مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

ازدواج مجدد ازجمله موضوعاتي است كه مي‌تواند براي هر فرد استرس‌آور باشد. بسياري از خانم‌ها يا آقاياني كه از همسرشان جدا شده‌اند معمولاً به دليل نگراني‌هايي كه از شكست دوباره دارند به‌سختي مي‌توانند براي ازدواج مجدد تصميم بگيرند. علاوه بر بي‌ميلي به تجربه يك شكست جديد، موضوعاتي مانند داشتن فرزند از ازدواج قبلي مي‌تواند مشكلاتي را براي فرد ايجاد نمايد. همچنين بسياري از خانم‌ها يا آقاياني كه همسرشان را از دست داده‌اند ازدواج مجدد را خيانتي به همسر سابق خود مي‌دانند و به همين خاطر تصميم مي‌گيرند هرگز مجدداً ازدواج نكنند. اگرچه ازدواج و برقراري روابط عاطفي در هر سن و شرايطي يكي از حقوق طبيعي هر انساني است بااين‌حال بي‌توجهي به مناسب بودن ازدواج دوم مي‌تواند پيامدهاي بسياري را براي فرد به همراه داشته باشد. در ادامه بيشتر درباره اين موضوع صحبت مي‌كنيم.

 

بيشتر بخوانيد : انواع ازدواج | آشنايي با انواع اشكال ازدواج

 

منبع : ازدواج مجدد چه زماني خوب است

 

ازدواج مجدد

ازدواج مجدد يكي از انواع ازدواج است و براي بسياري از افرادي كه از همسر خود جدا شده‌اند و يا او را از دست داده‌اند يك چالش بزرگ و نگران‌كننده مي‌باشد. تجربه يك شكست يا تلخي مجدد مي‌تواند از قدرت تحمل بسياري از ما بيرون باشد و آسيب‌هاي بسياري را برايمان به همراه داشته باشد. به همين خاطر گاهي اوقات فرد به اين نتيجه مي‌رسد كه بهتر است به‌طوركلي اين موضوع را فراموش كند اما نياز به داشتن شريك عاطفي يكي از نيازهاي اصلي هر انساني است و بي‌توجهي به آن مي‌تواند شما را دچار مشكلات روحي بسياري كند. به همين خاطر بهتر است درصورتي‌كه شريك مناسبي براي ادامه زندگي پيدا كرده‌ايد به خودتان براي ازدواج مجدد فرصت دهيد. 

زمان مناسب براي ازدواج مجدد

يكي از مهم‌ترين سؤالاتي كه درزمينهٔ ازدواج مجدد مطرح مي‌شود اين است كه تا چه مدت پس از جدايي از همسر نبايد وارد رابطه جديد شد؟ پاسخ به اين سؤال به مسائل مختلفي ازجمله كيفيت رابطه عاطفي ميان شما و طرف مقابل بستگي دارد و نمي‌توان براي آن زمان مشخصي را در نظر گرفت. بااين‌حال هنگامي‌كه شما احساس مي‌كنيد ذهن و احساستان ديگر درگير همسر يا زندگي سابق نيست و توانسته‌ايد با پايان اين رابطه كنار بياييد مي‌توانيد به ازدواج مجدد بيانديشيد. توجه داشته باشيد كه درگيري ذهني و احساسي با زندگي پيشين صرفاً به معناي علاقه و تعلق‌خاطر به همسر يا زندگي سابق نيست. حتي در شرايطي كه شما نسبت به همسرتان احساس خشم يا نفرت داريد و يا با مرور خاطرات گذشته دچار ناراحتي مي‌شويد نيز به اين معناست كه زمان مناسب براي ازدواج شما فرا نرسيده است.

ازدواج مجدد | موفقيت در ازدواج

براي اينكه در ازدواج مجدد خود موفق باشيد مي‌بايست به برخي نكات توجه داشته باشيد. سعي كنيد تا حد ممكن از تصميم‌گيري‌هاي احساسي در اين موضوع خودداري كنيد و پس از سنجيدن تمامي جوانب تصميم بگيريد. در ادامه برخي از موضوعاتي كه بهتر است به آن‌ها توجه داشته باشيد را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

تماس با مشاور

شناخت خود

اولين قدم براي برقراري يك ارتباط موفق اين است كه خودتان را با تمامي نقاط ضعف و قوتتان بشناسيد. شما تجربه يك ازدواج را در زندگي خود داريد و قطعاً اين تجربه مي‌تواند به شما در داشتن شناختي دقيق‌تر از خودتان كمك كند. اگر از همسرتان جدا شده‌ايد يك‌بار دلايل جدايي خود را منصفانه بررسي كنيد و نقاط ضعف خودتان را مشخص كنيد. همين‌طور اگر همسرتان را از دست داده‌ايد با مرور اختلافاتي كه ميان شما پيش مي‌آمد يا موضوعاتي كه مي‌توانست در زندگي شما شكل بهتري داشته باشد به اين سؤال پاسخ بدهيد. سعي كنيد پيش از اقدام براي ازدواج مجدد ابتدا شناختتان از خود و همين‌طور آنچه مي‌بايست در شما تغيير كند را افزايش داده و براي آن‌ها برنامه‌ريزي كنيد. 

براي آگاهي بيشتر درباره ازدواج بعد فوت همسر كليك كنيد.

گذشته را فراموش كنيد

مقايسه زندگي سابق با تمامي موقعيت‌هايي كه براي ازدواج مجدد داريد يا تلاش براي فرار از شرايطي مشابه با وضعيت پيشين ازجمله موضوعاتي است كه نشان مي‌دهد شما آمادگي لازم براي شروع يك زندگي جديد را نداريد. علاوه بر اين برخي از افرادي كه مشكلاتي مانند خيانت را در زندگي سابق خود تجربه كرده‌اند دائماً نگران اين موضوع خواهند بود كه اين مسئله در زندگي مجدد آن‌ها تكرار شود. درصورتي‌كه با اين مسائل مواجه شده‌ايد بهتر است از يك روانشناس براي رهايي از تجربيات و احساسات گذشته كمك بگيريد و تا پيش از حل شدن اين موضوع به دنبال ازدواج مجدد نباشيد.

مشاوره پيش از ازدواج

هنگامي‌كه براي ازدواج مجدد تصميم مي‌گيريد بهتر است به مشاوره پيش از ازدواج توجه جدي داشته باشيد. مشاوره پيش از ازدواج براي افرادي كه تصميم به ازدواج مجدد دارند علاوه بر اينكه ميزان تناسب شما و طرف مقابل را بررسي مي‌كند آگاهي‌هاي لازم درزمينهٔ چالش‌هايي كه در زندگي با آن‌ها مواجه خواهيد شد را نيز در اختيارتان گذاشته و راهكارهايي را براي برطرف كردن اين وضعيت مطرح مي‌كند. براي مثال ممكن است طرف مقابل شما دائماً نگران اين موضوع باشد كه شما به ارتباط با او نيز مانند رابطه پيشينتان پايان دهيد. تمامي اين مسائل و شيوه برخورد با آن‌ها ازجمله موضوعاتي هستند كه در جلسات مشاوره موردبررسي قرار مي‌گيرند.

براي آگاهي بيشتر درباره روند دريافت مشاوره ازدواج كليك كنيد.

خانواده طرف مقابل

به‌عنوان فردي كه تجربه زندگي مشترك را داشته احتمالاً متوجه اين موضوع شده‌ايد كه علاوه بر همسرتان خانواده وي نيز نقش مهمي در موفقيت زندگي مشترك شما خواهند داشت. به همين خاطر اگر به دنبال تجربه موفقيت در ازدواج مجدد هستيد بهتر است به خانواده همسرتان نيز توجه كافي داشته باشيد. اگر خانواده وي به هر دليلي از ازدواج شما با فرزندشان راضي نيستند تا پيش از به دست آوردن رضايت آن‌ها براي ازدواج اقدام نكنيد.

مهارت‌هاي زندگي مشترك

موفقيت در زندگي مشترك نيازمند يادگيري اصول مختلفي است كه ازجمله آن‌ها مي‌توان به توانايي صحبت كردن با همسر، ابراز محبت يا حتي برقراري رابطه جنسي اشاره كرد. بهتر است براي موفقيت در زندگي مشتركتان تلاش كنيد تا اين مهارت‌ها را در خود تقويت نماييد.

ازدواج مجدد | يك تصور اشتباه

بعضي از خانم‌ها يا آقايان به‌قصد تحت تأثير قرار دادن طرف مقابل تصميم مي‌گيرند بلافاصله پس از جدايي ازدواج كنند. همچنين انگيزه بسياري از خانم‌هايي كه پس از جدايي يا فوت همسر به ازدواج مجدد فكر مي‌كنند دريافت حمايت مالي يا رها شدن از خانه پدري به هر دليلي است. گاهي نيز ممكن است پس از طلاق براي رهايي از مشكلات پيش بيني نشده و بدون بررسي علت افراد به ازدواج با مرد مطلقه يا زن مطلقه روي بياورند.

تمامي اين تصورات مي‌توانند زندگي مشترك شما را مجدداً به شكست برسانند. پيش از تصميم براي ازدواج مجدد با خودتان به اين سؤال پاسخ دهيد كه چرا مي‌خواهيد با شخص موردنظرتان ازدواج كنيد؟ اگر در پاسخ به اين سؤال هر انگيزه ديگري غير از علاقه به طرف مقابل و ميل به زندگي با وي وجود دارد بهتر است در تصميمتان تجديدنظر كرده و براي مشكلاتي مثل حمايت مالي يا به دست آوردن استقلال از روش‌هاي ديگري استفاده كنيد. 

براي اطلاعات بيشتر درباره ازدواج با زن مطلقه و ازدواج با مرد مطلقه كليك كنيد.

تكليف فرزندان در ازدواج مجدد

اگر از ازدواج سابق خود صاحب فرزند هستيد بهتر است براي ازدواج مجدد به اين موضوع نيز توجه كافي داشته باشيد. درصورتي‌كه فرزندتان با شما زندگي مي‌كند بهتر است شرايط روحي او را براي زندگي با همسرتان آماده كنيد و موافقت او را در اين زمينه به دست آوريد. در غير اين صورت در جريان زندگي مشترك با دشواري‌هايي مواجه خواهيد شد كه مي‌تواند كيفيت ارتباط ميان شما و همسرتان را نيز تحت تأثير قرار بدهد. معمولاً توصيه مي‌شود در چنين شرايطي كه قرار است يك تغيير جدي در زندگي كودك اتفاق بيفتد براي جلوگيري از آسيب ديدن سلامت روحي فرزندتان از يك روانشناس كودك كمك بگيريد.

در شرايطي كه فرزندتان با شما زندگي نمي‌كند و شما روزهايي از هفته اجازه داريد فرزندتان را ببينيد و يا متقابلاً همسرتان در برخي از روزهاي هفته براي بردن فرزندتان مراجعه مي‌كند بهتر است راجع به اين موضوع نيز با طرف مقابل صحبت كنيد. در برخي مواقع ديده شده رفت‌وآمد همسر سابق براي ديدن فرزندان مي‌تواند مشكلاتي را در ازدواج مجدد طرفين ايجاد نمايد.

 

بيشتر بخوانيد : ازدواج با همسر سابق و دادن فرصت دوباره

 

ازدواج مجدد | بازگشت به زندگي سابق

ازدواج مجدد پس از جدايي گاهي نيز مي‌تواند به‌صورت بازگشت به زندگي پيشين باشد. در بسياري از مواقع به‌ويژه در شرايطي كه طرفين از ازدواج نخست خود فرزندي دارند پس از مدتي تصميم مي‌گيرند كه مجدداً با يكديگر زندگي كنند. در چنين شرايطي براي جلوگيري از بازگشت به اختلافات سابق بهتر است شرايط گذشته را با خود مرور كنيد و به اين سؤال پاسخ دهيد كه چه دلايلي براي شكست زندگي شما وجود داشته؟ آيا اكنون اين مشكلات برطرف شده‌اند؟ اگر پاسخ شما به اين سؤالات مثبت است مي‌توانيد به شروع مجدد زندگي خود فكر كنيد.

بااين‌حال توصيه مي‌شود از روانشناسان خانواده نيز در اين زمينه كمك بگيريد. يكي از مشكلاتي كه معمولاً در اين شرايط براي طرفين ايجاد مي‌شود اين است كه برخي رفتارهاي زوجين باعث زنده شدن خاطرات گذشته در آن‌ها شده و مانعي در مقابل احساس رضايت از زندگي آن‌ها مي‌شود. علاوه بر اين در شرايطي كه مشكلاتي مانند درگيري يا ضرب و شتم ميان طرفين اتفاق افتاده باشد ترميم مجدد حرمت‌ها و از بين رفتن دلخوري‌ها نياز به دريافت كمك از سوي متخصصين خواهد داشت.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه ازدواج مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني ازدواج با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

سؤالات متداول

1. چه مدت پس از جدايي فرد مي‌تواند مجدداً ازدواج كند؟

براي اين موضوع نمي‌توان زمان مشخصي را عنوان كرد. هنگامي‌كه احساس مي‌كنيد به لحاظ شرايط روحي و ذهني وابستگي به زندگي گذشته خود نداريد و يا از تكرار تجربيات گذشته در زندگي نگران نيستيد مي‌توانيد به ازدواج مجدد فكر كنيد.

2. براي ازدواج مجدد بايد به چه نكاتي توجه داشت؟

در درجه اول با خودتان صادق باشيد و از تجربيات زندگي گذشته براي شناخت نقاط ضعف و قوتتان استفاده كنيد. همچنين بهتر است پيش از تصميم براي ازدواج از مشاوره‌هاي پيش از ازدواج كمك بگيريد. تناسب خانواده فرد با شما و شرايط خانوادگي‌تان و همين‌طور يادگيري مهارت‌هاي مؤثر در زندگي مشترك از مسائلي است كه بايد به آن توجه كنيد.

 

 

منبع : ازدواج مجدد چه زماني خوب است

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۲۱ اسفند ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۰۸:۵۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 5
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی