مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

مخالفت خانواده پسر با ازدواج براي بسياري از دختران و پسران جوان تبديل به چالش مهمي براي شروع زندگي مشترك مي‌شود و باعث مي‌گردد تا آن‌ها همواره به دنبال راهكاري براي حل اين موضوع و رسيدن به عشق خود باشند. براي مخالفت خانواده پسر با ازدواج دلايل بسياري وجود دارد كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به نامناسب دانستن انتخاب فرزندشان براي ازدواج و اختلافات فرهنگي و مالي اشاره كرد. فارغ از اينكه دليل مخالفت خانواده با ازدواج چيست اين موضوع مي‌تواند تأثيرات منفي بسياري را در زندگي شما ايجاد كند و حتي در بسياري از مواقع مي‌تواند باعث پايان يافتن رابطه و جدايي باشد. به همين خاطر بهتر است راهكاري براي از بين بردن مخالفت آن‌ها پيدا كنيد. در همين راستا كمك گرفتن از مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند تا حد زيادي براي خروج از اين چالش به شما كمك كند.

 

منبع : مخالفت خانواده پسر با ازدواج

 

 

 

مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده پسر با ازدواج مي‌تواند يكي از مشكلات جدي باشد كه در يك رابطه ايجاد مي‌شود و به ميزاني كه اين مخالفت شدت بيشتري داشته يا پسر به خانواده خود وابسته‌تر باشد مخالفت مي‌تواند اثرات منفي جدي‌تري در زندگي فرد ايجاد نمايد. اين موضوع آقايان را از روز اول در دوراهي ميان همسر و خانواده قرار مي‌دهد و به‌ويژه زماني كه طرف مقابل دائماً به شما گوشزد كند كه به‌عنوان يك مرد مي‌بايست توانايي تصميم‌گيري مستقل را داشته باشيد باعث دشوارتر شدن شرايط براي شما خواهد شد.

مخالفت خانواده پسر با ازدواج فرزندشان مي‌تواند حتي تا سال‌ها پس از ازدواج نيز ادامه پيدا كند. ممكن است خانواده هرگز عضو تازه‌وارد را به‌عنوان عروس خود نپذيرند و اين موضوع را دائماً در رفتار و صحبت‌هاي خود به وي گوشزد كنند. همچنين روانشناسان معتقدند با توجه به فرهنگ خانواده‌ها در كشور ما، مخالفت خانواده پسر يا حتي دختر با ازدواج مي‌تواند شانس موفقيت ازدواج را نيز تا حد زيادي كاهش دهد. به همين خاطر بهتر است پيش از ازدواج موافقت اعضاي خانواده خود را به دست آوريد.

 

بيشتر بخوانيد : نقش خانواده در ازدواج | نقش والدين در ازدواج فرزندان چيست ؟

 

دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

اختلافات فرهنگي و مالي

تفاوت طبقاتي ميان دو خانواده مي‌تواند يكي از دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج باشد. اين تفاوت مي‌تواند در شرايط مالي يا فرهنگي دو خانواده وجود داشته باشد. با توجه به اهميتي كه ميزان اين تفاوت در زندگي مشترك شما خواهد داشت بهتر است راجع به اين موضوع به‌دقت بيانديشيد. توجه داشته باشيد كه شما علاوه بر همسرتان مي‌بايست با خانواده وي نيز در ارتباط باشيد و درنتيجه تناسب مي‌بايست ميان خانواده‌ها نيز وجود داشته باشد.

تماس با مشاور

در نظر داشتن فردي ديگر

يكي از دلايلي كه مي‌تواند باعث مخالفت خانواده پسر با ازدواج باشد اين است كه آن‌ها فرد ديگري را به‌عنوان عروس خود در نظر گرفته باشند. در چنين شرايطي بهتر است با خانواده خود صحبت كنيد و دلايل بهتر بودن انتخاب خود نسبت به نظر آن‌ها را برايشان بيان كنيد.

نامناسب بودن زمان ازدواج از دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

دليل مخالفت برخي از خانواده‌ها با ازدواج پسرشان نامناسب دانستن فرد موردنظر او نيست. بلكه خانواده‌ها احساس مي‌كنند فرزندشان آمادگي كافي براي ازدواج و مديريت يك زندگي را ندارد. اگر شما احساس مي‌كنيد علي‌رغم تصور خانواده توانايي كافي براي شروع زندگي مستقل را داريد بهتر است توانايي‌هاي خود را به آن‌ها نشان دهيد تا نگراني‌هايشان برطرف شود.

مخالفت با نحوه آشنايي

دوستي‌هاي پيش از ازدواج ازجمله موضوعاتي است كه برخي خانواده‌ها با آن مخالفت دارند و درنتيجه نمي‌خواهند فرزندشان همسر آينده خود را از اين طريق انتخاب نمايد. در چنين شرايطي بهتر است از خانواده خود بخواهيد مدتي را براي شناخت بيشتر فرد موردنظر شما و خانواده او اختصاص دهند و تصميم‌گيري را به پايان اين دوره واگذار نماييد. 

 

بيشتر بخوانيد : دوستي هاي قبل از ازدواج چه فوائد و آسيب هايي دارد؟

 

تمايل به وابستگي فرزندان

بعضي از والدين تمايل دارند فرزندانشان هرگز مستقل نشده و براي هميشه در كنار آن‌ها زندگي كنند. به همين خاطر با ازدواج آن‌ها به‌عنوان تهديدي كه قرار است باعث جدايي فرزندشان شود مخالفت خواهند كرد. اين موضوع به‌ويژه در مادراني كه ارتباط عاطفي قوي با همسر خود ندارند بيشتر ديده مي‌شود. با توجه به اينكه وابستگي مي‌تواند در طول زندگي مشترك شما نيز مشكلاتي را به همراه داشته باشد بهتر است در شرايطي كه احساس مي‌كنيد دليل مخالفت‌ها چنين چيزي است از يك مشاور خانواده كمك بگيريد.

مسائل مالي از دلايل مخالفت خانواده پسر با ازدواج

مخالفت خانواده پسر با ازدواج گاهي نيز مي‌تواند به دليل اختلاف مالي بر سر مسائلي نظير مهريه ايجاد شده باشد. در چنين شرايطي بهتر است با همسرتان صحبت كرده و توافق خود را به هر دو خانواده اعلام كنيد. سعي كنيد در ارتباط با مسائل مختلف خود و همسرتان تصميم گرفته و از ايجاد حاشيه‌ها جلوگيري كنيد.

 

بيشتر بخوانيد : رابطه قبل ازدواج | روابط قبل از ازدواج چگونه بايد باشد؟

 

اهميت مخالفت خانواده پسر با ازدواج

براي بعضي از افرادي كه علي‌رغم مخالفت خانواده‌ها تصميم دارند با يكديگر ازدواج كنند اين سؤال پيش خواهد آمد كه مخالفت خانواده‌ها با ازدواج مي‌تواند چه مشكلاتي را براي زندگي مشترك آن‌ها ايجاد كند؟ مخالفت خانواده پسر با ازدواج باعث بروز مشكلاتي مي‌شود كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

اختلافات ادامه‌دار

در بسياري از موارد اختلاف خانواده با عروس جديد براي مدت طولاني يا حتي تا هميشه باقي خواهد ماند و اين موضوع به اين معناست كه شما از ابتدا زندگي پرحاشيه‌اي را شروع خواهيد كرد. اين حاشيه‌ها مي‌تواند باعث بروز مشكلات بسياري در زندگي مشترك شما شود كه ممكن است توانايي مديريت آن‌ها را نداشته باشيد.

ايجاد دوراهي عاطفي

مرداني كه علي‌رغم مخالفت خانواده با همسر دلخواه خود ازدواج مي‌كنند خود را در تعارض ميان خانواده و همسر قرار مي‌دهند و مديريت اين موضوع انرژي رواني بسياري را از آن‌ها خواهد گرفت. اين موضوع مي‌تواند تا جايي پيش برود كه شما مجبور به كنار گذاشتن خانواده يا همسرتان شويد. همچنين فرزندان شما نيز در آينده درگير اين تعارضات مي‌شوند و از داشتن يك خانواده و فاميل منسجم محروم خواهند بود.

طلاق يا سردي عاطفي

تجربه نشان مي‌دهد با توجه به فرهنگ كشور ما كه خانواده نخست هر فرد جايگاه بالايي براي وي دارد مخالفت خانواده‌ها با ازدواج باعث بروز مشكلات و حاشيه‌هاي بسياري در زندگي مشترك شما مي‌شود كه گاهي مديريت كردن آن‌ها غيرممكن خواهد بود و اين موضوع مي‌تواند باعث از بين رفتن كيفيت رابطه عاطفي يا حتي طلاق باشد.

براي آگاهي بيشتر درباره دخالت والدين در ازدواج كليك كنيد.

راهكارهايي براي رفع مخالفت خانواده پسر با ازدواج

با توجه به پيامدهايي كه مخالفت خانواده پسر با ازدواج مي‌تواند در زندگي شما ايجاد كند بهتر است تلاش كنيد تا پيش از ازدواج موافقت همه اعضا را به دست آورده و شروع زندگي خود را با خاطرات شيريني رقم بزنيد. ازجمله راهكارهايي كه براي جلب رضايت خانواده مي‌توانيد از آن‌ها استفاده كنيد موارد زير را دربر مي‌گيرد.

با خانواده صحبت كنيد

سعي كنيد در يك شرايط مناسب ازنظر زمان و مكان با اعضاي خانواده خود صحبت كرده و خواسته‌تان را مطرح نماييد. اگر احساس مي‌كنيد صحبت كردن هم‌زمان با تمامي اعضاي خانواده احتمال موفقيت صحبت‌ها را كاهش مي‌دهد با هريك از آن‌ها به‌طور خصوصي صحبت كنيد. بهتر است اين كار را با عضوي از خانواده شروع كنيد كه جلب رضايت وي آسان‌تر است و سپس با كمك همين فرد سايرين را نيز راضي كنيد. در طي گفت‌وگو با اعضاي خانواده خود به اين مسائل توجه داشته باشيد:

  • به صحبت‌هاي ديگران با دقت گوش دهيد و به آن‌ها نشان دهيد نگراني‌هايشان را مي‌فهميد. به خاطر داشته باشيد مخالفت يكسره و جانب‌داري بيش‌ازحد باعث شكست خوردن بحث مي‌شود.
  • دلايل خود براي مناسب دانستن فرد موردنظرتان را براي خانواده بيان كنيد و سعي كنيد سؤالات آن‌ها را جواب دهيد تا ابهامي باقي نماند.
  • از خانواده خود بخواهيد مدتي را به شما براي ارتباط با فرد موردنظرتان زمان بدهند و تصميم‌گيري را به ايجاد شناخت بيشتر از يكديگر موكول كنيد.

روبه‌رو كردن خانواده با فرد موردعلاقه‌تان

در شرايطي كه دليل مخالفت خانواده نامناسب دانستن فردي است كه براي ازدواج انتخاب كرده‌ايد شايد بهتر باشد اين فرد را با خانواده خود روبه‌رو كنيد و فرصت صحبت با يكديگر را براي آن‌ها ايجاد نماييد. به عبارتي خانواده شما مي‌بايست زماني را براي دفاع از خود به شخص موردعلاقه شما بدهند و پس از شنيدن صحبت‌هاي او قضاوت كنند.

مشاوره پيش از ازدواج

يكي از اقداماتي كه روانشناسان خانواده در جلسات مشاوره پيش از ازدواج انجام مي‌دهند بررسي دلايل مخالفت خانواده‌ها و تلاش براي جلب موافقت آن‌هاست. درنتيجه استفاده از مشاوره پيش از ازدواج مي‌تواند يكي از راهكارهاي مفيد براي برطرف كردن مخالفت خانواده پسر باشد. روانشناسان در طي جلسات مشاوره ميزان تناسب شما و طرف مقابل را بررسي كرده و درصورتي‌كه مخالفت خانواده‌ها بي‌دليل باشد از طريق برگزاري جلسات گروهي به شما براي به دست آوردن موافقت آن‌ها كمك خواهند كرد. همچنين در شرايطي كه شما و طرف مقابلتان علي‌رغم تمامي مخالفت‌ها تصميم داريد با يكديگر ازدواج كنيد مشاورين راهكارهايي را براي مديريت زندگي مشترك با وجود حواشي كه در آن ايجاد خواهد شد به شما آموزش مي‌دهند. براي اطلاع از روند دريافت مشاوره قبل از ازدواج كليك كنيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

1. مخالفت خانواده پسر با ازدواج چه مشكلاتي را ايجاد خواهد كرد؟

اين مخالفت مي‌تواند باعث پايان يافتن رابطه باشد اما در شرايطي كه علي‌رغم مخالفت خانواده شما تصميم به ازدواج گرفته‌ايد بايد به اين موضوع توجه داشته باشيد كه حداقل براي مدتي خود را در يك دوراهي عاطفي ميان همسر و خانواده خود قرار مي‌دهيد و اين موضوع انرژي رواني بسياري را از شما خواهد گرفت.

2. چطور مي‌توان خانواده پسر را براي ازدواج راضي كرد؟

سعي كنيد با خانواده صحبت كنيد و دلايل مخالفتشان را بشنويد. اگر براي دلايل آن‌ها پاسخي داريد مطرح كنيد و يا از آن‌ها بخواهيد اجازه دهند مدتي را براي آشنايي با طرف مقابل اختصاص دهيد و تصميم‌گيري را به پايان اين دوره موكول كنيد. استفاده از مشاوره پيش از ازدواج نيز مي‌تواند تا حد زيادي كمك‌كننده باشد.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع : مخالفت خانواده پسر با ازدواج

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۱۱:۳۵:۳۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 5
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی