مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

انحرافات جنسي يا پارافيليا از انواع اختلالات رواني محسوب مي‌شوند كه ممكن است ريشه آن در دوران كودكي فرد شكل گرفته باشد. اين اختلالات نابهنجاري جنسي، اغلب به صورت خيال پردازي، رفتارهاي غير طبيعي، نامتعارف و متناقض با فرهنگ نمايان مي‌شوند. افراد مبتلا به اين اختلال، همانند افراد عادي مي‌توانند لذت جنسي و ارگاسم را تجربه كنند، اما محرك‌هاي شهواني بهنجار نمي‌تواند نياز جنسي آن‌ها را تامين كند. در واقع افرادي كه دچار انحرافات جنسي هستند، يك نوع رفتار جنسي وسواس‌گونه دارند. به طوري كه قادر به كنترل و مديريت اعمال و رفتار خود نبوده و به صورت ناخودآگاه در شرايط رفتار انحراف جنسي گرفتار مي‌شوند. افسردگي، اضطراب و قرار گرفتن در شرايط پر تنش مي‌تواند انجام رفتارهاي انحرافي جنسي را در افراد مبتلا افزايش دهد. در ادامه به بررسي انواع انحرافات جنسي، درمان و علل پيدايش آن مي‌پردازيم.

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

انحرافات جنسي

 انواع پارافيليا و راه هاي درمان آن

 

انواع مختلف انحرافات جنسي

انحرافات جنسي انواع مختلفي دارند كه برخي از آن‌ها به شرح زير هستند:

1. عورت نمايي

عورت نمايي يا آلت نمايي يكي از رفتارهاي انحراف جنسي بوده و در اين اختلال فرد سعي مي‌كند اندام تناسلي خود را در معرض نمايش بگذارد. در واقع فرد با اين كار به راحتي تحريك شده و مي‌تواند اوج لذت جنسي را تجربه كند. در اين عارضه، فرد معمولا تنها به نشان دادن اندام خود اكتفا كرده و از اين حد فراتر نمي‌رود. چرا كه هدف و انگيزه فرد از اين كار، كسب لذت جنسي بوده و قصد برقراري رابطه جنسي را ندارد. افرادي كه به اين اختلال دچار هستند معمولاً شخصيتي منزوي دارند و نسبت به توانايي‌هاي جنسي خود از اطمينان كافي برخوردار نيستند.

2. انحرافات جنسي | فتيشيسم

فتيشيسم، يادگار خواهي نيز ناميده مي‌شود. در اين نوع اختلال فرد مبتلا براي كسب لذت جنسي و رسيدن به ارگاسم، به اشياء و وسايل بي جان متوسل مي‌شود. در واقع مبتلايان به اين عارضه ممكن است با لمس كردن و يا پوشيدن لباس‌ها و همچنين يك شي خاص، تحريك شده و دست به خود ارضايي بزنند. به طور مثال ممكن است فرد با جمع آوري و پوشيدن لباس‌هاي زير زنانه و لمس كردن آن‌ها، تحريك شده و لذت جنسي را تجربه كند. چنين افرادي، معمولا از برقراري رابطه جنسي با شريك زندگي امتناع مي‌كنند و كسب لذت جنسي و ارضا شدن را در اين تمايلات جنسي مي‌بينند.

تماس با مشاور

3. پدوفيليا (بچه بازي)

پدوفيليا از جمله شايع‌ترين نوع انحرافات جنسي بوده و متاسفانه از لحاظ قانوني نيز مجازات بسيار سنگيني به همراه دارد. افرادي كه دچار اين عارضه هستند، به طور معمول تمايل به برقراري رابطه جنسي با بچه‌هاي نابالغ و كودكان زير ۱۳ سال دارند. اختلال پدوفيليا يا همان بچه بازي، تنها به برقراري رابطه جنسي ختم نمي‌شود و موارد ديگري همچون برهنه كردن و لمس كردن را نيز شامل مي‌شود. بسياري از افراد مبتلا به اين اختلال تمايلي به برقراري رابطه جنسي با افراد بزرگسال ندارند و اعمال جنسي را تنها با كودكان انجام مي‌دهند. احتمال دارد كه اين افراد با تحت فشار قرار دادن طعمه خود با مواردي مانند تهديد به افشا و زورگويي، سوءاستفاده خود را تا سال‌ها ادامه دهند.

4. مازوخيسم (خود آزار خواهي)

افرادي كه در دوران كودكي مورد آزار جنسي قرار مي‌گيرند يا شاهد صحنه‌هاي خشونت بار جنسي هستند، ريسك ابتلايشان به مازوخيسم در دوران بزرگسالي بسيار زياد است. اين نوع اختلال بيشتر تخيلي بوده و فرد سعي مي‌كند در تخيلات خود با انجام دادن رفتارها و حركاتي همچون سوراخ كردن پوست خود، سوزاندن، شكنجه كردن، بستن دست و پا و يا هر نوع رفتاري كه باعث درد و رنجش فرد شود، لذت جنسي را تجربه كند. مازوخيسم در اصطلاح، خود آزار خواهي جنسي يا رابطه جنسي خشن نيز ناميده مي‌شود. البته در بسياري از اوقات، افراد عادي نيز ممكن است اين عارضه را تجربه كنند.

5. انحرافات جنسي | ساديسم (ديگر آزاري جنسي)

در اين نوع اختلال، فرد مبتلا با آزار روحي و جسمي شريك جنسي خود و با انجام رفتارهايي كه باعث ايجاد درد و رنجش طرف مقابل شود، تحريك شده و مي‌تواند لذت جنسي را تجربه كند. اين گونه از افراد تصور مي‌كنند كه كسب لذت جنسي، با توهين، ايجاد ترس و وحشت و همچنين رنج رواني حاصل مي‌شود. در بسياري از موارد ممكن است افراد مبتلا به اين اختلال دست به اقداماتي همچون شكنجه و قتل بزنند. بنابراين چنين افرادي نياز به اقدامات روان پزشكي دارند و بايد هر چه زودتر مورد درمان قرار گيرند. تماشاي صحنه‌هاي خشونت بار جنسي و مورد آزار و اذيت قرار گرفتن در دوران كودكي، از عوامل مهم شكل گيري اين عارضه در دوران بزرگسالي است.

6. ويوريستيك (تماشاگري جنسي)

در اختلال ويوريستيك، افراد مبتلا به تماشاي افراد هنگام انجام اعمال جنسي و همچنين لخت شدن، علاقه بسيار شديدي دارند و به اين وسيله تحريك مي‌شوند. ممكن اس آغاز شكل گيري اين انحراف ريشه در كودكي فرد داشته باشد. بنابراين با مراجعه به روان پزشك و روانكاوي فرد مبتلا به راحتي مي‌توان اين اختلال را درمان نمود.

7. فروتوريستيك (مالش دوستي)

در اين نوع انحراف جنسي، فرد ممكن است براي كسب لذت جنسي و همچنين تحريك شدن، در مكان‌هاي شلوغ اقدام به مالش آلت تناسلي خود با افراد غريبه كند. البته افرادي كه دچار اين اختلال هستند به طور معمول شخصيتي منزوي و منفعل دارند. چرا كه اين افراد ارضا شدن و رسيدن به ارگاسم را تنها با ماليدن خود به ديگران مي‌توانند تجربه كنند.

8. انحرافات جنسي | زوفيليا (حيوان دوستي)

حيوان دوستي نيز نوعي از انحراف جنسي محسوب مي‌شود و در اين نوع اختلال فرد علاقه شديد و افراطي به حيوانات دارد. در واقع از دلايل مهم علاقه فرد مبتلا به حيوانات، كسب لذت جنسي و دستيابي به تحريك جنسي مي‌باشد. در بسياري از موارد مشاهده شده كه فرد تنها براي نياز جنسي و تحريك شدن خود از حيوانات نگهداري مي‌كند. لازم به ذكر است كه اين اختلال در مناطق روستايي و فقير نشين كه در بسياري از موارد امكان برقراري يك رابطه سالم وجود ندارد، شيوع بيشتري دارد.

9. هرزه گرايي از طريق تلفن

افراد دچار اين اختلال معمولا از طريق كامپيوتر، تلفن و يا شبكه‌هاي اجتماعي، اقدام به انتقال تفكرات جنسي و هرزه آلود خود به طرف مقابل مي‌كنند. در چنين شرايطي فرد مبتلا امكان دارد طرف مقابل را مجبور كند تا نحوه انجام فعاليت‌هاي جنسي خود را فاش نمايد.

10. نكروفيليا (مرده دوستي)

مرده دوستي يكي اختلالات خطرناك انحراف جنسي محسوب مي‌شود و در صورت عدم درمان مي‌تواند پيامدهاي جبران ناپذيري براي فرد و اطرافيان او به ارمغان بياورد. در اين نوع اختلال فرد تمايل شديدي به برقراري رابطه جنسي با اجساد دارد. در واقع اين اختلال ممكن است تنها در حد يك تخيل باقي بماند. اما هنگامي شرايط خطرناك مي‌شود كه فرد براي به دست آوردن نياز خود اقدام به قتل طرف مقابل كند. از مهم‌ترين دلايل علاقه فرد به چنين رابطه‌اي، عدم مقاومت فرد مرده و پس نزدن وي مي‌باشد.

 

علل ايجاد انحرافات جنسي

از اولين و مهم‌ترين عوامل ايجاد اختلالات و انحرافات جنسي در افراد مي‌توان به افسردگي اشاره نمود. البته از تجربيات و اتفاقات دوران كودكي فرد مبتلا نيز نبايد غافل شد. همان طور كه اشاره شد منشاء شكل گيري بسياري از اختلالات و انحرافات جنسي و همچنين رواني، ريشه در كودكي افراد دارد. بنابراين نمي‌توان دليل مشخص و واضحي براي پيدايش چنين اختلالاتي عنوان كرد. اما به طور معمول، عوامل رواني در افراد مبتلاي زير ۵۰ سال نقش بسيار تاثير گذاري ايفا مي‌كنند. در حالي كه در مردان بالاتر از ۵۰ سال، عوامل جسماني از مهم‌ترين دلايل ايجاد اين عارضه عنوان شده‌اند.

 

درمان انحرافات جنسي

از آنجايي كه ريشه بيشتر انحرافات جنسي مشكلات رواني است، بنابراين براي درمان آن‌ها نياز جدي به يك متخصص روانشناس وجود دارد. استفاده از روش‌هاي روان درماني در كنار داروهاي تجويز شده توسط متخصص، مي‌تواند بهبودي را در مدت مشخصي حاصل نمايد. در واقع داروها در كاهش ايجاد احساس اجباري فرد براي انجام رفتارهاي بيمار گونه مي‌توانند تاثير گذار باشند.

در بسياري از موارد براي افراد مبتلا، بسته به نوع اختلال درمان هورموني توسط متخصص تجويز مي‌گردد. البته هورمون درماني اغلب براي افرادي كه براي دفعات متوالي رفتارهاي خطرناك و نابهنجار جنسي را تجربه كرده‌اند مورد استفاده قرار مي‌گيرد. بنابراين بهتر است جهت درمان چنين بيماراني، در وهله اول به يك روانشناس متخصص در زمينه درمان اختلالات و انحرافات جنسي مراجعه نماييد. همچنين توصيه مي‌شود حدالامكان از سرزنش و ملامت اين گونه افراد خودداري كنيد، زيرا همان طور كه عنوان شد انحراف جنسي، يك نوع اختلال رواني محسوب مي‌شود كه فرد مبتلا بايد به روش صحيح مورد درمان قرار گيرد. براي كسب اطلاعات بيشتر در زمينه مشاوره جنسي كليك كنيد.

 

_آيا اختلالات و انحرافات جنسي قابل درمان هستند؟

به طور كلي مي‌توان گفت كه تمامي انحرافات جنسي كه عوامل رواني در ايجاد آن‌ها نقش دارند را مي‌توان از طريق مشاوره‌هاي روانشناسي و روان درماني به راحتي درمان نمود. روانشناسان با استفاده از روان درماني، فرد را در جهت تغيير رفتار بيمارگونه ياري مي‌دهند. همچنين استفاده از دارو درماني به همراه روان درماني مي‌تواند پروسه درمان فرد را تكميل كند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه مسائل جنسي مي‌توانيد در ساعت از روز براي مشاوره جنسي تلفني از طريق شماره 02166419012 با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو تماس حاصل نماييد.

آيا افرادي كه دچار انحرافات جنسي هستند خطرناكند؟

انحرافات جنسي انواع گوناگوني دارد كه در بعضي از آن‌ها فرد براي ارضا خود به ديگران آسيب مي‌زند. در اين ميان مي‌توان به كودك آزاري اشاره كرد كه باعث آسيب جسمي و رواني به كودكان خواهد شد. بنابر اين در صورت بروز اين گونه اختلالات در فرد بايد سريعا نسبت به درمان وي اقدام شود.

 

شماره تماس ذهن نو

منبع:

انحرافات جنسي

 انواع پارافيليا و راه هاي درمان آن

امتیاز:
بازدید:
[ ۳۰ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۵:۵۸:۱۶ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 1
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی