع رفتارها و باورهاي جديد به وي آموزش داده مي‌شود.

زوج درماني هيجان مدار

در اين شيوه از درمان بيشتر بر سبك دل‌بستگي زوجين و هيجانات منفي و نامناسبي كه در زندگي آن‌ها وجود دارد تمركز مي‌شود. درمانگران سعي مي‌كنند با استفاده از تكنيك‌هاي تخليه هيجاني يا آرام‌سازي به زوجين كمك كنند تا با مديريت شرايط هيجاني ارتباط ميان زوجين را بهبود ببخشند.

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

1. چه زماني بايد به زوج درمانگر مراجعه كرد؟

اگر احساس مي‌كنيد رابطه شما به حد گذشته خوشايند نيست و يا تعداد مشاجرات در ارتباط شما افزايش پيدا كرده بهتر است از يك زوج‌درمانگر كمك بگيريد. همچنين اگر در رابطه شما بحران خاصي مانند خيانت پيش‌آمده و يا صرفاً به دنبال بالاتر بردن كيفيت رابطه هستيد نيز مي‌توانيد از اين درمان استفاده كنيد.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : زوج درماني

امتیاز:
بازدید:
برچسب: زوج درماني،
موضوع:
[ ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۲:۱۱:۰۰ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 8
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی