مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد، از معضلاتي است كه براي بسياري از افراد پيش مي‌آيد و حتي مي‌تواند دليلي براي شروع مجدد اعتياد باشد. معمولاً استفاده از مواد مخدر باعث بهبود كيفيت روابط جنسي مي‌شود و اين موضوع خود يكي از دلايلي است كه فرد را به مصرف بيشتر ترغيب مي‌كند. درعين‌حال استفاده طولاني‌مدت از مواد مخدر و يا كنار گذاشتن استفاده از آن‌ها مي‌تواند باعث بروز مشكلاتي در برقراري رابطه جنسي شود. اين مشكلات جنسي معمولاً علاوه بر تحت تأثير قرار دادن اعتمادبه‌نفس فرد باعث نارضايتي شريك جنسي شده و مي‌تواند باعث بروز مشكلاتي ازجمله تمايل به مصرف مجدد باشد. اگر شما يا هر يك از اطرافيانتان نيز با اين مشكل مواجه شده‌ايد، بهتر است براي بهبود مشكلات خود از راه‌هاي مناسبي ازجمله كمك گرفتن از متخصصين استفاده كنيد.

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

 

 

 

 

 

منبع:

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد را چگونه پست سر بگذاريم؟

 

 

تأثير مواد مخدر در ارتباط جنسي

مواد مخدر با ايجاد تغيير در ترشح هورمون‌ها باعث بروز تغييراتي در شرايط جسمي فرد مي‌شوند. اين تغييرات بسياري از عملكردهاي بدن نظير، خواب، اشتها و همين‌طور برقراري رابطه جنسي را تحت تأثير خود قرار مي‌دهد. معمولاً در ابتداي استفاده از تمامي مواد مخدر عملكرد جنسي فرد بهبود پيدا مي‌كند. اين بهبود معمولاً به‌صورت ديرانزالي و افزايش مدت برانگيختگي و همين‌طور لذت بيشتر در رابطه جنسي خود را نشان مي‌دهد و تبديل به انگيزه‌اي براي استفاده بيشتر از اين مواد مي‌شود. هريك از انواع مواد اعتيادآور به شيوه خاصي باعث بروز تغييرات در كيفيت رابطه جنسي فرد مي‌شود كه در ادامه به مهم‌ترين دلايل در اين زمينه اشاره مي‌كنيم.

1. مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | كاهش حساسيت

ترياك و مشتقات آن باعث كاهش حساسيت در تمامي نقاط بدن مي‌شود و به همين خاطر است كه مي‌تواند درد را تسكين دهد. اين كاهش حساسيت باعث مي‌شود كه گيرنده‌هاي موجود در اندام تناسلي نيز حساسيت خود را از دست بدهند و به عبارتي شرايطي مشابه با استفاده از داروهاي بي‌حسي موضعي را ايجاد مي‌كند كه باعث طولاني‌تر شدن مدت‌زمان برقراري روابط جنسي مي‌شود. درعين‌حال استفاده طولاني‌مدت از اين مواد باعث مي‌شود كه فرد مشكلاتي مانند سردمزاجي يا اختلال در نعوظ را تجربه كند.

2. افزايش برانگيختگي

اعتيادآورهاي محرك مانند شيشه و كوكائين معمولاً باعث افزايش ميل جنسي و توانايي بدن براي فعاليت جنسي مي‌شوند. اين دسته از مواد اعتيادآور با افزايش دوپامين و سروتونين در مغز باعث مي‌شوند تا تمايل و درعين‌حال توانايي فرد براي برقراري رابطه جنسي افزايش پيدا كند و در كنار آن به دليل افزايش ترشح دوپامين، مصرف‌كننده لذت بيشتري نيز از رابطه جنسي خواهد برد.

تماس با مشاور

3. مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | افزايش اعتمادبه‌نفس

ترياك و ساير مواد مخدري كه باعث بروز آرامش و كند شدن فعاليت دستگاه عصبي مي‌شوند، معمولاً باعث از بين رفتن مهار رفتاري در فرد شده و درنتيجه فرد راحت‌تر كارهايي كه از انجام آن‌ها خجالت مي‌كشيده را انجام خواهد داد؛ درعين‌حال مواد محرك باعث افزايش اعتمادبه‌نفس و ميل به برقراري رابطه در فرد مي‌شوند. درنتيجه تأثير رواني اين مواد در فرد به‌صورت افزايش اعتمادبه‌نفس و كنار گذاشتن خجالت براي انجام رفتارهايي است كه شايد در حالت عادي به دليل احساس شرم نتوانند آن‌ها را تجربه كنند.

 

بيشتر بخوانيد : ترك اعتياد | بهترين و جديدترين راه هاي ترك اعتياد

 

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد

به دنبال استفاده طولاني‌مدت از مواد مخدر يا ترك آن‌ها فرد مشكلاتي را در روابط جنسي تجربه خواهد كرد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

1. زودانزالي

يكي از شايع‌ترين مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد براي آقايان زود انزالي است. زود انزالي باعث مي‌شود مدت كمي پس از شروع رابطه يا حتي پيش از دخول فرد به ارگاسم رسيده و اين موضوع باعث بروز نارضايتي در شريك جنسي نيز خواهد شد. همان‌طور كه گفته شد يكي از اصلي‌ترين تأثيرات استفاده از مواد مخدر افزايش مدت برانگيختگي و بالا رفتن توانايي جنسي است؛ به همين خاطر زودانزالي ازجمله مواردي است كه سبب بروز نارضايتي در شريك جنسي و همين‌طور كاهش اعتمادبه‌نفس در فرد شده و باعث شكل‌گيري اين وسوسه مي‌شود كه براي بهبود اين شرايط مجدداً به سراغ استفاده از مواد مخدر برود. البته راه‌هاي مناسب‌تري نيز براي درمان زودانزالي وجود دارد كه در ادامه به آن‌ها اشاره خواهيم كرد.

2. بي‌ميلي جنسي

به دليل مشكلات فيزيولوژيكي ناشي از مصرف مواد مخدر و همين‌طور مشكلاتي نظير زودانزالي، به‌تدريج تمايل فرد براي برقراري رابطه جنسي كاهش پيدا كرده يا به‌طور كامل از بين مي‌رود. سردمزاجي يا مشكلاتي كه در نعوظ براي آقايان پيش مي‌آيد ازجمله ديگر مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد هستند.

2. ناباروري

استفاده از برخي مواد محرك مانند ماري‌جوانا باعث بروز مشكلات جدي‌تري نظير ناباروري در فرد شده و يا با ايجاد اختلال در چرخه‌هاي قاعدگي بانوان احتمال بارداري را كاهش مي‌دهند.

 

بيشتر بخوانيد : بعد از ترك اعتياد چه رفتارها و اقداماتي بايد كرد؟

 

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | شروع مجدد روابط جنسي

بروز نارضايتي در ارتباط جنسي، يكي از مشكلاتي است كه پس از ترك اعتياد براي فرد ايجاد مي‌شود. اين نارضايتي مي‌تواند تأثير بسياري در شروع مصرف مجدد داشته باشد و به همين خاطر افزايش آگاهي و آموزش دادن به زوجين در زمينهٔ راهكارهايي براي كاهش اين مشكلات اهميت بسياري دارد. بهتر است بدون شرم راجع به مشكلات خود در جلسات بازپروري با مشاور صحبت كرده و از او براي اين موضوع راهكار بخواهيد.

1. انتظارات خود را تغيير دهيد

شما و شريك جنسيتان بايد انتظارات خود را از رابطه جنسي تغيير دهيد. به خاطر داشته باشيد كه آنچه تاكنون تجربه كرده‌ايد اگرچه تجربه لذت‌بخشي بوده است بااين‌حال تفاوت بسياري با رابطه طبيعي داشته و شما بايد از حالا خود را براي يك رابطه طبيعي آماده كنيد. اين موضوع اگرچه ممكن است به لحاظ زمان و كيفيت ضعيف‌تر از تجربه پيشين شما باشد اما بااين‌حال وضعيت سالمي است كه مي‌تواند بدون بروز مشكل خاصي ادامه پيدا كند.

شريك جنسي فرد در اين زمينه نقش بسيار مهمي دارد. بيان نارضايتي شما مي‌تواند عاملي براي بدتر شدن عملكرد جنسي همسرتان بوده و يا او را مجدداً به سمت استفاده از مواد مخدر تحريك كند. درنتيجه سعي كنيد با كمك گرفتن از مشاورين اعتياد يا خانواده اطلاعات خود را در اين زمينه افزايش بدهيد و راهكارهاي مطلوب‌تري را به كار بگيريد. 

2. مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | محدوديت در برقراري روابط جنسي

متخصصين معمولاً توصيه مي‌كنند كه در هفته‌هاي نخستين پس از ترك، در برقراري رابطه جنسي محدوديت‌هايي را در نظر بگيريد و تا جاي ممكن از برقراري رابطه جنسي كامل اجتناب كنيد. زيرا در اين شرايط مشكلات جنسي در بالاترين حد خود قرار دارند و تجربه يك رابطه جنسي نامطلوب مي‌تواند باعث بروز مشكلات بسياري شود. ازجمله اينكه فرد به يك ذهنيت منفي دست پيداكرده و به اين نتيجه مي‌رسد كه ديگر هرگز امكان بهبود نخواهد داشت.

3. پيش نوازي‌ها

يكي از راهكارهاي مفيد براي كاهش مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد اين است كه به معاشقه اهميت بيشتري بدهيد. استفاده از تكنيك‌هايي همچون ماساژ جنسي مي‌تواند تاثير بسياري بر بهبود كيفيت رابطه شما داشته باشد. بهتر است تا جاي ممكن راجع به تمايلات جنسي خود با همسرتان صحبت كنيد و از او بخواهيد به تمايلات شما در حين برقراري رابطه جنسي توجه داشته باشد. توجه به‌ظاهر پيش از برقراري رابطه جنسي، استفاده از كلمات محبت‌آميز و همين‌طور آشنايي با نقاط حساس بدن همسر ازجمله ديگر راهكارهايي هستند كه مي‌تواند باعث بهبود كيفيت رابطه جنسي شما شوند.

 

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | اقدامات روان‌شناختي

متخصصين روانشناسي جنسي مي‌توانند تا حد زيادي در بهبود مشكلات جنسي پيش‌آمده به شما كمك كنند. درصورتي‌كه احساس مي‌كنيد به دليل شرم يا هر موضوع ديگري نمي‌توانيد راجع به نارضايتي‌هاي جنسي خود با ديگران صحبت كنيد، بهتر است از يك مشاور كمك بگيرد. روانشناسان مي‌توانند راهكارهاي مناسبي را در اين زمينه به شما ارائه دهند. ازجمله اين راهكارها مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. درمان‌هاي عاطفي

بسياري از نارضايتي‌هاي جنسي پس از ترك ريشه در مشكلات عاطفي دارند. اين مشكلات مي‌تواند به دليل سختي‌هاي دوران اعتياد ميان فرد و همسرش اتفاق افتاده و يا مشكلاتي مانند اضطراب و افسردگي باعث بروز آن‌ها شده باشد. درصورتي‌كه روانشناس به اين تشخيص برسد كه مشكلات جنسي ناشي از اختلالات هيجاني هستند، در بهبود اين وضعيت به شما كمك خواهد كرد.

2. مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد | درمان‌هاي رفتاري

درمان‌هاي رفتاري مجموعه‌اي از تكنيك‌ها هستند كه در درمان زودانزالي يا ساير مشكلات جنسي به شما كمك مي‌كنند. يكي از معروف‌ترين اين روش‌ها، تكنيك مسترز و جانسون است كه به معناي برقراري رابطه جنسي تا زماني است كه مرد در مرحله رسيدن به ارگاسم قرار گيرد. سپس براي مدتي رابطه متوقف مي‌شود تا ميزان برانگيختگي كاهش يافته و سپس مجدداً ادامه پيدا مي‌كند. اين روش به فرد كمك خواهد كرد تا كنترل بيشتري بر احساسات جنسي خود پيدا كند. انتخاب پوزيشن‌هاي جنسي مناسب يكي ديگر از اقدامات درماني است كه روانشناسان به شما آموزش خواهند داد.

3. درمان‌هاي دارويي مناسب

بعضي از انواع داروهاي اعصاب و روان نظير آن‌هايي كه باعث كاهش اضطراب و افسردگي در فرد مي‌شوند، مي‌توانند در درمان مشكلات جنسي نقش مؤثري داشته باشند و در صورت صلاح‌ديد متخصصين از آن‌ها نيز استفاده خواهد شد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

سؤالات متداول

1.آيا مشكلات جنسي پس از ترك قابل‌درمان هستند؟

بله؛ درمان اين مشكلات اگرچه ممكن است براي زماني شما را درگير خود كند اما قابل‌درمان است. هرچه بيشتر به توصيه‌ها و نكات آموزشي در ارتباط با مسائل جنسي توجه داشته باشيد، اين مشكلات سريع‌تر برطرف خواهند شد.

2.استفاده از چه مواد مخدري باعث بروز مشكلات جنسي مي‌شود؟

استفاده از تمامي انواع مواد مخدر پس از مدتي باعث بروز مشكلات جنسي مي‌شود و در دوره ترك نيز ممكن است فرد مشكلاتي را تجربه كند.

3.شريك جنسي چطور مي‌تواند به بهبود مشكلات جنسي پس از ترك كمك كند؟

بهتر است نارضايتي خود را به شكل نامناسبي بيان نكنيد و با صبوري براي بهبود شرايط به فرد كمك كنيد. علاوه بر اين استفاده از تكنيك‌هايي نظير ماساژ جنسي و تمرين‌هاي رفتاري را جدي بگيريد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره _ تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

منبع:

مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد را چگونه پست سر بگذاريم؟

 

امتیاز:
بازدید:
[ ۴ دى ۱۳۹۹ ] [ ۰۹:۲۷:۳۳ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 9
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی