مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مصرف همزمان ترامادول و شيشه يكي از انواع چند‌مصرفي مواد مخدر است كه مي‌تواند خطرات بسياري را به همراه داشته باشد. معمولاً بسياري از مصرف‌كنندگان شيشه براي كاهش احساس سرخوشي ناشي از مصرف شيشه و تعديل وضعيت خلقي خود از ترامادول استفاده مي‌كنند. اين درحاليست كه ترامادول برخلاف باور بسياري از افراد يكي از داروهاي اعتيادآور قوي است و استفاده از آن مي‌تواند باعث اعتياد فرد شود. مصرف همزمان ترامادول و شيشه به اين خاطر كه اين دو دارو از دو خانواده كاملاً متضاد هستند، مي‌تواند عوارض جبران‌ناپذيري را براي سلامت جسم و روان فرد به همراه داشته باشد و همچنين فرايند ترك اعتياد را نيز با مشكلات جدي مواجه خواهد كرد. به همين خاطر ما در اين مطلب به معرفي اين دو ماده و دلايل و عوارض مصرف همزمان ترامادول و شيشه خواهيم پرداخت.

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع:

مصرف همزمان ترامادول و شيشه

 

 

 

ترامادول چيست؟

ترامادول نام داروي مسكني است كه از طبقه ترياك و مشتقات آن محسوب مي‌شود و براي تسكين دردهاي متوسط تا شديد در مراكز درماني مورداستفاده قرار مي‌گيرد. متأسفانه در سال‌هاي اخير استفاده از اين دارو به‌صورت مخدر نيز رواج بالايي پيدا كرده و بسياري از نوجوانان و جوانان براي دستيابي به احساس آرامش و سرخوشي از آن استفاده مي‌كنند.

به‌طور كلي ترامادول نيز مانند ساير مخدرهاي خانواده ترياك باعث كاهش فعاليت دستگاه عصبي و افزايش ترشح مسكن‌هاي طبيعي در مغز مي‌شود كه احساسي از سبك‌بالي و آرامش را به همراه خواهد داشت و فرد براي تكرار تجربه اين احساس به سراغ استفاده مجدد از اين ماده خواهد رفت. براي آشنايي بيشتر با عوارض اعتياد به قرص ترامادول كليك كنيد.

 

تماس با مشاور

آشنايي با شيشه يا گلس

شيشه يا گلس نام ماده مخدر صنعتي است كه در آزمايشگاه و از مت‌آمفتامين ساخته مي‌شود. شيشه ماده محركي است كه استفاده از آن باعث افزايش ترشح سروتونين و دوپامين در مغز شده و به همين خاطر باعث افزايش انرژي و احساس سرخوشي و شادي در فرد مي‌شود. خاصيت اعتيادآوري اين ماده به ميزاني است كه تنها چند بار استفاده از آن باعث وابستگي جسمي و رواني مي‌شود و به همين خاطر است كه اعتياد به شيشه بيشترين آمار اعتياد در كشور را متعلق به خود كرده است. براي آشنايي بيشتر با عوارض اعتياد به شيشه كليك كنيد.

 

بيشتر بخوانيد : اعتياد چيست | تعريف و آشنايي با ماهيت اعتياد

 

دلايل مصرف همزمان ترامادول و شيشه

به‌طوركلي استفاده همزمان از دو يا چند ماده مخدر را چندمصرفي مي‌گويند. فرد ممكن است اين مواد را در زمان‌هاي مختلف و يا در كنار هم استفاده كند. مصرف همزمان ترامادول و شيشه نيز يكي از انواع چندمصرفي مواد مخدر است كه با توجه به فراگير شدن اعتياد به هريك از اين دو ماده مخدر، آمار رو به افزايشي پيدا كرده است. دلايل بسياري براي استفاده همزمان از اين دو ماده وجود دارد كه در ادامه به برخي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

1. متعادل كردن وضعيت خلق

يكي از اصلي‌ترين دلايل مصرف همزمان ترامادول و شيشه اين است كه معتادان به شيشه به دنبال ايجاد تعادل در شرايط خلقي خود هستند. به عبارتي آن‌ها پس از مدتي به دليل وابستگي جسمي و رواني ناگزير به استفاده شيشه هستند درحالي‌كه از بالا رفتن خلق خود در هنگام استفاده از شيشه خسته شده‌اند. براي رفع اين شرايط آن‌ها در كنار مصرف شيشه از ترامادول نيز استفاده مي‌كنند تا با كاهش اثرات شيشه شرايط خلقي آن‌ها را در حالت مطلوبي نگه دارد.

2. مصرف همزمان ترامادول و شيشه | تجربه لذت بيشتر

استفاده همزمان از دو يا چند ماده مخدر باعث تجربه احساس لذتي مي‌شود كه هرگز با استفاده مجزاي اين مواد قابل‌دستيابي نخواهد بود. دستيابي به اين لذت يكي از مهم‌ترين انگيزه‌هايي است كه فرد را به سمت مصرف همزمان ترامادول و شيشه سوق مي‌دهد.

3. كاهش علائم ناخوشايند

بسياري از معتادين به تجربه متوجه اين مطلب مي‌شوند كه استفاده برخي از مواد مخدر در كنار هم يا به جاي هم مي‌تواند باعث كاهش آثار منفي آن‌ها شود. به همين خاطر در كنار تجربه لذت بيشتر، از بين بردن علائم ناخوشايند نيز يكي از دلايلي است كه باعث مي‌شود فرد درگير اعتياد به بيش از يك ماده مخدر شود.

 

بيشتر بخوانيد : اعتياد به چند ماده | خطرات و راه خلاصي از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

عوارض مصرف همزمان ترامادول و شيشه

اعتياد به يك ماده مخدر مي‌تواند باعث بروز عوارض جسمي و رواني بسياري شود و همچنين استفاده همزمان بيش از يك ماده مخدر مي‌تواند باعث چند برابر شدن اين عوارض باشد. در اين قسمت برخي از جدي‌ترين عوارض مصرف همزمان ترامادول و شيشه را با يكديگر بررسي خواهيم كرد.

1. مصرف همزمان ترامادول و شيشه | خطر بروز مسموميت يا اوردوز

استفاده از شيشه يا ترامادول باعث مي‌شود كه فرد از حالت هشياري فاصله بگيرد. اين موضوع مي‌تواند بر روي قوه درك و قضاوت تأثير گذاشته و باعث شود كه به ميزاني بيش از آنچه بايد از ديگر مواد مخدر استفاده كند. استفاده بيش‌ازحد مي‌تواند خطر مسموميت دارويي و حتي مرگ را به همراه داشته باشد.

2. افزايش احتمال استفاده از ساير مواد مخدر

اعتياد به هريك از انواع مواد مخدر فرد را در شرايطي قرار مي‌دهد كه ممكن است با احتمال بيشتري به سراغ استفاده از ساير مواد مخدر برود. در نتيجه مصرف همزمان شيشه و ترامادول با توجه به تأثيري كه اين دو دارو در كاهش مهار رفتاري و افزايش اعتمادبه‌نفس دارند، مي‌تواند باعث اعتياد به ساير مواد مخدر نيز بشود. به ميزاني كه مواد مخدر مورد استفاده فرد بيشتر شوند، احتمال ترك اعتياد ضعيف‌تر و همين‌طور عوارض جسمي و رواني ناخوشايندتري در انتظار فرد خواهد بود.

3. بروز آسيب‌هاي مغزي

شيشه و ترامادول از دو خانواده دارويي كاملاً متضاد هستند و هر يك از آن‌ها مغز را به ترشح موادي وادار مي‌كند كه با عملكرد ماده ديگر در تضاد كامل است. اين موضوع باعث بروز آسيب‌هاي جدي در مغز فرد مي‌شود كه ممكن است امكان بهبود آن‌ها حداقل در كوتاه‌مدت وجود نداشته باشد.

4. دشواري در ترك اعتياد

مصرف همزمان ترامادول و شيشه باعث خواهد شد تا پيچيدگي‌هاي بسياري در فرايند ترك اعتياد رخ دهد. به‌طوركلي چندمصرفي احتمال موفقيت در ترك اعتياد را تا حدي كاهش مي‌دهد و همچنين نياز به مراقبت‌هاي جسمي و رواني ويژه را در طي مراحل ترك ايجاب خواهد كرد. 

 

ترك مصرف همزمان ترامادول و شيشه

همان‌طور كه گفته شد مصرف همزمان ترامادول و شيشه باعث بروز دشواري‌هايي در مسير درمان مي‌شود و فرد در حين ترك نياز به دريافت مراقبت‌هاي جدي جسمي و رواني دارد. به همين خاطر بهتر است در شرايطي كه براي ترك اعتياد همزمان به اين مواد تصميم گرفته‌ايد ابتدا شرايط خود را با يك متخصص درزمينهٔ روانشناسي اعتياد در ميان بگذاريد. مشاورين به شما كمك خواهند كرد تا بهترين مسير را براي ترك اعتياد انتخاب كنيد.

متأسفانه بسياري از افراد درمان‌هاي فيزيولوژيك و سم‌زدايي را مساوي با ترك اعتياد مي‌دانند. اين موضوع باعث خواهد شد كه فرايند ترك به‌طور كامل ناموفق بوده و يا پس از مدتي فرد مصرف مواد مخدر را از سر بگيرد. براي جلوگيري از بروز اين مشكلات بهتر است در كنار استفاده از درمان‌هاي فيزيولوژيك به درمان‌هاي رواني و مبارزه با وسوسه مصرف مجدد نيز توجه داشته باشيد. ازجمله اقدامات روانشناسي براي درمان اعتياد عبارتند از:

1. مصرف همزمان ترامادول و شيشه | درمان‌هاي انگيزشي

اصلي‌ترين چيزي كه معتادين براي ترك به آن نياز دارند دليل يا انگيزه‌اي براي ترك اعتياد است. به همين خاطر در طي نخستين جلسات روان‌درماني روانشناسان به فرد كمك مي‌كنند تا انگيزه و اهداف خود را براي ترك اعتياد مشخص كند. اين جلسات در طول فرايند درمان تكرار شده و مانع سرد شدن فرد در ميانه راه مي‌شوند. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد. 

2. آموزش به فرد و خانواده

روانشناسان معتقدند به ميزاني كه آگاهي فرد در زمينهٔ اعتياد و انواع مواد مخدر افزايش پيدا كند، احتمال تسلط و كنترل شرايط نيز افزايش پيدا خواهد كرد. به همين خاطر در ابتدا بخشي از فرايند درمان به آموزش فرد و همين‌طور خانواده اختصاص خواهد يافت. در طي اين جلسات خانواده‌ها اصول مناسبي را در ارتباط با شيوه برخورد با فردي كه درگير اعتياد شده آموزش خواهند ديد.

3. آموزش راهكارهاي كنترل ذهن

حتي پس از سم‌زدايي و رفع وابستگي جسمي به ماده مخدر تا زماني كه وابستگي رواني به آن از بين نرفته باشد، وسوسه مصرف مجدد با فرد خواهد بود و اين موضوع احتمال شروع مصرف را افزايش خواهد داد. اصلي‌ترين وظيفه روانشناسي در درمان اعتياد اين است كه به فرد راجع به اين وسوسه‌ها و راه‌هاي كنترل آن آگاهي داده شود.

4. مصرف همزمان ترامادول و شيشه | مك به حذف دلايل اعتياد

با پيشرفت درمان به‌تدريج درمانگر تلاش خواهد كرد تا دلايل اصلي و زيربنايي اعتياد فرد را پيدا كرده و با حذف آن‌ها خطر مصرف مجدد را كاهش دهد. براي مثال درصورتي‌كه درمانگر متوجه شود فرد براي رهايي از احساسات منفي نظير تنهايي يا افسردگي درگير اعتياد شده است، براي درمان اين مشكلات و يا آموزش راهكارهايي براي برقراري روابط اجتماعي به وي كمك خواهد كرد.

5. خانواده‌درماني

خانواده افرادي كه درگير اعتياد به مواد مخدر مي‌شوند يكي از آسيب‌پذيرترين گروه‌ها هستند. مشكلاتي نظير توهم و پرخاشگري، فقر و يا درگيري‌هاي قانوني كه به دنبال اعتياد ايجاد مي‌شود، مي‌تواند مشكلات بسياري را براي سلامت روان ساير اعضاي خانواده و به‌خصوص كودكان به همراه داشته باشد. به همين خاطر روانشناسان معمولاً توصيه مي‌كنند كه بهتر است خانواده فرد نيز به لحاظ سلامت روان مورد بررسي قرار گرفته و به آن‌ها رسيدگي شود. علاوه بر اين در جلسات خانواده‌درماني به اعضاي خانواده درباره نحوه برخورد با فرد معتاد آموزش‌هايي داده مي‌شود و همچنين سعي مي‌كنند تا دلخوري‌ها و كدورت‌هاي پيش‌آمده ميان اعضا را كاهش دهند.

 

سؤالات متداول

1. چه دلايلي براي مصرف همزمان ترامادول و شيشه وجود دارد؟

دريافت لذت بيشتر و كاهش نشانه‌هاي منفي ازجمله دلايل استفاده از اين دو ماده در كنار يكديگر است. علاوه بر اين برخي از معتادين به شيشه براي كاهش حالت سرخوشي شيشه و تنظيم خلق از ترامادول استفاده مي‌كنند.

2. استفاده همزمان شيشه و ترامادول چه عوارضي دارد؟

استفاده از اين دو ماده مي‌تواند باعث بروز آسيب‌هاي مغزي جدي شده و درعين‌حال فرايند ترك اعتياد را نيز سخت‌تر مي‌كند. علاوه بر اين مصرف همزمان ترامادول و شيشه باعث افزايش خطر مسموميت دارويي و اعتياد به ساير مواد مخدر مي‌شود.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره _ تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

مصرف همزمان ترامادول و شيشه

 

 
امتیاز:
بازدید:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۹:۰۱ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی