مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

آيا از نكات مهم بعد از ترك اعتياد آگاهي داريد؟ متاسفانه برخي از افراد فكر مي‌كنند بعد از يك دوره سم زدايي يا ترك چند هفته‌اي ديگر به سمت اعتياد بر نمي‌گردند اما آمارها نشان مي‌دهد كه بازگشت دوباره به سمت اعتياد در افرادي كه يك بار ترك كرده‌اند تقريبا 80 درصد است. بيشترين خطر بازگشت به اعتياد به 60 روز نخست پس از ترخيص از كمپ ترك اعتياد مربوط مي‌شود. در واقع هر چه مدت طولاني‌تري از ترك بگذرد، ريسك بازگشت دوباره كمتر است. با آگاهي از نكات مهم بعد از ترك اعتياد و همچنين كمك گرفتن از روانشناس مي‌توانيد اين احتمال را تا حد زياد كاهش دهيد. براي كسب اطلاعات در زمينه مشاوره ترك اعتياد كليك كنيد.

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

 

 

 

منبع :

 رفتار ها و اقدامات بعد از اعتياد 

بعد از ترك بايد چه كار هايي انجام داد 

 

بعد از ترك اعتياد در كمپ چه اتفاقي مي‌افتد؟

زماني كه بيمار از كمپ ترك اعتياد مرخص مي‌شود انگيزه بسيار زيادي دارد. بيمار در اين مرحله توانايي‌هاي خود را باور كرده و به موفقيت خود افتخار مي‌كند چرا كه دوران سخت خماري را پشت سر گذاشته و مطمئن شده است كه بدون مواد مخدر نيز مي‌تواند زندگي‌اش را ادامه دهد. اما داستان از زماني سخت مي شود كه پا به دنياي واقعي مي‌گذارد و زندگي روزمره خود را شروع مي‌كند و كم كم به اين نتيجه مي‌رسد  كه دور ماندن از الكل يا مواد مخدر در جهان خارج سخت‌تر از آن چيزي است كه در مركز ترك اعتياد تجربه كرده بود.
بيماران در كلينيك ترك اعتياد از پشتيباني تخصصي برخوردارند و در برابر وسوسه‌ها محافظت مي‌شوند اما در زندگي خارج از كمپ اين پشتيباني‌ها وجود ندارند و بيمار خود را در احاطه انواع وسوسه‌ها تنها و بدون حامي مي‌بيند.

در اين شرايط بستري دوباره لازم نيست اما بايد درمان سرپايي براي فرد انجام شود. بيماران در پروسه درمان سرپايي همچنان خدماتي مانند مشاوره، حمايت گروهي و درمان دارويي را دريافت مي‌كنند، اما در كنار اين درمان‌ها مي‌توانند در محل كار و خانه خود نيز حضور داشته باشند.

 

بيشتر بخوانيد : ترك اعتياد | بهترين و جديدترين راه هاي ترك اعتياد

 

تماس با مشاور

دوره هاي مشاوره و گروه درماني بعد ترك اعتياد

بهتر است قبل از مراجعه براي ترك اين عامل را در نظر بگيريد كه مركز ترك اعتياد مورد نظر شما برنامه‌هايي براي دوره‌هاي پس از ترك نيز داشته باشد، اين برنامه‎ها بايد شامل مشاوره، معاينه و آزمايشات پزشكي و همچنين گروه درماني باشند.

1. مشاوره بعد از ترك اعتياد

اغلب افراد براي فرار از چالش‌هاي روحي رواني خود به اعتياد روي مي‌آورند و پس از ترك اعتياد نيز همين چالش‌ها مي‌توانند دليل بازگشت به اعتياد باشند. علاوه بر اين مصرف مواد چالش‌هاي رواني بيشتري را نيز براي فرد ايجاد مي‌كند.

پژوهش‌ها نشان داده افرادي كه تجربه يك دوره اعتياد جدي را دارند اغلب از شهامت كمي برخوردارند. چه در دوره مصرف و چه در دوره ترك دچار افسردگي و اضطراب مي‌شوند، مهارت‌هاي حل مسئله را بلد نيستند و اغلب به جاي حل مشكلات خود از آن‌ها فرار مي‌كنند. به طور معمول ريسك خودكشي نيز در اين افراد بالاتر است.

از اين جهت اهميت دارد كه حتما افراد بعد از ترك، در جلسات مشاوره شركت كنند يا از مشاوره تلفني و آنلاين كمك بگيرند.علاوه بر درمان مشاوران مي‌توانند با ايجاد انگيزه و هدفمندي در فرد، او را در راه درست دوري از مواد قرار دهند.

2. رفتار درماني بعد از ترك

روش رفتار درماني در مشاوره متمركز بر موقعيت و پاسخ است و براي  درمان عادت‌هاي مخرب بسيار سودمند عمل مي‌كند. از آنجايي كه اعتياد علاوه بر وابستگي جسماني و رواني نوعي عادت محسوب مي‌شود، رفتار درماني براي عدم بازگشت به عادت اعتياد مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

شناخت برانگيزنده‌ها يكي از روش‌هاي رفتار درماني است. در اين روش محرك‌ها به دو گروه دروني و بيروني تقسيم مي‌شوند. محرك‌هاي بيروني به شرايط و محيطي گفته مي‌شود كه فرد با قرار گرفتن در آن محيط‌ها دچار وسوسه مصرف مي‌شود. محرك‌هاي دروني نيز به حالات روحي و رواني گفته مي‌شود كه فرد با دچار شدن به آن‌ها ممكن است به مصرف روي بياورد. بعد از شناخت اين محرك‌ها مي‌توان با جايگزيني، ترك موقعيت و بالا بردن سلامت رواني فرد او را درمان كرد.

 

بيشتر بخوانيد : وسوسه بعد از ترك اعتياد و راه هاي جلوگيري از لغزش چيست؟

 

3. گروه درماني بعد از ترك اعتياد

گروه درماني از اهميت ويژه‌اي برخوردار است چرا كه علاوه بر تقويت كردن انگيزه فرد باعث مي‌شود بيمار بعد از ترك در جمعي سالم با افراد شبيه به خود قرار بگيرد. اين گروه‌ها خارج از مراكز ترك اعتياد هم وجود دارند و شما با جست و جويي ساده مي‌توانيد آن‌ها را پيدا كرده و به جمعشان ملحق شويد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه ترك اعتياد كليك كنيد. 

 

تغذيه و ورزش بعد از ترك مواد مخدر

يكي از موارد مهمي كه در كنار برنامه ترك بايد به آن پرداخته شود، برنامه غذايي مناسب و ورزش است. در واقع در كنار جلسات مشاوره كه حتما بايد دريافت شود، تغذيه مناسب مي‌تواند به تقويت بدن بعد از ترك اعتياد كمك كند. داشتن وضعيت جسماني بهتر با كاهش فشارها و علائم ترك ريسك بازگشت به اعتياد را كاهش مي‌دهد.

1. ورزش بعد از ترك اعتياد

ورزش كردن به خصوص پياده روي باعث كم شدن استرس در فرد مي‌شود، حالت‌هاي افسردگي را از بين مي‌برد و انرژي فرد را افزايش مي‌دهد. همچنين باعث پر كردن اوقات فراغت شده و بدين گونه ريسك بازگشت به اعتياد را كم مي‌كند.

2. مصرف آب بعد از ترك اعتياد

آب و انواع نوشيدني‌ها باعث دفع سموم از بدن شده و همچنين كمك مي‌كنند بعد از ترك مواد مخدر، پوست و چهره بهتري پيدا كنيد. مصرف روزانه 8 ليوان آب براي بدن ضروري است و همچنين جلوي پرخوري‌هاي بعد از ترك را هم مي‌گيرد.

3. رژيم غذايي سالم

براي داشتن يك رژيم غذايي سالم بعد از ترك بهتر است زير نظر دكتر تغذيه قرار بگيريد. به طور كلي بايد 6 وعده غذايي سبك را به صورت منظم مصرف كنيد. از كافئين و شيريني‌جات تا حد ممكن دوري نماييد چرا كه باعث نياز دوباره بدن به مواد مي‌شوند.
علاوه بر اين براي باسازي بدنتان بعد از ترك، چربي‌هاي اشباع را كنار گذاشته و فراورده‌هاي خانگي و طبيعي مصرف كنيد تا سلامتي دوباره شما برگردد. براي آشنايي با بهترين رژيم غذايي و تقويت بدن بعد از ترك اعتياد كليك كنيد.

 

بيشتر بخوانيد : اعتياد به چند ماده | خطرات و راه خلاصي از مصرف چند ماده به طور همزمان

 

جلوگيري از آثار منفي بعد از ترك اعتياد

هر ماده مخدري آثار منفي زيادي بر روي جسم و روان مصرف كننده مي‌گذارد. با ترك، عوارض ناخواسته زيادي نمود پيدا كرده و مي‌توانند موجب بي‌انگيزگي و بازگشت بيمار به مصرف شوند. بنابران برخورد و رفع اين عوارض اهميت زيادي دارد. برخي از اين آثار به شرح زير هستند. 

1-مشكلات جنسي

كاهش ميل جنسي، ناتواني در نعوظ، زود انزالي، خشكي واژن و… از جمله عوارض ناشي از ترك هستند. اكثر مواد مخدر بر روي سيستم اعصاب مركزي تاثير مي‌گذارند، همان سيستمي كه در چرخه پاسخ جنسي نقش اساسي دارد، با به هم خوردن تعادل اين سيستم كارايي آن هم تحت تاثير قرار مي‌گيرد. وقتي از روش‌هاي ترك استاندارد استفاده نشود، بيشترين آسيب به اين بخش وارد شده و مشكلات آتي به وجود مي‌آيد. براي جلوگيري از مشكلات جنسي پس از ترك اعتياد كليك كنيد.

2- به هم خوردن سيكل خواب

تغييرات شيميايي بدن بر روي ميزان خواب هم خودش را نشان مي‌دهد. اين بي‌خوابي‌ها موجب مشكلاتي چون پرخاشگري، افسردگي، افزايش وسوسه به مصرف و…. مي‌شوند. پس حتما بايد براي رفع آن به درمانگر خود اطلاع دهيد. براي درمان بي خوابي بعد از ترك اعتياد كليك كنيد.

3- مشكلات گوارشي

معمولا ترك مواد افيوني، باعث بروز مشكلات گوارشي مي‌شوند. متاسفانه داروهاي جايگزين مثل متادون و بي 2 نيز به گوارش آسيب بيشتري وارد مي‌كنند. پس حتما بايد با كمك تغذيه و ورزش و راهنمايي‌هاي درمانگر مشكلات گوارشي ناشي از ترك را برطرف كرد.

4- اختلالات رواني

پس از ترك، اختلالات رواني متعددي ممكن است بروز پيدا كنند. اين موضوع در مورد بيماراني كه پيش از مصرف نيز دچار ناراحتي‌هايي بوده‌اند، بيشتر نمود پيدا مي‌كند. افسردگي، اضطراب، هذيان و توهم، پرخاشگري، ناتواني در برنامه ريزي و تصميم گيري و… از جمله اين اختلالات هستند.

 

سوالات متدوال

_خانواده چه تاثيري بر وضعيت ترك و مراقبت هاي بعد از ترك دارند؟

چون برخي عوامل خانوادگي باعث بروز اعتياد در فرد مي‌شوند پس خانواده نيز بايد در دوره ترك و بعد از ترك فرد معتاد مورد مشاوره قرار بگيرند. اين كار كمك مي‌كند كه مشكلات رفتاري خانواده شناسايي و حل مي‌شوند و آگاهي‌هاي لازم درباره فرد به خانواده داده مي‌شود و در واقع از نكات مهم بعد از ترك اعتياد محسوب مي‌شود. 

_چطور انگيزه خود را براي ترك حفظ كنيم؟

در زمان لغزش از خودتان سوالات اساسي بپرسيد نظير اين كه چرا از اول تصميم به ترك گرفته بوديد؟ مصرف مواد چه عوارضي روي زندگي شما داشت؟ چقدر بعد از ترك احساس بهتري داشتنيد؟ با پرسيدن اين سوال‌ها از خودتان مي‌توانيد به تقويت اراده براي ترك كمك كنيد.

_چطور مقابل اصرار ديگران براي مصرف دوباره بايستيم؟

قطعا يكي از عواملي كه شما را به اعتياد كشانده بود جمع‌هاي نامناسب و بيمار بوده، پس براي ترك و بازنگشتن دوباره به سمت اعتياد، بايد اين جمع‌ها را ترك كنيد. اگر به هيچ عنوان امكان ترك اين نوع جمع‌ها را نداريد بايد مهارت نه گفتن را بياموزيد.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه اعتياد مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره ترك اعتياد تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره 02166419012 تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

 

 

منبع :

 رفتار ها و اقدامات بعد از اعتياد 

بعد از ترك بايد چه كار هايي انجام داد 

امتیاز:
بازدید:
[ ۱۹ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۶:۵۸:۵۲ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 2
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی