مشاوره روانشانسي ذهن نو
مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

اختلالات شخصيت دسته b گروهي از اختلالات شخصيتي هستند كه منجر به شكل گيري الگوهاي رفتاري مخرب و مزمن در افراد مي‌‌گردند. اختلالاتي كه در اين دسته قرار مي‌گيرند، شخصيت‌هاي ضد اجتماعي، مرزي، نمايشي و خود شيفته را شامل مي‌شوند. افراد مبتلا به اين اختلال‌ها همگي معمولا افرادي نمايشي، هيجاني و دمدمي مزاج تلقي مي‌شوند. آن‌ها اغلب در روابط بين فردي با مشكلات گسترده رو به رو هستند كه عملكردشان را در زندگي كاهش مي‌دهد. با آگاهي از انواع اختلالات شخصيت دسته b و روش‌هاي درمان آن مي‌توانيد گامي موثر در جهت درمان و افزايش كيفيت زندگي خود برداريد. 

 

 

 

مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو خدمات 

 

مركز مشاوره ذهن نو برترين مركز مشاوره روانشناسي در زمينه هاي مختلف روانشناسي از جمله مشاوره خانواده، ازدواج، كودك، طلاق، خيانت، نوجوان، بلوغ، جنسي و سكس تراپي ، ترك اعتياد، اختلات رواني و شخصيت و ... مي باشد.

 

مشاوره تلفني - مشاوره تلفني خانواده - مشاوره تلفني ازدواج - مشاوره تلفني خيانت - مشاوره تلفني كودك - مشاوره تلفني جنسي - مشاوره تلفني ترك اعتياد - مشاوره شغلي تلفني - مشاوره تلفني تحصيلي - مشاوره حضوري - مشاوره خانواده - مشاوره ازدواج - مشاوره خيانت - مشاوره كودك - مشاوره جنسي - مشاوره ترك اعتياد - مشاوره شغليمشاوره تحصيلي

از جمله مهمترين موضوعاتي كه شما بايد بر روي آن ها 

ترك ترياك - ترك متادون - ماده مخدر گل - ترك ترامادول - تربيت كودك - تست اعتياد - ترك اعتياد - درمان استرس - درمان اضطراب - درمان افسردگي - علائم افسردگي - روانشناسي كودك - ملاك انتخاب همسر 

 

منبع:

 كلاستر b

اختلالات كلاستر b

 

 

اختلالات شخصيت دسته B | طبقه بندي اختلالات شخصيت

اختلالات شخصيت الگوهاي پايداري از رفتار و تجربه دروني هستند كه با انتظارات فرهنگي به ميزان قابل توجهي مغايرت دارند، فراگير و انعطاف ناپذير هستند، در دوران نوجواني يا اوايل بزرگسالي آغاز شده، در طي زمان پايدار مي‌مانند و به پريشاني فرد منجر مي‌شوند. اين اختلال‌ها بر اساس شباهت‌هاي توصيفي به سه دسته عمده طبقه بندي مي‌شوند كه شامل موارد زير مي‌باشد:

اختلالات شخصيت دسته a : اختلال‌هاي پارانويا، اسكيزوئيد و اسكيزوتايپي

اختلالات شخصيت دسته b : اختلال‌هاي شخصيت ضداجتماعي، مرزي، نمايشي و خودشيفته

تماس با مشاور

اختلالات شخصيت دسته c : اختلال شخصيت اجتنابي، وابسته و وسواسي- جبري

 

بيشتر بخوانيد : شخصيت شناسي با استفاده از آزمون ها، نوع رفتار و حركات

 

انواع اختلالات شخصيت دسته B

ويژگي مشترك همه اختلالاتي كه در اين دسته قرار مي‌گيرند اين است كه افراد مبتلا به آن‌ها اغلب از جانب ديگران به عنوان افرادي نمايشي، دمدمي مزاج و هيجاني شناخته مي‌شوند. در حقيقت آن‌ها اختلالات واضحي در تنظيم هيجانات خود دارند و همين امر باعث مي‌شود رفتارهاي افراطي و اغراق آميز را از خود نشان دهند. بر اساس طبقه بندي راهنماي تشخيصي و آماري اختلالات رواني انجمن روان پزشكي آمريكا، اختلالاتي كه در اين دسته جاي مي‌گيرند شامل اختلال شخصيت ضد اجتماعي، مرزي، نمايشي و خود شيفته مي‌باشند.

1. اختلال شخصيت ضد اجتماعي

ويژگي اصلي اختلال شخصيت ضداجتماعي، يك الگوي فراگير از بي اعتنايي و تجاوز به حقوق ديگران است كه از كودكي يا اوايل نوجواني آغاز شده و تا بزرگسالي ادامه مي‌يابد. علت اينكه اين افراد تحت عنوان شخصيت‌هاي ضد اجتماعي شناخته مي‌شوند اين است كه رفتارهايي نظير فريبكاري و تقلب از جمله ويژگي‌هاي محوري آن‌هاست. متخصصان براي تشخيص اين اختلال، ملاك‌هاي زير را در نظر مي‌گيرند:

– ناتواني در سازش با هنجارهاي اجتماعي كه موجب درگيري آن‌ها با قانون شده و زمينه بازداشت مكرر آنان را فراهم مي‌كند.

– فريب كاري يا دروغ گويي مكرر، استفاده از نام‌هاي مستعار، اقدام به كلاه برداري براي رسيدن به منفعت يا لذت شخصي

– دست زدن به اقدامات تكانشي، لحظه‌اي و بدون آينده نگري

– پرخاشگري‌هاي مكرر كه به صورت دعوا و حمله‌هاي فيزيكي خود را نشان مي‌دهد.

– بي ملاحظگي در مورد امنيت خود يا ديگران

– بي مسئوليتي مداوم كه به صورت ناتواني در ماندن در يك شغل و يا بازپرداخت تعهدات مالي نمايان مي‌شود.

– عدم پشيماني نسبت به پايمال كردن حقوق ديگران و بي تفاوتي نسبت به آن‌ها

براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلال شخصيت ضداجتماعي كليك كنيد.

2. اختلالات شخصيت دسته b | اختلال شخصيت مرزي

ويژگي اصلي شخصيت مرزي يك الگوي فراگير بي‌ثباتي در روابط بين فردي، داشتن ديدگاه متزلزل در مورد خود، عواطف ناپايدار و تكانشگري بارز است كه از اوايل بزرگسالي آغاز و در زمينه‌هاي گوناگون ظاهر مي‌شود. افراد مبتلا به اين اختلال كوشش‌هاي بي وقفه‌اي را براي اجتناب از طرد شدن از جانب ديگران انجام مي‌دهند. آن‌ها الگويي از روابط بي‌ثبات و شديد دارند. به اين صورت كه ممكن است براي مدتي فردي را به عنوان يك شخصيت ايده آل در ذهن خود ستايش كنند اما پس از گذشت زمان بسيار كوتاهي كاملا تغيير موضع داده و از او شخصيتي بسيار منفور در ذهن خود بسازند.

مبتلايان به اختلال شخصيت مرزي ممكن است درك ثابتي از خود نداشته باشند كه اين وضعيت از جانب متخصصين تحت عنوان اختلال هويت شناخته مي‌شود. در واقع آنان در مورد هدف‌ها، ارزش‌ها و آرزوهاي شغلي خود مطمئن نيستند و ممكن است دائما در اين زمينه‌ها ديدگاه خود را تغيير بدهند.

هم چنين اغلب با رفتارهاي تكانشگرانه‌اي كه دارند دست كم در دو حوزه به خود آسيب مي‌زنند. براي مثال ممكن است دست به قمار بزنند، ولخرجي‌هاي افراطي داشته باشند، زياد غذا بخورند، درگير سوء مصرف مواد يا روابط جنسي پرخطر شوند.همچنين آنان اغلب رفتارهاي مبتني بر خودكشي و آسيب رساني به خود را نيز به طور مكرر بروز مي‌دهند. از جمله ديگر ويژگي‌هاي شخصيت مرزي مي‌توان به بي‌ثباتي عاطفي، دچار بودن به احساس پوچي مزمن، ناتواني در كنترل خشم و نشانه‌هاي تجزيه‌اي در ارتباط با فشارهاي رواني اشاره كرد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلال شخصيت مرزي كليك كنيد.

3. اختلال شخصيت نمايشي

ويژگي اصلي شخصيت نمايشي، رفتار توجه طلبانه و نشان دادن هيجانات اغراق آميز و فراگير است. اين الگوي رفتاري اغلب در اوايل بزرگسالي آغاز و در زمينه‌هاي گوناگون نمايان مي‌شود. افراد مبتلا به اين اختلال هر گاه احساس كنند كه در مركز توجه ديگران قرار ندارند احساس ناراحتي يا عدم قدرداني مي‌كنند. از همين رو در هر محفلي با شور و نشاط زياد تلاش مي‌كنند تمام توجهات را به خود اختصاص دهند. آن‌ها معمولا در تعامل با ديگران از اغواگري جنسي و ظاهر جسماني خود براي جلب توجه بيشتر استفاده مي‌كنند.

هيجانات افراد نمايشي معمولا بيانگر نوعي خودنمايي، تظاهر و اغراق است. البته آن‌ها معمولا در هيجانات عميق نمي‌شوند بلكه به طور سطحي از احساسي به احساس ديگر تغيير حالت مي‌دهند. از جمله ديگر ويژگي‌هاي مهم شخصيت نمايشي مي‌توان به تلقين پذيري بالا و صميمانه پنداشتن بيش از حد همه تعاملات اشاره كرد. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلال شخصيت نمايشي كليك كنيد.

4. اختلالات شخصيت دسته b | اختلال شخصيت خودشيفته

ويژگي اصلي اختلال شخصيت خودشيفته، الگوي فراگير بزرگ منشي، نياز به تحسين و در عين حال ناتواني در همدلي با ديگران است كه از اوايل بزرگسالي آغاز و در زمينه‌هاي گوناگون ظاهر مي‌شود. در واقع افراد مبتلا به اين اختلال يك حس بزرگ منشي مبني بر مهم بودن دارند و به طور معمول توانايي‌هاي خود را بيش اندازه برآورد مي‌كنند. از همين رو اغلب در مورد ويژگي‌هايي نظير قدرت، زيركي، زيبايي، موفقيت نامحدود و عشق آرماني خود مشغوليت ذهني دارند.

در حقيقت بر اين باورند كه استثنايي و بي همتا هستند و تنها افرادي از طبقه‌هاي بالا قادر به دركشان هستند. مبتلايان به شخصيت خودشيفته نياز بسيار افراطي به تحسين شدن دارند، همواره خود را محق مي‌دانند و در روابط بين فردي از ديگران براي رسيدن به اهداف خود استفاده مي‌كنند.

از جمله ديگر ويژگي‌هاي مهم آن‌ها اين است كه فاقد احساس همدلي هستند، به اين معنا كه اشتياقي براي شناختن يا همانندسازي با احساس‌ها و نيازهاي ديگران ندارد. جالب است كه آنان معمولا از اين جهت به حال ديگران غبطه مي‌خورند چرا كه احساس مي‌كنند ديگران به او رشك مي‌ورزند! در نهايت مي‌توان گفت كه آن‌ها معمولا با نگرش‌هاي تكبرآميز و خودخواهانه از جانب ديگران مشخص مي‌شوند. براي كسب اطلاع بيشتر در زمينه اختلال شخصيت خودشيفته كليك كنيد.

 

درمان اختلالات شخصيت دسته B

درمان اختلالات شخصيت دسته b در شرايط و موقعيت‌هاي مختلف، متفاوت است. براي مثال ممكن است براي افراد مبتلا به شخصيت ضد اجتماعي كه رفتارهاي پرخاشگرانه بسيار شديد از خود نشان مي‌دهند، پزشك بستري در بيمارستان و استفاده از داروهاي روان پزشكي را در دستور كار قرار دهد. اما در شرايط ديگر نظير اختلال شخصيت نمايشي درمان‌هاي روان پويشي و مبتني بر بازسازي روابط مي‌تواند تا حد زيادي موثر باشد. به طور كل از جمله درمان موثر در اين زمينه مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

1. دارو درماني

افرادي كه درگير اختلالات شخصيت دسته b هستند، ممكن است به دليل ناتواني در تنظيم هيجانات خود درگير وضعيت‌هايي نظير افسردگي، اضطراب، تجارب تجزيه‌اي و ساير مواردي از اين دست به صورت حاد شوند. در اين شرايط درمانگران اغلب مصرف داروهاي روان پزشكي نظير ضد افسردگي‌ها، آرام بخش‌ها و داروي‌هاي آنتي سايكوتيك را در دستور كار قرار مي‌دهند. با اين حال داروها به تنهايي براي درمان اختلالات شخصيت كافي نيستند و درمان‌جويان حتما بايد از خدمات روانشناسي نيز بهره‌مند شوند.

2. اختلالات شخصيت دسته b | روان درماني

همان طور كه گفته شد مبتلايان به اختلالات شخصيتي بيش از دارو درماني به درمان‌هاي روان شناختي نياز دارند. آن‌ها بايد بتوانند در يك ارتباط سالم با درمانگر قرار گرفته و الگوهاي رفتاري غلط خود را به كمك او بازسازي كنند. با اين حال اين فرايند به سادگي صورت نمي‌گيرد. چرا كه الگوهاي رفتاري در طول سال‌ها شكل گرفته‌اند و به واسطه عوامل مختلف تقويت شده‌اند. از همين رو رويكردهاي روان شناختي بلند مدت نظير رويكردهاي روان پويشي براي بهبود وضعيت مبتلايان به اختلالات شخصيت مناسب‌تر هستند.

 

سوالات متداول

– آيا اختلالات شخصيتي به طور كامل درمان مي شوند؟

اختلالات شخصيتي نوعي وضعيت مزمن هستند كه  در طول ساليان سال شكل گرفته و هسته اصلي شخصيت فرد را تشكيل داده‌اند. در نتيجه تغيير دادن كامل آن‌ها با دشواري‌هاي بسيار زيادي رو به رو است. درمانگران تلاش مي‌كنند بر الگوهاي رفتاري كه بيش از همه در زندگي دردسرساز هستند، تمركز كنند و براساس اولويت به درمان آن‌ها بپردازند. با اين حال به طور كل مي‌توان گفت كه اختلالات شخصيتي براي درمان و بهبودي قابل توجه به صبر، حوصله، زمان و انرژي بيشتري نياز دارند.

– اختلالات شخصيت دسته b چه شباهتي با يكديگر دارند؟

شباهت همه آن‌ها اين است كه مبتلايان به اين اختلال‌ها همگي اغلب به عنوان افراد هيجاني، دمدمي مزاج و نمايشي تلقي مي‌شوند.

– آيا ممكن است كه فرد در كنار اختلال شخصيت به اختلال ديگري نيز مبتلا باشد؟

بله، براي مثال در بسياري از موارد اختلال شخصيت مرزي در كنار افسردگي دو قطبي اتفاق مي‌افتد. در نتيجه درمانگران هنگام ارزيابي حتما بايد همايندي اين اختلالات را با ساير اختلال‌هاي روانشناختي در نظر بگيرند.

 

براي دريافت مشاوره در زمينه شخصيت مي توانيد در هر زمان از روز براي مشاوره تلفني با برترين متخصصان در مركز مشاوره روانشناسي ذهن نو از طريق شماره _ تماس بگيريد.

شماره تماس ذهن نو

منبع:

 كلاستر b

اختلالات كلاستر b

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: اختلالات شخصيت دسته b،
موضوع:
[ ۱۶ آذر ۱۳۹۹ ] [ ۰۲:۲۷:۳۲ ] [ ذهن نو ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
لینک دوستان
  • مشاوره روانشناسی
  • مشاوره روانشناسی ذهن نو
  • ذهن نو
  • تست روانشناسی کیومایند
  • کلینیک تخصصی کودک
  • سن استعدادیابی کودک
  • استعدادیابی کودک دو ساله
  • استعدادیابی کودک سه ساله
  • استعدادیابی کودک چهار ساله
  • استعدادیابی کودک تهران
  • آموزش سکس
  • قرص تاخیری
  • علائم اعتیاد
  • مشاوره آنلاین روانشناسی
  • مشاوره تلفنی
  • مشاوره تلفنی خانواده
  • مشاوره تلفنی ازدواج
  • مشاوره تلفنی خیانت
  • مشاوره تلفنی کودک
  • مشاوره تلفنی جنسی
  • مشاوره تلفنی ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی تلفنی
  • مشاوره تلفنی تحصیلی
  • مشاوره خانواده
  • مشاوره ازدواج
  • مشاوره کودک
  • مشاوره جنسی
  • مشاوره ترک اعتیاد
  • مشاوره شغلی
  • مشاوره تحصیلی
  • ترک اعتیاد
  • ترک متادون
  • ترک ترامادول
  • ترک شیشه
  • ترک شیره
  • ترک حشیش
  • ترک هروئین
  • ترک تریاک
  • ترک ماریجوانا
  • درمان استرس
  • درمان اضطراب
  • علائم اعتیاد به متادون
  • علائم اعتیاد به ترامادول
  • علائم اعتیاد به تریاک
  • علائم اعتیاد به هروئین
  • علائم اعتیاد به شیشه
  • علائم اعتیاد به کوکائین
  • ماریجوانا
  • علائم اعتیاد به حشیش
  • علائم اعتیاد به شیره
  • علائم اعتیاد به کراک
  • قالب وبلاگ
    نظرسنجی
    لینک های تبادلی
    فاقد لینک
    تبادل لینک اتوماتیک
    لینک :
    خبرنامه
    عضویت لغو عضویت
    پيوندهای روزانه
    لينكي ثبت نشده است
    پنل کاربری
    نام کاربری :
    پسورد :
    عضویت
    نام کاربری :
    پسورد :
    تکرار پسورد:
    ایمیل :
    نام اصلی :
    آمار
    امروز : ---
    دیروز : ---
    افراد آنلاین : 10
    همه : ---
    چت باکس
    موضوعات وب
    موضوعي ثبت نشده است
    امکانات وب

    سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی